Ik heb thuis Fibernet shake, maar heb nog een oude bbox2 liggen..
Kan ik die bbox2 gebruiken voor betamax of OVH ? Of kan ik deze gewoon beter verkopen ?
[Mod Edit] titel aangepast
VoIP op BBOX2
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
kan je niks mee doen als je bij TN zit
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Welcome back
.
In principe kan je gelijk welke router, dus ook de BBox, een 2de leven geven door deze te gebruiken als switch en/of wireless access point.
.
Anders te koop aanbieden, er zijn altijd mensen die op zoek zijn naar een 2de handse BBox.

In principe kan je gelijk welke router, dus ook de BBox, een 2de leven geven door deze te gebruiken als switch en/of wireless access point.
- - PPPoE sessie en eventueel VLAN20 desactiveren.
- DHCP desactiveren.
- één van de LAN poorten aansluiten op je eigen LAN.
- - je moet deze dan een IP geven binnen je eigen LAN (om de web interface te kunnen benaderen).
- en je moet er een gateway + dns kunnen instellen (betwijfel of dit mogelijk is), anders kan de VoIP client de registrar niet vinden. (gateway is je Telenet router)

Anders te koop aanbieden, er zijn altijd mensen die op zoek zijn naar een 2de handse BBox.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hallo
ik heb de bbox2 gekocht in de hoop hem als VoIP adapter te kunnen gebruiken op de LAN... maar het lukt me niet.
Ik heb een lokaal IP, routing naar de next hop allemaal in orde gekregen, maar de VoIP connectie rijg ik niet in stand, ook al selecteer ik br0 ipv ethoa/ppoe ...
Iemand er in geslaagd het zo te doen?
dank u
ik heb de bbox2 gekocht in de hoop hem als VoIP adapter te kunnen gebruiken op de LAN... maar het lukt me niet.
Ik heb een lokaal IP, routing naar de next hop allemaal in orde gekregen, maar de VoIP connectie rijg ik niet in stand, ook al selecteer ik br0 ipv ethoa/ppoe ...

Iemand er in geslaagd het zo te doen?
dank u
dank je Raf.
Ik denk wel dat de voorgestelde configuratie nog steeds de ADSL op de Bbbox gebruikt , maar niet zeker.
Wat ik niet versta is dat de screenshots en interface namen of mogelijkheden er anders uitzien op mijn box.
Misschien moet ik er een andere firmware op duwen?
Op de 3starsnet config staat er
eth 1.20 , en mogeljkheid om VLAN physical device te kiezen.
op m n bbox2:
Lan bridge
Wan DSL
Wan Ethoa1 VoIP
…
De Wan Ethoa1 VoIP Underlying Connection is steeds WAN DSL en kan het niet veranderen, ook niet met de admin password ...
enig idee?
tx!
ps: waar kan ik logs zien of de box probeert de sip connectie op te zetten en eventuele foutmeldingen?
cat /var/log/syslogdlog.log onder shell geeft iets, maar niet zoveel...
Ik denk wel dat de voorgestelde configuratie nog steeds de ADSL op de Bbbox gebruikt , maar niet zeker.
Wat ik niet versta is dat de screenshots en interface namen of mogelijkheden er anders uitzien op mijn box.
Misschien moet ik er een andere firmware op duwen?
Op de 3starsnet config staat er
eth 1.20 , en mogeljkheid om VLAN physical device te kiezen.
op m n bbox2:
Lan bridge
Wan DSL
Wan Ethoa1 VoIP
…
De Wan Ethoa1 VoIP Underlying Connection is steeds WAN DSL en kan het niet veranderen, ook niet met de admin password ...
enig idee?
tx!
ps: waar kan ik logs zien of de box probeert de sip connectie op te zetten en eventuele foutmeldingen?
cat /var/log/syslogdlog.log onder shell geeft iets, maar niet zoveel...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het is toch zeker een BBox2 hé?
Best eens de firmware van begin 2012 er eens opzetten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p450057
Inloggen als admin (http://192.168.1.1/?admin) en dan zal je die firmware upgrade optie wel zien staan.
Ik heb trouwens geen idee hoe je geavanceerde logs kan uitlezen. Misschien eens zoeken op dit forum of op Franse fora naar "Livebox", een modem die heel sterk lijkt op onze Belgische BBox2.
Best eens de firmware van begin 2012 er eens opzetten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p450057
Inloggen als admin (http://192.168.1.1/?admin) en dan zal je die firmware upgrade optie wel zien staan.
Ik heb trouwens geen idee hoe je geavanceerde logs kan uitlezen. Misschien eens zoeken op dit forum of op Franse fora naar "Livebox", een modem die heel sterk lijkt op onze Belgische BBox2.
status: UP !
ik had een accesslist op de internet router die de udp source 5060 naar interne LAN blokeerde!
sorry...
dank voor de suggesties!
ondertussen kan ik bellen, en de andere kant hoort me. ik hoor niks, k zie weer blocks in de router
ik had een accesslist op de internet router die de udp source 5060 naar interne LAN blokeerde!
sorry...
dank voor de suggesties!
ondertussen kan ik bellen, en de andere kant hoort me. ik hoor niks, k zie weer blocks in de router

Hallo,
op de bbox1 kun je
In het menu Advanced Settings >> Telephone >> Telephone Advanced nieuwe Available Codecs toevoegen aan de Selected codecs .
Hoe kan ik dit doen op de bbox2?
in rg_conf zie ik enkel referenties naar PCMA & G729 geen andere ...
dank u!
migube
[Mod Edit] bericht verplaatst naar de bestaande topic over BBox2 + VoIP
op de bbox1 kun je
In het menu Advanced Settings >> Telephone >> Telephone Advanced nieuwe Available Codecs toevoegen aan de Selected codecs .
Hoe kan ik dit doen op de bbox2?
in rg_conf zie ik enkel referenties naar PCMA & G729 geen andere ...

dank u!
migube
[Mod Edit] bericht verplaatst naar de bestaande topic over BBox2 + VoIP
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 35 keer
Hallo,
heb je de combinatie telenet en je sagem ondertussen volledig werkende gekregen voor voip?
kan je me uitleggen hoe je dit doet want ik probeerde 't al met een siemens gigaset sx762 en sagem webracer 3464 (dezelfde als die bbox) maar het lukt me echt niet...
heb je de combinatie telenet en je sagem ondertussen volledig werkende gekregen voor voip?
kan je me uitleggen hoe je dit doet want ik probeerde 't al met een siemens gigaset sx762 en sagem webracer 3464 (dezelfde als die bbox) maar het lukt me echt niet...