Decoder v4
- Droes
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 21 keer
Als Belgacom techieker hier, heb ik net een lading v3 decoders gekregen om bij klanten te plaatsen, ja hoor Belgacom klanten krijgen ook nog oudere decoders. Terwijl er eind dit jaar, begin volgend jaar een nieuwe decoder en de bbox3 zou moeten uitkomen. Ik denk dat ze van de v3 en v4 stock af willen.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Nieuwe decoder ? Welke ? Is de V4 dan niet goed genoeg ? Bron ?Droes schreef:Terwijl er eind dit jaar, begin volgend jaar een nieuwe decoder en de bbox3 zou moeten uitkomen.
- Droes
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 21 keer
Modbreak:
FullQuote
Geen bron, maar dit wordt al maanden intern tegen techniekers verteld, natuurlijk kan dit al lang weer uitgesteld zijn.FullQuote
Laatst gewijzigd door TiTanium 09 nov 2012, 22:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Zou het kunnen dat de v3 decorders (meestal) gaan gebruikt worden bij mensen die geen internet nemen (alleen vaste tel,plus dig tv, of dig tv alleen??) het is maar een vraag,ik weet niet of zoiets kan/mag.Ik zie dat bijv. scarlet zo geen abbo type heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Met de komst van de V4 hebben ze volgens mij juist maximaal de V3's aan Scarlet klanten gegeven. Technisch is er geen enkel verband voor de decoder tss. TV abbo met of zonder internet. Ik heb internet+telefonie+BGC TV bij Scarlet én een V3 gekregen terwijl de V4 er al een tijdje was. Maar ja, bij een low(er) cost provider, moet je niet verschieten dat je navenant behandeld wordt. Als er al motieven zijn om V3 of V4 wél of niet te geven aan bepaalde klanten, dan zullen dat eerder commerciële motieven zijn (en vermoedelijk ook praktische als er teveel of te weining in stock zijn van een bepaald model).
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik denk dat jullie daar veel te veel een systeem achter zoeken. Zoals de technieker hierboven zei: ook Belgacom klanten krijgen terug v3's. Heeft dus niets met "low-cost" te maken.

- - Waarschijnlijk hebben ze vastgesteld dat er nog een hoop v3's is stock zijn, en willen ze die uitleveren.
- Of ze hebben een tijdelijk tekort aan V4.
- Of ze hebben de "Charles" geschikt gemaakt voor de v3, zodat de oude stock weer bruikbaar/verkoopbaar is ...

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
charles was alleszins voorzien om uitgerold worden op de v3 decoders, dit was de oorspronkelijk communicatie :
ondertussen zijn er mensen die beweren dat charles niet naar v3 zal komen, ik heb het hier ook mogen horen van een technieker. of dat nu correct is of niet zal later moeten blijken. september ligt in ieder geval al een eindje achter ons, en op V3 is nog altijd geen charles te bespeuren. al waren er in september wel enkelingen die charles op hun V3 kregen, met gevolg dat de harde schijf van hun decoder kapot ging ... dus misschien heeft belgacom toen wel conclusies getrokken...
Code: Selecteer alles
De update wordt vanaf 19 juni per regio uitgerold. Gebruikers worden vier dagen op voorhand geïnformeerd via hun televisiescherm maar hoeven verder niets te doen.
Nieuwe decoders komen eerst aan bod, de rest volgt in de komende maanden. De update is ook van toepassing op Scarlet-klanten met Belgacom Tv. Maar zij komen pas vanaf september aan bod, wanneer ook de oudere decoders hun update krijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Moderator
Wie weet, mischien een lichertere versie van Charles (Sjarelke) ...fluppie schreef:Ik dacht dat die Charles absoluut niet geschikt was voor een V3,of ben ik hier verkeerd??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
wat er ook van waar is ze zullen in ieder geval toch eerst moeten zorgen dat hun V4 eerst bugloos draait op de V4 vooraleer zich te wagen aan de V3
want nu hebben ze al klachten genoeg die binnen stromen dus het zou heel stom zijn om nu al met de V3 te beginnen en nog meer ontevreden klanten op hun nek te halen. Het is trouwens al gesuggereerd geweest dat er een lichtere aangepaste versie zou komen voor de V3 maar we wachten best af tot het zo ve ris.
want nu hebben ze al klachten genoeg die binnen stromen dus het zou heel stom zijn om nu al met de V3 te beginnen en nog meer ontevreden klanten op hun nek te halen. Het is trouwens al gesuggereerd geweest dat er een lichtere aangepaste versie zou komen voor de V3 maar we wachten best af tot het zo ve ris.
-
- Elite Poster
Ik lees hier wel veel(goede!) opties,maar spijtig genoeg hebben de leden van Userbase niets te zeggen bij de Belgacom top.Maar de feiten zijn wel dat die Charles vertraging aan het oplopen is,messchien waren de probelemen met de v3 helemaal niet voorzien??.Komt daar nog bij dat er blijkbaar nog een hele voorraad van die V3 boven water gekomen zijn,(Belgacom stock).
- CindyV
- Starter Plus
- Bedankt: 32 keer
- Contacteer:
Inderdaad, men moet er geen "systeem" achter zoeken.
Bij een nieuwe installatie wordt er aan de technieker gevraagd van een V4 te installeren (behoudens de stock op dat ogenblik). Wanneer een defecte decoder vervangen wordt, is het puur afhankelijk van de stock die de technieker op dat ogenblik meeheeft. Dus dit kan ook een oudere versie zijn, die daarom wel nog perfect werkt.
Voorlopig is er nog geen bevestiging van een datum voor de Charles rollout voor Scarlet klanten. Ongeacht of je dus een V3, V3b of V4 decoder hebt, je zou nog niet over de Charles firmware mogen beschikken. Ik heb de Charles firmware al wel even getest, maar ik ben er voorlopig nog geen voorstander van, dus ik weet niet of de vertraging een slechte zaak is. Ik spreek dan niet over bugs, maar het systeem met gepersonaliseerde voorkeuren voor films e.d. en de nieuwe zoekfunctie spreken me persoonlijk niet erg aan.
Bij een nieuwe installatie wordt er aan de technieker gevraagd van een V4 te installeren (behoudens de stock op dat ogenblik). Wanneer een defecte decoder vervangen wordt, is het puur afhankelijk van de stock die de technieker op dat ogenblik meeheeft. Dus dit kan ook een oudere versie zijn, die daarom wel nog perfect werkt.
Voorlopig is er nog geen bevestiging van een datum voor de Charles rollout voor Scarlet klanten. Ongeacht of je dus een V3, V3b of V4 decoder hebt, je zou nog niet over de Charles firmware mogen beschikken. Ik heb de Charles firmware al wel even getest, maar ik ben er voorlopig nog geen voorstander van, dus ik weet niet of de vertraging een slechte zaak is. Ik spreek dan niet over bugs, maar het systeem met gepersonaliseerde voorkeuren voor films e.d. en de nieuwe zoekfunctie spreken me persoonlijk niet erg aan.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
-
- Moderator
Zoals uit deze post blijkt, krijgen ook Belgacom klanten terug een V3. De stelling als zouden alleen Scarlet klanten een V3 krijgen gaat dus niet op ...DIBO schreef:Met de komst van de V4 hebben ze volgens mij juist maximaal de V3's aan Scarlet klanten gegeven. Technisch is er geen enkel verband voor de decoder tss. TV abbo met of zonder internet. Ik heb internet+telefonie+BGC TV bij Scarlet én een V3 gekregen terwijl de V4 er al een tijdje was.
Zoals ik al zei, je moet er niet altijd een "systeem" chater zoeken!
-
- Elite Poster
Inderdaad,de Scarlet technieker,die destijds (18 maanden) alles geplaatst heeft bij mij,heeft me gezegd dat hij op dat ogenblik alleen maar v4 in voorraad had,hij kon zelfs geen v3 plaatsen.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Morgen komen ze bij mij van Belgacom Techniecker voor Internet en TV .
Indien ze komen met een trage V3 mag hij die terug meenemen !
Indien ze komen met een trage V3 mag hij die terug meenemen !
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
op dit ogenblik zou ik liever de v3's hebben dan de v4's hoor 
in het begin werkte de v4's super, maar ik merk meer en meer dat de v3 decoders veel stabieler blijven,
minder problemen geven, en ook minder snel defect zijn.
heb hier thuis, bv, een v3 en een v4, de v3 is een jaar ouder dan de v4, maar het is de v4 die problemen geeft...
en als je dan toch op de v4 staat, zeg dat dan ook gelijk tegen de technieker, zodat hij geen tijd moet verspillen als hij enkel v3's mee heeft

in het begin werkte de v4's super, maar ik merk meer en meer dat de v3 decoders veel stabieler blijven,
minder problemen geven, en ook minder snel defect zijn.
heb hier thuis, bv, een v3 en een v4, de v3 is een jaar ouder dan de v4, maar het is de v4 die problemen geeft...
en als je dan toch op de v4 staat, zeg dat dan ook gelijk tegen de technieker, zodat hij geen tijd moet verspillen als hij enkel v3's mee heeft

- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
ik ben nu aan het bellen naar de klantendienst...
ik wacht al 50 min... Beste klant , onze wachttijden zijn langer dan normaal...
EDIT:
net contact kunnen krijgen met de klantendienst.
Ze (nathalie) heeft me voor 100% kunnen verzekeren dat het een V4 zal zijn. Het staat zo in m'n dossier !
Op naar morgenvroeg
ik wacht al 50 min... Beste klant , onze wachttijden zijn langer dan normaal...
EDIT:
net contact kunnen krijgen met de klantendienst.
Ze (nathalie) heeft me voor 100% kunnen verzekeren dat het een V4 zal zijn. Het staat zo in m'n dossier !
Op naar morgenvroeg
- Bijlagen
-
- image.jpg
- (115.17 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door TiTanium 15 nov 2012, 17:12, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
- Splitter
- Elite Poster
dat is dus een uur van je leven verspild 
zelfs al staat er in het werkbevel van de technieker dat je een v4 moet hebben,
als de tech enkel v3's bijheeft, zal het oftewel niks, oftewel een v3 worden.

zelfs al staat er in het werkbevel van de technieker dat je een v4 moet hebben,
als de tech enkel v3's bijheeft, zal het oftewel niks, oftewel een v3 worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Ik vind eerlijk gezegd dat de huidige versie op de V4 hier beter draait dan eender andere software versie. Bijvoorbeeld na uitval elektriciteit al volledig opgestart na enkele minuten...jackho schreef:wat er ook van waar is ze zullen in ieder geval toch eerst moeten zorgen dat hun V4 eerst bugloos draait op de V4 vooraleer zich te wagen aan de V3 .
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Bij mij dus ook. Ik heb nu bij scarlet one 1 V4 en 1 V3. Die V3 in de slaapkamer is TRAAAAAG. duw op next en das 2 sec. Dan hang ik nog liever een uur aan de telefoon om een V4 te krijgen ipv iedere avond 10 sec te verspillen om te zappen. Daar erger ik me veel meer aanfvhbrugge schreef: Ik vind eerlijk gezegd dat de huidige versie op de V4 hier beter draait dan eender andere software versie. Bijvoorbeeld na uitval elektriciteit al volledig opgestart na enkele minuten...
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Onlangs een paar keren met de chronometer gecheckt: op de kop 2 minuten en bovendien is alles opgestart (EPG, VoD, PVR, etc.)fvhbrugge schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat de huidige versie op de V4 hier beter draait dan eender andere software versie. Bijvoorbeeld na uitval elektriciteit al volledig opgestart na enkele minuten...
- Splitter
- Elite Poster
belgacom doet zoals elke winkel doet: oh crap, nog oude stock, even zorgen dat die ook de deur uit geraakt.
dus ongeacht de software en de modellen, de v3's zullen altijd geleverd worden als ze nog in stock zijn, period.
hoewel ik het persoonlijk logischer zou wisselen als ze de v1 en v2 decoders (die toch geswapt moeten worden nu) door een v3 zouden vervangen (die mensen zijn toch oudere modellen gewoon
) ipv ook bij nieuwe klanten v3's te zetten.
(al blijf ik wel bij mijn statement dat de v3 op dit moment betrouwbaarder is dan de v4)
dus ongeacht de software en de modellen, de v3's zullen altijd geleverd worden als ze nog in stock zijn, period.
hoewel ik het persoonlijk logischer zou wisselen als ze de v1 en v2 decoders (die toch geswapt moeten worden nu) door een v3 zouden vervangen (die mensen zijn toch oudere modellen gewoon

(al blijf ik wel bij mijn statement dat de v3 op dit moment betrouwbaarder is dan de v4)
-
- Elite Poster
Volledig akkoord dat V3 stabieler is voor het ogenblik maar die bugs bij charles gaan er op de lange duur toch ook uit verdwijnen en
dan is de V4 toch iets beter zie deze korte vergelijking
dan is de V4 toch iets beter zie deze korte vergelijking
- Splitter
- Elite Poster
jackho:
als de bugs volledig uit charles zijn (euh, wss nooit dus
) - dan is de v4 MISSCHIEN beter; maar je moet ook naar gebruik kijken.
bv: meer harde schijf, maar er is nu al amper iets interessants op, laat staan dat je dan nog veel moet opnemen, dus HDD vind ik al een non-issue.
snellere processor om gewoon tv te kijken, again, grotendeels non-issue.
moderne display is ook VEEL sneller defect (like it or not, meermaals gezien dat de v4 zijn schermpje stuk is/gaat terwijl de v3 - letterlijk - blijft schijnen)
qua design ook alweer, veel mensen zijn designfans, een decoder maakt mij echter niet uit of het een vierkante doos of een rond plaatje is.
en die opmerking qua tv gids: v3 kan ook meer als 1 dag scrollen, dus...
het ENIGE bruikbare is het meer ram en betere buffering, maar geef me dan maar een v3 en ik wacht wel op de v5.
op die manier heb ik een deftig systeem dat ook effectief correct werkt tot de v5 er is, ipv te sukkelen tot er een goede firmware is.
again, my 2 cents
het is en blijft gewoon zo dat de v4 (veel) meer potentieel heeft en veel mooier is, maar hij is gewoon terdood veroordeeld door de software,
en ja dat is een zonde, maar het is ook een goede reden om toch de v3(b) te verkiezen (eventueel met een stukje ductape
)
als de bugs volledig uit charles zijn (euh, wss nooit dus

bv: meer harde schijf, maar er is nu al amper iets interessants op, laat staan dat je dan nog veel moet opnemen, dus HDD vind ik al een non-issue.
snellere processor om gewoon tv te kijken, again, grotendeels non-issue.
moderne display is ook VEEL sneller defect (like it or not, meermaals gezien dat de v4 zijn schermpje stuk is/gaat terwijl de v3 - letterlijk - blijft schijnen)
qua design ook alweer, veel mensen zijn designfans, een decoder maakt mij echter niet uit of het een vierkante doos of een rond plaatje is.
en die opmerking qua tv gids: v3 kan ook meer als 1 dag scrollen, dus...
het ENIGE bruikbare is het meer ram en betere buffering, maar geef me dan maar een v3 en ik wacht wel op de v5.
op die manier heb ik een deftig systeem dat ook effectief correct werkt tot de v5 er is, ipv te sukkelen tot er een goede firmware is.
again, my 2 cents

het is en blijft gewoon zo dat de v4 (veel) meer potentieel heeft en veel mooier is, maar hij is gewoon terdood veroordeeld door de software,
en ja dat is een zonde, maar het is ook een goede reden om toch de v3(b) te verkiezen (eventueel met een stukje ductape

-
- Elite Poster
Het is allemaal hoe je het bekijkt als de V5 op de markt komt dan zal juist het zelfde verhaal zich herhalen en daar zullen ze ook na zekere tijd de software terug aanpassen omdat men altijd maar iets beter wilt of wil veranderen omdat de concurrentie dan ook weer met iets nieuw af komt enz...en dat zal men eveneens weer met bugs af te reken hebben.
Als je het mij vraagt het is een straatje zonder einde .
Maar het voornaamste is dat je content bent met je V3 en dat ik content ben met mijn V4
Als je het mij vraagt het is een straatje zonder einde .
Maar het voornaamste is dat je content bent met je V3 en dat ik content ben met mijn V4