Ik heb vorige Zaterdag een aanvraag op de website van Proximus.Ik heb aangeduidt dat ik mijn nummer wil houden.De emails die Proximus stuurt brengen mij in de war.Een tijdje nadat ik die bestelling plaatste krijg ik een email "Order Confirmation" en daarin staat:
If you requested a transfer of your existing mobile phone number from another mobile operator, this transfer will be executed 3 working days after having received the confirmation e-mail of your order and if the transfer is accepted by your current operator.
De Proximus klantendienst zegt echter iets anders:
Graag verduidelijken wij u de huidige procedure voor transfert van een telefoonnummer van een andere operator naar Proximus.
Na ontvangst van een aanvraag wordt deze door de E-shop van Proximus afgehandeld.
De nieuwe simkaart worden verzonden via Bpost.
Na 4 werkdagen na verzending wordt aan de andere operator gevraagd de lijn vrij te geven voor overname van het nummer door Proximus.
Wat is het nu .Ik vrees dat ik tijdens het weekend onbereikbaar ga zijn en dat is niet zo plezant.Er is hier ook nog geen Proximus simkaart toegekomen.Ben ik weer te ongeduldig of is er iets verkeerd
normaal ben je nooit onbereikbaar want als service van oude provider wegvalt komt die op de andere actief... de enige voorwaarde is natuurlijk dat je de nieuwe simkaart al in bezit moet hebben.
hoelang een portatie duurt is moeilijk te zeggen, er zijn altijd twee partijen en soms kan dat al eens langer duren dan verwacht...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
De perikelen met Generation Connect indachtig is het nog niet zo zeker dat hij zijn nieuwe simkaart zal hebben tegen dat het signaal op zijn oude kaart wegvalt.
Maglor schreef:De perikelen met Generation Connect indachtig is het nog niet zo zeker dat hij zijn nieuwe simkaart zal hebben tegen dat het signaal op zijn oude kaart wegvalt.
Als dat waar is dan gaan ze meteen kennismaken met mijn boos kantje maar het gaat niet om generation connect.Ik heb dus nog hoop al heb ik de indruk dat ze bij Proximus niet bepaald het woord snelheid hebben uitgevonden.
Ik ben ondertussen al bijna een maand aan het proberen en vandaag voor de 2de keer een nieuwe sim ontvangen. Hopelijk komt het deze week dan ook eindelijk in orde
conehead schreef:Ik ben ondertussen al bijna een maand aan het proberen en vandaag voor de 2de keer een nieuwe sim ontvangen. Hopelijk komt het deze week dan ook eindelijk in orde.
Ja watte daar gaat men laatste sprankeltje hoop ik denk niet dat ik mijn geduld zou kunnen bewaren in dergelijke situaties.
Maglor schreef:De perikelen met Generation Connect indachtig is het nog niet zo zeker dat hij zijn nieuwe simkaart zal hebben tegen dat het signaal op zijn oude kaart wegvalt.
Als dat waar is dan gaan ze meteen kennismaken met mijn boos kantje maar het gaat niet om generation connect.Ik heb dus nog hoop al heb ik de indruk dat ze bij Proximus niet bepaald het woord snelheid hebben uitgevonden.
belgacom zegt :
Na 4 werkdagen na verzending wordt aan de andere operator gevraagd de lijn vrij te geven voor overname van het nummer door Proximus.
dus pas 4 dagen na verzending vd sim wordt de portatie in gang gestoken, dus de kans dat het fout loopt lijkt mij gering. toch vind ik dit een slecht systeem, men zou beter ofwel de sims laten leveren via koerier en bij ontvangen vd handtekening de portatie in gang zetten, of nog beter de portatie in gang zetten door een smsje te sturen met de oude simkaart op moment dat je de nieuwe simkaart in bezit hebt. mobile vikings werkt op die manier
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Toch snap ik niet waarom dat zolang moet duren.Als ik een zaak had en ik kreeg nieuwe klanten dan zou ik ervoor zorgen dat alles wat zei nodig hebben zo snel mogelijk in hun bezit is.Soms vraag ik mij af of ze daar wel nieuwe klanten willen ?????? pfffffff trage kloten zal ik men factuur is "zo traag" betalen se is zien als ze dat plezant gaan vinden.hier staat er trouwens iets anders.Contact binnen de 2 werkdagen ? das een leugen nummer 3 is bezig ...
ze moeten wachten met te porteren tot je de simkaart in bezit hebt natuurlijk. belgacom wacht blijkbaar vier dagen na verzending om de portatie effectief in gang te zetten. daarom is het misschien handiger in een BGC de aanvraag te doen, heb je meteen de simkaart in handen
zoals gezegd zit je met verder met twee partijen, en als er dan nog bijkomende vertragingen zijn zal dat vaak komen door uw oude provider, zeker bij mobistar zijn me gevallen bekend
xenne schreef:ze moeten wachten met te porteren tot je de simkaart in bezit hebt natuurlijk. belgacom wacht blijkbaar vier dagen na verzending om de portatie effectief in gang te zetten. daarom is het misschien handiger in een BGC de aanvraag te doen, heb je meteen de simkaart in handen
zoals gezegd zit je met verder met twee partijen, en als er dan nog bijkomende vertragingen zijn zal dat vaak komen door uw oude provider, zeker bij mobistar zijn me gevallen bekend
Mijn huidige provider heeft geen poot om op te staan.Contract van onbepaalde duur dat kan je opzeggen wanneer je daar zin in hebt (zelfs onmiddellijk).Mijn mobiele telefoon is mijn eigendom dus niet zo een €1 aanbieding waar er duidelijke addertjes onder het gras zijn.Ik hoef mijn huidige provider niet eens te verwitigen dat ik de stekker eruit trek bij hen (Dat is enkel het geval bij een opstap met nummeroverdracht).
Ik heb een mail gehad van belgacom dat mijn bestelling deze morgen "verwerkt"is.Er wordt gewacht tot de levering door een transportbedrijf voor ze de nummeroverdracht starten.Ik denk dat ze een koerierdienst bedoelen en ik zal moeten tekenen door die handtekening weten ze dan dat ik de simkaart heb.Dat lijkt mij het meest logische maar in dat geval waarom sturen ze mij geen trackingcode kan ik dat ding volgen maar goed ik ben al tevreden dat er schot komt in de zaak.
ik dacht idd dat proximus werkt met een koerierdienst voor aflevering van de simkaart, maar voor generation connect was dat alvast niet het geval, die kwam toe met de gewone post (misschien omdat het prepaid formule is)
Ik heb een mail gehad van belgacom dat mijn bestelling deze morgen "verwerkt"is.Er wordt gewacht tot de levering door een transportbedrijf voor ze de nummeroverdracht starten.Ik denk dat ze een koerierdienst bedoelen en ik zal moeten tekenen door die handtekening weten ze dan dat ik de simkaart heb.Dat lijkt mij het meest logische maar in dat geval waarom sturen ze mij geen trackingcode kan ik dat ding volgen maar goed ik ben al tevreden dat er schot komt in de zaak.
Dat is een LOA (Letter of Agreement). Dat is om te bevestigen dat je nummer overgedragen wordt van de andere operator.
een goede raad.
Je gaat naar een belgacom verdeel punt in de voormiddag en zet u over op een prepaidkaart.
in de loop van de dag ben je overgezet en dan online abo aanvragen dan gaan ze u snachts overzetten op abo en zal er u wel iemand bellen om te tekenen.
Als je prepaid stap overslaat moet je wachten tot de koerier komt en dan nog eens wachten tot de koerier uw documentden doorfaxt en meestal doen ze dat maar 1x per week.
simpelste is natuurlijk gewoon naar de winkel gaan
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Ik heb de simkaart gekregen vandaag.Er zat nog een brief bij opgestelt in het Frans.Hier en daar begrijp ik een zin maar ik heb geen zin om iets te tekenen wat ik niet voor de volle 100% begrijp.Waarom is dat trouwens in het Frans??.Uit wat ik kan opmaken is het precies een soort van machtigingsbrief dat ik Proximus de toestemming geef om mijn nummer dat zich bij een andere mobiele provider bevindt naar Proximus over te dragen.Die brief is trouwens met de gewone brievenpost gekomen.
Laatst gewijzigd door Erik 30 nov 2012, 11:09, in totaal 2 gewijzigd.
Ofwel kan je nu naar de klantendienst bellen en vragen of ze die brief in het Nederlands sturen en zal het nog wat langer duren, ofwel ga je een belgacom center binnen en zeg je hun dat ze de overdracht mogen doen en bestaat de kans dat het binnen een paar uurtjes al in orde is.
texarcanaa schreef:Ofwel kan je nu naar de klantendienst bellen en vragen of ze die brief in het Nederlands sturen en zal het nog wat langer duren, ofwel ga je een belgacom center binnen en zeg je hun dat ze de overdracht mogen doen en bestaat de kans dat het binnen een paar uurtjes al in orde is.
Ik heb op dat document "gelezen en goedgekeurd" geschreven en ondertekend en dan gefaxed naar de nummer die erbij vermeld stond.Zoals gevraagd werd (Dank u Google Translate)
Laatst gewijzigd door Erik 29 nov 2012, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
da's het verschil met generation connect, daar moest je geen papier meer ondertekenen... de online aanvraag was voldoende, bij de simkaart die met ordinaire post kwam zat dan enkel een bevestiging..... wellicht is dit verschil prepaid vs abo formule. met generation connect kon je indien je pech had zonder netwerk vallen, in dit geval is dat niet mogelijk, duurt allemaal wel wat langer, maar lijkt me toch beter zo.....
ja wel ik hoop dat ik eindelijk 3G te pakken krijg die "EDGE" is echt niet meer van deze tijd azo traag seg
EDIT: ja watte seg "4 werkdagen na het verzenden van de simkaart wordt aan de huidige operator gevraagd de lijn vrij te geven voor overname van het nummer door Proximus".Dit is de eerste keer en meteen ook de laatste keer dat ik dit doe duurt mij veel te lang.
bipt schreef:Na de commerciële stappen bij de nieuwe operator, duurt het maximaal twee à drie dagen om een nummer tussen twee operatoren over te dragen.
Ja watte seg.Proximus zegt dat ze vandaag mijn huidige operator verzocht hebben om mijn nummer over te dragen maar blijkbaar zijn operators vrij wanneer ze de nummeroverdrachten toelaten en dat vind ik een gaatje in de wet dat spelletje kan dus nog eens 48 uur duren geeuw......
Problem solved ik heb mijn ouwe provider even duidelijk gemaakt dat ik weg wou