welke router is goed en betaalbaar om deze hierop aan te sluiten zodanig dat ik beter signaal heb om te downloade?
ik heb ook een probleem met deze router wanneer ik de hoorn van de telefoon opneem valt het signaal +- 1 minuut weg
ik heb nogtans op elke werkende telefoonlijn een vdsl splitter gestoken
Sagem Fast 3464
- Droes
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 21 keer
Wireless of via ethernet?bramke schreef:welke router is goed en betaalbaar om deze hierop aan te sluiten zodanig dat ik beter signaal heb om te downloade?
Normaal gezien wordt de installatie zo geïnstalleerd dat je gewoon een enkele fullrate splitter nodig hebt.bramke schreef:ik heb ook een probleem met deze router wanneer ik de hoorn van de telefoon opneem valt het signaal +- 1 minuut weg
ik heb nogtans op elke werkende telefoonlijn een vdsl splitter gestoken
Is de telefoonlijn van EDPnet normaal geen VoiP? hier heb je geen splitters voor nodig of krijg je over dezelfde lijn een PSTN van Belgacom geleverd?
ik gebruik voornamelijk via de kabel , niet wireless
ik krijg op dezelfde lijn belgacom geleverd
beneden is een telefoonstopcontact en boven op't 3de verdiep ook
kheb op beiden een inbouw vdsl splitter gestoken maar de router staat boven
dit systeem heeft een jaartje goed gewerkt en ineens deed het probleem zich voor
ik krijg op dezelfde lijn belgacom geleverd
beneden is een telefoonstopcontact en boven op't 3de verdiep ook
kheb op beiden een inbouw vdsl splitter gestoken maar de router staat boven
dit systeem heeft een jaartje goed gewerkt en ineens deed het probleem zich voor
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Jouw installatie is absoluut niet VDSL2 conform.bramke schreef:kheb op beiden een inbouw vdsl splitter gestoken maar de router staat boven
Lees het Forum maar eens na, er zijn al vele posts geschreven hoe een conforme VDSL2 installatie er moet uitzien.
Zolang je de installatie niet conform maakt, kan niemand je helpen
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wat voor kabels gebruik je in je huis voor je telefonie? Allemaal UTP of VVT?
ZO ja : gebruik één paar voor telefonie, het andere paar voor internet.
ZO ja : gebruik één paar voor telefonie, het andere paar voor internet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Voor het conform maken kan deze thread met correctiegegevens van philippe_d misschien meer duidelijkheid scheppen.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=34892
Wat de router betreft, ikzelf heb een Netgear WNDR3700 achter de sagem hangen, en het verschil tov de Sagem alleen is enorm, zowel qua stabiliteit van snelheden als respons, vooral voelbaar wanneer een pak gelijktijdige connecties aanwezig zijn (online gaming, torrents, etc...)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=34892
Wat de router betreft, ikzelf heb een Netgear WNDR3700 achter de sagem hangen, en het verschil tov de Sagem alleen is enorm, zowel qua stabiliteit van snelheden als respons, vooral voelbaar wanneer een pak gelijktijdige connecties aanwezig zijn (online gaming, torrents, etc...)
heeft iemand dit probleem ook al voorgehad?
van zodra de telefoon wordt opgenomen valt het internet weg +- 1 minuut
het is 1 jaar goed geweest met deze configuratie
ineens deed het probleem zich voor
op aanraden van edpnet heb ik beide splitters nog eens veranderd , er is geen verschil
wanneer ik beneden op het telefoonstopcontact een normaal telefoon stopcontact plaats werkt het internet niet meer
er moet een vdsl splitter beneden staan
verder heb ik 30 mb per seconde download speed
van zodra de telefoon wordt opgenomen valt het internet weg +- 1 minuut
het is 1 jaar goed geweest met deze configuratie
ineens deed het probleem zich voor
op aanraden van edpnet heb ik beide splitters nog eens veranderd , er is geen verschil
wanneer ik beneden op het telefoonstopcontact een normaal telefoon stopcontact plaats werkt het internet niet meer
er moet een vdsl splitter beneden staan
verder heb ik 30 mb per seconde download speed
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Beide splitters? Als jouw install correct is, moet er maar één splitter zijn!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
- Locatie: oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik zit ongeveer in de zelfde situatie als jij.
Ik had vershillende lijnen thuis, maar volgens edpnet als je vdsl wil mag je maar 1 lijn hebben.
Op de stekker van die lijn moet de splitter zitten met daarop de vdsl filter.
Ik ben wel overgestapt naar edpnet voip veel goedkoper.
Maar toen zeiden ze me dat ik die splitter en filter niet meer nodig had doordat er geen telefoon signaal meer op mijn lijn was.
Nu onlangs viel het mij op dat mijn modem synchronisatie verlies had bij inkomende oproepen, blijkbaar heeft belgacom het telefoon signaal nog altijd niet verwijderd van mijn lijn, dan maar terug splitter en filter geplaatst en tot nu toe geen reset meer had in de laatste 3 dagen![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
Ik had vershillende lijnen thuis, maar volgens edpnet als je vdsl wil mag je maar 1 lijn hebben.
Op de stekker van die lijn moet de splitter zitten met daarop de vdsl filter.
Ik ben wel overgestapt naar edpnet voip veel goedkoper.
Maar toen zeiden ze me dat ik die splitter en filter niet meer nodig had doordat er geen telefoon signaal meer op mijn lijn was.
Nu onlangs viel het mij op dat mijn modem synchronisatie verlies had bij inkomende oproepen, blijkbaar heeft belgacom het telefoon signaal nog altijd niet verwijderd van mijn lijn, dan maar terug splitter en filter geplaatst en tot nu toe geen reset meer had in de laatste 3 dagen
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)