Beste,
Ik bezit 2 sets van 2 toestellen (dus 4 DECT toestellen in totaliteit) die ik gekocht heb bij een BGC Teleboetiek. Dit is dus een Belgacom toestel maar eigenlijk zijn dit simpele rebranded Philips toestellen.
Toestellen hebben altijd gewerkt met hun originele BASE set erbij. Het toestel werkte naar behoren. De standby tijd bedroeg gemakkelijk 3 dagen. In het toestel zitten gewone 500 mAh AAA batterijen.
Sinds een week heb ik ze echter geconnect en aangemeld op de FritzBox (door middel van de GAP functionaliteit/standaard die zowel de Philips als de FB ondersteunen).
Echter; sinds ze zijn aangemeld vertoont elk toestel volgende kuren;
* De toestellen raken nietmeer helemaal opgeladen, ze moeten bijna een volledige dag in de lader liggen voor ze volledig opgeladen zijn. Vroeger was dit slechts enkele uren.
* Na nog geen vier uur uit de lader te liggen, zijn de batterijen plat van de toestellen!!!
Op internet heb ik nog iemand gevonden met dezelfde kuren: http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewt ... ead_id=324
Echter; in deze thread ook geen oplossing voor het probleem.
Iemand die weet wat het probleem kan zijn?
Het toestel zal dus sinds de FB veel meer stroom verbruiken, de vraag is hoe dit kan.
Iemand een idee? Zou een instelling in de FritzBox ervoor kunnen zorgen dat dit toestel terug stroom verbruikt naar 'normale' proporties?
Het is een verschrikkelijk irritant probleem, dat begrijpen jullie wel vermoed ik
Iemand die raad weet?
Edit; op de FritzBox is ook nog een kleine Siemens DECT aangemeld, deze werkt echter wel naar behoren en heeft een meer dan correcte standby tijd.
Alvast bedankt!
cyberbozzo
Philips DECT loopt zeer snel leeg sinds FritzBox
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Misschien hebben ze heel slechte ontvangst waardoor ze de hele tijd met vol vermogen de connectie met het dect station proberen behouden? Leg er eens een vlak bij de FB om dat te testen.
Of misschien had het origineel station een energiebesparende stand wat de FB niet heeft (er zijn zo toestellen, maar geen idee of dat dan op het basisstation of de telefoon zelf gebeurt).
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Of misschien had het origineel station een energiebesparende stand wat de FB niet heeft (er zijn zo toestellen, maar geen idee of dat dan op het basisstation of de telefoon zelf gebeurt).
Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Misschien batterijen vervangen en inruilen voor degelijke batterijen (Eneloop)?
Of de bestaande batterijen volledig resetten in een degelijke lader (Powerex laders) en opnieuw opladen?
Of de bestaande batterijen volledig resetten in een degelijke lader (Powerex laders) en opnieuw opladen?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Geen rss feeds, email of dergelijke aktief die voor een constant verbruik zorgen?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Premium Member
Lang gezocht, alles geprobeerd. Settings van ECO dect zitten spelen.
Niets brengt soelaas.
Heb nu voorlopig ze terug aangemeld op hun eigen base station, en nu hebben ze het probleem nietmeer.
Dat base station heb ik dan als 'vast' toestel aangekoppeld op de FB, zo kan ik toch de functionaliteit van de FB blijven gebruiken.
Laatste keer dat ik Philips telefoons gekocht heb, altijd al miserie mee gehad.
Voor zelfde prijs kan je een deftige Gigaset kopen, tien keer beter.
Niets brengt soelaas.
Heb nu voorlopig ze terug aangemeld op hun eigen base station, en nu hebben ze het probleem nietmeer.
Dat base station heb ik dan als 'vast' toestel aangekoppeld op de FB, zo kan ik toch de functionaliteit van de FB blijven gebruiken.
Laatste keer dat ik Philips telefoons gekocht heb, altijd al miserie mee gehad.
Voor zelfde prijs kan je een deftige Gigaset kopen, tien keer beter.
-
- Premium Member
Zijn maar simpele DECT toestellekes, geen geavanceerde toestellen. Geen shopping, RSS, SMTP of POP3 op die toestellen aanwezig.Heronic schreef:Geen rss feeds, email of dergelijke aktief die voor een constant verbruik zorgen?
Bellen en gebeld worden, dat is kort gezegd de functionaliteit van die toestellen.