Brief gerechtsdeurwaarder na meer dan 6 jaar
Ik ben in 2005-2006 als zelfstandige klant geweest bij SurfAdsl.
Vandaag 16/11/2012 heb ik een schrijven gekregen van gerechtsdeurwaarders met het verzoek om 202,67 euro te betalen.
Opsomming is als volgt:
14/12/2005 Factuur 5VJ-20051214-***** 33,33 EUR
14/01/2006 Factuur 6VJ-20060114-***** 33,33 EUR
26/10/2012 Schadebeding 60,00 EUR
15/11/2012 Aanmaning 17,85 EUR
15/11/2012 Inlichtingsrecht 14,36 EUR
06/12/2012 Inningsrecht 13,54 EUR
06/12/2012 Intreset 30,26 EUR
Totaal onder alle voorbeeld 202,67 EUR
De omschrijvingen van de facturen vind ik niet terug aangezien dit er zijn van Scarlet en ik enkel van SurfAdsl facturen heb ontvangen. In mijn afschriften vind ik wel iedere maand betalingen terug van 33,33 euro.
Is dit een normale manier van werken? Na bijna 7 jaar, zelfs zonder ooit een aanmaning te krijgen, direct een deurwaarder te sturen?
Vandaag 16/11/2012 heb ik een schrijven gekregen van gerechtsdeurwaarders met het verzoek om 202,67 euro te betalen.
Opsomming is als volgt:
14/12/2005 Factuur 5VJ-20051214-***** 33,33 EUR
14/01/2006 Factuur 6VJ-20060114-***** 33,33 EUR
26/10/2012 Schadebeding 60,00 EUR
15/11/2012 Aanmaning 17,85 EUR
15/11/2012 Inlichtingsrecht 14,36 EUR
06/12/2012 Inningsrecht 13,54 EUR
06/12/2012 Intreset 30,26 EUR
Totaal onder alle voorbeeld 202,67 EUR
De omschrijvingen van de facturen vind ik niet terug aangezien dit er zijn van Scarlet en ik enkel van SurfAdsl facturen heb ontvangen. In mijn afschriften vind ik wel iedere maand betalingen terug van 33,33 euro.
Is dit een normale manier van werken? Na bijna 7 jaar, zelfs zonder ooit een aanmaning te krijgen, direct een deurwaarder te sturen?
Schadebeding bedoeld men waarschijnlijk administratieve kosten, bankkosten, etc mee.
Ik heb hier nooit een aanmaning voor gehad. Toch niet dat ik mij nog herinner. 7 jaar is lang maar dan nog zou ik na die aanmaning betalen.
Ik heb hier nooit een aanmaning voor gehad. Toch niet dat ik mij nog herinner. 7 jaar is lang maar dan nog zou ik na die aanmaning betalen.
-
- Forumtroll
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 31 okt 2012, 05:18
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
14/12/2005 Factuur 5VJ-20051214-***** 33,33 EUR
14/01/2006 Factuur 6VJ-20060114-***** 33,33 EUR
Zorg dat je van bovenstaande 'n bewijs (afschrift) hebt dat je deze 2 facturen betaald hebt,zoniet zal je de hele som moeten betalen.
14/01/2006 Factuur 6VJ-20060114-***** 33,33 EUR
Zorg dat je van bovenstaande 'n bewijs (afschrift) hebt dat je deze 2 facturen betaald hebt,zoniet zal je de hele som moeten betalen.
Ik heb enkel afschriften dat er 33,33 euro naar die rekening is gegaan op verschillende datums maar ik kan aan de hand van de referentie bij de overschrijvingen niet uitmaken welke facturen het zijn.
-
- Forumtroll
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 31 okt 2012, 05:18
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat is toch niet moeilijk,bij elke betaling van 33.33 euro staat de datum en de exacte maand vermeld bij jou afschriften.tj2940 schreef:Ik heb enkel afschriften dat er 33,33 euro naar die rekening is gegaan op verschillende datums maar ik kan aan de hand van de referentie bij de overschrijvingen niet uitmaken welke facturen het zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik kan fout zijn, maar is er geen maximum termijn van geldigheid voor facturen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Zijn die facturen nog wel inbaar na 6 jaar? Is daar geen limiet op (waarschijnlijk is er een verschil particulier/BTW-plichtige?)? De "redelijke termijn" lijkt mij toch overschreden... 6-7 jaar wachten om 66.66 Euro te innen?
Edit: Ik zie dat Krisken dezelfde opmerking maakte...
Edit: Ik zie dat Krisken dezelfde opmerking maakte...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
http://www.cvaroeselare.be/index.php?id ... 8b962e5552Voor veel van uw openstaande vorderingen is het wellicht nog niet te laat. Zijn uw schuldenaars consumenten, dan geldt een verjaringstermijn van één jaar. Dus niet betaalde facturen die u al een half jaar geleden verstuurde maar nooit opvolgde, kan u nog altijd invorderen. Voor transacties tussen ondernemers geldt zelfs een verjaringstermijn van tien jaar. Betalingen waar u al vijf jaar tevergeefs op wacht, kan u dus nog altijd opeisen.
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit kan interessant zijn (pagina 3).
Door het cassatiemiddel, houdende schending van artikel 2277 van het Burgerlijk
Wetboek, gegrond te verklaren en op die grond, het gewezen vonnis over de
zaak zelf te vernietigen, heeft het Hof van Cassatie van België de redenering
van het Grondwettelijk Hof definitief bevestigd en dus de verjaringstermijn voor
de betaling van alle energiefacturen in ruime zin (telecommunicatie, water,
electriciteit, gas, …) vastgesteld op maximum 5 jaar.
Door het cassatiemiddel, houdende schending van artikel 2277 van het Burgerlijk
Wetboek, gegrond te verklaren en op die grond, het gewezen vonnis over de
zaak zelf te vernietigen, heeft het Hof van Cassatie van België de redenering
van het Grondwettelijk Hof definitief bevestigd en dus de verjaringstermijn voor
de betaling van alle energiefacturen in ruime zin (telecommunicatie, water,
electriciteit, gas, …) vastgesteld op maximum 5 jaar.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dit ook voor bedrijven? Of enkel particulieren?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
volgens mij is dat zo en is dat 5 jaar ! ik kan me vergissen maar ik meen me zoiets toch te herinneren.krisken schreef:Ik kan fout zijn, maar is er geen maximum termijn van geldigheid voor facturen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Informeer je bij een advocaat, die info is meestal gewoon gratis als raad. Daar ga je een correct antwoord krijgen, bel dit door naar de "gerechtsdeurwaarder" en meld hem dat je informatie bij een advocaat gaan inwinnen bent en die meld dat het 5 jaar is. Uiteraard als hij dit ook bevestigd.
Werkt dit niet, dan laat je tegen betaling de advocaat een brief schrijven.
Maar niets van je laten horen als bedrijf voor 6 jaar, dan ineens een afrekening sturen ga je een rechter niet happig op maken.
Zolang ze geen bewijs hebben dat jij een bekendmaking er voor gehad hebt, (lees: aangetekend of via deurwaarder) dan kunnen ze je "niets".
Zelfde als met parkeerboetes, die papiertjes vliegen snel weg... Gelijk grote kosten in de bus... denk het niet. Uiteraard moet je weeral als 'klant' je been stijf houden en er voor gaan.
Werkt dit niet, dan laat je tegen betaling de advocaat een brief schrijven.
Maar niets van je laten horen als bedrijf voor 6 jaar, dan ineens een afrekening sturen ga je een rechter niet happig op maken.
Zolang ze geen bewijs hebben dat jij een bekendmaking er voor gehad hebt, (lees: aangetekend of via deurwaarder) dan kunnen ze je "niets".
Zelfde als met parkeerboetes, die papiertjes vliegen snel weg... Gelijk grote kosten in de bus... denk het niet. Uiteraard moet je weeral als 'klant' je been stijf houden en er voor gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Advocaat raadplegen is zelfs niet nodig. (in geval van incasso, wat ik vermoed)
Briefje opstellen waarin je mooi uitlegd dat je die kosten al hebt betaald, copie van de bewijzen / afschriften toevoegen + hen er ook op wijzen dat je nooit een aanmaning of herinnering hebt ontvangen, indien toch, ze vragen dat te bewijzen.
Aangetekend versturen en klaar is kees, vermoedelijk zal je er dan niets meer van horen.
Briefje opstellen waarin je mooi uitlegd dat je die kosten al hebt betaald, copie van de bewijzen / afschriften toevoegen + hen er ook op wijzen dat je nooit een aanmaning of herinnering hebt ontvangen, indien toch, ze vragen dat te bewijzen.
Aangetekend versturen en klaar is kees, vermoedelijk zal je er dan niets meer van horen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Als het een incasso bureau is stoute schoenen aantrekken en grote mond opzetten....ook eens gehad van de watermaatschappij albij al €300 maar na enkele maanden bleek dat ze ons nog 250 moesten terugbetalen.
Zeker niet direct betalen!!
[ Post made via mobile device ]
Zeker niet direct betalen!!
[ Post made via mobile device ]
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Lijkt me toch vrij makkellijk te bewijzen ? Je neemt de periode waarin je klant was en kijkt na of je die periode elke maand effectief betaald hebt, indien dat zo is heb je rechtmatig een bewijs dat de betalingen correct zijn verlopen en ligt de bewijslast terug bij hen.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Blijkbaar is Scarlet (zo ver ik kan vinden is surfadsl opgeslokt door scarlet) bezig met wat zij aan onbetaalde tegoeden te hebben via deurwaarders op te vorderen.
Ik ga in elk geval een nieuwe overschrijving krijgen nadat ik hun fouten rechtgezet heb.
Ik ga in elk geval een nieuwe overschrijving krijgen nadat ik hun fouten rechtgezet heb.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
Het was toen ik zelfstandig was, dus verjaringstermijn van 10 jaar als ik mij niet vergis. Het is echt van een advocatenkantoor te Antwepren, geen incasso.
Het lijkt gemakkelijk te bewijzen maar niet zonder de facturen te hebben, dagelijks waren er ong 20 - 40 overschrijvingen dat gebeurden, om dit uit te zoeken ben ik wel een paar dagen bezig daar ik niet weet met welke referentie ik deze moest overschrijven.
Ik heb aan het advocatenkantoor gevraagd mij de facturen te bezorgen dus hopelijk weet ik dan meer. Tevens heb ik ontdekt dat het inderdaad de periode van overgang van SurfAdsl naar Scarlet was en ik nadien ook enkele facturen van Scarlet betaald heb. Hier stond nergens op dat ik een achterstand van betalen had.
Het lijkt gemakkelijk te bewijzen maar niet zonder de facturen te hebben, dagelijks waren er ong 20 - 40 overschrijvingen dat gebeurden, om dit uit te zoeken ben ik wel een paar dagen bezig daar ik niet weet met welke referentie ik deze moest overschrijven.
Ik heb aan het advocatenkantoor gevraagd mij de facturen te bezorgen dus hopelijk weet ik dan meer. Tevens heb ik ontdekt dat het inderdaad de periode van overgang van SurfAdsl naar Scarlet was en ik nadien ook enkele facturen van Scarlet betaald heb. Hier stond nergens op dat ik een achterstand van betalen had.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
In het begin van 't jaar ook problemen gehad met Scarlet die FullADSL heeft opgeslokt. Kreeg ook opeens een rekening van 3 onbetaalde facturen van +- 18 maanden geleden. Het rare was, ik betaalde via domiciliëring. Nadien toch correct opgelost, maar het heeft toch wel weken geduurd na vele mails en telefoontjes.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Het was van TOEN je zelfstandig was, dus nu ben je dat niet meer? Of wel?
Zoniet, wat kunnen ze u dan nog doen gezien je niet meer zelfstandig bent?
Zoniet, wat kunnen ze u dan nog doen gezien je niet meer zelfstandig bent?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Forumtroll
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 31 okt 2012, 05:18
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
@Ken,laten betalen.Of denk je dat daarmee te schulden verdwijnen.Die neem je steeds mee zolang de verjaardatum niet is vervallen.
Reeds 3 werkdagen verder en nog steeds geen reactie van de gerechtsdeurwaarders op mijn mail....
Kan het helpen moest ik een aangetekende brief sturen met als inhoud: Indien geen reactie binnen de 5 werkdagen versta ik dat jullie afzien van jullie verzoek tot betaling. Of iets dergelijks?
Kan het helpen moest ik een aangetekende brief sturen met als inhoud: Indien geen reactie binnen de 5 werkdagen versta ik dat jullie afzien van jullie verzoek tot betaling. Of iets dergelijks?
Ik weiger te bellen, zelfs als ze mij opbellen vraag ik om alles op mail of papier door te sturen.
Ondertussen nog steeds geen reactie van gerechtsdeurwaarders of Scarlet (buiten hun standaard antwoord-mail), enkel nog maar van ombudsdienst telecom dat ze mijn klacht naar Scarlet hebben doorgestuurd.
Ondertussen nog steeds geen reactie van gerechtsdeurwaarders of Scarlet (buiten hun standaard antwoord-mail), enkel nog maar van ombudsdienst telecom dat ze mijn klacht naar Scarlet hebben doorgestuurd.
Beste klant,
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Helaas heeft u in uw e-mail geen klantennummer vermeldt waardoor ik uw gegevens niet heb kunnen opvragen. Hierdoor kan ik momenteel geen analyse uitvoeren voor u en kan ik u niet helpen. Ik wil u dan ook vragen in al uw communicatie met ons uw klantennummer te vermelden zodat wij uw gegevens kunnen raadplegen.
Met vriendelijke groet,
Sergei
Scarlet Klantendienst
Ons antwoord op onderstaande vraag is:
Helaas heeft u in uw e-mail geen klantennummer vermeldt waardoor ik uw gegevens niet heb kunnen opvragen. Hierdoor kan ik momenteel geen analyse uitvoeren voor u en kan ik u niet helpen. Ik wil u dan ook vragen in al uw communicatie met ons uw klantennummer te vermelden zodat wij uw gegevens kunnen raadplegen.
Met vriendelijke groet,
Sergei
Scarlet Klantendienst
Vandaag eindelijk van Scarlet een antwoord gekregen in de vorm van een overzicht van facturen en betalingen.
Wat blijkt hier nu uit, dat ik nog 206,67 euro tegoed heb van hun... Nu snap ik er helemaal niets meer van....
Wat blijkt hier nu uit, dat ik nog 206,67 euro tegoed heb van hun... Nu snap ik er helemaal niets meer van....
-
- Elite Poster
- Berichten: 833
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Wie weet brengt de deurwaarder u een nieuw salon binnenkort.Nu snap ik er helemaal niets meer van....
Waarop ge uiteraard 300 euro 'administratiekosten' moet betalen wegens 6 jaar achterstallige afhaling.