WDTV live

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben op zoek naar een heel gebruiksvriendelijke mediaspeler, waar ook mijn vrouw makkelijk mee weg kan. Niet meer dan 100 €. Men raadt me de WDTV live aan. Iemand ervaringen ermee?

Hij zal in mijn netwerk staan en streamen van mijn PC. Ook zou ik willen weten of hij automatisch informatie m.b.t. de catalogus opzoekt op het Internet, zoals bijvoorbeeld xmbc doet (bijvoorbeeld o.b.v. de nama van het bestand).

Dank voor de hulp :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ikzelf heb een Dune Lite 53d (de goedkopere Dune) en ik ben daar heel tevreden over. 149€
Ik gebruik Yadis om een video wall mee te maken op mijn TV. Werkt zonder problemen mee met vrouw.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb al 2 jaar de WDTV-live staan.
1. Werkt goed, redelijk gebruiksvriendelijk (behalve terugspoelen, dat is precies nog niet op punt)
2. Doet _geen_ speciale dingen zoals extra info opzoeken op het internet (firmware = up to date).
3. Ziet de shares op het windows netwerk, streamen nog niet uitgetest maar dat zou moeten werken.

- Heeft een paar (betalende) apps met testperiode (deezer, live tv, spotify geloof ik), maar de gebruiksvriendelijkheid
daarvan laat te wensen over als je vergelijkt met een android-telefoon. Radio's streamen werkt wel goed.
Probleem: podcasts pauzeren dat is blijkbaar een te moeilijk feature geweest. Dat is meteen ook het nadeel als je iets extra wilt: je kan het vergeten.
Eigenlijk zou er android moeten op draaien. Ik heb hetzelfde gevoel als bij symbian: leuk op het moment dat je het koopt, maar na een jaar is het zo hopeloos verouderd omdat er geen updates meer beschikbaar komen. Volgende aankoop (als de wdtv er ooit mee ophoudt) zal iets met android zijn.
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat bedoel je juist met " er zou android moeten op draaien?" (Mijn Dune kan ik bedienen met mijn smartphone)
De Dune is enkel geschikt om film mee te streamen vanop HDD of NAS.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Heb zelf een Xtreamer waar ik heel tevreden over ben.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ofwel sluit je er een hdd op aan en speel je zo alles af.
Ofwel streamen via het netwerk zelfs full blu ray lukt.
Ook geeft deze iso dvd menues weer etc.

Ondertitels leest deze ook in vele formats.(als er meerdere talen zijn hoef je maar te kiezen) zelfde voor de audio.
Door het gebruiksgemak kan je bijna niks verkeerd doen zelfs mijn pa kan er met werken....
En youtube werkt ook perfect maar dan sluit je best even een keybord aan.

En op kapaza enzo vind je wel goedkopere

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb de WDTV Live Hub met 1TB HDD - de variant met HDD. Werkt prima! Ben nog weinig video's tegengekomen die hij niet afspeelt.
Qua streaming van YouTube: die app vind ik persoonlijk wel wat traag.

Ben er erg tevreden over, al kan het soms qua performance wel wat beter. Komt misschien omdat ik er teveel mee doe (dingen erop downloaden via LAN, kopieeren, etc, etc.). Tijdens het afspelen NOOIT problemen met haperen etc.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Diegene die ik nu heb, kan ook het meeste afspelen maar ik kom steeds meer tegen dat hij niet kan afspelen. Het ding is ook traag... Ik vrees eigenlijk een beetje dat die WDTV live binnen een jaar of 2 ook de vuilbak in mag omdat hij video's niet meer zou kunnen lezen :-S. Worden die nog altijd regelmatig geüpdatet? Of niet?

Ik heb wel nog een afgedankte laptop, maar dat neemt zoveel plaats in en luikt me niet ideaal als die telkens moet opstarten en zo. Dat is dan ook niet "woman friendly". Ik dacht ook een goedkope tablet te kopen en dat te gebruiken, lekker funky als ik dat aan de muur kan hangen. Maar ook dat lijkt me niet gemaakt om 24/7 daarvoor te dienen.

Wat denken jullie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

XBMC... gaat niets boven en is flexibel... maar kost wel iets meer aan hardware.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

€100, da's onderaan de markt. Boxee box ftw, die doet al 2 jaar _elke_ dag zijn werk zonder te mopperen :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb er ervaring meer (maar nu geen tijd meer om iets te posten, de vriendin wacht op me).
Ik post je morgen wat info. Moest ik het vergeten, stuur gerust me een PM

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb hem ondertussen besteld.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Heb ook een WD-TV live. Bakje werkt goed, speelt veel formaten, bij mij hangt er een extern usb2-schijf aan.
Worden ook nog regelmatig software-updates voor uitgebracht.

Soms is een herstart wel nodig, bij sommige bestanden (MKV) kan er soms een sync-probleem voorkomen tussen video/audio.
Of hoor je dat de audio-codec vreemd begint te doen (metalige stemmen, ruis).

Ik heb wel wat problemen met de wireless connectie, zelfs met een wireless AP in dezelfde kamer, valt de verbinding regelmatig weg,
Nu is dat niet zo erg omdat ik toch alles stream via mijn usb2-schijf.

Internet over ethernetkabel werkt wel zonder problemen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De metalige stemmen liggen aan de AC3 filter, denk ik - dat was toch de schuldige op mijn PC (output format stond verkeerd of zo).
The-BosS
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 okt 2012, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:XBMC... gaat niets boven en is flexibel... maar kost wel iets meer aan hardware.


Dat draaid hier perfect op mijn raspberry pi, dus zo duur moet de hardware niet zijn :lol:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

In de living staat een Asus S1-AT5NM10E met daar XBMC op en werkt perfect, alles speelt dat ding af, nog nooit problemen mee gehad.
En op mijn hobbykamer ligt ook een Raspberry Pi met daar Raspbmc op, dit streamt de films van m'n XBMC box van in de living en dat werkt ook zonder problemen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dag Goztow,

Je hebt hem ondertussen besteld, lees ik.
Ik zou zeggen voor 100 euro een goede keuze.

Ik veronderstel dat je deze versie hebt gekocht (de nieuwe, met grotere afstandbediening) ?
Zie ook de reviews op die site.

Voordelen:
- Prijs
- Is fluisterstil (en wordt niet te warm) - leg wel nooit iets op het toestel (vanwege de ventilatie !)
- Speelt vlot alles af. Bluray / HD audio (720p, 1080p, mkv/m2ts container), DVD kwaliteit (avi, iso)
- Heel gebruiksvriendelijk (mijn ouders of bv je vrouw zullen er zeker mee aan de slag kunnen)
- Er zijn regelmatig firmware updates, om de codecs up to date mee te houden
- Streamen via netwerk werkt heel goed (wel bekabeld)
- Ondertitels worden opgepikt (zowel extern .srt, of embedded, ook in dvd's, menu's komen mee)
- HD audio kan gebitstreamed worden naar je versterker.
- DTS en Dolby 5.1 worden gedownscaled naar stereo (in geval van aansluiting op je tv)
- Je kan er een paar leuke spelletjes op spelen (als je het toestel verbindt met het netwerk / internet) :wink:

Nadelen/Aandachtspunten:
- De ideale wereld bestaat niet. Na 2 (tot 4 jaar) zul je mogelijks een nieuwe speler moeten aanschaffen. WD blijft dit toestel niet eeuwig via firmware ondersteunen. Ondertussen zit men aan versie 3. Versie 1 wordt niet meer ondersteund (had o.a. geen downscaling van DTS naar stereo en verouderde codecs). Versie 2 krijgt nog firmware updates, maar is volgens mij EOL (gezien er nu een versie 3 is). Echter voor 100 euro lijkt me dit geen issue. Koop je gewoon om de zoveel jaar een nieuwe. De technologische evolutie staat nu eenmaal niet stil.
- LET OP met de firmware updates van WD. Paar weken terug hadden ze eentje gepost, die heel hun toestel om zeep hielp! Ik heb toen de vorige firmware teruggezet. Waar WD ondertussen die laatste firmware van hun website heeft gegooid. Dit was echt effe zoeken op google, hoe ik die oude firmware moest terugzetten. Want WD houdt intern versie nummers bij. Als je hier niet zo in thuis bent, raad ik je aan, om altijd een paar weken te wachten, alvorens een nieuwe firmware te installeren (en eens na te lezen op het internet). Lijkt deze update je ok, voer die dan uit. Het automatisch detecteren van nieuwe firmware op het toestel zou ik aanraden om uit te zetten. In geval van problemen (bv verouderde codecs) kun je zelf eens op zoek gaan, of WD hiervoor ondertussen een NIEUWE en BETROUWBARE firmware heeft uitgebracht.
- Streamen via stroomadapters was een ramp (haperingen in beeld). Het zelfde verhaal ook via Wifi dacht ik. Je moet echt wel een constante bandbreedte van minstens 100 Mbps (tot 200 Mbps) halen. Ik zelf heb 2 weken geleden een extra kabel in huis gelegd, zodat ik nu bekabeld met de WD TV live kan verbinden. En ook HD audio bluray bestanden (1080p + DTS-HD / Dolby True HD) perfect kan afspelen. Moest wel de vriendin hiervoor eerst overtuigen een gat in de woonkamer te boren. Maar ze zag gelukkig ook het functionele voordeel tov het esthetische nadeel hiervan in.
- Mijn ouders streamen van hun pc naar de WD TV Live. Ik heb wel hun firewall daar moeten afzetten (anders wou de WD TV Live die netwerk shares niet detecteren). Nu op een Windows XP kan dit niet zo veel kwaad. Er is anti-virus, blokkering op de modem, etc. Die firewall op XP stelt niet zoveel voor. De oplossing hiervoor heb ik toen gevonden op de WD Live Community
- Streamen via DLNA - MediaServer werkt niet goed ! (zie deze comment). Alvast niet met versie 2 (die ik heb). Geen idee of dit met versie 3 opgelost is, maar ik volgens wat ik op de community hierover heb kunnen lezen niet. DLNA en WD TV Live is een ramp. Omdat hij geen externe subtitles meer oppikt. Wel embedded (ingebrand). Daarnaast lukt het spoelen in een video ook niet via DLNA, waardoor ik heb afgehaakt. Ik verbind de WD TV Live via NetWork Shares. Daar lukt het streamen wel heel goed. Ik zou je dan ook die werk methode aanraden (ipv het DLNA - MediaServer verhaal).
- Deze speler speelt ook muziek en foto's af. Maar daar is hij minder voor gemaakt. Je voelt aan, dat hiervoor dezelfde "video" interface is hergebruikt. Echt optimaal werkt dit dus niet.

Hopelijk ben je iets met deze info.

Alvast veel succes en plezier met het toestel !
Waar heb je hem besteld ? (toch niet bij Forcom, hoop ik :wink:)

P.S. Ik heb zelf versie 2 draaien. Deze is verbonden (bekabeld) met een Synology Usb Station 2 in het netwerk. Maar je kan daar gelijk welke NAS achter hangen of een PC met Shared Folders (maar die moet dan aanstaan natuurlijk). Dit werk prima. Alles speelt soepel af. Ook de externe subtitles + spoelen in video (via network shares). Soms moet ik wel eens opnieuw verbinding met het netwerk maken (via automatic detection). Mijn ouders die versie 3 hebben, moeten soms het apparaat eens opnieuw opstarten (als hij het netwerk niet meer terugvindt).

Edit: Bestand in bijlage geeft de tip weer, die ik bij mijn ouders (WD TV Live - Versie 3) gebruikt heb, om hun pc (via shared folders, Windows XP) met de WD TV Live te verbinden. Of dit in Windows 7 (of later) is opgelost geen idee. Maar ik geef het je maar mee.

Groetjes,
Gent32m
Bijlagen
Detectie Shared Folders.txt
(587 Bytes) 35 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Gent32m op 26 nov 2012, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Stijf bednkt voor de review en tips, Gent! +1

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Je moet echt wel een constante bandbreedte van minstens 100 Mbps (tot 200 Mbps) halen.


Waarom zou dat nodig zijn... de vetste Bluray is misschien 30 Mbps en het overgrote deel van je collectie is vermoedelijk minder dan 5 Mpbs.

Je bandbreedte moet "constant" zijn met een lage latency... maar 100 Mbps nodig hebben is absurd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Graag gedaan.

Volgens de duimpjes (mijn karma saldo) ben ik wel nog altijd meer een slechte dan een goede userbaser hier :wink: Maar bon, dat ligt niet aan mij, maar aan die cijfers. Ik ben alvast blij je te kunnen helpen.

Welke leuke series heb je ondertussen kunnen zien ? (zie je andere topic).
Ik zou het leuk vinden, als je daar nog iets laat weten.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”