Ik heb een Gigaset C610 IP telefoontoestel en een SIP trunk account bij Weepee.
Freepbx draait in een VM in Virtualbox.
Dit alles werkt perfect.
Nu wil ik echter een tijdje (enkele weken,maanden) zonder freepbx werken totdat mijn nieuwe server volledig geconfigureerd is.
Ik heb geprobeerd om de gigaset rechtstreeks met de weepee servers te laten werken, maar dit werkt niet nr behoren.
Uitbellen lukt wel, maar inbellen lukt niet.
- In de klantentool van weepee bij inkomende gesprekken staat: "voice-failure"
- Port forwarding en/of DMZ maakt geen verschil.
- Met of zonder stun server helpt ook niet
- In mijn account informatie staat: ssw0.brussels.weepee.org.
- Bij een SIP trunk account krijg je geen authentication code voor de gigaset te configureren. Ik heb dus een "ghost" gigaset account aangemaakt om via deze code aan de juiste instellingen te komen, maar dit werkt niet met mijn login gegevens.
- Weepee reageert al 1 week niet op chat of e-mails.
Iemand een idee?
Gigaset tijdelijk zonder pbx gebruiken
Goede tip, maar dat heb ik ook al tig keer gedaan...
Dit staat er bij registratie:
Laatst geregisteerd op maandag 3 december 2012, de volgende validering van de registratie is om 10:47:43 uur.
IP Adres: 94.224.x.x Port: 5060 Last latency: 38ms
Provider (cached): 94.224.x.x - Unknown
Useragent (cached): FPBX-2.11.0beta1(11.0.1) Useragent (lastcall):
Huidige Switch: ssw0.brussels.weepee.org Huidige Backup Switch: .brussels.weepee.org
Dit staat er bij registratie:
Laatst geregisteerd op maandag 3 december 2012, de volgende validering van de registratie is om 10:47:43 uur.
IP Adres: 94.224.x.x Port: 5060 Last latency: 38ms
Useragent (cached): FPBX-2.11.0beta1(11.0.1) Useragent (lastcall):
Huidige Switch: ssw0.brussels.weepee.org Huidige Backup Switch: .brussels.weepee.org
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Raar, backupswitch moet sswXXX.bruges.weepee.org of sswXXX.antwerp.weepee.org zijn.
Heb je dan nu een SIP trunk?
Heb je dan nu een SIP trunk?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
De rest van de info, buiten account en paswoord
Account Type: SIPTRUNK
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
SIP BACKUP SERVER: [ ssw1.bruges.weepee.org ]
STUN SERVER: [ stun0.weepee.org ] (enkel gebruiken indien echt noodzakelijk!)
Account Type: SIPTRUNK
SIP SERVER: [ ssw0.brussels.weepee.org ]
SIP BACKUP SERVER: [ ssw1.bruges.weepee.org ]
STUN SERVER: [ stun0.weepee.org ] (enkel gebruiken indien echt noodzakelijk!)
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is waarom het niet werkt : je hebt een siptrunk ipv sip account
Telefonie = EDPnet + OVH
Wel, dat vermoedde ik al.
Daarom dat ik een tweede account (SIP account ditmaal) had aangemaakt.
Met deze SIP server en de login/pasw van mijn SIPtrunk werkt de registratie en de verbinding ook (denk ik toch?), maar kan ik nog steeds niet opgebeld worden.
De verschillen zijn:
Account Type: SIP
SIP SERVER: [ ssw1.brussels.weepee.org ]
STUN SERVER: [ stun1.weepee.org ] (enkel gebruiken indien echt noodzakelijk!)
Momenteel niet geregistreerd! Laatst gezien op: 2012-11-29 22:35:11.650627
IP Adres: Port: Last latency: 20ms
Useragent (cached): Blink 0.2.10 (Windows) Useragent (lastcall):
Huidige Switch: ssw1.brussels.weepee.org
Ik zit hier nu al een week op te zoeken en waarschijnlijk lost Weepee dit in 10s op. Ik hoop dat ze snel een extra medewerker vinden!
Daarom dat ik een tweede account (SIP account ditmaal) had aangemaakt.
Met deze SIP server en de login/pasw van mijn SIPtrunk werkt de registratie en de verbinding ook (denk ik toch?), maar kan ik nog steeds niet opgebeld worden.
De verschillen zijn:
Account Type: SIP
SIP SERVER: [ ssw1.brussels.weepee.org ]
STUN SERVER: [ stun1.weepee.org ] (enkel gebruiken indien echt noodzakelijk!)
Momenteel niet geregistreerd! Laatst gezien op: 2012-11-29 22:35:11.650627
IP Adres: Port: Last latency: 20ms
Useragent (cached): Blink 0.2.10 (Windows) Useragent (lastcall):
Huidige Switch: ssw1.brussels.weepee.org
Ik zit hier nu al een week op te zoeken en waarschijnlijk lost Weepee dit in 10s op. Ik hoop dat ze snel een extra medewerker vinden!
-
- Moderator
- Contacteer:
Op je nieuw account heb je dus ook een nieuw telefoonnummer gevraagd? Of niet?
Telefonie = EDPnet + OVH
Nee, die nieuwe diende enkel om te kijken of er andere servers/instellingen gebruikt worden bij een SIP tov een SIPtrunk.
Siptrunk gebruikt blijkbaar ssw0.brussels.xx
Sip gebruikt blijkbaar ssw1.brussels.xx
De vraag is eigenlijk of je met de login van een SIPtrunk account een gigaset kunt configureren zonder gebruik van een pbx.
Als het antwoord "nee" is, zal weepee mijn account moeten wijzigen naar een SIP account.
(Of het telefoonnummer even aan mijn andere, tijdelijke SIP account koppelen totdat mijn pbx permanent online is)
Siptrunk gebruikt blijkbaar ssw0.brussels.xx
Sip gebruikt blijkbaar ssw1.brussels.xx
De vraag is eigenlijk of je met de login van een SIPtrunk account een gigaset kunt configureren zonder gebruik van een pbx.
Als het antwoord "nee" is, zal weepee mijn account moeten wijzigen naar een SIP account.
(Of het telefoonnummer even aan mijn andere, tijdelijke SIP account koppelen totdat mijn pbx permanent online is)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Je moet de login/psw van je sip account gebruiken en niet van je SIP trunk !Bertus schreef:Daarom dat ik een tweede account (SIP account ditmaal) had aangemaakt.
Schakel je SIP trunk door naar je SIP account. Je kan gewoon in het configuratie scherm van je SIP trunk de username van de SIP account zetten zodat je de inkomende oproepen ontvangt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Dat zal wel werken, maar mijn telefoonnummer hangt aan mijn SIP Trunk account.Je moet de login/psw van je sip account gebruiken en niet van je SIP trunk !
Doe je dit in freepbx? Want die draait nu nog niet permanent en is dus geen optie. In de klantentool van weepee zie ik deze optie niet.Schakel je SIP trunk door naar je SIP account. Je kan gewoon in het configuratie scherm van je SIP trunk de username van de SIP account zetten zodat je de inkomende oproepen ontvangt.
Edit: Stel een ander voorbeeld:
Sip trunk account + Freepbx server thuis + Gigaset C610IP telefoon
Het moederbord van de server gaat stuk en de garantie duurt tussen 2 - 4 weken. Het is dus onmogelijk in dit geval om je VOIP telefoon rechtstreeks te verbinden met Weepee servers (zoals je met een gewoon SIP account zou doen) om nog te kunnen bellen of gebeld te worden?
-
- Elite Poster
Registeer je Siemens met je SIP account gegevens, niet je SIP trunk.Dat zal wel werken, maar mijn telefoonnummer hangt aan mijn SIP Trunk account.
Bij de Weepee klantentool. Onder Informatie - Doorschakeling bij panne. Onder de account van je SIP trunk zet je daar de username van je SIP account. Vermits je SIP trunk offline is zal deze de inkomende oproepen doorschakelen naar je SIP account.Doe je dit in freepbx? Want die draait nu nog niet permanent en is dus geen optie. In de klantentool van weepee zie ik deze optie niet.
Waarom gebruikt je trouwens een SIP trunk icm. FreePBX ? Heb je meerdere nummers ?
Aha, dit is interessant!Bij de Weepee klantentool. Onder Informatie - Doorschakeling bij panne. Onder de account van je SIP trunk zet je daar de username van je SIP account. Vermits je SIP trunk offline is zal deze de inkomende oproepen doorschakelen naar je SIP account.
Zal ik deze avond eens proberen.
Wel, dat is het nu juist. Ik weet nog niet wat de toegevoegde waarde is in mijn geval van een pbx. Misschien is een gigaset met eventueel een uitbreiding en een softphone al meer dan voldoende.Waarom gebruikt je trouwens een SIP trunk icm. FreePBX ? Heb je meerdere nummers ?
Daarom dat ik hem nu heb draaien in virtualbox om de mogelijkheden te ontdekken. Blijkt het nuttig te zijn, dan gaat hij op mijn server.
-
- Moderator
- Contacteer:
Als je maar één nummer hebt, is een cenrale een beetje overbodig
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Niet noodzakelijk hé. Er zijn zaken zoals Callback, Disa, VM, IVR etc. die je perfect met één nummer kan gebruiken.
Ik zou eerder stellen dat indien je maar één nummer hebt je beter voor een SIP account opteert ipv. een SIP trunk.
Ik zou eerder stellen dat indien je maar één nummer hebt je beter voor een SIP account opteert ipv. een SIP trunk.
-
- Moderator
- Contacteer:
Heb je wel gelijk in, maar de overgrote meerderheid gaat zo dingen niet gebruiken als ze maar één nummer hebben hé
Telefonie = EDPnet + OVH
Jullie hebben natuurlijk overschot van gelijk, maar dat wist ik 2 weken geleden nog niet toen ik begon te prutsen met een softphone, freepbx en een gratis accountje.
Zaken als voicemail, doorschakelen (gsm of softphone), wachtlijnen, met-3-bellen, belregels,... blijken ook allemaal mogelijk te zijn zonder centrale.
Anyway, we wijken wat af van de oorspronkelijk vraag. Eerst het ding werkende krijgen en nadien zal ik wel kijken of ik mijn account laat omzetten of niet.
Bedankt voor de info!
Zaken als voicemail, doorschakelen (gsm of softphone), wachtlijnen, met-3-bellen, belregels,... blijken ook allemaal mogelijk te zijn zonder centrale.
Anyway, we wijken wat af van de oorspronkelijk vraag. Eerst het ding werkende krijgen en nadien zal ik wel kijken of ik mijn account laat omzetten of niet.
Bedankt voor de info!