Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk abonnement voor enkele mensen die een 3G tablet willen.
Het dient niet om mee te bellen of te SMS'n, enkel om (beperkt) te internetten (mailtjes, websiteje, facebook, dat zal het zowat zijn).
Dan heb je volgens mij 2 keuzes : Mobile Vikings Data only (EUR12 voor 2GB) of Proximus Pay&Surf (EUR10 voor xxxMB ?).
Deze laatste aanbieding is echter niet helemaal duidelijk.
Het lijkt erop dat je voor een tablet (andere dan de iPad ?) 200MB krijgt voor deze 10 Euro ?
En voor een iPad krijg je dan voor diezelfde 10 Euro 500MB ?
Dat is meer dan het dubbele ? Wat is dat nu voor een kromme redenering ?
Omdat ik voor een andere tablet dan de (veel te dure) iPad kies mag ik minder surfen ?
Is dat wel wettelijk ?
Pay&Surf
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hebben ze geen vast internet bij belgacom? want dan zit er een bepaalde hoeveelheid 3G volume in hun abo inbegrepen
waarom ze mobiel internet opsplitsen in laptop, ipad, tablet ... tsja, waarom het simpel houden als het ingewikkeld kan? 't zijn uiteindelijk allemaal data only kaartjes
waarom ze mobiel internet opsplitsen in laptop, ipad, tablet ... tsja, waarom het simpel houden als het ingewikkeld kan? 't zijn uiteindelijk allemaal data only kaartjes
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 24 keer
- xenne
- Elite Poster
als het voor gebruik is op vast adres zou ik toch proberen van op voorhand eens te kijken hoe de mobiele verbindingen op die locatie zijn, is gewoon sterk afhankelijk van locatie
bv hier thuis is heb ik niets ontvangst met base... daarmee zouden al heel wat aanbiedingen voor mij afvallen
bv hier thuis is heb ik niets ontvangst met base... daarmee zouden al heel wat aanbiedingen voor mij afvallen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Xenne daarin geef ik je gelijk.
Bij mij thuis is Proximus een ramp. En voor iemand zegt "waarom heb je mobiel internet thuis nodig ?" Hoef ik ook niet. Maar telefonisch ook niet bereikbaar zijn is minder. Zeker als je geen vast toestel hebt. Tenzij je gaat voip-en via wifi natuurlijk
Bij mij thuis is Proximus een ramp. En voor iemand zegt "waarom heb je mobiel internet thuis nodig ?" Hoef ik ook niet. Maar telefonisch ook niet bereikbaar zijn is minder. Zeker als je geen vast toestel hebt. Tenzij je gaat voip-en via wifi natuurlijk
- xenne
- Elite Poster
in geval van TS is er geen vaste internetverbinding, dus is een deftig mobiele verbinding wel vereist... en dat is nog niet overal zo evident, dus als je op voorhand eens de verschilende netwerken zou kunnen testen kan je daar uw keuze door laten beïnvloeden
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 13 keer
Overal zeer degelijke Edge,
op enkele plaasten ook 3G.
@maxxxke,
wat bedoel je, hebben die providers dan ook data only kaarten ?
Kan je me dan die link doorgeven aub ?
@crezzeke225,
waarom, denk je dat 200MB te weinig is, zelfs voor een beginner van +60 ?
Niemand heeft trouwens een antwoord gegeven of dit onderscheid van hetzelfde product wel wettelijk is...
op enkele plaasten ook 3G.
@maxxxke,
@crezzeke225,
waarom, denk je dat 200MB te weinig is, zelfs voor een beginner van +60 ?
Niemand heeft trouwens een antwoord gegeven of dit onderscheid van hetzelfde product wel wettelijk is...
-
- Plus Member
Als dit een pestactie van Proximus is kunnen we dat natuurlijk beter.
Wat als je dit adaptertje zou gebruiken voor de iPad Microsim en die dan in je Samsung Tablet steken ?
http://www.pdashop.be/product/120575/ha ... apter.html
Is er nog een andere (technische) manier waarop Proximus je zou kunnen tegenhouden om dit niet te doen ?
Wat als je dit adaptertje zou gebruiken voor de iPad Microsim en die dan in je Samsung Tablet steken ?
http://www.pdashop.be/product/120575/ha ... apter.html
Is er nog een andere (technische) manier waarop Proximus je zou kunnen tegenhouden om dit niet te doen ?
Dit hangt erg af van het dataverbruik van de persoon in kwestie natuurlijk. Bij Colruyt Mobile heb je voor €9,99 500 MB die 3 maanden geldig is, dus te vergelijken met 200 MB per maand voor €3,33. Dit is op het netwerk van Mobistar, en ik vind dit eigenlijk wel een merkwaardig voordelige formule
Kan die persoon eventueel niet gebruik maken van een Fon-/Home-spot, of gewoon aan de buren vragen of hij gebruik mag maken van hun Wifi?
Kan die persoon eventueel niet gebruik maken van een Fon-/Home-spot, of gewoon aan de buren vragen of hij gebruik mag maken van hun Wifi?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
ik ben voorstander om 60 plussers een vast abonnement aan te raden. Als het hun eerste kennismaking is dan zal dit ook hun eerste kennismaking met 3G/edge zijn en kan het dataverbruik mogelijk uit de hand lopen als ze niet oppassen. Stel dat ze eens met youtube kennismaken, dan is 200 MB veel te weinig. Best kan je hen eerst laten kennismaken met een pad en daarna hun abonnement hierop aanpassen.
-
- Plus Member
Ja dat heb ik ook al bekeken en Aldi talk, maar dat zijn geen data only abbonmenten en het is verdorie complex om uit te leggen wanneer en hoe ze die kaartjes moeten hervullen.CeeSsss schreef:Dit hangt erg af van het dataverbruik van de persoon in kwestie natuurlijk. Bij Colruyt Mobile heb je voor €9,99 500 MB die 3 maanden geldig is, dus te vergelijken met 200 MB per maand voor €3,33. Dit is op het netwerk van Mobistar, en ik vind dit eigenlijk wel een merkwaardig voordelige formule
Voor het netwerk van de buren te gebruiken of Fon/Homespot moet je je login weggeven. Niet dat ik die mensen niet vertrouw, maar hun familie en vrienden ?
-
- Plus Member
Een pad zonder internet is maar voor 10% functioneel, en als je begint met internet moet je met 'iets' beginnen, dan lijkt me de kost-efficientste de beste.mailracer schreef:ik ben voorstander om 60 plussers een vast abonnement aan te raden. Als het hun eerste kennismaking is dan zal dit ook hun eerste kennismaking met 3G/edge zijn en kan het dataverbruik mogelijk uit de hand lopen als ze niet oppassen. Stel dat ze eens met youtube kennismaken, dan is 200 MB veel te weinig. Best kan je hen eerst laten kennismaken met een pad en daarna hun abonnement hierop aanpassen.
De vraag blijft dan : doet Proximus hier iets onwettelijks door hetzelfde abbonement voor andere voorwaarden te verkopen naargelang in welk toestel je het stopt ?
En als ze toch zo arrogant zijn om te denken hiermee weg te komen mag ik dan ook net zo arrogant zijn en een adapter kopen om hun beperking te omzeilen ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
De Pay&Surf van 200MB werkt ook op de iPad2 (uit eigen ervaring).
Dus ik veronderstel dat de 500MB iPad versie ook wel op je andere tablet zal werken.
Het enige verschil tussen die 2 is het datavolume, voor de rest niks.
Als jouw tablet de microsim kaart ondersteunt, dan denk ik dat je gewoon die 500MB versie kan bestellen hoor.
Dus ik veronderstel dat de 500MB iPad versie ook wel op je andere tablet zal werken.
Het enige verschil tussen die 2 is het datavolume, voor de rest niks.
Als jouw tablet de microsim kaart ondersteunt, dan denk ik dat je gewoon die 500MB versie kan bestellen hoor.
-
- Plus Member
Nee, we spreken over een Samsung Galaxy Tab 2, die werkt met reguliere SIM kaarten.
Er zijn echter wel adaptertjes beschikbaar om van een microsim een gewone sim te maken,
bv : http://www.pdashop.be/product/171840/mu ... apter.html
De vraag blijft dan enkel : zijn er technische hindernissen waardoor dit niet zou werken ?
Er zijn echter wel adaptertjes beschikbaar om van een microsim een gewone sim te maken,
bv : http://www.pdashop.be/product/171840/mu ... apter.html
De vraag blijft dan enkel : zijn er technische hindernissen waardoor dit niet zou werken ?
-
- Plus Member
Zijn niet data-only, maar vaak ben je goedkoper af dan een data-only sim.ahrand schreef:Overal zeer degelijke Edge,
@maxxxke,
Wil je de makkelijkste oplossing wat betreft betalen/herladen ?
Neem dan http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... -of-laptop
Mvg
- xenne
- Elite Poster
neenahrand schreef:De vraag blijft dan enkel : zijn er technische hindernissen waardoor dit niet zou werken ?
-
- Member
- Bedankt: 3 keer
Twee simpele vraagjes betreffende Proximus Pay&Go :
1. Is de geldigheidsduur van een aangekocht datavolume nog steeds slechts 1 maand ?
Op de herlaad site ( met de keuzes ) staat daar helemaal niets over vermeld , en dat in tegenstelling
met de site voor de aankoop van belkrediet ! ( slordigheidje ? )
2. Activeert de #151*1# code nu 250 MB voor 9.99 Euro , of nog steeds 200 MB voor 10 Euro ?
1. Is de geldigheidsduur van een aangekocht datavolume nog steeds slechts 1 maand ?
Op de herlaad site ( met de keuzes ) staat daar helemaal niets over vermeld , en dat in tegenstelling
met de site voor de aankoop van belkrediet ! ( slordigheidje ? )
2. Activeert de #151*1# code nu 250 MB voor 9.99 Euro , of nog steeds 200 MB voor 10 Euro ?
Laatst gewijzigd door bunnybugs 27 nov 2012, 14:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
Nieuwe tarieven voor tablets en laptops
http://userbase.be/nieuws/6-telecom/994 ... -goedkoper
internet anywhere 10
1 GB
10 €
internet anywhere 15
2 GB
15 €
internet anywhere 30
5 GB
30 €
ik heb hier wel een bedank over, zie topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=90&t=36032
http://userbase.be/nieuws/6-telecom/994 ... -goedkoper
internet anywhere 10
1 GB
10 €
internet anywhere 15
2 GB
15 €
internet anywhere 30
5 GB
30 €
ik heb hier wel een bedank over, zie topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=90&t=36032