Digicorder update

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Toch eens effe ranten... :)

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Telenet digicorders software updates toelaten terwijl je aan het kijken bent.
Kwas net in vertraging Blue Bloods aan het zien (rewind, khad hem laten aanstaan bij bezoek), komt die digicorder met een update op de proppen, en verliest ie heel zijn buffer.
Is dat nu zo moeilijk om te checken of het toestel in standby is (en geen opnames aan het maken) alvorens de kijker 10min lang te storen.
Zucht...

Als Charlotte dit leest, mag je daar gerust eens over gaan klagen bij de programmeurs...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Dit was vroeger ook het geval bij BelgacomTV maar of dit nog altijd kan gebeuren, weet ik niet (slechts 1 keer voorgehad, wel rond een uur of 4 's nachts, zoals het hoort bij updates).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Knopje record duwen, dus geen rewind en dan had alles op de schijf gestaan.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zijn er ook visuele aanpassingen na deze update? Ik zie namelijk geen verschil...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

hier start de update vandaag om 18h00. Hoe is het in godsnaam mogelijk....
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

decat schreef:Knopje record duwen, dus geen rewind en dan had alles op de schijf gestaan.
Onzin. Ik vind het echt niet teveel gevraagd dat dat ding wacht met updates tot hij op standby staat, en geen opnames in het directe vooruitzicht heeft.
Of kan je mss de updates uitschakelen door de netwerkkabel uit te trekken? Want dan gebeurt dat direct hier :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Of kan je mss de updates uitschakelen door de netwerkkabel uit te trekken? Want dan gebeurt dat direct hier :-)
Nope... updates komen over de coax ! (en zonder coax ook geen beeld :-) )
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Daar vreesde ik al voor. Dzju...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Sylvester schreef:hier start de update vandaag om 18h00. Hoe is het in godsnaam mogelijk....
Telenet heeft vooraf toch een E-mail gestuurd dat de updates zouden plaatsvinden in de nacht van dinsdag op woensdag, en er DUIDELIJK bij vermeld dat je de digicorder moest laten aanstaan indien hij in slimme energie stand stond. Je kon de slimme energie stand voor die nacht toch ook uitschakelen.
In slimme energie stand is de digicorder extern niet bereikbaar: dan begint de update uiteraard als de digicorder actief wordt (dus als je hem aanzet , een tijdssynchronisatie plaatsvindt of als er een opname start.)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

nog nooit mail ontvangen van hen over een mogelijke update...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ook geen mail gezien... voor welk type Digicorder was de update (ben ook nog niet gaan kijken of ik iets gehad heb).
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

pevepe schreef:
Sylvester schreef:hier start de update vandaag om 18h00. Hoe is het in godsnaam mogelijk....
Telenet heeft vooraf toch een E-mail gestuurd dat de updates zouden plaatsvinden in de nacht van dinsdag op woensdag, en er DUIDELIJK bij vermeld dat je de digicorder moest laten aanstaan indien hij in slimme energie stand stond. Je kon de slimme energie stand voor die nacht toch ook uitschakelen.
In slimme energie stand is de digicorder extern niet bereikbaar: dan begint de update uiteraard als de digicorder actief wordt (dus als je hem aanzet , een tijdssynchronisatie plaatsvindt of als er een opname start.)
het is eigenlijk bij de familie dat dit is gebeurd. Die hebben geen internet, hoe kunnen die dan een mail krijgen?

Ik heb zelf ook geen mail gehad, en ik weet dat ik ook een update ga krijgen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vraag me af hoe ik een mail zou kunnen ontvangen, ik gebruik mijn telenet mail namelijk niet.
En de laatste keer dat ik checkte (alweer een jaar of twee geleden, toen ze nog maar net Imap ondersteunden) kon je die telenet mailbox niet forwarden.

Ook is een mail GEEN afdoende waarschuwing bij service onderbrekingen, enkel fysieke post. Dat is Eandis ook verplicht als ze je stroom komen onderbreken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is en blijft gewoon dom dat de decoder deze update overdag doet (zeker aangezien de update constant in de carousel zit en dus steeds beschikbaar is).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sylvester schreef: het is eigenlijk bij de familie dat dit is gebeurd. Die hebben geen internet, hoe kunnen die dan een mail krijgen?.
Hoeveel miljoen Telenet DTV klanten hebben geen Telenet internet, en gebruiken dus geen Telenet e-mail adres...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

ITnetadmin schreef:Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Telenet digicorders software updates toelaten terwijl je aan het kijken bent.
Omdat het gros van de Telenet-klanten dit acceptabel vindt. (En bovendien te lui is om de kabel buiten te gooien en satelliet-tv te nemen.)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Da's nu eens de absolute waarheid zie: "omdat het gros van de Telenet klanten dit acceptabel vindt".
En de iets meer veeleisende klant wordt weer eens in de kou gezet.
Is al zo met die digicorders (en als ik nu ns mijn cam module wil gebruiken?), hetzelfde met die nieuwe routers die ze proberen op te dringen en waarin je niks can configgen (gelukkig kan je tegenwoordig nog aan een modem geraken).

"Stop pissing on my head and telling me it's raining", Telenet. Dat extra beetje service waar technisch aangelegde klanten van houden, daar heb je geen excuus voor om dat niet te doen gewoon omdat de grote meerderheid er geen benul van heeft.

Ik zit momenteel in een proefproject voor slimme stroommeters van Eandis, en die dingen verzamelen je gegevens die je (bij opt-in) kan raadplegen op een site van hun in de toekomst. Maar toch zijn ze verplicht om een lokale uitleespoort beschikbaar te maken. Dit was in gelijkaardige projecten in Nederland en Duitsland ook al het geval. En toch zal de grote meerderheid dat nooit gebruiken, maar dat was voor hun ook geen excuus om het niet te doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zet elke nacht men telenet toestellen zonder stroom, als er een update was begint deze ze te installeren bij het opstarten van de toestellen. Bij bgc was dit ook zo. Dit stoorde mij totaal niet, maar als het tijdens een programma of flexview gebeurd zou ik het ook niet zo tof vinden, en vermoedelijk ook niet acceptabel.
Het zou beter zijn dat er een dialoogbox komt.
Update gepland: (selecteerbaar) [nu of 1 uur uitstellen] als hij actief staat en 's nachts niet heeft kunnen updaten.
raf1 schreef:Omdat het gros van de Telenet-klanten dit acceptabel vindt. (En bovendien te lui is om de kabel buiten te gooien en satelliet-tv te nemen.)
Niet iedereen heeft de mogelijkheid/kennis om een satelliet te plaatsen of u visie te volgen op gebied van TV/internet of wat dan ook, ik vind uw antwoord zelfs op niets trekken... Het enige doel jij hebt is uw persoonlijke (afgezaagde) kruistochtje tegen telenet...
pevepe schreef:Telenet heeft vooraf toch een E-mail gestuurd dat de updates zouden plaatsvinden in de nacht van dinsdag op woensdag
Ik heb deze ook niet ontvangen. Zou je een voorbeeld kunnen posten?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Als het gegeven is dat de 2100 toestelen die in slimme engergiemodus staan telenet die niet kan laten updaten wanneer telenet dat wenst ...

Telenet heeft toch volledige controle over die toestellen als die aan de modem hangen? Telenet kan automatisch een opname programmeren op die digicorders om midden in de nacht een paar minuten het telenet info-kanaal op te nemen. En zo dat toestel op een voorspelbaar tijdstip "wakker" te maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat zijn trouwens de software versies van de nieuwe upgrade ?
pevepe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 30 apr 2006, 08:31
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb deze ook niet ontvangen. Zou je een voorbeeld kunnen posten?

Beste xxxxxxxx,

De TV-theek is nu al straf, maar in de nacht van dinsdag op woensdag wordt die nog beter. Geleidelijk aan zul je van meer films kunnen genieten dan je nu al doet.

Je kunt het best even rekening houden met het volgende:

• Films of series die je maandag 19 november of dinsdag 20 november bestelt, zijn maar beschikbaar tot dinsdagnacht 2 uur. • In de nacht van dinsdag 20 november op woensdag 21 november kun je tussen 2 en 8 uur geen films of series bestellen of bekijken.

Start je Digibox of Digicorder niet op na een kwartier? Haal de stekker dan 10 seconden uit het stopcontact en steek hem daarna opnieuw in.

Nu stellen we alvast enkele topfilms voor: The Amazing Spider-Man, Rock of Ages en Wickie en de Schat van de Goden. En binnenkort ziet je TV-theek er nog toffer uit.

Veel kijkplezier,

Inge Smidts

PS: staat je Digibox of Digicorder in slimme energiestand? Laat hem dan dinsdagnacht aanstaan zodat de verbeteringen aan de TV-theek vlot kunnen verlopen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

raf1 schreef: Omdat het gros van de Telenet-klanten dit acceptabel vindt. (En bovendien te lui is om de kabel buiten te gooien en satelliet-tv te nemen.)
Van een non-argument gesproken...
Volgens u is iedereen die verkiest om Telenet te nemen te lui om iets anders te nemen? Waarop baseert u dat?
Mag ik u vragen welke satelliet-provider u internet schenkt via de schotel? En welke latentie kun je dan verwachten?
Of wil je ons nu vertellen dat je internet hebt via adsl?
Dan betaal je dus een telefoonlijn + internetabonnement + supplementair nog eens een satellietabo ook?
Gebruikersavatar
Droes
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer

woutervh schreef:Volgens u is iedereen die verkiest om Telenet te nemen te lui om iets anders te nemen? Waarop baseert u dat?
Lees? Hij spreekt hier over het gros van de Telenet-klanten = de meerderheid, of dit nu 51% of 99% van de klanten is maakt niet uit, maar het blijkt misschien ook waar te zijn aangezien de meeste mensen altijd gewoon kabel hebben gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lijkt mij ook niet onlogisch, omdat mensen op leeftijd blij zijn dat ze tv kunnen zien, hoe ze kunnen kijken interesseert hun niet, het moet gewoon werken. Denk dat die groep wel voldoende groot is en niet beseffen dat er andere mogelijkheden zijn.
Er zijn ook nog een grote hoop die geen satelliet mogen of kunnen zetten en die niet weten/beseffen dat je via Bgc ook tv kan zien.
Dus om al deze mensen als lui te bestempelen vind ik niet kunnen.
Het gros van de mensen beseffen gewoonweg niet dat er een paar alternatieve zijn en Belgen hebben ook de eigenschap om zich aan iets vast te houden. Of dit nu een isp is of een leverancier, mensen veranderen gewoon niet snel.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

of zijn gewoon tevreden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

woutervh schreef:Volgens u is iedereen die verkiest om Telenet te nemen te lui om iets anders te nemen? Waarop baseert u dat?
Ik zeg gewoon dat de meerderheid van de Telenet-klanten het acceptabel vindt en inderdaad geen moeite wil doen om alternatieven te overwegen. De meerderheid is natuurlijk niet iedereen.
Ik baseer me op een persoonlijke e-maildiscussie met een niet nader genoemde Telenet-manager die me heeft laten weten dat de meerderheid van de Telenet-klanten hun digitale tv-platform heel erg waardeert en dat Telenet de ingeslagen weg zal verderzetten aangezien de aangroei van klanten nog steeds zeer hoog is en het klantenverloop zeer klein is. Die Telenet-manager stelde m'n kritiek op de Digicorder niet op prijs en verwees me zelfs door naar de concurrentie. Letterlijk.
woutervh schreef:Mag ik u vragen welke satelliet-provider u internet schenkt via de schotel? En welke latentie kun je dan verwachten?
Ik heb geen internet via een schotelantenne, dit zou een latency geven van 400 ms en hoger, dat is onacceptabel voor de internettelefonie die ik gebruik.
woutervh schreef:Dan betaal je dus een telefoonlijn + internetabonnement + supplementair nog eens een satellietabo ook?
Ik betaal 35 euro/maand voor onbeperkt internet via DSL, 1,18 euro voor quasi onbeperkte vaste telefonie en 10,90 euro/maand voor TV Vlaanderen. Ik heb natuurlijk eenmalig geïnvesteerd in de satellietinstallatie, maar die investering verdien ik snel terug aangezien m'n volwaardige triple play slechts 47,08 euro/maand kost. Een vergelijkbaar Telenet-pakket (met minder mogelijkheden en meer variabele kosten) kost 60 of 70 euro per maand. Dus na 3 jaar heb ik m'n investering zeker terug.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dit vind ik nu eens goed onderbouwd en correct weergegeven post zonder een natrappend kantje.

Naar andere toe een mooie uitleg van hoe bepaalde investeringen zich met de jaren terug betalen en hoe goedkoop een triple-play er kan uitzien. Alleen zijn we volledig aan het afwijken van deze topic. Hierbij de vraag om terug ontopic te gaan aub.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Ik zeg gewoon dat de meerderheid van de Telenet-klanten het acceptabel vindt en inderdaad geen moeite wil doen om alternatieven te overwegen. De meerderheid is natuurlijk niet iedereen.
Zo is het ook, hoe graag sommigen het ook anders zouden willen... geen enkel bedrijf gaat trouwens investeren in die kleine minderheid omdat de verwachtingen daar zo groot zijn dat je het niet kan leveren voor die prijs (en meestal willen net die mensen gratis op de eerste rij zitten).

En dat er dan eens één update per jaar komt tijdens dat je aan het kijken bent... tja, so be it (ook al had TN het perfect kunnen vermijden en da's wel spijtig want dergelijke inspanning kost niets maar zorgt wel voor extra tevredenheid).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

raf1 schreef: Ik betaal 35 euro/maand voor onbeperkt internet via DSL, 1,18 euro voor quasi onbeperkte vaste telefonie en 10,90 euro/maand voor TV Vlaanderen. Ik heb natuurlijk eenmalig geïnvesteerd in de satellietinstallatie, maar die investering verdien ik snel terug aangezien m'n volwaardige triple play slechts 47,08 euro/maand kost. Een vergelijkbaar Telenet-pakket (met minder mogelijkheden en meer variabele kosten) kost 60 of 70 euro per maand. Dus na 3 jaar heb ik m'n investering zeker terug.
Inderdaad, dat snap ik...
Maar er zijn ook mensen die met minder tevreden zijn:
Ik betaal €25 voor Telenet basic internet (meer dan voldoende voor ons), kabelkost = €178/jaar (€14/maand), vaste telefonie gaat via Weepee waarvan ik nu even geen maandelijkse prijs weet wegens geen maandelijkse kosten, maar zal niet veel zijn. Meeste nummers die we bellen zijn ook Weepee (=gratis). En voor digitale tv hebben wij een digicorder à €50 gekocht (anders was het gewoon analoog gebleven)...
Wij betalen dus €39/maand en zijn hier heel erg tevreden mee, we hebben slechts 1 kabel nodig, er hangt geen schotel aan de gevel en dit is heel erg transparant.
Dit is niet uit luiheid, maar een weloverwogen keuze. Elke situatie is anders. Het enige wat mij blijft irriteren bij Telenet is die opgedrongen digibox/corder toestanden
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

@woutervh; ter info - Als je internet & digitale tv in één pakket neemt als een "basic shake" komt dat een beetje goedkoper. En krijg je een extra HD digicorder. Zelfs als je die niet nodig hebt kan je die gebruiken als extra opslagruimte voor opnames door die aan het netwerk te hangen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Hoezo? Een basic shake kost €31,95...
Mijn basic internet kost slechts €25 en mijn HD digicorder is aangekocht (dus geen maandelijkse kosten mee verbonden).
Of valt de kabelkost zelf weg bij zo'n shake misschien? Zoniet zie ik niet in waar deze goedkoper zou kunnen zijn :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef: Ik zeg gewoon dat de meerderheid van de Telenet-klanten het acceptabel vindt en inderdaad geen moeite wil doen om alternatieven te overwegen. De meerderheid is natuurlijk niet iedereen.
Maar jij doet precies alsof het bij TV Vlaanderen allemaal rozengeur en maneschijn is.
Ik ben iemand die wel moeite gedaan heeft om te vergelijken, en indertijd voor vrije hardware gekozen heeft nog voor digitale TV er was (Mediacenter op Windows met analoge kabeltuners).
Later op PC met TV Vlaanderen, en nog later een Dreambox 8000 met satelliet- en kabeltuners.
Ik heb TV Vlaanderen gehad, maar de tevredenheid daarvan ging snel omlaag.
Over satelliet zelf (het Freesat aanbod met de massa's BBC, ITV en Channel 4 zenders, de Spaanse radio waar ik dagelijks naar luister, en er zijn er nog andere) blijf ik enthousiast.
Als je echter alternatief voor Telenet zegt dan kan satelliet dat niet op zich zijn, want dan heb je de Vlaamse zenders niet.
Ook als je dan nog combineert met het gratis DVB-T aanbod ontbreek je nog een pak Vlaamse zenders.
Dus als je echt de kabel buiten wilt, en een alternatief zoekt, kom je er met satelliet niet, en moet je er TV Vlaanderen bijnemen als je het met één toestel wilt doen.
En dan is je 10,90€/maand zwaar misleidend.
Wie nu als nieuwe klant aansluit krijgt voor dat geld maar bitter weinig zenders :

Ik zie op hun pagina 38 icoontjes (Basic LIght) staan met betalende zenders, dat lijkt misschien veel, maar als je dan wat verder analyseert, dan bedriegt dat wel wat.
Van de 38 zenders zijn er al 12 radiozenders, blijven dus nog welgeteld 26 zenders over.
26 lijkt dan misschien niet slecht, maar veel van die zenders zijn dan nog deelzenders.
Zo wordt VTMKzoom niet tegelijk uitgezonden met KanaalZ bij TVV, dat zijn bij TVV dus maar halve zenders, waar je bij Telenet wel 24/24 op KanaalZ kunt afstemmen.
Er staan 3 regionale zenders op, die in werkelijkheid elkaar afwisselen op dezelfde zender bij TVV, de andere regionale zenders ontbreken simpelweg.
Die 3 regionale zenders samen zenden maar uit van 12 uur 's middags tot 6 uur 's morgens, dus nog niet eens een volledige zender.
Animal Planet zendt ook maar een beperkte tijd uit (van 2 uur 's nachts tot 15 uur 's namiddags), wat heb je nu eigenlijk aan zo'n zender, als je thuiskomt van je werk is de zender al gestopt met uitzenden...

De lijst van zenders die je mist ten opzichte van het basisaanbod bij Telenet is ellenlang.
VTM HD
Vier HD (zit zelfs niet in duurdere pakketten momenteel)
Vijf HD (zit zelfs niet in duurdere pakketten momenteel)
Cartoon Network
Disney Channel
MTV
France 3
je regionale zender (als het niet één van de 3 is die doorgegeven wordt)
enz.

Veel zenders zitten niet in het betaalpakket van TV Vlaanderen, maar kun je wel gratis hebben als je maar een schotel hebt met veel koppen.
Hotbird voor TVEi (Spaanse), Astra2 voor de BBC's, samen met de 2 koppen die je al nodig hebt voor het TV Vlaanderen aanbod kom je dus algauw aan een installatie met 4 koppen.
Die zenders zijn dan wel gratis, ze kosten je dus wel extra in termen van extra apparatuur.
Maar dan nog ontbreek je zenders die in het basisaanbod zitten bij de kabel.
Ik denk dan aan de Franstalige zenders, La Une, La Deux, RTL TVi, enz.
Die zitten dan wel in het duurste pakket van 20,90€/maand.
Dan heb je eindelijk ook NED1HD, NED2HD, NED3HD, de enige 3 zenders die ik mis bij Telenet, maar daar zou ik nooit zoveel per maand voor geven.
Het lijkt mij nogal gemakkelijk om op die manier 'de goedkoopste' te zijn, het pakket is gewoon grotendeels kaalgeplukt, en dan kun je het natuurlijk wel bieden voor 10,90€/maand.

En de zenders die je krijgt voor je geld zijn maar een deeltje van de redenen waarom ik al lang TV Vlaanderen heb weggedaan :

* Beeldkwaliteit van de Vlaamse zenders die duidelijk lager ligt
* Vrije hardware keuze die men dwarsboomt door SID limitatie (kunstmatig beperken van aantal zenders die je tegelijk kunt opnemen/bekijken)
* Voortdurend zenders die komen maar dan snel weer weggaan (denk aan 13Th Street en Syfy onlangs)
* Gebruikers steeds weer op kosten jagen door korte termijns upgrades (1 kop -> 2 koppen --> 3 koppen, MPEG 2 ontvangers aanbieden, en kort daarna overschakelen naar H.264)
* gebrekkige communicatie (men rept officieel niet over Vier HD of Vijf HD, gebruikers moeten maar zelf eens naar de website gaan om op de hoogte te blijven)
...
* geen premium filmaanbod beschikbaar, toen ik terugkeerde naar Telenet heb ik snel Prime genomen.

De lijst van ergernissen is lang.
Het is dus niet zo dat wie niet voor TVV kiest zomaar gewoon dom is.
Van mijn aankoop van een schotel zelf heb ik geen spijt, ik neem nog steeds massa's op van BBC HD, BBC One HD, en de andere BBC's op satelliet.
Maar ik denk dat weing gebruikers het zien zitten om met 2 ontvangers te kijken.
Zij willen één 'bakske', en dan snap ik dat TVV voor hen geen alternatief is.
En vrije hardware daar ben ik een groot voorstander van, maar wat als er een nieuwe HD zender uitkomt, en je daar 2 maand later nog niet kunt naar kijken ?
Of wat als je opnames mislukken omdat je provider besloten heeft de SID's te limiteren ?
raf1 schreef:Ik betaal 35 euro/maand voor onbeperkt internet via DSL, 1,18 euro voor quasi onbeperkte vaste telefonie en 10,90 euro/maand voor TV Vlaanderen. Ik heb natuurlijk eenmalig geïnvesteerd in de satellietinstallatie, maar die investering verdien ik snel terug aangezien m'n volwaardige triple play slechts 47,08 euro/maand kost. Een vergelijkbaar Telenet-pakket (met minder mogelijkheden en meer variabele kosten) kost 60 of 70 euro per maand. Dus na 3 jaar heb ik m'n investering zeker terug.
Dat is dus alleen maar waar als je tevreden bent met het magere aanbod van Basic Light, en je nooit boven de SID limiet gaat.
Het kan naturlijk zijn dat jij een ouder abonnement hebt en daarom meer zenders krijgt.
Maar iemand die nu aansluit heeft dat aanbod niet, en krijgt wat er op die pagina staat.
Laatst gewijzigd door boulder 27 nov 2012, 01:47, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

woutervh schreef:Hoezo? Een basic shake kost €31,95...
Mijn basic internet kost slechts €25 en mijn HD digicorder is aangekocht (dus geen maandelijkse kosten mee verbonden).
Of valt de kabelkost zelf weg bij zo'n shake misschien? Zoniet zie ik niet in waar deze goedkoper zou kunnen zijn :-)
Wel, ik werk wel niet op de telenet klantendienst maar zoals ik het begrijp is het;

Digitale tv van telenet is "gratis". Je moet wel een kabelabonnement hebben. Analoge klanten betalen dat in één keer per jaar. Digitale betalen dat maandelijks.

Je moet wel een HD digicorder huren (+ 8 euro per maand) of een HD digibox kopen.

Of als je al zo'n bakje hebt via aankoop - die van 50 euro - dan is er ook geen toeslag meer. Enkel het 12de deel van jaarlijkse kabelkost maandelijks te betalen. Hoeveel dat juist is kan verschillen van de woonplaats.

Ik had op mijn factuur staan voor digitale tv met digicorder in eigendom;

Abonnement kabel-tv 10/08 - 09/09 ; 12,02 euro
Auteursrechten 10/08 - 09/09 -; 3,18 euro
Totaal Digitale televisie - DTVXXXXXX € 15,20 euro

Geen andere kosten.

Als appart produkt;
Basic internet; 24,95 euro
TV ; 15,20 euro

Totaal; 40,15 euro

Neem ik dat in een pakket, een "shake" in telenet marketingtaal, wat ik sinds twee weken gedaan heb (al had ik wel nog geen internet in vergelijking met u), is dat 31,95 euro voor een "basic shake" voor de zefde diensten.

Duidelijk goedkoper.

En dan krijg je ook een DC-HD2100 digicorder - inbegrepen in de shake. Of je die nu echt nodig hebt of niet - nuttig om meer bestanden op te kunnen slaan. Dat delen van opnamens tussen 2 HD digicorders werkt heel goed. Ook als er een opnameconflict is zal die voorstellen om het op te nemen op de andere digicorder.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

WalterB1 schreef: Neem ik dat in een pakket, een "shake" in telenet marketingtaal, wat ik sinds twee weken gedaan heb (al had ik wel nog geen internet in vergelijking met u), is dat 31,95 euro voor een "basic shake" voor de zefde diensten.

Duidelijk goedkoper.
Uit uw verhaal blijkt dat er geen kabelkosten meer apart betaald moeten worden? Heb je dit al bevestigd gezien op een factuur? Indien dit werkelijk zo is dat kabel-tv en auteursrechten inbegrepen zijn, is dit inderdaad goedkoper en het bekijken waard...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zodra je Digitale TV in je shake hebt komt hierbij nog de extra kabelkost zoals je onderaan http://telenet.be/1115/nl/thuis/shakes/ ... igitale-tv kan lezen;
Om te kunnen genieten van Telenet Digitale tv, heb je een actief kabelabonnement nodig ( niet inbgrepen).
Een Basic Shake (Internet + Digitale TV) kost dus effectief zo'n 47.15 euro !
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

r2504 schreef:Zodra je Digitale TV in je shake hebt komt hierbij nog de extra kabelkost zoals je onderaan http://telenet.be/1115/nl/thuis/shakes/ ... igitale-tv kan lezen;
Om te kunnen genieten van Telenet Digitale tv, heb je een actief kabelabonnement nodig ( niet inbgrepen).
Een Basic Shake (Internet + Digitale TV) kost dus effectief zo'n 47.15 euro !
Of ook: hoe transparant Telenet zijn producten afficheert
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Sylvester schreef:of zijn gewoon tevreden.

Inderdaad, uiteindelijk staan hier nu twee paginas gezaag over het feit dat iemand door een update een aflevering van iets heeft gemist.
Zoiets is natuurlijk, het einde van de wereld.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Laat ze maar doen hoor, is interessante discussie hoewel niet meer mijn originele topic.
Qua einde vd wereld: zo'n toestanden nodigen natuurlijk weer uit om te gaan downloaden, want een gemiste schakel in het verhaal is toch echt niet meer acceptabel de dag v vandaag. Het komt eigenlijk neer op respect voor de gebruiker, of gebrek aan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

woutervh schreef:
r2504 schreef:Zodra je Digitale TV in je shake hebt komt hierbij nog de extra kabelkost zoals je onderaan http://telenet.be/1115/nl/thuis/shakes/ ... igitale-tv kan lezen;
Om te kunnen genieten van Telenet Digitale tv, heb je een actief kabelabonnement nodig ( niet inbgrepen).
Een Basic Shake (Internet + Digitale TV) kost dus effectief zo'n 47.15 euro !
Of ook: hoe transparant Telenet zijn producten afficheert
;-(

Ik heb ongelijk. Het komt een stuk duurder dan ik dacht. Dat is pas misleidende reclame. Koude douche & leermoment.

Digitale TV + basic internet (geen shake) is voordeliger schijnbaar dan wel in een shake als men die HD digicorder toch niet nodig heeft. Straks naar telenet bellen om te zien wat er mogelijk is ....
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”