Bij een internationale firmware, kan je bij de éérste opstart de taal, het land en Annex kiezen.
Als je alleen Duits hebt, en een taal kan kiezen, dan heb je een Duitse Firmware.
De Box zal perfect syncen (gezien Annex B), maar je zal geen PPPoE verbinding krijgen.
Probeer dan eens bij "andere Anbieter"
Ik denk dat je er dan een VLAN selectie venster bij krijgt, waar je dan VLAN 10 kan kiezen.
Als het niet lukt, kom eens binnen de box, ik kan die omzetten naar Internationaal
Of probeer zelf eens met ruKernelTool (eigen risico)
Klein beetje uitleg voor degene die misschien hetzelfde probleem hebben:
De keuze van Taal, Land en Annex krijg je alléén bij de éérste opstart (of na een complete reset). Indien de Box als eens gedraaid heeft, krijg je deze keuze niet meer, en moet je op zoek gaan waar je deze 3 instellingen kan vinden:
Keuze voor Taal vind je onder System > Language Settings > Select the desired language.
Keuze voor Land vind je onder Telephony > Regional Options > Select your Country.
Keuze voor Annex vind je onder Internet > DSL Information > Line Settings.
Na het wijzigen van de Country start de Box opnieuw op, en hocus pocus ... Belgacom VDSL verschijnt als optie .
q-tec schreef:Bedankt philippe plug & play nu (skynet werkt niet btw)
Kan je eens een screenshot nemen van het VDSL2 spectrum (Internet > DSL Information > Spectrum).
Ben gewoon eens benieuwd naar het verschil in frequenties tussen een 50/6 en een 16.5/10 profiel ...
En een VDSL2 Modem Tool test
[Edit] Modem Tool zal niet werken met FritzBox 7570.
De vergelijking tussen een 16.5/10 profiel, een een 30/6 of 50/6 profiel is:
beide zijn 17a, en kunnen dus dezelfde frequentiebanden gebruiken.
het high upload profiel gebruikt een héél klein stukje upload in de lage frequentie (wat normaal gebruikt wordt voor analoge of ISDN telefonie). Voor raw copper lijnen is dat natuurlijk geen probleem.
de andere 2 upload banden zijn precies dezelfde als bij een gewoon 17a profiel (30/6, 50/6)
het high upload profiel laat de download band tussen 12MHz en 17MHz volledig ongebruikt (geen noodzaak gezien lage download). Het lijkt dus meer op een 12a profiel dan op een 17a profiel.
Hieruit conclusies / vragen ....
de gebruikte upload bandbreedte van het high upload profile is niet groter dan het normale profiel. Het is dus verkeerd te stellen dat je download moet prijsgeven in ruil voor een hogere upload.
de gebruikte download bandbreedte van het high upload profile is wel kleiner, gezien het een 12MHz profiel is. Maar deze vermindering gaat niet naar de upload.
met andere woorden: een upload van 10mbps moet (theortisch) perfect mogelijk zijn op bijvoorbeeld een 50/6 lijn (dan wordt het 50/10 ).
zelfs indien ze er voor technische redenen het high upload profiel op 12 MHz laten, dan nog moet het mogelijk zijn om de download (below 12 MHz) een stuk te verhogen (dan wordt het 30/10 )
Ik begrijp dus niet echt de technische noodzaak op de download zo te beperken voor het high upload profiel:
puur commerciëel ?
vrees voor meer overspraak?
technische "voorzichtigheid" (om zeker geen storingen teweeg te brengen in het netwerk, en dan eventueel later te verhogen?)
PS. Ik ben geen technieker, dus het zal wel weer allemaal niet kloppen wat ik vertel . Zie het gewoon als een "leek" die de grafiekjes probeert te begrijpen. Comments welcome.
Vandaag een hele dag geüpload en ik merk dat er overdag een klein beetje snelheidsverlies op zit t.o.v s'nachts
3.9 overdag tov 4.2 in de nacht per uur.
Verder kan ik tegelijk downloaden en uploaden waar je dan van beide snelheden ± 15% moet afdoen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings