BPost Live Webshop

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Iemand de BPost Live Webshop gevolgd/gezien ?

Vanaf vandaag verkoopt BPost individuele artikelen met een steeds zakkende prijs aan de eerste koper. Leek me interessant, tot ik het ook werkelijk in actie zag. Is nog net geen boerenbedrog. Ik vraag me af of er echt wel kopers achter zitten.
Bvb de Nikon D3200 kit had startprijs van €649 en is gewoon voor die prijs weggegaan, terwijl je die online zonder moeite gewoon al direct voor minder dan €550 vindt. Net voor sluiting werd ook een iPad 2 16GB aangekondigd. Startprijs €489 en minimumprijs €389 terwijl hij gewoon officieel maar €399 kost en bij Vandenborre te krijgen is voor €375.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kende ik niet.... tsja, boerenbedrog is dat niet in mij ogen, uiteindelijk moet de klant maar prijzen vergelijken en zien waar de deals te doen zijn.
bv deze week zijn er de black friday week deals op amazon
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik ken het ook nog maar van gisteren van reclame. En vandaag bvb grote reclame op www.standaard.be . Is ook maar een tijdelijk 'stunt', denk ik.

Maar, ik zou toch denken dat wie op zo een site komt, uit is op koopjes. Je gaat toch niet zomaar impulsief een DSLR, tablet of notebook kopen zonder ook een minimum besef van prijzen te hebben ? Of onderschat ik de domheid van sommige internet-shoppers ? :D
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tomby schreef:Of onderschat ik de domheid van sommige internet-shoppers ? :D
Waarschijnlijk wel. :twisted:

BTW, aanbod Nikon D3100 aan €449, foto van D3200
Geen info betreft lens, alleen body? dan kost die in de gewone winkel €329 of €408 met 18-55mm lens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ja, dat is nog zoiets waar dergelijke acties gewoon altijd tekortschieten: duidelijke specs. Zo was er ook een XBox pakket met Kinect en 6 games. Maar totaal geen info over welke XBox juist (al dan niet HDD, size) of welke games... Toch ging dat in 1-2-3 de deur uit.

Van die D3100 staat er wel in de beschrijving dat het met 18-55mm lens is.

Trouwens het 'live' aspect is dus ook wel lachen. Ze hebben ergens in een stad (kan niet uitmaken waar) een vitrine ingepalmd waar op een draaiend platform een hostess de producten staat aan te prijzen, terwijl je op een groot scherm kunt zien hoe de prijs zakt. Uiteraard vreemde blikken van de voorbijgangers. Waar ze die hostess gehaald hebben, weet ik niet, maar het is alleszins geen groot licht. De HP laptop die ze mocht showen was nog dicht. Een gegeven moment zag je haar in close-up aan de klep trekken maar ze niet open krijgen... Ook niet verwonderlijk als je trekt aan de kant met de scharnieren... :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Tomby schreef:Van die D3100 staat er wel in de beschrijving dat het met 18-55mm lens is.

Dat zie je waarschijnlijk als je ingelogd bent? Ik zie dat alvast niet. Wel dat ze de D3200 gebruiken als foto. Nu een nog D3100 kopen is sowieso niet aan te raden aangezien die vervangen is door de 3200.
Tomby schreef:Waar ze die hostess gehaald hebben, weet ik niet, maar het is alleszins geen groot licht. De HP laptop die ze mocht showen was nog dicht. Een gegeven moment zag je haar in close-up aan de klep trekken maar ze niet open krijgen... Ook niet verwonderlijk als je trekt aan de kant met de scharnieren... :roll:
LOL....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Soms zijn die logge mastodonten zo aan het klungelen dat je er als geinformeerde consument enkel maar kan bij staan en verdwaasd kijken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, we hebben dan ook maar een BPost en geen APost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het principe van zo'n type "veiling" heet Dutch auction.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Inderdaad, zoals wordt gebruikt op bvb fruitveiling
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de indruk dat het vanmiddag nog testfaze was waar ze zelf geboden hebben.

Vanavond geraakt er bijna niets verkocht en gaat alles naar hun minimumprijs :D.
En de iPad hebben ze ook ingezien dat de normale prijs €399 is... Wel nog altijd een meeneemprijs van €389 dus niet echt de moeite. EDIT: en raakt ook niet verkocht. Hoe zou dat toch komen :).

En aan de achtergrond te zien, zitten ze blijkbaar aan de Naamsepoort in Brussel.
vhemelt
Starter
Starter

Nikon D3200 officiele kostprijs: 649 €
Laagste prijs gevonden op het wed: 465 € plus verzendkosten.
Deze avond gekocht op de webshop van bpost: 419 € gratis aan huis geleverd.

So......to b or not to b ....what's the problem?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ik hoop voor je dat het dan body + lens is?
want indien enkel body:

Adviesprijs: € 509,45
prijs bij fotokonijnenberg: € 398,00
prijs bij kamera-express: € 399,00

(indien body + lens, is het goedkoopst dat ik op een minuutje vond bij kamera-express: € 459,00 voor body + AF-S 18-55 lens)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

vhemelt schreef:Nikon D3200 officiele kostprijs: 649 €
Laagste prijs gevonden op het wed: 465 € plus verzendkosten.
Deze avond gekocht op de webshop van bpost: 419 € gratis aan huis geleverd.

So......to b or not to b ....what's the problem?
Werknemer bij Bpost misschien? Jouw eerste post hier op het forum en meteen zo in de aanval :)
Wat het probleem is? Zoals gezegd : je kan het veel goedkoper verkrijgen en bovenal (wat ik het belangrijkste acht) : gedetailleerde info vind je niet echt. Als ik zie dat ze een nikon 3200 op foto hebben, en een nikon 3100 verkopen dan noem ik dat een probleem ja... Ik verwacht te krijgen wat ik zie!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Wat me nog het meest vebaast, is dat BPost met zoiets op de proppen kwam. Ik kreeg eerst een mail van mijn vrouw geforward met de reclame, en ik dacht echt dat het een of andere phishing was, ook al omdat de URLs in de mail onderliggend naar een compleet ander domain verwezen (tools.emailgarage.com). En wie zou denken dat BPost met iets afkomt dat totaal niets met hun business te maken heeft.

Ik vermoed dat het bedoeld is als een promo campagne voor hun BPack producten. Nog maar de vraag of ze daar in slagen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is inderdaad een reclame daarvoor. En de nieuwe manieren waarop je je post kan afhalen (afhaal automaten etc)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”