Urine aangedreven generator

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Een op urine aangedreven generator die is uitgevonden door 4 Afrikaanse tieners.

http://makerfaireafrica.com/2012/11/06/ ... generator/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Scam of echt... ik heb er alvast m'n bedekingen bij.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Het kan scam zijn want het is van Afrika ;)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zonder plastuit lijkt het me nogal moeilijk om die bij te vullen :lol:

Wie "out of the box" denkt en buiten de huidige wetenschap gaat ontdekt misschien ooit wel iets werkend.
Of zulke uitvindingen het daglicht zien zolang er aardolie is betwijfel ik.
Zakken vullen zolang er aardolie is, milieu don't give a ****, is de aardolie op dan zal het plots wel milieuvriendelijk kunnen, maar het geld zal in dezelfde richting blijven stromen :wink:
(voor zover mijn persoonlijke mening)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

honda4life schreef:Zonder plastuit lijkt het me nogal moeilijk om die bij te vullen :lol:
+1
honda4life schreef:Wie "out of the box" denkt en buiten de huidige wetenschap gaat ontdekt misschien ooit wel iets werkend.
Het "out of the box" denken, dus buiten de huidige stand van de wetenschap, is toch iets wat wereldwijd alle wetenschappers en ingenieurs dagdagelijks doen...
Kijkend naar de hoeveelheid wetenschappelijke publicaties, de aanvragen tot een patent en het succesvol oprichten van spin-offs lijken mij er minstens op te wijzen dat sommigen er in slagen om zelfs succesvol "out of the box" te denken. :P

Nu wat betreft het door de TS geplaatste bericht en de vertwijfeling dat dit bij sommigen toch teweeg lijkt te brengen. :bang: :bang:
Wat ik op de foto's zie is een oude loodzuur accu (aka "autobatterij) waar men de bovenzijde van heeft verwijderd.
Om vervolgens op één van de polen (+ pool of - pool) een slangetje te plaatsen.
En viola, een "electrolytic cell" van de nieuwste generatie is geboren. 8)
What a joke!!

Nu, indien het de bedoeling was van deze Afrikaanse tieners ( 14 en 15 jaar oud) om "naambekendheid" te verwerven: ze zijn met verve in hun opzet geslaagd dankzij hun "out of the box" denken. :wink:

Afin, zo ziet men maar dat zowel wetenschappers en ingenieurs als Afrikaanse tieners "succesvol" kunnen zijn dankzij "out of the box" denken. :mrgreen:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zo goed had ik het nog niet bestudeerd die accu, ik was bezig met een ander misterie op te lossen :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Waarom zou dit niet werken?
Ik heb hier ook een digitaal klokje waar ik eender welk vloeistof kan ingieten om het klokje te laten werken. Er zit geen batterij in.

Blijkbaar wel reeds octrooien aangevraagd door Nederlands bedrijf om uit urine elektriciteit op te wekken. Hoewel het volgens mij op een ander principe rust.

In 2005 zou men in Singapore ook al geslaagd zijn om uit urine elektriciteit op te wekken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

jorisx schreef:Waarom zou dit niet werken?
Ziet gij op één van de foto's de aangesloten lamp branden? Ik niet.
Of zou misschien toevallig de zekering kapot geweest zijn bij het nemen van de foto's? :wink:

Nochtans staat er een hele beschrijving bij van hoe hun setup werkt:
The system works like this:
  • Urine is put into an electrolytic cell, which separates out the hydrogen.
  • The hydrogen goes into a water filter for purification, which then gets pushed into the gas cylinder.
  • The gas cylinder pushes hydrogen into a cylinder of liquid borax, which is used to remove the moisture from the hydrogen gas.
  • This purified hydrogen gas is pushed into the generator.
Along the whole way there are one-way valves for security, but let’s be honest that this is something of an explosive device…
En laat nu net al in de eerste stap de "electrolytic cell" een kapotte autobatterij zijn...
jorisx schreef:Ik heb hier ook een digitaal klokje waar ik eender welk vloeistof kan ingieten om het klokje te laten werken. Er zit geen batterij in.
[snip]
Allemaal goed en wel. En proficiat met uw klokske.
Maar het gaat hier over de "vinding" van de vier vermelde Afrikaanse jongeren. Dacht ik toch.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”