Spacekiek schreef:Yep, vanop zijn laptop naar mij thuis lukt het ook niet. Zijn ip adres van het werk is zelfs zonder port, dus da's nog meer raar.
De poort is in theorie niet echt nodig gezien ze ruim boven de 1024 zit (meestal blokkeren ISPs poorten onder de 1024 om te voorkomen dat mensen servers draaien). Maar het kan natuurlijk altijd dat jou werk alle poorten blokkeerd, en dat de RDP poort 'op request' is open gezet.
Spacekiek schreef:En idd moest jij naar mij proberen te connecten zou het zeker lukken, dus het probleem is ergens op mijn werk te zoeken.
Waarop basseer je dat ? Ik heb nog steeds de indruk dat je test met je vriendin haar PC bij jou thuis op je eigen netwerkje was. Het no-ip.com adres kan eventueel intern in je router geroute worden zodat dit ook niet echt een goede test is (echt van bij iemand anders is de enige goede test).
Spacekiek schreef:Het enige verschil bij die medewerker is dat hij NETSERVER heeft staan bij domain en ik niet
Heb je je workgroup ingegeven dan ?
Spacekiek schreef:Kan ik echt niet checken welke uitgaande poorten hier openstaan ??
Om echt betrouwbare resultaten te hebben moet je aan de buitenkant een systeem hebben dat op alle connectiepogingen zou reageren.