NTP?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien is het eens handig om een NTP server op dezelfde server als het forum te zetten, we zijn al een tijd terug op CET ipv CEST.

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Kortom alle post liggen in de toekomst.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Pssst : ntp.be.it2go.eu :p

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Volgens mij kan je winteruur/zomeruur zelf instellen in je profiel, bij foruminstellingen. Probleem is dan ook opgelost :-)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

We zijn 2012, en als een stuk forumsoftware iets als zomer of wintertijd niet vanzelf kan detecteren, dan ga ik daar verder geen woorden aan vuil maken. Ik heb jarenlang met vBulletin gewerkt, en ok ja dat is betalend en dus stukken beter, maar ook op open source vlak zijn er betere dingen dan phpbb. MyBB is bijvoorbeeld een soort vBulletin clone.
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Toch wel vreemd dat je phpbb bijna overal tegenkomt, ik heb nog nooit gehoord van mybb zelfs :wink:
Persoonlijk kijk ik zelden naar de uren, dus ik snap niet zo goed wat het probleem is. (als ik de nieuwe posts maar zie)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Beetje kromme redenering, nee? Dat klinkt zoals dit enkele jaren geleden: wablief? Firefox? Nee jong ik kom overal alleen maar IE6 tegen!

Daarbij, in veel gevallen besef je niet als een forum phpbb draait. De populaire skins lijken veel op elkaar, en je ziet het pas aan de details of als je in de branche zit. Ik wil maar zeggen: het is gewoon te gek voor woorden dat de admins nu een plugin moeten installeren om die tijd 2x per jaar goed te krijgen. Integratie met de nieuwspagina is nog zoiets. Wijzig uw email en/of wachtwoord op het forum en probeer dan maar eens in te loggen op de nieuwspagina. Hoezo, geen propere single sign on?
Afbeelding
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

honda4life schreef:Toch wel vreemd dat je phpbb bijna overal tegenkomt, ik heb nog nooit gehoord van mybb zelfs :wink:
Persoonlijk kijk ik zelden naar de uren, dus ik snap niet zo goed wat het probleem is. (als ik de nieuwe posts maar zie)


Laten we dan even een situatie schetsen waar dit wel een probleem kan zijn. Er wordt iets aangeboden en de biedingen lopen tot 12:00, en jij post om 11:59 je bedrag, dan staat er plots in het forum 12:59. Met andere woorden ben je 59 minuten te laat volgens het forum maar in feite heb je nog 1 minuut over. Naast het feit dat dit gewoon irritant is en hoe moeilijk is het om correcte time settings te gebruiken. Zelf mijn gsm moet ik het zomer/winter uur niet meer van verzetten, die doet dat ook vanzelf.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Phpbb is heel mod-friendly. We hebben best wel een aantal zelf ontworpen mods lopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

DST en tijdzones zijn in de ogen van de developers van phpBB een 'user setting' en moet je dus zelf onderhouden.
In een wereldwijd internationaal gebruikt forum kan dat logisch en handig zijn, maar in een regionale site als deze minder.
Ik had DST op z'n minst ook graag de optie 'auto' gezien ja...

En over mod-friendlyness gesproken: vBulletin is veel mod-friendlier dan phpBB hoor ;), heb ondertussen ook al eens met vBulletin en wat custom code tegenaan gegooid op basis van de API.
Maar op heleboel vlakken vind ik vB dan weer minder goed, qua backoffice zijn die in het phpbb 2.0-tijdperk blijven steken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

meon, even ter info (offtopic): de gouden jaren van vB waren het 3.5+ tijdperk in 2006-2007. De bedoeling was om in v4.0 alles van scratch te herschrijven, maar door de overname van het bedrijf was het nieuwe management niet van plan om een rewrite te doen. Toen is er een soort muiterij geweest en is het halve devteam de laan uitgestuurd of had zelf ontslag genomen. vB 4 en 5 worden door vele aanhangers dus aanzien als crap en is tevens de reden waarom veel sites nog op een patchlevel van v3 blijven steken. De ontslagen developers zijn dan toch van scratch met iets nieuw begonnen en dat heet Xenforo. Ziet er goed uit, maar mist waarschijnlijk nog heel veel features.
Afbeelding
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

meon schreef:DST en tijdzones zijn in de ogen van de developers van phpBB een 'user setting' en moet je dus zelf onderhouden.
In een wereldwijd internationaal gebruikt forum kan dat logisch en handig zijn, maar in een regionale site als deze minder.
Ik had DST op z'n minst ook graag de optie 'auto' gezien ja...


Allemaal goed en wel, maar als ik timezone europe/brussels selecteer moet dat ding maar zelf rekening gaan houden met zomer/wintertijd. Het is nu niet om te zeggen dat we dit enkel in belgie gebruiken he. Dit is trouwens het enige forum waar ik gebruik van maak dat dit probleem blijkt te hebben.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Een oud zeer. Ik zal het oplossen met een mod bij de overgang naar UB 3. :)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”