Ik ben net terug van een weekje egypte en er is een nare factuur onderweg heb ik deze morgen vernomen!
Voor mijn vertrek nagekeken of die travel data daily geactiveerd was, zodat ik af en toe mails kon checken via gsm.
Heb dit 2 a 3 keer per dag gecontroleerd en internet telkens terug uitgeschakeld als ik klaar was.
Nu ben ik bang dat ik toch massa heb verbruikt zonder het te weten want er komt een rekening van 1800euro mijn kant uit!
Gsm werd op mijn 5de dag in egypte geblokkeerd, wist totaal niet hoe of wat. Bij thuiskomst een sms dat die werd geblokkeerd wegens een ongewoon hoog verbruik. Vanmorgen gebeld met mobistar maar daar kunnen ze me nog geen extra gegevens verstrekken omdat mijn factuur nog maar pas werd afgesloten voor deze maand. Ik zit nu natuurlijk met de bibbers! Heb in egypte anderhalf u gebeld, aan 2eur/min en een 100tal smsjes verzonden aan 0.5/sms dus kwam op een bedrag van 180 + 50 + 2euro/dag internet..
Is er iemand die me misschien kan uitleggen wat er eventueel zou kunnen gebeurd zijn want ik snap er geen snars van!!!
In augstus ook 14dagen egypte gedaan en had een normale rekening zoals verwacht, niet veel meer op internet gegaan ed. niks veranderd aan mijn gsm instellingen (nokia 201). Dus HELP??
Mobistar travel data daily. Uitleg?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waar haal je de informatie dat internet maar 2euro per dag zou kosten?debbie24 schreef:Heb in egypte anderhalf u gebeld, aan 2eur/min en een 100tal smsjes verzonden aan 0.5/sms dus kwam op een bedrag van 180 + 50 + 2euro/dag internet..
Egypte behoort tot de "zone Extended", dus niet de zone "Europa". Voor deze regio kost Internet:
- 1.815 € per MB met Travel Data Daily
3.630 € per MB zonder Travel Data Daily
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als ik het goed gelezen heb, wat ik toch denk geldt die 1.815/MB met travel data daily buiten de bundel in zone extended? Dus als je over de 5MB gaat, niet?philippe_d schreef:Waar haal je de informatie dat internet maar 2euro per dag zou kosten?debbie24 schreef:Heb in egypte anderhalf u gebeld, aan 2eur/min en een 100tal smsjes verzonden aan 0.5/sms dus kwam op een bedrag van 180 + 50 + 2euro/dag internet..
Egypte behoort tot de "zone Extended", dus niet de zone "Europa". Voor deze regio kost Internet:
- 1.815 € per MB met Travel Data Daily
3.63 € per MB zonder Travel Data Daily
Enkel 3x / dag mails checken neemt toch geen 5MB in beslag??
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt gelijk, ik had dat verkeerd begrepen.
Gewoon je factuur afwachten, eventueel domiciliëring stoppen, en dan kijken wat er verkeerd werd gefactureerd ?
Gewoon je factuur afwachten, eventueel domiciliëring stoppen, en dan kijken wat er verkeerd werd gefactureerd ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is te zien wat voor mails het zijn. Zuiver tekst of ook vol met filmpjes, foto's of allerhande powerpoint dingen?
Ken jouw gsm niet, en weet dus derhalve ook niet wat je er op kan afspelen...
Ken jouw gsm niet, en weet dus derhalve ook niet wat je er op kan afspelen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ben nu enkel bang dat ik internet niet op een goede manier heb afgesloten of iets dergelijks.. maar denk dan dat ik een verwittiging zou moeten hebben gekregen.
Want ik kreeg telkens een sms als ik op internet ging dat de bundel werd gestart en dat ik een verwittiging zou krijgen als die bijna was opgebruikt. Heb nooit een verwittiging gekregen of iets dergelijks, dus kan het bijna niet liggen aan internetverbruik. Bellen en smsen weet ik zeker van niet dus ja, begrijp het niet!
Wordt dus bang afwachten en inderdaad ga mijn domiciliering stopzetten, zal een duur reisje zijn geweest!
Bedankt alvast om wat ik dacht te bevestigen!
Want ik kreeg telkens een sms als ik op internet ging dat de bundel werd gestart en dat ik een verwittiging zou krijgen als die bijna was opgebruikt. Heb nooit een verwittiging gekregen of iets dergelijks, dus kan het bijna niet liggen aan internetverbruik. Bellen en smsen weet ik zeker van niet dus ja, begrijp het niet!
Wordt dus bang afwachten en inderdaad ga mijn domiciliering stopzetten, zal een duur reisje zijn geweest!
Bedankt alvast om wat ik dacht te bevestigen!
Is een redelijk simpele gsm hoor, veel kan je er niet mee (ken er ook niet veel van).krisken schreef:Is te zien wat voor mails het zijn. Zuiver tekst of ook vol met filmpjes, foto's of allerhande powerpoint dingen?
Ken jouw gsm niet, en weet dus derhalve ook niet wat je er op kan afspelen...
Heb telkens mijn mails via hotmail bekeken en geen emailadres aan mijn gsm gelinkt omdat ik bang was dat die dan zou blijven openstaan.
Dus als ik klaar was internet volledig afgesloten... waren simpele mailtjes zonder bijlagen ed. van het thuisfront. Zelfs nooit eentje verzonden via gsm.
Ik zie wel als ik de gedetailleerde factuur krijg... worden lastige dagen!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heeft Mobistar geen online gedeelte op hun website waar je de factuur etc kan bekijken?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Net gebeld met mobistar mijn afgesloten factuur staat op 112euro voor de periode 25/09 - 24/10 en op 25/10 werd mijn gsm afgesloten. Ze weten zelf niet waar die 1800euro uit kwam en kunnen nog niet zien hoeveel mijn nieuwe factuur bedraagt, maar ik weet wel dat ik in 8uur tijd geen 1800euro erdoor kan gedraaid hebben. Er moet ergens een vergissing zijn gebeurd denk ik dan. Om mijn gsm te reactiveren moet ik 600euro betalen maar dat doe ik dus niet en wacht gewoon af tot mijn factuur in december. Pfieuw, ben opgelucht!
Dat is het stomme eraan, omdat ze eerst een bedrag van 1800euro zagen openstaan hebben ze de reactivatie op 600euro geplaatst!LPS schreef:Van waar komt die 600€?
Is eigenlijk niet echt fair hé.. want op die manier verlies ik mijn belminuten ed. voor deze maand.
Misschien best toch nog eens bellen.
Net nogmaals gebeld, ik begrijp die mensen helemaal niet meer.
Weet er iemand of je ergens heen kan met klachten?
Ze willen het bedrag voor de reactivatie verlagen tot 400euro terwijl het gefactureerd bedrag tot de afsluiting 163euro bedraagt, is toch ongelooflijk?
Ze zeggen niet te weten wat er nog bij komt? Als zij het al niet weten... redelijk gefrustreerd nu!
Weet er iemand of je ergens heen kan met klachten?
Ze willen het bedrag voor de reactivatie verlagen tot 400euro terwijl het gefactureerd bedrag tot de afsluiting 163euro bedraagt, is toch ongelooflijk?
Ze zeggen niet te weten wat er nog bij komt? Als zij het al niet weten... redelijk gefrustreerd nu!
-
- Plus Member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Je kan misschien een klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie.