Dommel CityLine ervaringen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

ik ben nu klant bij edpnet en denk er sterk aan in te gaan op het aanbod van Dommel m.n. CityLine in te gaan, graag had ik ervaringen gelezen van mensen die dit aanbod genieten, is dit inclusief belgacom telefoonlijn of is dat niet meer nodig bij Dommel CityLine?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Mischien moet je eens het Dommel forum lezen hier. Als je dan nog vragen hebt...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Gebruik even de zoekfunctie van dit forum (of google) en denk dat je genoeg weet...
Dommel is goed als het werkt, maar als je de helpdesk nodig hebt etc...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

bij CityLine heb je geen bgc lijn of raw copper nodig (is inbegrepen in prijs), bij de CityConnect producten wel.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

werkt goed en goedkoop. Zolang je geen problemen hebt. Ik heb 2x de helpdesk gebeld en ze hadden mij goed geholpen.
Wel een andere modem kopen en een gsm bij de hand hebben.
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

hoezo andere modem kopen de fritzbox 7113 voldoet niet of geeft problemen?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Werkt zeer goed en is het allergoedkoopste op de markt.
Niet alle horrorverhalen over dommel op het forum geloven.
Ik heb de helpdesk ook al een paar keer nodig gehad, telkens goed opgelost.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inderdaad niet alle horrorverhalen geloven...90% is voldoende :roll:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Al enkele jaren klant bij Dommel (nog steeds het Homeconnect pakket) en tot op de dag van vandaag geen enkel probleem gehad.

Eenmaal de helpdesk moeten mailen ivm een snelheidsverhoging, na enkele dagen opgelost en een telefoontje ontvangen van Dommel met de vraag als alles naar behoren werkte.

Veel mensen posten enkel het negatieve, zolang het goed gaat hoor je ze niet.

Een tevreden Dommel klant.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

... Bedoeling link?

Ik ken mensen die totaal geen last hebben met dommel. Ik ken mensen die wel last hebben met dommel.
Ik ken mensen die totaal geen last hebben met telenet. Ik ken mensen die wel last hebben met telenet.
Ik ken mensen die totaal geen last hebben met belgacom. Ik ken mensen die wel last hebben met belgacom.
Ik ken mensen die totaal geen last hebben met scarlet. Ik ken mensen die wel last hebben met scarlet.
ETC.....

Ben je niet tevrede van een provider... Verander van provider? Uiteindelijk kan iedereen zijn ervaringen delen de ene al wat positiever als de andere. Maar je zal altijd een andere ervaring hebben zowel van X als van Y. De ene heeft misschien even last in het opstarten ervan de andere met een onstabiele lijn. De ene met de helpdesk de andere met de administratie.
Uiteindelijk zou ik dommel niet afraden. Alleen afraden om ineens voor een heel jaar te betalen. Moest het dan toch niet lopen gelijk het zou moeten, ben je niet veel geld kwijt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
erroo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2010, 20:18
Bedankt: 2 keer

Dommel is goedkoop, maar als je problemen krijgt met de verbinding sta je er alleen voor. Ik had nooit problemen met cityconnect, maar vanaf dat ik cityline heb, niets anders dan problemen. Vooral met telefoneren (valt zomaar weg en veel spraakstoringen). Ook valt de adsl-verbinding regelmatig uit. Vooral in het weekend en dan is er geen helpdesk die problemen kan oplossen! Overigens doet de helpdesk niet veel anders dan de lijn 24 uur doormeten, waarna het probleem weer een paar dagen is opgelost??? Kortom goedkoop bellen, maar zeer slechte kwaliteit.
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

toch zal ik Dommel een kans geven, bespaar ik 20 euro per maand t.o.v. EDPnet Newer and Faster + Telephony ...
internet is wel ADSL2 + maar snel genoeg, 500 GB, onbeperkt bellen naar vaste lijnen in 70 landen, happy hours, bellen naar gsm's tijdens daluren (niet bij EDPNET), eigen .be domeinnaam + 100 MB webspace en tijdelijk 19,95 EUR eerste 6 maand, daarna 29,95 EUR, geen activatiekosten, ik begrijp niet dat ze hier uberhaupt nog iets op kunnen verdienen bij Dommel ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ecoracer schreef:toch zal ik Dommel een kans geven, ... , internet is wel ADSL2 + maar snel genoeg

Vergewis je op voorhand van de snelheid die je kan behalen op jouw adres.
Je vindt ADSL2 + snel genoeg .. maar misschien ga je ervan uit dat je 12mpbs krijgt (of zelfs 24 mbps), maar afhankelijk van de afstand tot de DSLAM kan je evengoed maximaal 4 mbps of minder krijgen.
Bespaart je een illusie achteraf !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
erroo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2010, 20:18
Bedankt: 2 keer

Bij ons is het ook ADSL 2+ dus maximaal 24 Mb, maar door alle problemen en storingen halen maar ongeveer 4 Mb.
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

ik denk dat dat overroepen is, in steden zit je m.i. best wel goed hoor

Modbreak:
Dommel logo verwijderd
Afbeelding
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Heb Dommel bij mijn vriendin haar studio laten plaatsen (city connect lite). Tot op heden altijd content van geweest.
Je moet zelf de router en dergelijke instellen maar dat gaat allemaal heel vlot.

Hebben 2 keer problemen gehad:
Een of andere knuppel had de lijn in Genk geraakt en dus geen internet meer, maar dat was Dommel zijn schuld niet.

Draadloos signaal werkte niet meer van de router. Gebeld naar de klantendienst duurt soms wel lang maar dat hangt natuurlijk af van de drukte die er is. Mails worden ook snel beantwoord meestal de dag erna zijn ze beantwoord.
Uiteindelijk hebben we de router moeten opsturen naar hun kantoor in Landen, we hadden een oude reserve router dus we hadden nog internet. Een week later hebben we een gloednieuwe router gekregen zelfs een ander type (duurder model). Uiteindelijk vond ik dit wel een goeie service die zij aanbieden.

Het voordeel is dat je alles zelf kan installeren en niet moet afhangen van een technieker, een beetje kennis is dus wel noodzakelijk bij deze provider.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

erroo schreef:Bij ons is het ook ADSL 2+ dus maximaal 24 Mb, maar door alle problemen en storingen halen maar ongeveer 4 Mb.

Een groot deel van adsl2+ klanten zit sowieso toch op 4Mb, of er nu een storing is of niet.
erroo
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2010, 20:18
Bedankt: 2 keer

We hebben nu 2 jaar cityline, 2 jaar problemen, voordien hadden we cityconnect plus (zonder telefonie) zonder problemen, maar de lijn was wel traag.
Eerst lag het volgens Dommel aan de telefoonlijn, dus hebben ze het profiel lager gezet. Problemen kwamen iets minder frequent voor. Maar toch viel regelmatig de telefoonverbinding weg. Toch maar weer gebeld omdat problemen verergerden. Soms hadden we (meestal in het weekend dan is er geen helpdesk) de hele dag geen telefoon en af en toe ook geen internet. Daarna was het de kabel tussen modem en adsl-lijn. Toen was het het adsl-filter. al deze zaken vervangen, maar ook dat was geen verbetering. In de tussentijd hebben ze misschien wel 10 x de lijn 24 uur doorgemeten. Steeds was er zogezegd geen probleem. Uiteindelijk was er na 2 jaar een "slimme" medewerker die aan de meetgegevens zag dat het modem de problemen veroorzaakt. Dit modem moesten we bij dommel aanschaffen oorspronkelijk. Nu zeggen ze dat de modem te oud is en ze niet onder garantie een nieuwe willen geven. Ze beweren dat er pas vanaf 2011 uit hun systeem blijkt dat er problemen zijn en dat we de modem al vanaf 2009 hebben. Ik heb ze echter mails en afschriften van nota's (van henzelf) gestuurd, waaruit blijkt dat er al in 2010 problemen waren en wij ook maar vanaf 2010 Cityline en dus hun modem hebben. Dommel beweert ijskoud dat ze, ondanks mijn bewijs, ze deze mails in hun systemen niet kunnen terugvinden en ze dus niks voor me willen doen. Het enige is dat wij een nieuw modem bij hun moeten kopen.
Dat is toch wel een staaltje van arrogantie en klantonvriendelijkheid.
Maar als je dergelijke problemen met hun niet krijgt, ben je inderdaad goedkoop uit!
Wij stappen nu dus maar definitief op bij Dommel en gaan een nieuwe provider zoeken en hopen dat het jullie beter vergaat.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 25 keer

ecoracer schreef:hoezo andere modem kopen de fritzbox 7113 voldoet niet of geeft problemen?

Ja, dus.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ben 2 jaar cityconnect en zeker tevreden. Goeie snelheden over hun eigen adsl2+. Ik betaal jaarlijks en omgerekend een 22€/maand ... beter aanbod is er niet (ze hebben sinds kort bellen naar gsm in de daluren en weekend gratis gemaakt).
Ik denk dat er voor VDSL nooit zo'n goedkoop alternatief kan komen want je zit met de wholesale tarieven van belgacom.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

In dat geval is het nieuwe van Mobistar Internet toch goedkoper, niet?
En VDSL2 zal mss niet zo goedkoop worden, maar dat is dan ook sneller dan ADSL.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ecoracer
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2011, 15:40
Bedankt: 2 keer

nu een paar dagen Dommel klant en geen problemen, snelheid stabiel, snel downloaden, wel herstart de modem elke nacht, maar dan slaap je normalieter ;-)
Laatst gewijzigd door ecoracer op 12 okt 2012, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zou toch ns kijken waarom die modem s nachts uitvalt. Want jij slaapt misschien dan maar mensen die in ploegen werken, 's nachts werken etc niet...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

krisken schreef:In dat geval is het nieuwe van Mobistar Internet toch goedkoper, niet?

Met voip is dat 35€.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”