Windows 8: Ervaringen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

hebben jullie deze ook gekregen?
http://windows.microsoft.com/en-US/wind ... a_body_3_1

Ik heb nu voor 29,99 € windows 8 pro :-D

backup DVD (15 €) niet genomen....je kan dan op een USB stick installeren of DVD-iso

alhoewel ik die 2 schermen haatte en snel terug naar win7 terugschakelde...voor die prijs toch win8 gekozen. Vooral boot-up is razendsnel.....

ga wel startknop via add-on software terugzetten :-D
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Of leer gewoon productief werken met Windows 8 ipv het niet te leren met die startknop workarounds:
http://www.hanselman.com/blog/Windows8P ... eItIs.aspx
Afbeelding
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb ook voor 29,99 € windows 8 pro .
Tijdens de installatie was er een optie "install from installable media" dus wordt er eerst een dvd gebrand van waar je kan de upgrade uitvoeren.
Ik heb echter deze optie niet gekozen en direct laten upgraden naar Windows 8 Pro.
ik heb nog niet gevonden hoe ik nu nog een dvd kan branden?
Weet iemand hoe dit moet met dank voor jullie hulp.
Axel
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Niet zo verstandig :oops:

Een bepaald moment kan je kiezen...op usb stick of op DVD....(ervoor moet je kiezen of je direct win 8 installeren of niet)

ik denk dat je dan geen iso meer hebt, aangezien je moet selecteren waar hij moet komen op uw HD.....

je kan evt een backup dvd moet bestellen....is 2,7 GB...evt. kan ik hem ergens uploaden? of gewoon op die link in de mail, kan je toch terug opnieuw beginnen setup assistent?

dan brand je hem in windows (rechtermuistoets, branden)

en ik heb gewoon vanuit DOS geinstalleerd (omdat ik C wilde formateren, wat in win 7 niet kon)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Na een week windows 8 op een notebook ? Ik krijg er stenen kl*ten van !
Ik heb dit maanden getest op een touchscreen en daar is het inderdaad een leuk speeltje, maar op een notebook ? om epilepsie van te krijgen, telkens je start drukt om een programma te openen (ik ben dit ondertussen gewoon van win7) schieten de metrotiles over je netvlies... :bang:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

damnit, had een hele hap getypt, maar niet bevestigd, en browser afgesloten :)

Anyway, de RC en RTM en Consumer preview heb ik steeds kort getest, maar niet echt "gebruikt".

Sinds deze week draai ik Windows 8 Enterprise professioneel - op m'n 15" retina MacBook Pro (i7, 16GB, 512GB SSD) in VMware Fusion.
En ik ben ontzettend aangemaan verrast hoe vlot dat Windows 8 draait, en hoe vlot dat je daarin gedaan krijgt wat je wil doen.

Als je Windows 8 op je laptop draait, moet je eens rechts klikken op een tile in de Metro interface (*). De eerste optie links onderaan is "pin/unpin from start". Daarmee heeft Microsoft zelf eigelijk al aangegeven dat je heel de Metro interface met z'n tiles moet zien als een fullscreen en uitgebreider startmenu. Op zich werkt die Metro interface exact hetzelfde als het startmenu in Vista/7 (XP heeft net iets te weinig functionaliteit)

Stel; je wil een command prompt opendoen.

Windows 7 met muis met shortcut in je start menu:
Beweeg je muis naar het startmenu, klik op de startknop, beweeg je muis naar je shortcut, en klik erop
Windows 8 met muis en cmd-tile in metro:
Beweeg je muis naar de linkeronderkant van je scherm, en klik daar, beweeg je muis naar je "cmd"-tile, en klik erop

Windows 7 met muis zonder shortcut in start menu:
Beweeg je muis naar je startmenu, klik op de startknop, typ op je toetsenbord "cmd" en druk ENTER
Windows 8 met muis zonder cmd-tile:
Beweeg je muis naar de linkeronderkant van je scherm, en klik daar, typ op je toetsenbord "cmd" en druk ENTER

Windows 7 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord, typ "cmd" en druk dan ENTER
Windows 8 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord, typ "cmd" en druk dan ENTER

Dat is exact hetzelfde! En via je toetsenbord is het gewoon veel sneller dan met je muis overal zitten rondbewegen - Niemand merkt dat nog op, maar voordat je met je muis ergens naartoe wil gaan, moet je nog eerst zien waar de cursus zich bevindt...

Afin, zo zitten er allerlei leuke dingetjes in Windows 8, die het gebruik ervan veel gemakkelijker en vooral sneller maken.

Het enige waar ze nog wat aan moeten sleutelen zijn de apps die in metro draaien. Sommige apps (Lync bijvoorbeeld) zien er gewoon nog niet uit, die draai je nog beter gewoon in desktop mode...

Al bij al, zeer tevreden van, het zit goed ineen :)

* jah, Microsoft wil het zelf niet meer Metro noemen, maar het is handig toch nog handig om die interface zo aan te duiden...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

@selder

WIN + X combinatie is te moeilijk ofzo? :wink:
Daar kan je zelfs heel simpel de cmd als admin starten (dat was pas lomp in Win7).
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

selder schreef: Windows 7 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord, typ "cmd" en druk dan ENTER
Windows 8 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord, typ "cmd" en druk dan ENTER
Windows 7 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord, typ "cmd" en druk dan ENTER
Windows 8 zonder muis:
Duw op de WIN toets op je toetsenbord
metro in you're face
typ c
tiles in you're face
typ m
tiles in you're face
typ d
tiles in you're face
en druk dan ENTER

Iemand dit al op een dual screen draaien ? links desktop en rechts metro is goed doenbaar denk ik....
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

dan typt ge toch maar traag zenne ;)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

"Bedoel je dat ik je iso file van Windows 8 Pro ergens kan van downloaden ?
Is dit een Engelstalige versie die je hebt ?"

@Axel.
Je stuurde dit via pm, maar toch handiger voor andere gebruikers mijn antwoord lezen....geen illegale dingen die het daglicht niet mogen zien :-D

Nee, is volledig Nederlandstalig...

je hebt toch bevestiging van uw betaling in uw mailbox gekregen?

Daar staat:
Dit is uw ontvangstbewijs - maak een kopie of afdruk voor uw administratie.
Schrijf uw nieuwe productcode op en voer deze hier in als u Windows downloadt.

Kan je niet terug die Windows8-Setup downloaden, en zo terecht komen dat je een ISO kan downloaden?

en als dat niet lukt:
"Bestel nu uw persoonlijke back-up-dvd zodat u de software altijd als fysieke back-up bij de hand hebt."
voor 15 € moet je niet sukkelen :wink:

hopelijk is het nu duidelijker :roll:
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nee dat had inderdaad niks met ilegaal te zien, want ik moest je productkey niet hebben aangezien ik deze heb.
ik dacht dat je een download link van u wilde geven waar je ISO stond en dat je liever deze link niet openbaar zou maken.
Ondertussen had je mij op een idee gebracht en heb ik aan een vriend gevraagd om zijn engelstalige windows 8 Pro ISO versie
ergens te donwloaden te zetten en dit is ondertussen gelukt en staat ze al op mijn laptop.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp.

Axel
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

"ik moest je productkey niet hebben aangezien ik deze heb."

dat zou ik ook niet gegeven hebben :-D

"ik dacht dat je een download link van u wilde geven waar je ISO stond en dat je liever deze link niet openbaar zou maken. "
had zoiets in gedachten, maar mijn dropbox laat geen zo'n grote bestanden toe? of wel?

"Ondertussen had je mij op een idee gebracht en heb ik aan een vriend gevraagd om zijn engelstalige windows 8 Pro ISO versie
ergens te donwloaden te zetten en dit is ondertussen gelukt en staat ze al op mijn laptop."
en staat het nu in ENG of NL op uw laptop?

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp.
geen probleem...
loopvogel
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011, 02:50
Bedankt: 1 keer

iceke: Je kan in de linkerbenedenhoek ook gewoon RECHTS klikken!
Komt op die wijze helemaal geen metro aan te pas, simpel en snel menuutje!
Gotta love Windows 8 :D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het gaat me er niet over hoe het kan, het gaat er over hoe ik het doe sinds windows Vista en dat dit nu ongeloofelijk irritant is geworden.
Met touchscreen is dit perfect (lees m'n vorige berichten) met de muis is het aanpassen (desktop = wennen, maar niet persé slechter. Metro= kut, maar ga wel ff testen met touchmuis) met toetsenbord is het gewoonweg irritant zonder terug een startknop te installeren (en daar koop je win8 toch niet voor me dunkt)
axel 13409
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 nov 2011, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

"had zoiets in gedachten, maar mijn dropbox laat geen zo'n grote bestanden toe? of wel?"

met dropbox heb je max 2 GB opslagcapaciteit, of je moet betalen voor meer.
_______________________
"en staat het nu in ENG of NL op uw laptop?"

ENG versie staat op mijn laptop.
________________________________

Axel
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

iceke schreef:Het gaat me er niet over hoe het kan, het gaat er over hoe ik het doe sinds windows Vista en dat dit nu ongeloofelijk irritant is geworden.
Met touchscreen is dit perfect (lees m'n vorige berichten) met de muis is het aanpassen (desktop = wennen, maar niet persé slechter. Metro= kut, maar ga wel ff testen met touchmuis) met toetsenbord is het gewoonweg irritant zonder terug een startknop te installeren (en daar koop je win8 toch niet voor me dunkt)
Tja, met elke nieuwe Windows release zijn er altijd al mensen geweest die hun gewoontes niet konden aanpassen, aan iets wat misschien wel op een betere manier is dan de huidige. Als ik soms nog een XP pc tegenkom voor support redenen, vloek ik ook altijd dat er in het startmenu geen inline search inzit zoals bij Vista/7. Dan is het weer Win+R -> cmd dat je bij XP moet doen (werkt nu trouwens nog altijd). Nu bij Windows 8 doe ik de meeste managementzaken via Win+X.

Andere voorbeelden waar moord en brand werd geschreeuwd toen MS dingen wijzigde:
- Ribbon interface sinds Office 2007. Vraagje: wie kan er die oubollige menu's van 2003 NU nog altijd niet missen? Op het net is er blijkbaar software te koop om die 2003 menu's in Office 2010 en zelfs 2013 terug te toveren. :bang:
- Verwijderen van de Classic Menu interface in Windows 7 (niet het thema!). Ook daar is terug software beschikbaar om via een uitklapbaar "Alle Programma's" startmenu je ding te doen zoals in XP.

Soms vraag ik het mij toch af of het zó moeilijk is om een beetje positief mee te denken met de bedoeling van nieuwe interfaces, de moeite te doen om het aan te leren, en er daarna de vruchten van te plukken. Bekijk de blogpost eens die ik eerder in dit topic plaatste zodat je de hidden hotkeys/features van Windows 8 snel onder de knie hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ben ik de enige die Windows 8 pro voor €14.99 kunnen kopen heeft via windows upgrade offer?

Het is aanpassen maar 't is niet mis.

Windows toets + Q is een een aanrader & natuurlijk 2 knoppen in je metro menu om je pc af te sluiten & opnieuw op te starten. Ook even naar een icoontje zoeken en perfect passend in je metro interface.

Nu nog een hibernate maken en dan heb ik alles wat ik nodig heb.


Maar kga wel mijn gmail & facebook loskoppelen... Die berichten + email app s**** zwaar, niet overzichtelijk en véél te veel kleur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik denk dat jullie niet goed lezen..... Ik wil helemaal niet terug naar hoe het "vroeger" was, ik wil me wel aanpassen aan hoe het nu moet... maar dan niet met "doe het voortaan met je muis of met een touchscreen"
Shortkey's zijn gemaakt om het leven makkelijker te maken, niet om je aan te ergeren, wel nu erger ik me eraan dat wanneer ik "windowstoets + eerste letters van programma" intik ik telkens in de metro interface uitkom terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.... ik moet daar helemaal niet zijn, ik wil gewoon m'n programma openen met een toetsencombinatie. Ni meer ni minder.
FunkStar schreef: Maar kga wel mijn gmail & facebook loskoppelen... Die berichten + email app s**** zwaar, niet overzichtelijk en véél te veel kleur.
Om te lezen vind ik de email app wel prettig...
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mijn vader heeft nieuwe laptop gekocht met windows 8 op, en na 3 dagen ermee te werken geen klagen ervan. Ikzelf heb liggen vloeken toen ik hem moest "finetunen", maar alles raakt gewoon zeker.

Wel klaagt hij van de agenda: 17 inch scherm KNAL WIT, en af en toe ene klein agenda puntje. Is deze achtergrondkleur aan te passen? Want 's avonds verlicht het hele kamers :p
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb in ieder geval geen klagen over Windows 8 Pro , je went er zeer vlug aan.

mvg
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik gebruik de RTM sinds hij uit is, eerst zonder key, inmiddels met key. Ik ben er zeer tevreden over, er zijn maar 2 dingen die niet werken bij mij en 1 daarvan is iets waar Microsoft niks aan kan doen. Mijn grafische kaart driver werkt niet goed, de "stabiele" versie durft al eens te crashen (op zich niks erg, wel lastig als het scherm zo een paar keer pinkt) en de nieuwe bèta driver draait zonder crashes maar dan staat mijn backlight op de laagste stand en deze is om een of andere reden niet omhoog te krijgen. Hopelijk fixed NVidia dat dus snel :) 2e minpuntje is de berichten applicatie, deze wil vaak gewoonweg niet aanmelden. Ik verdenk mijn antivirus, maar daar zeggen ze dat het niet aan hen ligt dusja :roll: .
Verder ben ik even productief of productiever in Windows 8, mijn laptop (die toch wel al 4 jaar oud is, wel met SSD ge-upgrade) start een pak sneller op dan bij Windows 7. Met de "Metro" interface heb ik helemaal geen last, net als bij de meeste mensen die ik ken die het inmiddels gebruiken.
Windows 8 is trouwens te koop voor 30 euro (kan je niet echt voor sukkelen, na nieuwjaar stijgt de prijs naar dezelfde prijs als Windows 7). De Media Center upgrade is momenteel gratis. Microsoft zet alles op alles om Windows 8 te promoten en ze hebben gelijk want het zit goed in elkaar :) Ik gebruik het met muis en toetsenbord, de echte ergernissen die ik nog had bij de preview zijn inmiddels ook opgelost. De taal waarin je Windows 8 download maakt niks uit, je kan deze gewoon aanpassen via het configuratiescherm (configuratiescherm => talen => talen toevoegen en daar de display language kiezen) :-) Ik ben nog even aan het afwachten voor de Surface, bij de Microsoft store van Duitsland is hij te koop en zenden ze hem naar België, maar men studentenpree trekt dat niet :p
Wie dat bewegen van de live tiles als een last ziet, rechts klik op de tile en daar is het live gedeelte uit te schakelen :).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik heb maar één algemene opmerking als je het niet akkoord gaat met de nieuwe interface van windows 8 blijf dan bij windows 7 of nog ouder OS, maakt niet uit.
Zo zijn er die nog altijd met Windows XP werken en dat is hun goed recht en die keuze moet je zelf maken.
Je weet sowieso dat je met een nieuw systeem ook je oude gewoontes gaat moeten aanpassen en als je dat niet goed vindt blijf dan bij het oude systeem of kies dan voor een beter systeem die beter is volgens je eigen mening.
Zo begrijp ik ook niet goed dat je overstapt naar Windows 8 en dan alle tools begint te installeren om eigenlijk tenslotte weer terecht te komen bij het oud systeem !!!
ik heb gekozen voor windows 8 met zijn voordelen en nadelen en daarmee uit.
Opgepast dit is mijn persoonlijke visie en heb er geen probleem mee als die van u anders is en dat er reacties zullen komen op hetgeen ik hier gepost heb daar zal ik ook niet van verschieten want stel je voor dat iedereen zou akkoord gaan met mijn mening dan zou ik pas omver vallen van het verschieten :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op de frontpage heb ik een artikeltje gemaakt waarbij ik alternatieve launchers voor Windows 8 heb samen gezocht.

Ik werk ondertussen sinds 27 oktober continu in Windows 8 Enterprise en buiten m'n netwerkkaart en videokaart geen noemenswaardige installatie-issues gehad (ja, ok: waar moet je de activatiekey ingeven -> via slmgr.vbs).
Enige nadeel dat ik echt vind is dat er geen interactie is tussen "metro"-apps en "desktop"-apps. Zo heb je bijvoorbeeld Messages in Metro en Windows Live Messenger aan de Desktop-kant. Ik krijg dus van beide notificaties :-/. Hetzelfde met mail en Lync.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik heb mijn mening in mijn post hieboven al uitgelegd en wat ik wel waardevol vind is dat er opmerkingen gebeuren om Windows 8 te helpen verbeteren in gebruikersgemak en eigenlijk zouden we dit via feedback naar microsoft toe rechtstreeks moeten kunnen doen.
Weet er iemand of dit op één of andere manier mogelijk is ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

meon schreef:[...] Hetzelfde met mail en Lync.
Die "metro-Lync" trekt nog wel op niet veel, die riekt naar "snel sneller, klaar! zet maar in productie!"...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben momenteel in metro-lync bezig, en het doet me vooral aan Lync op Android denken (maar dan veel breder).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

meon schreef: [...]maar dan veel breder
Haha, da's de understatement van het jaar, én van volgend jaar! :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

jackho schreef:ik heb mijn mening in mijn post hieboven al uitgelegd en wat ik wel waardevol vind is dat er opmerkingen gebeuren om Windows 8 te helpen verbeteren in gebruikersgemak en eigenlijk zouden we dit via feedback naar microsoft toe rechtstreeks moeten kunnen doen.
Weet er iemand of dit op één of andere manier mogelijk is ?
Sommige apps hebben een feedback functie, bvb bij de mail app kan je via de settings charm feedback geven. Bij andere moet het dan via rate en review, waarbij de developer deze reacties kan lezen en als de slechte ratings blijven komen er iets aan kunnen doen.
De interactie tussen "metro" en desktop is er inderdaad niet, maar ze hebben dan ook niet de bedoeling dat je beiden tegelijk gebruikt ;).
meon schreef:Op de frontpage heb ik een artikeltje gemaakt waarbij ik alternatieve launchers voor Windows 8 heb samen gezocht.
Als je wat competitie wil op Jetpack joyride of andere spellekes, add me 8) MClaeys 8) Kspeel wel enkel de gratis tijdverdrijvers :P
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Jetpack Joyride heb ik op iPad al 8x uitgespeeld, heb ook zowat alles vrijgespeeld en gekocht dat maar kan :-). Kan ik opnieuw beginnen op Win8 eh :P
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Heb deze vandaag geinstalleerd
maar heb orecies vermoeden dat deze beter draait dan vista? kan dat?
lijkt precies sneller op mijn pc te gaan,dan de vista...
en stabieler precies ook...

Iemand enig idee hoe ik windows Messenger op dit systeem krijg?

Groetjes,
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Yep, kan zijn dat het vlotter is dan vorige versies van Windows. Dingen worden soms efficiënter als ze uitontwikkeld raken ;)

Windows Live Messenger zit in de Windows Essentials pack: http://windows.microsoft.com/en-US/messenger/home (dus vreemd genoeg niet vanuit de Store te installeren). Let er wel op: als je Berichten opent (Metro-app) en daar ook aangemeld bent krijg je alles dubbel aan :)

Even iets anders over Metro Apps:
Lap, daar hebben we het al:
Afbeelding
D'er is vast geen manier om die dingen te backuppen zeker?
Bijlagen
no-longer-available.png
(67.29 KiB) 11 keer gedownload
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

dommelgebruiker schreef:Heb deze vandaag geinstalleerd
maar heb orecies vermoeden dat deze beter draait dan vista? kan dat?
lijkt precies sneller op mijn pc te gaan,dan de vista...
en stabieler precies ook...

Iemand enig idee hoe ik windows Messenger op dit systeem krijg?

Groetjes,

Echt prachtig die windows 8 werkt veeel stabieler ,echt waar,tot nu toe nog geen klagen gehad.
Zelfs het opstarten van mijn pc gaat 10* sneller dan vroeger met windows vista ....
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

meon schreef:Jetpack Joyride heb ik op iPad al 8x uitgespeeld, heb ook zowat alles vrijgespeeld en gekocht dat maar kan :-). Kan ik opnieuw beginnen op Win8 eh :P
Hier net hetzelfde, grijs gespeeld op iPad :p

Voorlopig geen mogelijkheid om apps te backuppen, normaal zouden er wel geen apps mogen verdwijnen tenzij de developer ze zelf terugtrekt of het zich stiekem niet aan de regels houd (waardoor het bij de controle niet opviel).
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Windows 8 heeft het uitzicht gekregen van Windows 3x, euhm eigenlijk nog slechter.

Géén eye catching meer zoals in Vista en Win7. Wil Microsoft eigenlijk nog een toekomst op PC ? Dit terwijl er nooit eerder zoveel CPU/GPU kracht is geweest als nu :bang:

Ik ben en blijf Win7 gebruiker. En met mij de overgrote meerderheid.

PS: ja, ik draai Win8 Pro in een VM op m'n PC. Resultaat is echter wel dat ik elke dag beter besef wat een onding W8 eigenlijk is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

MClaeys schreef: De interactie tussen "metro" en desktop is er inderdaad niet, maar ze hebben dan ook niet de bedoeling dat je beiden tegelijk gebruikt ;).
En toch kan de ene niet zonder de andere :bang:
vuurvos schreef:Windows 8 heeft het uitzicht gekregen van Windows 3x, euhm eigenlijk nog slechter.

Géén eye catching meer zoals in Vista en Win7. Wil Microsoft eigenlijk nog een toekomst op PC ?
ik vind de "look" nochtans een van de dingen waarvoor ik zou overstappen, eindelijk geen kermis toestanden meer.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Na dat ik mijn pc opgestart heb en dus in de Windows 8 interface terech kom kan ik met de windows-logo-key niet naar de dektop interface schakelen,
is dit normaal ?
ik moet eerst op de "desktop tile" klikken.
Daarna kan ik wel met Windows-logo-key heen en weer schakelen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is normaal, de desktop is als het ware een app, je kan pas schakelen tussen het start menu en een app als je de app opstart.
iceke schreef:En toch kan de ene niet zonder de andere :bang:
Waarom kan het ene niet zonder het andere? Als je de desktop niet wil gebruiken kan je dat, wil je 'metro' niet ten volle benutten dan kan dat ook. In principe kan je met wat kleine tools zorgen dat je zelfs helemaal niet meer in 'metro' moet zijn eens de desktop gestart is, al snap ik daar dan ook het nut niet van.
vuurvos schreef:Wil Microsoft eigenlijk nog een toekomst op PC ? Dit terwijl er nooit eerder zoveel CPU/GPU kracht is geweest als nu :bang:
MS of Microsoft, zijn ze op Tweakers eindelijk gestopt met die kinderachtige afkorting, komen we ze hier weer tegen :roll:
En dat er veel CPU/GPU kracht is wil wel niet zeggen dat we ze ook maar nutteloos moeten verdoen, het nut van de hedendaagse krachtige hardware is net dat ze zichzelf in een energiezuinige stand kan zetten wanneer die kracht niet nodig is, maar ze wel beschikbaar is wanneer het wel nodig is. Zware applicaties kunnen nog steeds gewoon draaien, dat Windows zelf niet meer zo zwaar is vinden veel mensen alleen maar goed!
Je zou er trouwens van verschieten hoeveel mensen van die overgrote meerderheid toch overschakelen.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Netwerkje met:
2 stuks Windows XP
2 stuks Windows 7
2 stuks Windows 8

Command prompt -> net view
- werkt op beide XP's. Ze zien alle 8 machines
- wekt op beide Win7's. Ze zien alle 8 machines
- werkt op geen enkele Win 8 machine

Command promt ping + IP of ping + pc naam (DNS)
Werkt op alle 8 machines

Browse Network
XP's zien alle machines
Win 7's zien alle machines
Win8 ziet alleen WIN8 machines.

Ik zie dat deze vraag ook al herhaaldelijk op het Microsoft Windows 8 Networking forum gesteld is maar zonder oplossing.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Is het al iemand gelukt om zijn mailaccount van telenet te configureren in het Mail programma?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”