Voor aankoop van een nieuwe pc waarmeer ondermeer videobewerking vlot moet kunnen (hobby en enkel instapvideobewerkingsprogramma's als adobe premiere elements en dergelijke). Verder normale internettaken, geen games noodzakelijk.
a) Wat zouden jullie aanraden van deze onderstaande configuraties (puur technisch bekeken en dan ook prijs/kwal verhouding van de aanbiedingen).
http://www.medion.com/be/prod/MEDION%C2 ... /510016354#
http://www.codima.be/product/4311/video ... win7p.aspx
Andere kant-en-klare aanbiedingstips ook welkom, vr videobewerking worden minimaal 2 schijven aanbevolen.
b) Indien je een kleine ssd hebt met het os erop, plaats je dan je videobewerkingsprogr ook daarop indien mogelijk of beter op de traditionele 2e hd ? En zelfde vraag voor de videodata waarmee je momenteel aan de slag bent, ook nog op die ssd of op de andere schijf ? (Bij 2 traditionele schijven is het aanbevolen om je data op de andere te plaatsen).
pc voor videobewerking
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik toch gaan voor de codima pc. Deze heeft SSD aan boord met het OS op, maar zaken die veel vragen van je HDD zou ik ook op die SSD zetten. Zoals inderdaad je videobewerkingsprogramma. Start lekker snel op dan 

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een SSD lijkt me wel geschikt om in Premiere als scratch-disk te gebruiken. HDD-throughput is bijna altijd de bottleneck bij videobewerking. (en CPU, maar een i7 moet al wat effecten realtime gerenderd krijgen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
De Medion heeft een veel straffere cpu -- je kan er nog altijd ram en ssd bijsteken. Je kan ook eentje op maat laten samenstellen in de meeste shops.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Als je het niet erg vindt om regelmatig een nieuwe SSD te kopen kan je dat inderdaad doen om sneller te kunnen werkenmeon schreef:Een SSD lijkt me wel geschikt om in Premiere als scratch-disk te gebruiken.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
tegenwoordig is de GPU wel wat belangrijker heb ik de indruk.meon schreef:Een SSD lijkt me wel geschikt om in Premiere als scratch-disk te gebruiken. HDD-throughput is bijna altijd de bottleneck bij videobewerking. (en CPU, maar een i7 moet al wat effecten realtime gerenderd krijgen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Als je vlot wilt werken kan je niet meer zonder ssd schijf voor videobewerking.
Wees er gewoon op voorbereid dat uw ssd schijf sneller kan en zal falen dan wanneer je er geen werk op verricht.
Bekijk het als een 'verbruiksgoed'.
Wees er gewoon op voorbereid dat uw ssd schijf sneller kan en zal falen dan wanneer je er geen werk op verricht.
Bekijk het als een 'verbruiksgoed'.
Everything that has a beginning has an end.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Zijn er al testen van? bvb een of andere dude die voor de lol zijn ssd vult en wist?Als je het niet erg vindt om regelmatig een nieuwe SSD te kopen kan je dat inderdaad doen om sneller te kunnen werken
Want als je elk stuk paar 100 000 keer kan overschrijven lijkt er mij geen probleem.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
DDR3 is zeer goedkoop tegenwoordig dus je kan gewoon beide sticks vervangen door grotere exemplaren (2x8GB @1333Mhz is ~65€). Als je zelf eentje laat samenstellen kan je natuurlijk ook een betere chipset kiezen.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ssd, cpu en Gpu zijn belangrijke factoren.
Gpu ati streams of cudacores kunnen veel meer verwerken indien het programma ondersteund. Cuda heeft bij mij de voorkeur.
Cpu raad ik intel aan, i7 heeft quadchan geheugenkanalen 4x4gb is ruim voldoende.
Ssd slijt mss sneller maar time is also money.
Meest belangrijke factor, zelf samenstellen!
[
Post made via mobile device ]
Gpu ati streams of cudacores kunnen veel meer verwerken indien het programma ondersteund. Cuda heeft bij mij de voorkeur.
Cpu raad ik intel aan, i7 heeft quadchan geheugenkanalen 4x4gb is ruim voldoende.
Ssd slijt mss sneller maar time is also money.
Meest belangrijke factor, zelf samenstellen!
[

PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
hmmm, rare gedachte hoor. Zijn er dan gebruikers die een pc kopen met ssd om die ssd dan niet of zo weinig mogelijk te gebruiken ... ?Jelly schreef:Wees er gewoon op voorbereid dat uw ssd schijf sneller kan en zal falen dan wanneer je er geen werk op verricht.

Dat doet me denken aan een reeds lang overleden tante. Ze had in haar appartement parketvloer maar daar mocht niet op gelopen worden (slijtage !).
Dus lag daar boven een plasticfolie. Iedereen die daar op bezoek kwam diende vanzelfsprekend ook zijn schoenen uit te doen. Om daarna natuurlijk met je kousen uit te glijden op die plastikfolie

Enfin, het is de medion geworden, vrijdag al besteld en betaald. Hoop ook ooit eens een bericht te ontvangen over betalingsontvangst/levering ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als je u SSD veel laat schrijven slijt deze gewoon sneller.
[
Post made via mobile device ]
[

PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Ik heb ook een SSD maar heb daar mijn scratch disk niet op, die staat gewoon op een RAID-1. Uiteraard begrijp ik de statement time is money maar als ik dat zou implementeren zou ik sowieso er een aparte SSD voor kopen zodat mijn OS niet naar de **** gaat als die het begeeft, want dan is time nog meer money