Samsung Smart TV en Skype

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Enkele maanden geleden kocht ik mij een Samsung 40" Smart-TV (UE40ES6570)

Na mijn eerste ontgoocheling over de kleuren (in vergelijking met mijn vorige Philips), nu mijn volgende ontgoocheling.

Voor deze TV bestaat een Skype app (die al vooraf geinstalleerd is).
Je moet echter de speciale Samsung Skype camera kopen om te kunnen videoconferencen. Blijkbaar werkt dus geen enkele andere webcam (of micro), en ben je verplicht deze absurd overprijsde camera te kopen (99 EUR of zo).

Ik kan nu wel begrijpen dat zo'n Smart TV geen PC is, en ze dus onmogelijk alle drivers voor de verschillende soorten webcams kunnen voorzien, maar ze hadden het technisch wel mogelijk kunnen maken (denk ik) om één van de Video sources van de TV als input te gebruiken (zodat je een camera of fototoestel met Video-out zou kunnen gebruiken).

Maar zelfs gewoon telefoneren gaat niet, want er is ook geen enkele USB micro die werkt. Alleen de micro's ingebouwd in deze webcam (CY STC1100):

Afbeelding

Blijkbaar kan ik hem wel op e-bay vinden voor ca 70 EUR .... maar toch ook nog veel geld voor een webcam :-(

Iemand ervaring met Samsung TV + Skype en deze (of andere) cam ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Die camera is wel erg groot, niet verwonderlijk dat dat ding 99 euro kost.

Blijkbaar waren er vroeger FREETALK camera's voor Samsung, zijn blijkbaar van de website verdwenen?
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer
Provider

Ik heb die cam op m'n samsung TV. Die horizontale balk zit volledig achter de tv dus die zie je niet. De 2 microfoons zitten erin.
Skype werkt perfect. Enkel inloggen duurt even. Je kan Skype zo instellen dat die aanlogt van zodra de TV aangezet wordt (aanloggen duurt wel een minuut of 2).

Ik heb de cam destijds gekocht op EBAY voor een 60€.

Enige irri ding aan die cam: van zodra je die aansluit gaat er een blauwe led op aan. Die kan storend werken.

Greetz,

P.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Het goedkoopste dat je die kan vinden is inderdaad rond de 65-70 EUR :(

De reden waarom niet gelijk welke webcam werkt is de H.264 encoding.
Gezien de processor van een smart-TV niet voldoende krachtig is om het signaal te encoderen, wordt dit in de camera gedaan.
Er zit dus wat meer electronica in deze cam dan een normale webcam. Maar daarom moet hij toch niet zoveel kosten (tenzij dure licenties voor de H.264 codec)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

Bij Sony is het net hetzelfde. Gelukkig werkt die camera ook op een normale PC.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

philippe_d schreef:ben je verplicht deze absurd overprijsde camera te kopen (99 EUR of zo).
Als de kwaliteit superieur is zoals bij de pc webcams betaal je deze ook zoveel. Ik heb een full hd webcam voor men computer en de kwaliteit is superieur, jawel deze heeft ook 99€ gekost :oops:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bedankt voor de feedback.
Als ik die kan kopen voor rond de 60 EUR ben ik toch niet echt gerold dan :)
Er zitten ook 4 microfoons in, en ik lees daar ook goede commentaren over ...

Videocalls met de dochter + kleinkind(eren) die in het buitenland wonen, vanuit de luie zetel, is toch leuk ...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Ik heb dan maar 2 microfonen! U hebt er 4 :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Philippe

Je hebt een ES6000 serie van Samsung. De ES7000 en ES8000 series komen mét geïntegreerde webcam, maar zijn natuurlijk alweer iets duurder, maar anderzijds ook iets krachtiger. Ik ben ook al even aan het uitkijken naar een nieuwe TV (liefst met Smart-achtige functionaliteit e.d.), maar hoe meer ik op het web lees, hoe wantrouwiger ik sta t.o.v. Samsung (en ook de andere TV-bouwers). Ze blijken vooral een sell-and-forget strategie door te zetten waarbij ze je een TV beloven met allerhande features, maar waar je eigenlijk goed moet opletten bij de kwaliteit ervan. De traagheid van de hele Smart Hub interface is bijvoorbeeld schering en inslag. Elke TV-bouwer komt met zijn eigen Smart-functionaliteit en zelfgeschreven apps. Dat kan alleen maar nefast zijn want je ben totaal afhankelijk van dat platform.

Samsung belooft nog voor het eind van dit jaar een Smart TV te lanceren met ingebouwde Google TV integratie. Ik ben benieuwd of dat enige verbetering zal brengen, want dan heb je tenminste Chrome en alle andere Google Play apps t.o.v. van die halfbakken Samsung meuk...

Een tip voor iedereen: In het vervolg goed de reviews lezen op het web in plaats van snel toe te happen op zo'n iBood actie? Goedkoop is meestal duurkoop...
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bedankt voor je reactie; ik denk dat je 100% gelijk hebt :(

Intussen de camera gevonden op een Duitse site aan 56.95€ (BTW in) + verzendkosten
http://www.ies24.de/Samsung_CY-STC1100_i0_1274_0.htm
yvesvn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Hallo;

Ook ik maak gebruik van een Samsung smart tv UE40c7700 met de afgebeelde webcam. Die komt echter uit USA via de zoon dus wel iets goedkoper.
Ik heb echter een ander probleem in de huidige configuratie nml ik krijg mijne Samsung niet , soms ,of helemaal niet op mijn netwerk sinds ik de Modem Fritz 7390 gebruik samen met de Wireless LAN WIS 09ABGN.
Weet iemand het verschil met de WIS 12ABGN ? of kan het daar niet aan liggen ?
Iemand tips hoe ik de tv wel goed in mijn draadloos netwerk(spijtig ligt er daar in de slk geen draad)krijg.
Ik zie ook als ik een 'ander'netwerk'kiezen zijn de mogelijkehden veel groter nml
WPAPSK(TKIP)
WPAPSK(AES)
WPAPSK(TKIPAE)
WPA2PSK(TKIP)
WPA2PSK(AES)
WPA2PSK(TKIPAES) maar hier weet ik niet welke ik moet aanduiden om de 'code' van de 7390 in te geven

grtz

Yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4 :evil:
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”