miniand

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

iemand ervaringen met items te kopen van miniand tech (miniand.com)
zou een australisch/chinees bedrijfje zijn en hebben wel een aantal dingen die me leuk lijken.
echter geen idee hoe betrouwbaar ze zijn?

dus ben wat op zoek naar iemand die ervaring heeft met hun qua betrouwbaarheid, levertermijnen, eventuele douanekosten, ...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Koop gewoon op meer betrouwbare sites, zoals DealExtreme, FocalPrice of AliExpress verkopers met diamantjes :)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

DX heb ik al meermaals aan zitten denken om te gebruiken :)
nu ook weer, maar net zoals bij miniand heb ik nog steeds 1 grote vraag:

hoeveel gaat de douane en de staat me uit mijn portefeuille kloppen als ik bij DX bestel?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Als je geluk hebt: niets. 8)

Tot nu toe heb ik altijd al geluk gehad...
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de douane niet de meest gedreven mensen aanwerft...maar dat is pure speculatie natuurlijk. :wink:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Op ebay.com zitten ook goede kopers, kijk naar hun sterretjes & ervaringen. Samen met een paypal betaling zit je safe.

Douane onder 50 euro/dollar wordt er denk ik niet naar gekeken, toch nooit moeten betalen tenzij het 100den stuks waren.
Soms heb je pech, soms niet. Maar hoe dan ook de douane vraag niet meer dan wat het kost.

Tijd geleden voor 500 euro laten afkomen (1 pakket, meerdere stuks), 15 tal euro op betaald in douane kosten, zat ik nog onder de prijs van elke winkel in Europa...

Dit Xplus (1GB) heb je daar voor 60 dollar inclusief zend.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

ik heb toch al paar keer gehad dat de douane het wel nodig zag mijn pakket te kiezen...
denk dat ze gewoon een lijst hebben van mensen die ze graag kloten :)

maar dan was het dus bv een pakketje van 130 euro en kwamen er 65 euro douane/tax kosten bovenop...
en de levertijd dankzij de douane was ook nog eens bijna een maand extra.
totaal dus tegen de 200 euro voor iets dat ik sneller en aan bijna dezelfde prijs in .be gehad had destijds,
daarom mijn niet zo dadelijke zin om buiten de grenzen te shoppen :(
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij DX kan je toch alle kenmerken van de winkel laten weghalen zodat de douane niet ziet dat het gekochte goederen zijn? Nog nooit last gehad met de douane :banana:

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

@MClaeys: Heb je geluk, want als er niets opstaat rekenen ze gewoon een vaste prijs aan hoor. Maakt niet veel verschil... Als je op ebay besteld kan je vragen om er ook andere dingen op te zetten.

De duane haalt er random pakketjes uit lijkt me. Geen idee hoe ze dat doen. Echter mijn ervaring is, als je via UPS of DHL laat sturen dat je meestal wel kosten moet betalen. Gewoon met de post (héél traag) zelden tot nooit
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Geluk hebben mag ook eens :p ik dacht dat het daardoor kwam.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

De duane haalt er random pakketjes uit lijkt me. Geen idee hoe ze dat doen. Echter mijn ervaring is, als je via UPS of DHL laat sturen dat je meestal wel kosten moet betalen. Gewoon met de post (héél traag) zelden tot nooit
Meestal random, als het van zuid amerika komt kijken ze zeker(aja het kan drugs zijn), soms viseren ze wel eens bepaalde shops of pakjes met een bepaald lint erom.
Of kijken ze van welk adres het komt en laten ze die pakjes naar hun komen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”