dommel - downloadlimiet
even kort pronbeem uit leggen
heb adsl netconnect start heb 100gb data
de 8ste iedere maand gaat de teller op 0 (deze maand niet na gezien)
de 17de ben ik aan surfen ineens internet heel traag !kijk alles zo wat na niks special te zien op pc
ga naar dommel account en zie 102gb verbruikt en smallband!is zaterdag dus niemand bij dommel!koop 10gb data bij! om15uur
rond 22uur weer internet heel traag!trug naar account teller staat op 116gb!
maandag neem ik contact op met Dommel via ticket en foon!
uitleg is teveel downlaod zeg dit kan echt niet! ze geloven me een beetje
nu even uitleg waarom die download niet kan
als ik b.v film van 5.4gb downlaod duurt rond 3uur voor hij binnen is!en dan is internet uiteraard veel trager!
zodus stel dat er iets is met pc van downlaod of upload zonder dat ik het zou weten
zou ik dit ondervinden door de snelheid van surfen!heb 9dagen heel goed kunnen surfen en weet zeker dat ik niet meer als 10gb heb gedownload
nu ben ik al 4dagen met de support bezig altijd zelfde antwoord we zijn aan het onderzoeken!wat hoe word niet gezegd
maar nog steeds op smallband
weet iemand raad
mvg
navarro
heb adsl netconnect start heb 100gb data
de 8ste iedere maand gaat de teller op 0 (deze maand niet na gezien)
de 17de ben ik aan surfen ineens internet heel traag !kijk alles zo wat na niks special te zien op pc
ga naar dommel account en zie 102gb verbruikt en smallband!is zaterdag dus niemand bij dommel!koop 10gb data bij! om15uur
rond 22uur weer internet heel traag!trug naar account teller staat op 116gb!
maandag neem ik contact op met Dommel via ticket en foon!
uitleg is teveel downlaod zeg dit kan echt niet! ze geloven me een beetje
nu even uitleg waarom die download niet kan
als ik b.v film van 5.4gb downlaod duurt rond 3uur voor hij binnen is!en dan is internet uiteraard veel trager!
zodus stel dat er iets is met pc van downlaod of upload zonder dat ik het zou weten
zou ik dit ondervinden door de snelheid van surfen!heb 9dagen heel goed kunnen surfen en weet zeker dat ik niet meer als 10gb heb gedownload
nu ben ik al 4dagen met de support bezig altijd zelfde antwoord we zijn aan het onderzoeken!wat hoe word niet gezegd
maar nog steeds op smallband
weet iemand raad
mvg
navarro
Laatst gewijzigd door krisken 22 nov 2012, 20:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Even de lettergrootte terug normaal gezet. Onnodig groot (150px) is niet nodig!
Reden: Even de lettergrootte terug normaal gezet. Onnodig groot (150px) is niet nodig!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je wifi? En hoe is deze beveiligd?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ja sorry dit was ik vergeten te vertellen ja heb wifi met WPA 2!maar zelfs als iemand er zou opraken!en ben op pc dan zie ik dat aan de snelheid zo als in vorige post beschreven! of ze moeten het in nacht doen
mvg vavarro
mvg vavarro
-
- Moderator
- Contacteer:
Nou niet persé hoor. Als ik zou surfen op het onbeveiligde netwerk van mijn buren dan wil ik ook niet dat jij dit merkt. Dan installeer je bijvoorbeeld een limiter en je zet die in op bvb 5mbit. Zo surf jij lekker snel en comfortabel, en ga jij nooit door hebben dat ik aan 5mbit zit te downloaden.
En als je een maand aan een stuk 1mbit trekt (dus 24 op 24, 7 dagen op 7) dan heb je nog een goeie 300GB verbruikt hoor op het eind van die maand. Reken maar eens uit met 5Mbit of jouw maximale snelheid (geen idee welk abonnement je hebt bij dommel)
En als je een maand aan een stuk 1mbit trekt (dus 24 op 24, 7 dagen op 7) dan heb je nog een goeie 300GB verbruikt hoor op het eind van die maand. Reken maar eens uit met 5Mbit of jouw maximale snelheid (geen idee welk abonnement je hebt bij dommel)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
http://lianka.schedom-europe.net/produc ... kbaar.html
Dit abonnement heb je dus. Tja dan doe ik dat op 3mbit met bvb netlimiter en dan merk jij er niks van dat ik download via jouw lijn. Jij bent ook de enige gebruiker van die internetverbinding (familie?), en er zitten geen beestjes op je pc?
Dit abonnement heb je dus. Tja dan doe ik dat op 3mbit met bvb netlimiter en dan merk jij er niks van dat ik download via jouw lijn. Jij bent ook de enige gebruiker van die internetverbinding (familie?), en er zitten geen beestjes op je pc?
Telefonie = EDPnet + OVH
@krisken
Nou niet persé hoor. Als ik zou surfen op het onbeveiligde netwerk van mijn buren dan wil ik ook niet dat jij dit merkt. Dan installeer je bijvoorbeeld een limiter en je zet die in op bvb 5mbit. Zo surf jij lekker snel en comfortabel, en ga jij nooit door hebben dat ik aan 5mbit zit te downloaden
aan dit had ik niet gedacht zo slim ben ik niet
maar kan Dommel dit na 4dagen niet zien of echt downlaod is of niet
mvg
Nou niet persé hoor. Als ik zou surfen op het onbeveiligde netwerk van mijn buren dan wil ik ook niet dat jij dit merkt. Dan installeer je bijvoorbeeld een limiter en je zet die in op bvb 5mbit. Zo surf jij lekker snel en comfortabel, en ga jij nooit door hebben dat ik aan 5mbit zit te downloaden
aan dit had ik niet gedacht zo slim ben ik niet
maar kan Dommel dit na 4dagen niet zien of echt downlaod is of niet
mvg
-
- Moderator
- Contacteer:
Dit kunnen ze niet zien. Voor hun is dit gewoon internetverkeer dat jij "verdoet". Zij weten niet of dit via je wifi gaat, of via je kabel of iets anders. Ook weten ze niet of dat jouw computer is of iemand anders zijn pc.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is inderdaad één manier om het te proberen. Of verander eens jouw wifi wachtwoord in bijvoorbeeld
@@##12345ikbeneensupermoeilijkwachtwoord67890##@@
@@##12345ikbeneensupermoeilijkwachtwoord67890##@@
Telefonie = EDPnet + OVH
@krisken
ben alleen op pc
ben goed beveiligd
antivirus ESET smart security superantispyware en scan regelmatig met Mban
als ik je goed begrijpt zal Dommel niks doen word wachten tot 8 december voor breedband
ben alleen op pc
ben goed beveiligd
antivirus ESET smart security superantispyware en scan regelmatig met Mban
als ik je goed begrijpt zal Dommel niks doen word wachten tot 8 december voor breedband
-
- Moderator
- Contacteer:
Zij zullen inderdaad weinig tot niks kunnen doen vrees ik
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
wpa2 is te kraken, maar dat doe je niet op een maandje zeg maar Het is één van de veiligste dingen.
Telefonie = EDPnet + OVH
ja als wpa niet zomaar te kraken is dan ligt de fout toch echt bij Dommel
want dan is zo als ik zeg altijd normaal internet!denk dat de teller op 8november mms niet op nul is gegaan en daarmee nu ineens116 gb data
want gehakt geloof ik echt niet!
maar dommel moet het geloven of nazien he
want dan is zo als ik zeg altijd normaal internet!denk dat de teller op 8november mms niet op nul is gegaan en daarmee nu ineens116 gb data
want gehakt geloof ik echt niet!
maar dommel moet het geloven of nazien he
-
- Moderator
- Contacteer:
Kan je dit niet zien in het panel van dommel wat je verbruik is per dag?
Telefonie = EDPnet + OVH
ja idd kan ik dit zien
maar in het begin van de maand ga ik nooit kijken
alleen als ik wat heb gedownlaod ga ik eens kijken wat ik nog over heb he
is nog maar 3maanden dat we 100gb hebben denk ik daarvoor was het 60gb en kwam met 60 ook toe heel raar eens 10gb bijkopen
dat weten ze ook bij Dommel ze vonden het ook abnormaal
maar na 4dagen doen ze nog niks
de support is echt niks waard dat je belt of replay doet op tickets niks helpt de antwoorden zijn gewoon niks
weet het niet meer happy ben ik niet hoor
weet echt dat het nie kan die 116gb
maar in het begin van de maand ga ik nooit kijken
alleen als ik wat heb gedownlaod ga ik eens kijken wat ik nog over heb he
is nog maar 3maanden dat we 100gb hebben denk ik daarvoor was het 60gb en kwam met 60 ook toe heel raar eens 10gb bijkopen
dat weten ze ook bij Dommel ze vonden het ook abnormaal
maar na 4dagen doen ze nog niks
de support is echt niks waard dat je belt of replay doet op tickets niks helpt de antwoorden zijn gewoon niks
weet het niet meer happy ben ik niet hoor
weet echt dat het nie kan die 116gb
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tschijnt eenvoudig te zijn als er een Vista pc connect, een docent van mij kon het op die manier zeer snel. Maar die was/is er ook professioneel met bezig.krisken schreef:wpa2 is te kraken, maar dat doe je niet op een maandje zeg maar Het is één van de veiligste dingen.
Daarbij, wie zou daar zijn tijd in steken als er zoveel onbeveiligde zijn?
OT: heb je geen torrent gedownload en het uploaden vergeten afzetten/limiteren?
Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 7 keer
Als je een router hebt waar je een lijst met verbonden clients kan zien, dan kan dit misschien helpen om te weten wie er allemaal op je netwerk zit.
Als je een "<GebuurZijnNaam>-PC" ofzo in de lijst ziet staan dan weet je genoeg.
Dat je een anti-virus hebt doet er niet toe, er kan nog steeds malware op je PC zitten. Als je zeker wilt zijn dat het je eigen PC niet is die continu aan het downloaden is, dan kijk je gewoon naar de activieteit van je netwerkkaart.
Als je een "<GebuurZijnNaam>-PC" ofzo in de lijst ziet staan dan weet je genoeg.
Dat je een anti-virus hebt doet er niet toe, er kan nog steeds malware op je PC zitten. Als je zeker wilt zijn dat het je eigen PC niet is die continu aan het downloaden is, dan kijk je gewoon naar de activieteit van je netwerkkaart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Kijk op hoeveel verbruik het dommelaccount nu staat en noteer dat
Reset de verbruiksmeter in je router
Koop 10gb data bij
Vergelijk dagelijks in het panel van dommelaccount welk verbruik er bijgekomen is volgens hen, met het verbruik gemeten in eigen router .
Als die twee overeen komen dan ligt de reden duidelijk aan jouw kant en heb jij of een meelifter gewoon teveel gedownload.
Is er een groot verschil (gemeten verbruik in router is veel kleiner dan dommelaccount) dan kan je de helpdesk verder ambeteren.
Reset de verbruiksmeter in je router
Koop 10gb data bij
Vergelijk dagelijks in het panel van dommelaccount welk verbruik er bijgekomen is volgens hen, met het verbruik gemeten in eigen router .
Als die twee overeen komen dan ligt de reden duidelijk aan jouw kant en heb jij of een meelifter gewoon teveel gedownload.
Is er een groot verschil (gemeten verbruik in router is veel kleiner dan dommelaccount) dan kan je de helpdesk verder ambeteren.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik ben benieuwd naar de toelichting daarvan, het OS van de client speelt in het capturen van een handshake i.i.g. geen rol.MClaeys schreef: Tschijnt eenvoudig te zijn als er een Vista pc connect, een docent van mij kon het op die manier zeer snel. Maar die was/is er ook professioneel met bezig. Daarbij, wie zou daar zijn tijd in steken als er zoveel onbeveiligde zijn?
Geachte ,
De onderzoeken zijn voorbij en alles lijk toch normaal we hebben geen enkel probleem gevonden .
We hebben meerdere account types onderzocht en geen problemen gezien .
We hebben zoals gevraagd 10 gb extra op de teller gezet .
Binnen 30 minuten zou de lijn terug normaal moeten zijn .
Mvg
dit kwam om 12uur binnen!die 30min was weer om te lachen om 12.50 nopes internet !rap nog replays gedaan op ticket!want moest om 13.30gaan begeleiden voor pc les !daar om 15.30 weer mail start nu nog eens modem op en zal werken!heb later nog eens gebeld om te zeggen dat ik het niet echt geloofde en dat maar rond 17.30 zou thuis zijn en dan is support toe
vertel nog eens aan die zelfde pipo als altijd dat het niet kan 116gb data die luisterd maar kent daar niks van!zeg zou graag iemand spreken die er wel iets van kent! zal eens zien dan 3min tttuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttuuuuuuuuuut nee niemand lol dan bla bla zal nieuw ticket enzo maken en hou je op de hoogte !
want moet die extra data ook betalen he
welke stappen kan ik nog ondernemen?
mvg uit antwerpen
De onderzoeken zijn voorbij en alles lijk toch normaal we hebben geen enkel probleem gevonden .
We hebben meerdere account types onderzocht en geen problemen gezien .
We hebben zoals gevraagd 10 gb extra op de teller gezet .
Binnen 30 minuten zou de lijn terug normaal moeten zijn .
Mvg
dit kwam om 12uur binnen!die 30min was weer om te lachen om 12.50 nopes internet !rap nog replays gedaan op ticket!want moest om 13.30gaan begeleiden voor pc les !daar om 15.30 weer mail start nu nog eens modem op en zal werken!heb later nog eens gebeld om te zeggen dat ik het niet echt geloofde en dat maar rond 17.30 zou thuis zijn en dan is support toe
vertel nog eens aan die zelfde pipo als altijd dat het niet kan 116gb data die luisterd maar kent daar niks van!zeg zou graag iemand spreken die er wel iets van kent! zal eens zien dan 3min tttuuuuuuuuuuuuuuutttttttttttuuuuuuuuuut nee niemand lol dan bla bla zal nieuw ticket enzo maken en hou je op de hoogte !
want moet die extra data ook betalen he
welke stappen kan ik nog ondernemen?
mvg uit antwerpen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Niks, denk ik... Als je dit forum wat volgt, weet je dat Dommel heel goed is zolang er niks mis is en je op weinig dienstverlening mag rekenen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Twas iets met spoofen van de AP en dat Vista het dan gewoon opstuurde of zoiets. Is al een tijd geleden + tgesprek was niet met mij, ken de details dus niet.Petervanakelyen schreef:Ik ben benieuwd naar de toelichting daarvan, het OS van de client speelt in het capturen van een handshake i.i.g. geen rol.MClaeys schreef: Tschijnt eenvoudig te zijn als er een Vista pc connect, een docent van mij kon het op die manier zeer snel. Maar die was/is er ook professioneel met bezig. Daarbij, wie zou daar zijn tijd in steken als er zoveel onbeveiligde zijn?
Sent from my Lumia 900 using Board Express
stel dat het zo is kun je dan 14gb binnehalen op pak 7uur tijdkrisken schreef:Nou niet persé hoor. Als ik zou surfen op het onbeveiligde netwerk van mijn buren dan wil ik ook niet dat jij dit merkt. Dan installeer je bijvoorbeeld een limiter en je zet die in op bvb 5mbit. Zo surf jij lekker snel en comfortabel, en ga jij nooit door hebben dat ik aan 5mbit zit te downloaden.
want op 102gb werd ik op small gezet!kocht tot 110 bij!en het rare is dat op 116 maar eerst op trug op small ging
vind ik ook heel raar want normaal zou ik iets over de 110gb op small moeten gaan denk ik
mvg
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan natuurlijk je "inbelwachtwoord" wijzigen.
In eerste plaats zal je dit moeten doen waar je ergens kan inloggen op de website van Dommel.
Nadien moet je hetzelfde wachtwoord in je modem invoegen.
Zorg wel dat je eerst gevonden hebt waar in je modem, anders zal je niet veel meer kunnen surfen of om hulp vragen
In eerste plaats zal je dit moeten doen waar je ergens kan inloggen op de website van Dommel.
Nadien moet je hetzelfde wachtwoord in je modem invoegen.
Zorg wel dat je eerst gevonden hebt waar in je modem, anders zal je niet veel meer kunnen surfen of om hulp vragen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
het goede nieuws van Dommel vandaag is de teller terug op nul gegaan!
waarschijnlijk zal ik die 20gb extra ook niet moeten betalen
reden waarom is me niet gezegd!ze geloven me wel dat het niet kan 116gb op 9 dagen
mensen bedankt voor de antwoorden enzo
groeten van uit Antwerpen
navarro
waarschijnlijk zal ik die 20gb extra ook niet moeten betalen
reden waarom is me niet gezegd!ze geloven me wel dat het niet kan 116gb op 9 dagen
mensen bedankt voor de antwoorden enzo
groeten van uit Antwerpen
navarro