Ik kan van een kennis in Duitsland een (nog niet geopende) gsm overkopen.
Hij kreeg deze bij verlenging van zijn gsm-abo, maar heeft besloten dat hij toch liever zijn huidige gsm behoud.
Bijgevolg kan ik deze splinternieuwe gsm overkopen tegen een vriendenprijsje.
Heeft iemand een idee hoe dit zit met de garantie (Samsung)?
Wanneer zich een defect zou voordoen, heb ik dan een factuur nodig om hem binnen garantie hersteld te krijgen?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Duitse GSM - garantie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Altijd factuur nodig he.
En waarschijnlijk zal je de gsm dan terug moeten sturen naar je kennis, welke dan naar een winkel van zijn provider zal mogen gaan.
Wel zeker zijn dat er geen sim-lock op de gsm zit...
Of als die erop zit, in staat zijn om die te unlocken...
En waarschijnlijk zal je de gsm dan terug moeten sturen naar je kennis, welke dan naar een winkel van zijn provider zal mogen gaan.
Wel zeker zijn dat er geen sim-lock op de gsm zit...
Of als die erop zit, in staat zijn om die te unlocken...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden: het toestel is simlockvrij.
Is het zo dat deze teruggestuurd dient te worden naar winkel van provider?
Graag iemand die hier ervaring mee heeft
PS
Waarom zou een factuur altijd nodig zijn? [ik ken genoeg mensen die hun factuur na verloop van tijd kwijtspelen]
Ik dacht dat men via de IMEI ook kon zien hoe oud het toestel was?
Is het zo dat deze teruggestuurd dient te worden naar winkel van provider?
Graag iemand die hier ervaring mee heeft
PS
Waarom zou een factuur altijd nodig zijn? [ik ken genoeg mensen die hun factuur na verloop van tijd kwijtspelen]
Ik dacht dat men via de IMEI ook kon zien hoe oud het toestel was?
Laatst gewijzigd door 2Flip 07 nov 2012, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Omdat er een verschil is in garantie particulier (2j) en professional (1j), daarom is een factuur belangrijk.
Veel fabrikanten en handelaars zullen garantie weigeren als je geen aankoopbewijs hebt.
Veel fabrikanten en handelaars zullen garantie weigeren als je geen aankoopbewijs hebt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Er mag dan wel een verschil zijn tussen particulier en professional, het zal (in mijn geval) uiteindelijk toch Samsung zijn die de gsm moet herstellen, aangezien het niet echt een optie is om hem terug naar de winkel te doen.
Blijkbaar is het wel mogelijk om direct contact op te nemen met hun(*), en er bestaat inderdaad zoiets als een garantiecheck (http://www.unlocksamsungonline.nl/?page=warranty).
Als iemand dit kan bevestigen (of ontkrachten), dan hoor ik dat graag
*:
SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een "EU Bloc Warranty" heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk "European Bloc" aangegeven is.
Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
Blijkbaar is het wel mogelijk om direct contact op te nemen met hun(*), en er bestaat inderdaad zoiets als een garantiecheck (http://www.unlocksamsungonline.nl/?page=warranty).
Als iemand dit kan bevestigen (of ontkrachten), dan hoor ik dat graag
*:
SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een "EU Bloc Warranty" heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk "European Bloc" aangegeven is.
Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Aan de hand van het imei nummer kan men inderdaad wel zien wanneer het toestel geproduceerd werd, maar niet wanneer het aan de eindklant verkocht werd.
Gezien een toestel een tijd in de winkel kan liggen alvorens het verkocht wordt zou de fabrieksgarantie verstreken kunnen zijn terwijl de garantieperiode die de verkoper dient te respecteren nog niet verstreken is, vandaar dat de gecertifieerde reparateurs aanraden een aankoopbewijs mee te sturen (let erop dat het imeinummer op het aankoopbewijs staat).
Mocht het toestel buiten fabrieksgarantie vallen en je hebt geen aankoopbewijs meegestuurd krijg je een prijsopgave en wordt de reparatie op hold gezet tot je die prijsopgave ondertekend terug gestuurd hebt, hier verlies je dus minstens een week.
Houdt er ook rekening mee dat een toestel dat buiten de Benelux aangekocht werd en waarvan de fabrikant aangeeft dit toestel onder garantie te kunnen repareren, de gecertifieerde reparateur dit niet onder garantie mag doen van de fabrikant (LG en Apple weet ik bijvoorbeeld van dat dit via de fabrikant dient te verlopen, bij rechtstreeks insturen naar de reparateur krijg je het toestel ongerepareerd retour en worden kosten in rekening gebracht).
Gezien een toestel een tijd in de winkel kan liggen alvorens het verkocht wordt zou de fabrieksgarantie verstreken kunnen zijn terwijl de garantieperiode die de verkoper dient te respecteren nog niet verstreken is, vandaar dat de gecertifieerde reparateurs aanraden een aankoopbewijs mee te sturen (let erop dat het imeinummer op het aankoopbewijs staat).
Mocht het toestel buiten fabrieksgarantie vallen en je hebt geen aankoopbewijs meegestuurd krijg je een prijsopgave en wordt de reparatie op hold gezet tot je die prijsopgave ondertekend terug gestuurd hebt, hier verlies je dus minstens een week.
Houdt er ook rekening mee dat een toestel dat buiten de Benelux aangekocht werd en waarvan de fabrikant aangeeft dit toestel onder garantie te kunnen repareren, de gecertifieerde reparateur dit niet onder garantie mag doen van de fabrikant (LG en Apple weet ik bijvoorbeeld van dat dit via de fabrikant dient te verlopen, bij rechtstreeks insturen naar de reparateur krijg je het toestel ongerepareerd retour en worden kosten in rekening gebracht).
-
- Elite Poster
Ook kan het zijn dat de provider de garantie afgekocht heeft, of anders gezegd niet betaald heeft voor garantie aan de fabrikant en dit dus volledig zelf afhandelt. En de fabrikanten weten perfect welke gsm een gesponsorde is en welke een retail model.
Maar als de prijs mooi is kan je zeker dat risico nemen...
Maar als de prijs mooi is kan je zeker dat risico nemen...