Ik heb deze onder 'Netwerken en security' geplaatst, leek me best geschikt?
Ik heb hier thuis een (doe het zelf) alarm gezet, met IR- , magneet- en rookdetectors geïnstalleerd, kwestie van vooral de inbraken hier in de streek een stapje voor te zijn, samen met een IP-camera-systeem dat ik kan bekijken op mijn Android GSM...
Mijn alarm-centrale is geprogrammeerd om bij elke arm/disarm een SMS te sturen, en bij elk pre-alarm en alarm op te bellen naar een bepaald nummer... Kortom, er zullen per maand een 80-tal SMS'n verstuurd worden en uitzonderlijk ook opgebeld naar GSM...
Vraag is nu, welke simkaart kan ik hier best in pleuren, om de kosten daarvan zo laag mogelijk te houden? Momenteel gebruik ik de restjes van een MV-kaartje, maar in de toekomst moet dat normaalgezien goedkoop kunnen, toch??
DUS: vraag : welke operator/MVNO heeft bij één herlading een 1000-tal SMS, liefst zo lang mogelijk geldig, en kan het resterende bedrag gebruikt worden om mee op te bellen, gedurende een zo lang mogelijke periode?
Data is niet belangrijk, proxi/mobi/base ook niet, alle drie zitten ze op 300 meter op éénzelfde GSM-mast (dus jammers zullen ook hun best moeten doen)...
Niet dat er hier veel te stelen valt, het geeft gewoon een gevoel van veiligheid!!
Wie heeft ervaring??
Sim voor alarm-centrale... Beste keuze??
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb in de doe-het-zelf GPS tracker van mijn wagen ook een BASE C kaartje gestoken. Deze smst wel niet zoveel en ze zijn buiten bundel ook niet overdreven duur dus dat volstaat voor mij.
Bij de aankoop van de SIM in augustus kreeg ik 15 euro tegoed op de SIM en daar schiet nu nog 8 euro van over. Bovendien heb ik er een domiciliëring aan gekoppeld dus dan gaat er uitgerekend ongeveer 2 euro per maand van mijn rekening: goedkoop en moeiteloos dus, dat ding is nu in feite dus levenslang bruikbaar zonder dat ik rekeningen moet opladen of bundels moet activeren.
Voor jouw centrale zou ik een soortgelijke oplossing zoeken maar gezien het aantal smsen misschien toch een soort bundel zoeken. Ik zie dat je met BASE ID aan 200 smssen per maand komt voor 5 euro. Dat lijkt me ideaal voor jouw situatie.
Ik denk dat BASE hier de goedkoopste in is, ik weet niet of de andere providers hier iets soortgelijks voor hebben.
Bij de aankoop van de SIM in augustus kreeg ik 15 euro tegoed op de SIM en daar schiet nu nog 8 euro van over. Bovendien heb ik er een domiciliëring aan gekoppeld dus dan gaat er uitgerekend ongeveer 2 euro per maand van mijn rekening: goedkoop en moeiteloos dus, dat ding is nu in feite dus levenslang bruikbaar zonder dat ik rekeningen moet opladen of bundels moet activeren.
Voor jouw centrale zou ik een soortgelijke oplossing zoeken maar gezien het aantal smsen misschien toch een soort bundel zoeken. Ik zie dat je met BASE ID aan 200 smssen per maand komt voor 5 euro. Dat lijkt me ideaal voor jouw situatie.
Ik denk dat BASE hier de goedkoopste in is, ik weet niet of de andere providers hier iets soortgelijks voor hebben.