iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het zal niet zozeer gaan om wàt er bedoeld wordt, maar wel hoe het vermeld staat.
Aanvallend reageren zal niet in dank afgenomen worden.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Maar schaamteloos Telenet/Mobistar promoten op basis van leugens kan dan weer wel...
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

het heeft niets met mobistar/telenet te promoten.
het heeft gewoon te maken dat die 2 providers de exclusieve rechten hebben.
en zolang dat zij die partnership hebben zal dit niet bij proximus komen.
apple beschouwt dit als " mobistar heeft de rechten , en zij zullen dit als eerste kunnen launchen met 4g op iphone 5 "
dit is zo.
en nee dit zijn geen leugens , dit is de realiteit .
als je op de apple site gaan zien , dan zie je 2 providers ( mobistar / telenet )
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

beste oplossing : icrap buiten en schaf je een SGS3 4G aan of een andere Android phone vb motorola
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

ik000ike ,
er zijn bv al mensen die een s3 hebben ,
en dit geval geen lte chip , ook pijnlijk om te horen dat een s3 649 € kost zonder de chip , en te horen krijgen dat er een word gemaakt met chip
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Het is wel zo dat het puur door de deal is met Mobistar.
Dat heb ik gisteren vernomen van iemand wiens partner op R&D werkt bij Mobistar. Die persoon had eerst wat schaamrood toen ik erover begon, maar ging er dan eigenlijk van uit dat dit maar de normaalste zaak van de wereld was. Jammer.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

lowieken schreef:Maar schaamteloos Telenet/Mobistar promoten op basis van leugens kan dan weer wel...
Niet meer op reageren lowieken, "crezzeke225" is een schuilnaam van XXX, medewerker bij Telenet. Die persoon registreert zich blijkbaar op elk forum waar dit onderwerp besproken wordt, om dan arrogante reacties te komen posten t.o.v. Proximus-klanten, en Mobistar en Telenet te promoten. Hij heeft dit ook al gedaan op het forum van Apple en hij heeft heel de Facebook-pagina van Belgacom al volgespamd. Wat die man bezielt om hier zijn tijd in te steken weet ik ook niet, maar ik vind het enorm zielig.
Laatst gewijzigd door meon 20 nov 2012, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Geen namen noemen, privacy y'know.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Om de één of andere duistere reden heeft Apple beslist om de mogelijkheid om naar een LTE netwerk te verbinden zo op te zetten zoals Visual Voicemail, Facetime en Personal Hotspot.

Eer je die functies kan gebruiken op een iPhone moet dat dus toegelaten zijn door afspraken die Apple met je provider maakt. Zo heeft Apple afspraken gemaakt met Mobistar om die zaken toe te laten.

Het mechanisme dat Apple en die providers daarvoor gebruiken zijn de zogenaamde "carrier updates". Vroeger via internet/iTunes, maar sinds enkele iOS versies geleden ook gewoon van op de iPhone zelf - als je naar general > about gaat en even wacht, checkt de iPhone zelf of er een update is.

Blijkbaar krijgen alleen zogenaamde "partner carriers" voorrang bij de goedkeuring of behandeling van deze carrier updates. Mobistar is een partner carrier, Proximus is dat niet. Gebruik je een provider die geen partner carrier is, dan valt de iPhone terug op "algemene" carrier instellingen. Daar valt dus Proximus ook onder. In deze algemene carrier instellingen zit de "LTE Switch" niet inbegrepen.

Dat Apple nu maar niet of traag reageert op de vraag van Proximus om LTE "aan te zetten op de iPhone" is misschien een manier om druk op Proximus uit te oefenen om toch een partner carrier te worden. Heel voordelig is zo'n partner carriership niet voor een provider, Apple staat erop bekend van "geen cadeautjes" te geven. Probably schiet Mobistar erbij in, maar ze zijn dan wel "partner carrier" - het is een keuze net zoals Proximus gekozen heeft om dit niet te doen.

De beweringen "dat het wachten is tot Mobistar met LTE komt" hebben geen waarde - denk ik.
Immers, als Mobistar als provider gebruikt wordt in een iPhone, worden de carrier instellingen van Mobistar gebruikt, onafhankelijk van de instellingen van Proximus of provider xyz uit land abc.
Misschien bedoelen de mensen die dit vertellen, dat de "LTE Switch" aan de algemene carrier instellingen toegevoegd worden, maar dat houdt ook geen steek, want die instellingen worden niet gebruikt voor een Mobistar simkaart.

Anyway ... het momentum is naar mijn gevoel nog niet voorbij, dus moeten we ervan profiteren om het probleem van "geen 4G op proximus" bij Apple kenbaar te maken. Dat gaat _enkel_ via de Support afdeling van Apple, aan de hand van volgende stappen:

- Klik op "aan de slag" op deze pagina: http://www.apple.com/benl/support/contact/
- Kies iPhone en dan "Internet en Airprint".
- Kies dan "het onderwerp wordt niet vermeld", en geef "4G Proximus" of "LTE Proximus" of iets dergelijk aan, klik dan "doorgaan".
- Kies dan "praat nu met Apple Support", en ze bellen je (zo goed als onmiddellijk) op.
- Kies na de computerstem voor optie 1 in het menu.

Leg tegen de helpdesk medewerker uit dat je een "niet-partner carrier" gebruikt (proximus).
En dat er geen "4G" of "LTE" switch in je settings > general > cellular, daar is alleen een "3G" switch.
Vraag dan naar de senior advisor, en vraag dat hij je ticket doorstuurt naar Apple zelf.

Dat is de _enige_ manier. Erover praten en meningen uitwisselen op fora is plezant, maar dat lost het probleem niet op. Dat kan alleen Apple. En Apple zal dat alleen doen als de druk voldoende hoog is. En de druk kunnen we alleen verhogen door als gebruikers naar de support afdeling te bellen. Hoe meer tickets over hetzelfde probleem, des te sneller dat Apple zal reageren om "in gang te schieten".

En nog een laatste tip: don't feed the trolls. Gebruik de duimpjes.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Selder,

Ik kan je nog geen duimpje geven omdat ik nog niet genoeg gepost heb, maar bij deze, DIKKE DUIM!

lowieken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

crezzeke225 schreef:ik000ike ,
er zijn bv al mensen die een s3 hebben ,
en dit geval geen lte chip , ook pijnlijk om te horen dat een s3 649 € kost zonder de chip , en te horen krijgen dat er een word gemaakt met chip
Maar die mensen kochten geen LTE-telefoon om dan later te zien dat die 4G pertinent wordt geblokkeerd omdat Apple's partner niet klaar is voor 4G en zijn concurrent wel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@selder
In de hoop dat iedereen deze belangrijke zin uit jouw uitgebreide post eens goed leest, herhaal ik zie hier nogmaals:
selder schreef:De beweringen "dat het wachten is tot Mobistar met LTE komt" hebben geen waarde - denk ik.
Immers, als Mobistar als provider gebruikt wordt in een iPhone, worden de carrier instellingen van Mobistar gebruikt, onafhankelijk van de instellingen van Proximus of provider xyz uit land abc.
Misschien bedoelen de mensen die dit vertellen, dat de "LTE Switch" aan de algemene carrier instellingen toegevoegd worden, maar dat houdt ook geen steek, want die instellingen worden niet gebruikt voor een Mobistar simkaart.
Volgens mij is dit inderdaad de ware toedracht. Conclusie is:
- Alle geruchten dat Apple wacht tot Mobistar/Telenet 4G aanbiedt zijn dus volkomen uit de lucht gegrepen en zuivere speculatie.
- Zelfs als Mobistar/Telenet 4G aanbiedt, en Apple een carrier update doorvoert voor Mobistar, dan nog zullen Proximus klanten geen 4G krijgen.
- Alléén als Apple LTE toevoegt aan de algemene carrier instellingen OF een aparte Proximus update uitbrengt, dan pas zullen Proximus klanten LTE krijgen. Echter:
  • - LTE switch toevoegen aan de algemene carrier instellingen ziet Apple waarschijnlijk niet zitten (want dan is dit voor alle providers in alle landen)
    - en om een aparte Proximus update uit te brengen, zal er nog wel een en ander moeten afgesproken worden tussen Apple en Proximus)
Druk uitoefenen op Apple is inderdaad het enige wat we voorlopig kunnen doen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

There is another way...

We moeten proberen de private key te pakken te krijgen waarmee Apple de carrier updates signeert!

Aux armes!
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Lord Utopia schreef:
crezzeke225 schreef:ik000ike ,
er zijn bv al mensen die een s3 hebben ,
en dit geval geen lte chip , ook pijnlijk om te horen dat een s3 649 € kost zonder de chip , en te horen krijgen dat er een word gemaakt met chip
Maar die mensen kochten geen LTE-telefoon om dan later te zien dat die 4G pertinent wordt geblokkeerd omdat Apple's partner niet klaar is voor 4G en zijn concurrent wel.
er komt zelfs nog een SGS2 uit met LTE :-)
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

nickz schreef:
lowieken schreef:Maar schaamteloos Telenet/Mobistar promoten op basis van leugens kan dan weer wel...
Niet meer op reageren lowieken, "crezzeke225" is een schuilnaam van XXX, medewerker bij Telenet. Die persoon registreert zich blijkbaar op elk forum waar dit onderwerp besproken wordt, om dan arrogante reacties te komen posten t.o.v. Proximus-klanten, en Mobistar en Telenet te promoten. Hij heeft dit ook al gedaan op het forum van Apple en hij heeft heel de Facebook-pagina van Belgacom al volgespamd. Wat die man bezielt om hier zijn tijd in te steken weet ik ook niet, maar ik vind het enorm zielig.
Ik promoot gewoon niets , ik vertel enkel de waarheid :oops:
en meer vertel ik niet meer
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

ik000ike schreef: er komt zelfs nog een SGS2 uit met LTE :-)
Bron ?
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bestaat al eh, alleen niet hier beschikbaar: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_ ... e-4124.php
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Is de hack-scène al niet bezig met een mod om die 4G switch boven te toveren?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

selder ,


Nice post

ik heb zelf ook al gebeld naar apple , en daar zeggen ze mij het volgende :


Beste ,

in leuven als daar een 4G mast staat , dan kan je erop met je gsm , uw iphone maakt automatisch de verbinding.
U moet geen 3g of 4g activeren.
Die knop is niet beschikbaar op de europese iphone 5 , dit gebeurt automatisch.
Dus ik met alle hoop steek mijn generation connect simkaart in , en wat blijkt geen 4G.
Ik bel vervolgens terug naar Apple , en daar zeiden ze me dan dat ik contact moest opnemen met proximus.
Ik bel naar proximus , ik leg mijn hele verhaal uit
De medewerkster zei me dat apple dit op dit moment niet aanbied , en dat proximus dit heeft aangevraagd.
Maar dat het lang kan duren , dat apple deze zogenaamde update op proximus toelaat.
Het enige wat we kunnen doen is wachten , en wachten. en inderdaad zoals selder al zei , de procedure volgen wat er staat.
En dit helpt.
De senior medewerker belde me op , en hij zei me dat dit zal doorgestuurd worden.
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

svenska schreef:Is de hack-scène al niet bezig met een mod om die 4G switch boven te toveren?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Miss via een jailbreak ?
maar aangezien dat de iphone 5 nog geen jailbreak heeft zitten we nog steeds vast.
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vind toch dat Proximus zich van goede aard mag tonen en zich meer inzetten om dit voor de klanten klaar te krijgen.
Als je toch zeker bent geen Partner te willen worden van Apple, klaag ze dan aan. Eva?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

crezzeke225 schreef:
nickz schreef:
lowieken schreef:Maar schaamteloos Telenet/Mobistar promoten op basis van leugens kan dan weer wel...
Niet meer op reageren lowieken, "crezzeke225" is een schuilnaam van XXX, medewerker bij Telenet. Die persoon registreert zich blijkbaar op elk forum waar dit onderwerp besproken wordt, om dan arrogante reacties te komen posten t.o.v. Proximus-klanten, en Mobistar en Telenet te promoten. Hij heeft dit ook al gedaan op het forum van Apple en hij heeft heel de Facebook-pagina van Belgacom al volgespamd. Wat die man bezielt om hier zijn tijd in te steken weet ik ook niet, maar ik vind het enorm zielig.
Ik promoot gewoon niets , ik vertel enkel de waarheid :oops:
en meer vertel ik niet meer
En wat is die waarheid dan wel?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
crezzeke225
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 nov 2012, 15:47
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 24 keer

zoals ik al eerder zei , mobistar heeft de partnership.
Internet - Fibernet
Telefonie - Freephone europe
Televisie - Telenet digital tv
Mobile - Telenet King


Afbeelding
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Je moet het crezzeke wel nageven, hij blijft consequent.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

crezzeke225 schreef:zoals ik al eerder zei , mobistar heeft de partnership.
Partnership of niet, een unlocked LTE-smartphone dient te verbinden met elk LTE-netwerk, op voorwaarde dat de ondersteunde frequenties overeenkomen. In het geval van Apple is er sprake van concurrentiebeperking, vermoedelijk vanwege (geheime) afspraken met Mobistar, wat illegaal is in de E.U. en zwaar bestraft kan worden (zie Microsoft case). Ook maken zij zich schuldig aan misleidende reclame en productspecificaties, wat eveneens strafbaar is.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Please don't feed the trolls.

Mijn zus heeft een hond, die héél blij is als we op bezoek komen. Heel blij vertaalt zich dan in springen en proberen te lekken en al spelend bijten in alles wat loshangt. Als je daarop reageert met je handen in de lucht te steken, dan denkt die hond alleen maar "Jeeej, ze hebben het graag" en dus springt hij nog harder.

Het enige dat helpt bij die hond is er _geen_ aandacht aan te geven. _geen_ aandacht.

En dat is hetzelfde met forum-trolls. Geef ze geen aandacht, en ze druipen vanzelf af, omdat ze hun "fix" niet meer krijgen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

crezzeke225 schreef:zoals ik al eerder zei , mobistar heeft de partnership.
Dus jij vind dit niet meer dan doodnormaal dat mensen die een iPhone kopen zonder een mobistar of telenetabonnement, geen gebruik kunnen maken van het 4G netwerk? Ook al is hun provider (proximus, base of whatever) hiervoor technisch wel in orde en zou dit, onder normale omstandigheden, perfect moeten werken?

Mocht je niet werken voor Telenet, die dankzij Mobistar mee geniet van dit partnership, zou je dit dan ook nog zo normaal vinden? Pak nu mocht jij een spiksplinternieuwe telefoon kopen voor een goeie 600 euro, volledig unlocked, LTE frequenties ondersteunend etc, je steekt jouw telenet SIM kaartje in het toestel en wat blijkt...dat het niet werkt. Achteraf kom je te weten dat het niet werkt omdat Telenet geen partnertje is het het merk van jouw spiksplinternieuwe telefoon, maar dat je bij de concurrentie moet gaan? Klinkt dit echt volledig logisch en normaal voor jou?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lowieken
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 nov 2012, 12:44
Bedankt: 25 keer

Krisken,

Ze hebben wel een PARTNERSHIP, he!

Dat staat helemaal overal boven hoor.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Weet er eigenlijk iemand hoe dat zit met de iPad 4 Wi-Fi + Cellular, want die ondersteunt ook LTE 1800 MHz en Proximus staat wél vermeld op die productpagina?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk het wel, al was het maar omwille van de 3G-ondersteuning. Het partnership van Apple beperkt zich tot de iPhone, de tablets zitten daar niet bij (vandaar dat je die ook in de Mediamarkt etc kan kopen).

Maar zo zie je maar: Apple = walled garden. Het staat je vrij om niet op de iTrein te springen en alternatieven te onderzoeken (die tegenwoordig evenwaardig zijn of beter, afhankelijk van wat je belangrijk vindt).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ik heb men iPad Mini eind deze of volgende week.

Het zou wel lachen zijn moest daar wel de juiste carrier opstaan voor 4G xD.

Ik laat het jullie in ieder geval weten als ik hem binnen heb.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

De iPad Mini heeft geen 4G ondersteuning.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

iPad Mini:
Model A1454*
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
LTE (band 4 en 17)**
Model A1455*
CDMA EV-DO Rev. A en Rev. B (800, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz)
LTE (band 1, 3, 5, 13, 25)**

iPhone5
Model A1454*
Gsm-model A1428*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE** (band 4 en 17)
CDMA-model A1429*: CDMA EV-DO Rev. A en Rev. B (800, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE** (band 1, 3, 5, 13, 25)
Gsm-model A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE** (band 1, 3, 5)

Europa:
1 (2100 MHz)
3 (1800 MHz)
5 (850 MHz)
13 (700c MHz)
25 (1900 MHz)

Dus naar mij weten, toch ook Europese 4G hoor. Dus hij zit er ook in voor België mits de carrier ondersteuning.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Maar welk model verkopen ze hier bij ons?
Toch 1454?
Welke frequentie is dan band 4 en 17?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:
crezzeke225 schreef:zoals ik al eerder zei , mobistar heeft de partnership.
Dus jij vind dit niet meer dan doodnormaal dat mensen die een iPhone kopen zonder een mobistar of telenetabonnement, geen gebruik kunnen maken van het 4G netwerk? Ook al is hun provider (proximus, base of whatever) hiervoor technisch wel in orde en zou dit, onder normale omstandigheden, perfect moeten werken?

Mocht je niet werken voor Telenet, die dankzij Mobistar mee geniet van dit partnership, zou je dit dan ook nog zo normaal vinden?
Kunnen we nu eindelijk eens ophouden met die zinloze discussies ?
Iedereen is vrij van zijn mening te zeggen, waarom moeten we hier toch altijd proberen om onze mening aan iemand anders op te dringen ?

Trouwens, als je de post van selder eens goed leest, en herleest, dan besef je dat het niet ondersteunen van Proximus 4G, niets te maken heeft met de partnership met Mobistar.
Het heeft uitsluitend te maken met de manier waarop Apple nu eenmaal die dingen implementeert, en zal alleen opgelost worden met een carrier update (ofwel via de algemene carrier instellingen, ofwel via een dedicated Proximus carrier update).
En zolang Apple dat niet doet, komt er geen LTE voor Proximus gebruikers .... zelfs als Mobistar morgen al 4G zou aanbieden.

Misschien ben ik nu ook wel advocaat van de duivel, maar als Proximus ervoor gekozen heeft om geen deal te sluiten met Apple, dan zijn dit de consequenties die men misschien had kunnen voorzien.

En ik denk dat de juridische dienst van Apple ook wel de Europese wetgeving kent, ik twijfel eraan of dit echt wel zo "illegaal is in de E.U. en zwaar bestraft kan worden". Zolang de andere providers geen 4G aanbieden is er ook geen sprake van aan anti-competiteve situatie ...

Toekomstige kopers van de iphone 5 zijn met deze verwittigd, en kopen dus geen katten in zakken. Zoals meon zei: Het staat je vrij om niet op de iTrein te springen en alternatieven te onderzoeken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Helaas zijn is niet iedereen zo technisch aangelegd als wij Philippe. En ik voorspel nu al dat veel mensen een iphone gaan kopen en achteraf héél teleurgesteld gaan zijn...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik denk dat dat ook te verklaren is als je langs de andere kant kijkt... Veel mensen zijn niet technisch onderlegd, en nemen dus maar de provider waarbij het het gemakkelijkst is, Mobistar of Telenet...

De doelgroep van mensen die nu geen Proximus 4G kunnen gebruiken is verschrikkelijk laag vrees ik.

Meten is weten, en in dit geval hebben we niets om te meten - Mobistar of Apple heeft naar mijn weten nog niets meegedeeld hoeveel iPhone 5's er zijn in België. Naar mijn mening is dat ook gewoon geen hoog aantal...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geen idee Selder, maar het is algemeen geweten dat mensen persé een gsm willen met dat appeltje op hé. De extra features gebruiken ze dan ook langs geen kanten...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Mensen kopen het telefoontje met een appeltje op omdat de media altijd altijd dit merk gebruikt om te illustreren en zo kennen mensen alleen maar een iPhone of een iPad, terwijl dit niet zou mogen, vind dit een vorm van valse reclame. Hebben ze aan andere merktablet vast en zeggen ze nog iPad. Zelfde met de telefoontoestellen :)
Dat er mensen zijn die niet alle functies gaan gebruiken klopt ook, maar dat heb je evengoed met andere merken. Alleen het verschil met de andere merken is, dat ze het volgens mij niet zo hard dicht timmeren dan dat Apple inc. doet. Ik hoop voor de mensen die een iPhone 5 hebben en grof geld hebben voor neergeteld, dat apple dit zo snel mogelijk in orde brengt. Met hetgeen ze op het toestelletje verdienen mag de klantenservice er ook zijn!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

svenska schreef:Maar welk model verkopen ze hier bij ons?
Toch 1454?
Welke frequentie is dan band 4 en 17?
In de hele wereld behalve US/Canada wordt model A1455 van de iPad mini, model A1460 van de iPad en model A1429 van de iPhone 5 verkocht, die de Belgische LTE 1800 MHz (zouden moeten) ondersteunen.
De frequenties vind je hier voor de iPad en hier voor de iPhone 5.
philippe_d schreef:Trouwens, als je de post van selder eens goed leest, en herleest, dan besef je dat het niet ondersteunen van Proximus 4G, niets te maken heeft met de partnership met Mobistar.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Het zou me niet verbazen als Mobistar druk zou uitoefenen op Apple om LTE niet te activeren voor Proximus, zodat zij alsnog de eerste kunnen zijn die LTE kunnen aanbieden op de iPhone 5...
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 17 mei 2005, 15:13
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

enige wat je kan doen indien je vermoed dat Mobistar /Appel er een overeenkomst op nahouden die volgens de europese regels niet in orde zijn is Neelie Kroes een mailtje sturen of via haar facebook http://www.facebook.com/NeelieKroes
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”