Opladen van batterij via USB, verschillende apparaten.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
mistero
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2012, 17:29
Bedankt: 1 keer

Beste,

Ik heb verschillende apparaten die ik kan opladen via een usb kabel,
mijn vraag is dus, mag ik mijn smartphone opladen via mijn ipad oplader,
mag ik mijn ipad opladen via de usbpoort van mij PS3,

of is dit niet aan te raden?
Kan ik hiermee iets opblazen?

Mvg
Stijn
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Voor zover ik weet doet Apple iets met de spanning op het datakanaal om aan te geven dat het een apple lader is.
Zo weet het toestel dat hij buiten de officiële specificatie mag gaan van USB wat betreft laadstroom.

Je kan perfect je apple toestellen laden van een klassieke USB-poort, enkel zal dit trager gaan.
Of het omgekeerd kwaad kan... ik vermoed dat alles binnen specifiatie blijft en je dus USB toestellen onderling kan verwisselen zo veel je wil.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dat is niet alleen Apple dat dat doet hoor...

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_ ... g_adapters

@TS : in principe kan het geen kwaad, devices die de intelligentie hebben dat ze meer stroom kunnen trekken van sommige poorten hebben ook de intelligentie om dat niet te doen als ze de poort niet herkennen ;-) Zoals honda4life zegt is het ergste wat zal gebeuren dat je device gewoon trager oplaadt.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vrijwel alle laders vallen terug naar de standaard 5v 0,5A-specificatie van USB 1.1. Indien je toestel dus kan opladen met dit vermogen zal dit lukken. Een iPad zal bijvoorbeeld niet opladen met scherm aan (en zal een dag nodig hebben om op te laden) en omgekeerd zijn er ook voorbeelden: m'n Nokia N8 trekt bijvoorbeeld een A-Solar Powerbank van 5000 mAh gewoon leeg zonder volledig opgeladen te zijn (en dat terwijl de batterij van m'n GSM 1200 mAh is en ik dus eigenlijk een paar keer zou moeten kunnen opladen).
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Iets wat ik onlangs ontdekt heb op mijn Dell laptop is het feit dat ik de laadstroom kan wijzingen in de BIOS. Stond oorspronkelijk op 25 %, heb dit verhoogd naar 75 % en kan je zeggen dat m'n smartphone véél sneller oplaadt (zou erg zijn indien niet natuurlijk). Om eerlijk te zijn heb ik deze instelling nooit eerder in een BIOS gezien. De laptop is een Dell Latitude E6500.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ikzelf gebruik de USB poorten van mijn VDSL2 modems om daar de RIPE probes aan te hangen. En de USB aansluiting in de auto hebben we ook al gebruikt voor een LED-lampje, voor de GPS op te laden of voor de gsm's aan te hangen. Werkt allemaal prima :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”