Een paar vragen ivm. Sagem modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KeZa
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Zo juist Scarlet One geïnstalleerd en ik zit met een paar vraagjes hierbij:

Ik zou graag de 3Com firewall router als mijn standaard router willen instellen en er is mij gezegd dat ik enkel de instelling ( WAN PPPoE ) van de Sagem modem dien uit te zetten en dan zou het moeten werken. De 3Com router staat hierbij ook ingesteld op PPPoE met bijhorend paswoord en gebruiker.
Maar het probleem is dat het totaal niet werkt. Wanneer ik dit doe staat werkt het internet niet meer. Is er dan nog misschien nog een andere instelling dat ik dien te veranderen?

--------

Dan is er nog het feit of het een nut heeft om het paswoord van de Sagem modem te veranderen? Zo ja, kan Scarlet dan nog in de moden geraken van afstand indien er een upgrade dient te gebeuren of is dit niet relevant?

--------

Bij Port Triggering staan 2 protocollen:

L2TP & TFTP: wat houden deze precies in en zijn deze nodig?

--------

En dan het laatste vraagje hierbij is wat dat allemaal inhoudt bij Route-> Routing en of dat ook allemaal nodig is?

Mvg,
kevin z.
Laatst gewijzigd door KeZa 01 nov 2012, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

KeZa schreef:Ik zou graag de 3Com firewall router als mijn standaard router willen instellen en er is mij gezegd dat ik enkel de instelling ( WAN PPPoE ) van de Sagem modem dien uit te zetten en dan zou het moeten werken. De 3Com router staat hierbij ook ingesteld op PPPoE met bijhorend paswoord en gebruiker.
Aan je vragen te zien vermoed ik dat je niet kan beschouwd worden als een "advanced user". De eerst vraag die ik dus zou stellen is waarom je perse je 3Com wil gebruiken achter de Scarlet modem. Waarschijnlijk heeft de Scarlet modem alle functies die jij, als gewone gebruiker, van een router mag verwachten. Waarom dan nog een 2de apparaat ?

Als je dan toch overtuigd bent dat je de 3com nodig hebt:
- In de Sagem moet er in feite niets gewijzigd worden, deze is out-of-the-box klaar om te bridgen.
- Verbind de WAN poort van de 3com met de LAN1 poort van de Sagem, en stel deze in op PPPoE.
- Geef je username (vb: abc1234@SCARLET) en je paswoord.
- Eventueel, maar dat moet niet, kan je PPPoE van de Scarlet uitschakelen.
- Scarlet heeft jouw paswoord niet nodig om Firmware upgrades te pushen, dus wijzigen heeft geen zin. Updates gebeuren via VLAN20. Maar waarom ze je die updates niet toelaten? je wil toch altijd de laatste Firmware?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KeZa
Starter
Starter
Provider

Hoi philippe,

Ja, je hebt gelijk dat ik beter de Sagem modem gebruik. Deze ondersteund ook UPnP en dat heeft de 3Com modem niet. Het enige minpunt is dat wanneer ik de firewall van de sagem modem op max. zet ik met vuze niets meer kan downloaden en Norton niet meer kan updaten. Dat is jammer. Ik kan dan wel de poorten openen die deze progs gebruiken maar dat mag ook niet de bedoeling wezen.

Maar kan je verder ook nog even ingaan op de volgende vragen want ik ben dan wel geen prof op dit gebied maar ik leer graag altijd nieuwe dingen bij:

-----

Bij Port Triggering staan 2 protocollen:

L2TP & TFTP: wat houden deze precies in en zijn deze nodig?

-----

Wat dat allemaal inhoudt bij Route-> Routing en of dat ook allemaal nodig is?

-----
Je schreef:Scarlet heeft jouw paswoord niet nodig om Firmware upgrades te pushen, dus wijzigen heeft geen zin. Updates gebeuren via VLAN20. Maar waarom ze je die updates niet toelaten? je wil toch altijd de laatste Firmware?
Ja, natuurlijk wil ik dat maar ik zie dat er twee PW zijn. Die van admin & user en is het dan niet veiger dat ik deze pw verander?

Dan heb ik nog een vraagje ivm. de decoder. Is het mogelijk dat ik via een prog op die decoder kan geraken zodat ik opgenomen programma's op de computer kan downloaden via netwerk? Vroeger had ik een xbox en ik kon deze via netwerk verbinden met de computer. Zeer handig!

Zou leuk zijn als dit met deze decoder ook kan want deze heeft dan ook een netwerk aansluiting.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Ik heb het zelfd probleem voor . Ik krijg dit ook niet voor elkaar met m'n linksys router en sagem fast vdsl 2 modem .
Ik zou het niet nodig hebben als de modem staat waar de router nu staat , maar dit is niet het geval , de tel kabel van straat komt in de woonkamer binnen , router staat aan andere kant van het huis . Stel ik het in zoals beschreven heb ik geen internet meer . Het lukt pas als ik bij netwerkcentrum dan handmatig per pc een inbelverbinding maak :eek: . Maar hoe doe je dit dan op een satelliet ontvanger ? .

Opnames naar je pc zetten zal niet lukken bij BGC tv , ook niet bij telenet . Die boxen zijn dichtgetimmerd . Daarom heb ik dan ook TVV , kun je dat allemaal perfect mee , die laten andere toestellen toe ism smartcard ( voorlopig nog , wat de toekomst brengt moeten we afwachten ) :wink: .
Afbeelding
KeZa
Starter
Starter
Provider

Hoi Dopke,
Je schreef:Ik heb het zelfd probleem voor . Ik krijg dit ook niet voor elkaar met m'n linksys router en sagem fast vdsl 2 modem .
Ik zou het niet nodig hebben als de modem staat waar de router nu staat , maar dit is niet het geval , de tel kabel van straat komt in de woonkamer binnen , router staat aan andere kant van het huis . Stel ik het in zoals beschreven heb ik geen internet meer . Het lukt pas als ik bij netwerkcentrum dan handmatig per pc een inbelverbinding maak
Hier had ik het geluk dat ik al een netwerkkabel had gelegd vanuit de tijd dat ik nog games speelde op de xbox naar de pc. Xbox stond waar de Sagem modem nu staat (woonkamer) en pc staat in de slaapkamer.
Opnames naar je pc zetten zal niet lukken bij BGC tv , ook niet bij telenet . Die boxen zijn dichtgetimmerd . Daarom heb ik dan ook TVV , kun je dat allemaal perfect mee , die laten andere toestellen toe ism smartcard ( voorlopig nog , wat de toekomst brengt moeten we afwachten
Wat is TVV? Heb ik nog niet van gehoord.

Volgens mij kan men geen enkele box afsluiten want de Scarlet kan volgens mij wel via een laptop op die boxen komen. Dus het is in feite de kunst om achter die software te komen of achter een soortgelijke software. Alles is te hacken tegenwoordig :-)

-----

En zijn hier ook nog andere experts die me even de vragen van bovenstaand bericht even eenvoudig kunnen beantwoorden of zijn we hier allemaal leken :?:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

De leken hebben jouw reeds de gezochte antwoorden gegeven;
De topicstarter daarintegen is maar heel magertjes met zijn reacties :wink:

Zelf heb ik ook problemen gehad met het opzetten van die PPPoE, voor mij was de oplossing het paswoord voor deze sessie op te zetten te wijzigen op mijn.scarlet. Als ik probeerde via m'n computer een PPPoE-sessie te maken lukte dit weer wel. Je zou dit natuurlijk eens kunnen testen.
Vraag me niet waarom, en ja ik kan heus mijn wachtwoord wel 2x juist typen :wink:

L2TP & TFTP > Google
L2TP > VPN
TFTP > zeer eenvoudige vorm van bestandsoverdracht, vooral naar embedded devices.
Zulke regels worden volgens mij aangemaakt door upnp.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

KeZa schreef:Hoi Dopke,

.....

Wat is TVV? Heb ik nog niet van gehoord.
Tv-Vlaanderen. Hij kijkt dus via een satellietontvanger. :wink:
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

L2TP: tunneling protocol, wordt veel gebruikt in een netwerk met meerdere BASsen (Broadband Access Server)

TFTP: trivial FTP, wordt veel gebruikt in de telecomwereld (BAS, DSLAM)
Zulke regels worden volgens mij aangemaakt door upnp.
Daar ben ik van overtuigd.
sohier123
Starter
Starter
Provider

Hallo

Ook ik heb een Sagem router, geleverd door Scarlet. Recent heb ik een NAS gekocht ; in de webmenu's van de NAS wordt er gevraagd de UPnP op de router te activeren. Echter, in geen enkel menu kan ik dit aanschakelen.
Ik krijg ook geen poorten geopend voor port forwarding.

Door hier een beetje rond te zoeken, heb ik wel interessante zaken gevonden, zoals inloggen op de router als admin, waardoor er admin settings verschijnen zoals firmware updaten, maar ook hier geen UPnP.
Verder, via 'javascript:mimic_button('navigator: 900..')' (--> 900 voor Universal Plug and Play) gebeurt er niets.

Dien ik de firmware up te daten ? De Runtime Code Version is momenteel 6LR10A-6LA05S. Is dit zonder gevaar via de admin settings ? Ik vermoed dat ik daarna alle settings van de router opnieuw zal moeten instellen.

Groeten
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

Je haalt al enkele redenen aan waarom mensen een eigen router achter de sagem hangen :)

Ik heb al een hele tijd niet meer in de sagem zitten klooien, maar ik heb in het verleden poorten wel poorten kunnen forwarden en upnp werkende gekregen. Dat kan als gewone user en moet je geen admin voor zijn.

Firmware update is niet nodig.

De upnp is geen noodzaak die je NAS vraagt. Mijn NAS werkt perfect zonder upnp.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”