Faktuur van 2010
-
- Premium Member
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
deze maand stonden er belkosten van periode 01-03-2010 tot 31-07-2010.
het bedroeg dan +-10€, niet veel akkoord, maar dat is toch geen manier van werken? zo kunnen ze elke maand afkomen.
ik heb in ieder geval mijn domicilie al opgezegd...
het bedroeg dan +-10€, niet veel akkoord, maar dat is toch geen manier van werken? zo kunnen ze elke maand afkomen.
ik heb in ieder geval mijn domicilie al opgezegd...
-
- Premium Member
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Wij hebben toen (03/2010) wel degelijk normale fakturen gehad (en betaald)a3ke schreef:en je had echt niet door dat je die periodes toen gebeld had en daarvoor niet had moeten betalen ?
Nu komen ze gewoon af met "We hebben toen te weinig aangerekend, voila, hier de rest..."
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Uit nazicht is inderdaad gebleken dat er in het verleden een welbepaald type gesprek niet gefactureerd werd. We hebben dit nu rechtgezet. Het is absoluut niet de bedoeling om dit vaker te moeten doen. Het is wel zo dat de details van deze gesprekken steeds opgevraagd kunnen worden. Het gaat dus effectief over gesprekken die gemaakt/gebeurd zijn.
Alvast onze excuses.
Alvast onze excuses.
internet, fiber & telephony
-
- Premium Member
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Excuses aanvaard, betalen doen we vanaf nu wel zelf en niet meer via domicilieringEDPnet schreef:Het is absoluut niet de bedoeling om dit vaker te moeten doen. Alvast onze excuses.
Laatst gewijzigd door johand 07 sep 2011, 11:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik wil hier geen EDPnet bashing doen (dus mods splits maar af indien nodig) maar het is al vaker gebeurd dat een operator maanden na datum toch nog een factuur stuurt voor geleverde diensten of producten.
Echter, voor zo ver ik weet staat het wel degelijk in de wet dat een factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag na de maand waarin het goed werd geleverd of de dienst werd voltooid.
Echter, voor zo ver ik weet staat het wel degelijk in de wet dat een factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag na de maand waarin het goed werd geleverd of de dienst werd voltooid.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik vind het niet echt een manier van werken... op facturen van meer dan een jaar geleden moet men niet meer terugkomen, iets vergeten factureren, pech gehad....johand schreef:Wij hebben toen (03/2010) wel degelijk normale fakturen gehad (en betaald)a3ke schreef:en je had echt niet door dat je die periodes toen gebeld had en daarvoor niet had moeten betalen ?
Nu komen ze gewoon af met "We hebben toen te weinig aangerekend, voila, hier de rest..."
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Kan je toevallig ook zeggen waar dat juist staat? Dit lijkt me helemaal niet realistisch...Astralon schreef:Echter, voor zo ver ik weet staat het wel degelijk in de wet dat een factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag na de maand waarin het goed werd geleverd of de dienst werd voltooid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Na de topic over de moeilijkheden bij Edpnet vindt ik dit toch maar raar en verdacht.
Ik kan helemaal mis zijn maar hebben ze mischien extra geld nodig dat ze daar nu nog mee afkomen?
Ik sluit me aan bij Xenne , dit is idd geen manier van werken.
Ik zou het zowiezo zeker niet betalen !
Ik kan helemaal mis zijn maar hebben ze mischien extra geld nodig dat ze daar nu nog mee afkomen?
Ik sluit me aan bij Xenne , dit is idd geen manier van werken.
Ik zou het zowiezo zeker niet betalen !
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
EDPnet heeft nog al iets soortgelijks voorgehad: datavolumes die achteraf gecorrigeerd werden en dus andere fakturen/creditnotas nodig maakten: extra factuur?. Bij telefoonverkeer vind ik het iets minder logisch dat EDPnet die kosten zou moeten kwijtschelden.
Wij hebben het ook aan ons been. Dit is ongehoord. Ik heb geen logs meer van de router om te zien of die gesprekken effectief plaatsvonden. Dat is hetzelfde als dat de feestzaal waar je een communiefeest gaf een jaar later afkomt dat hij 3 glazen cola te weinig gerekend had. Dat is dan brute pech. Het boekingsjaar 2010 is trouwens reeds afgesloten, hoe gaat een bedrijf dat in z'n balans zetten? Ik ga eens horen bij de ombuds.
-
- Pro Member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Beste,
ik ben al meer dan 2 jaar weg bij EDPnet en gisteren een factuur ontvangen.
Het gaat hier om een klein bedrag weliswaar, iets van 6 euro.
Ze hebben blijkbaar VAS nummers verkeerd aangerekend.
Kan dit zomaar?
"Na controle van ons facturatie-systeem, hebben wij gemerkt dat bepaalde oproepen naar speciale nummers (VAS nummers) niet correct gefactureerd werden qua tarifering en BTW. Deze oproepen naar speciale nummers werden u aangerekend aan zonaal tarief met 21% BTW. Echter dient edpnet deze oproepen te factureren aan specifieke wettelijk bepaalde maximumtarieven inclusief BTW (inning voor derde partijen volgens circulaire nr. E.T.109.696 - AOIF Nr. 50/2009). De tarieven worden vastgelegd door de externe leveranciers van deze speciale nummers en niet door edpnet, die zich enkel beperkt tot het innen van deze bedragen (inclusief BTW) en het overdragen ervan naar de vermelde leveranciers."
met vriendelijke groeten
Eve
Sabbe
[Mod Edit] berichten samengevoegd in de bestaande topic]
ik ben al meer dan 2 jaar weg bij EDPnet en gisteren een factuur ontvangen.
Het gaat hier om een klein bedrag weliswaar, iets van 6 euro.
Ze hebben blijkbaar VAS nummers verkeerd aangerekend.
Kan dit zomaar?
"Na controle van ons facturatie-systeem, hebben wij gemerkt dat bepaalde oproepen naar speciale nummers (VAS nummers) niet correct gefactureerd werden qua tarifering en BTW. Deze oproepen naar speciale nummers werden u aangerekend aan zonaal tarief met 21% BTW. Echter dient edpnet deze oproepen te factureren aan specifieke wettelijk bepaalde maximumtarieven inclusief BTW (inning voor derde partijen volgens circulaire nr. E.T.109.696 - AOIF Nr. 50/2009). De tarieven worden vastgelegd door de externe leveranciers van deze speciale nummers en niet door edpnet, die zich enkel beperkt tot het innen van deze bedragen (inclusief BTW) en het overdragen ervan naar de vermelde leveranciers."
met vriendelijke groeten
Eve
Sabbe
[Mod Edit] berichten samengevoegd in de bestaande topic]
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
eens navragen bij ombudsman van telecomdienst, ik vind het iig geen manier van werken om 2 jaar na datum nog iets te gaan factureren...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Zonet gebeld naar de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Ze vinden het daar erg vreemd en hadden nog nooit gehoord van VAS nummers.
Ik dien dus een klacht in.
Zij zullen het onderzoeken.
Ben benieuwd.
groeten
Eve
Ze vinden het daar erg vreemd en hadden nog nooit gehoord van VAS nummers.
Ik dien dus een klacht in.
Zij zullen het onderzoeken.
Ben benieuwd.
groeten
Eve
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Wat zijn VAS-nummers
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_zijn_VAS-nummers
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_zijn_VAS-nummers
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat VAS nummers zijn, staat zelfs op de wiki van EDPNet. Alle speciale nummers (070, 078, 090x, ...)
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/What_is_VAS_numbers
http://en.wiki.edpnet.be/index.php/What_is_VAS_numbers
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Heb ik ook gekregen een tijdje terug. Een factuur van 2008, rond de periode dat ik naar Scarlet verhuisd ben. Heb een mailtje gestuurd naar hen, en een mailtje teruggekregen met excuses dat het een vergissing was.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Vraag je toch eens af of je voor die 6 € al die moeite gaat doen. misschien kan edpnet zelf een woordje uitleg bij geven?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Beste Eve
Er is wel degelijk een foutieve facturatie door ons gebeurd voor oproepen naar VAS-nrs (speciale nummers, oa 090x-nrs, 070 nrs, ...). Dit zijn nummers/diensten aan wettelijk vastgelegde maximum-tarieven (btw ingebrepen) die wij en trouwens alle andere operatoren integraal MOETEN doorstorten aan de leveranciers van die nummers. Na controle hebben wij bepaalde oproepen naar die speciale nummers aan zonaal tarief met 21% BTW aangerekend (we hadden dus te weinig aangerekend). We hebben ons systeem nu aangepast volgens de wettelijke regeling (in voege sinds 1 april 2008). Uiteraard dienden wij onze klanten hiervoor van te verwittigen (vandaar de email die je ontving) met aankondiging van de creditnota en factuur met correctie (we corrigeren de periode vanaf januari 2011 tot augustus dit jaar) die u zal ontvangen. Als je aan het verhaal twijfelt, dan kan je altijd even naar de site van http://www.bipt.be surfen. Daar kan je altijd informatie terugvinden. Misschien dat de persoon die je aan de lijn had bij de ombuds telecom dat ook even moet doen, als blijkt dat dat VAS (speciale) nrs niet gekend zijn ...
Onze excuses voor de vergissing en indien de boodschap niet duidelijk is/was.
Er is wel degelijk een foutieve facturatie door ons gebeurd voor oproepen naar VAS-nrs (speciale nummers, oa 090x-nrs, 070 nrs, ...). Dit zijn nummers/diensten aan wettelijk vastgelegde maximum-tarieven (btw ingebrepen) die wij en trouwens alle andere operatoren integraal MOETEN doorstorten aan de leveranciers van die nummers. Na controle hebben wij bepaalde oproepen naar die speciale nummers aan zonaal tarief met 21% BTW aangerekend (we hadden dus te weinig aangerekend). We hebben ons systeem nu aangepast volgens de wettelijke regeling (in voege sinds 1 april 2008). Uiteraard dienden wij onze klanten hiervoor van te verwittigen (vandaar de email die je ontving) met aankondiging van de creditnota en factuur met correctie (we corrigeren de periode vanaf januari 2011 tot augustus dit jaar) die u zal ontvangen. Als je aan het verhaal twijfelt, dan kan je altijd even naar de site van http://www.bipt.be surfen. Daar kan je altijd informatie terugvinden. Misschien dat de persoon die je aan de lijn had bij de ombuds telecom dat ook even moet doen, als blijkt dat dat VAS (speciale) nrs niet gekend zijn ...
Onze excuses voor de vergissing en indien de boodschap niet duidelijk is/was.
internet, fiber & telephony
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de vraag is natuurlijk kan edpnet 2 jaar na datum nog een factuur sturen.... 't is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurd bij deze onderneming .... wie fouten maakt moet z'n verlies nemen, dat zou ik eerlijker vinden.... maar ik weet niet wat de wet zegt in dit geval......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
fkes gaan informeren.... de verjaringstermijn voor schuldvorderingen is blijkbaar 10 jaar (Art.2262bis.§ 1)
maar in dit geval is er wel een factuur gestuurd, maar hoelang met heeft om daar op terug te komen weet ik (nog) niet...
maar in dit geval is er wel een factuur gestuurd, maar hoelang met heeft om daar op terug te komen weet ik (nog) niet...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
hmmm.... volgens mij zijn verjaringstermijnen, verjaringstermijnen op het niet betalen. Je kan geen 10jaar later iets gaan facturen, omdat 'je het vergeten bent' of 'omdat je mis was'. Dat valt dus niet meer onder die verjaringstermijn.... logisch toch? Stel u voor dat je 5jaren lang verkeerd gefactureerd wordt en achteraf een correctie krijgt... het zou wel eens je ondergang kunnen zijn. Daarom zijn zo een dingen niet verantwoord... geen enkele rechtbank zou dit ook goedkeuren.
Ik ben dus wel akkoord met Xenne.... degene die mis was, moet zijn verlies maar nemen.
Ik ben dus wel akkoord met Xenne.... degene die mis was, moet zijn verlies maar nemen.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
=1254348000&tx_ttnews[pL]=2681999&tx_ttnews[arc]=1&tx_ttnews[tt_news]=49&tx_ttnews[backPid]=15&cHash=0924a6228c20ca822a39f28b962e5552]link. Stuurt u bijvoorbeeld uw factuur naar een consument pas elf maanden na de geleverde prestatie, dan rest u nog slechts één maand om die schuld in te vorderen. Als uw klant vervolgens de factuur betwist, bent u voor u het weet de vervaldatum voorbij.
http://www.bfak.be/factuur.htm#tijdstipTijdstip van uitreiking
De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag van de maand na die waarin de BTW opeisbaar is (lees : veelal gelijk aan de maand van de levering van de goederen of de dienst)
http://www.elfri.be/korte-verjaring-van-1-jaarArt. 2272 B.W. voert een korte verjaringstermijn van één jaar in voor sommige rechtsvorderingen, waaronder die van kooplieden, wegens de koopwaren die zij verkopen aan personen die geen koopman zijn.
de koe zegt boe