kan iemand aan deze kabelwirwar uit?

krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tom36 schreef: Moet ik verwachten dat de persoon die de test en label komt doen gewoon een van die paren in dat kastje gaat aanwijzen en dat ik dat paar dan zelf moet doorverbinden met een van die andere kabels om op een praktische locatie mijn modem te kunnen plaatsen? Of omdat dit een doosje van belgacom is, dat zij dit ook doen?
Klopt dat mag je verwachten!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tom36
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

vdsl2, en alles wat ik weet van een test & label komt ongeveer uit deze thread
Tom36
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:
Tom36 schreef: Moet ik verwachten dat de persoon die de test en label komt doen gewoon een van die paren in dat kastje gaat aanwijzen en dat ik dat paar dan zelf moet doorverbinden met een van die andere kabels om op een praktische locatie mijn modem te kunnen plaatsen? Of omdat dit een doosje van belgacom is, dat zij dit ook doen?
Klopt dat mag je verwachten!
Bedoel je nu het 1ste deel uit deze "of" zin of het 2de :P
Ik veronderstel het 1ste omdat dat het langste is, maar je weet nooit :)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Alleen techniekers van Belgacom mogen werken aan die doosjes. Dus er gaat een technieker langskomen van belgacom en die gaat een NTP afmonteren op het correcte paar en een lijntest laten lopen. Ook zal hij controleren of je sync hebt op die lijn met een eigen modem. Op die NTP zal hij ook het (fictief) telefoonnummer etc noteren. Wat de mensen van EDPnet dan nog exact doen, daar heb ik geen idee van... klinkt zowat hetzelfde als belgacom moet doen, niet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Lasser is de naam die allang bestaat en nog altijd gebruikt word maar de meeste nu kunnen niet meer lassen omdat de
nieuwe systemen anders worden aangbracht....

Vroeger moest een lasser wel degelijk kunnen lassen. De draden zelfs worden niet gelast die worden aan alkaar gezet.
Het lassen was eerder wat er rond gedaan werd waar de kabels aaneen werden gezet, en dat was vroeger met lood.

Het waren soms kunstwerken hoe sommigen konden toelassen ---> toelassen wil zeggen geen water die kan inkomen !
Met de opkomst van het Raychem systeem is het lassen naar de oertijd verwezen ..........

De vraag is natuurlijk als daar een jonge gast moet gaan werken op een oud syteem waar er nog met lood is toegelast
hoe gaat hij dan dit openkrijgen zonder de juiste tools, een "ancien" opgeroepen of een sigaretje rollen ? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”