kabelfabels of niet? (beginnersniveau)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gast

Hallo allemaal,

Al een jaar of 3 loopt via de voorgevel van ons huis een pstn-telefoonkabeltje van de wandaansluiting naar mijn interne inbelmodem op mijn PC, want op de bovenverdieping is er geen telefoonaansluiting.
Dus: de kabel gaat van binnen naar buiten en weer terug naar binnen, totale afstand:ongeveer 10 meter.

Nu wou ik graag een Skynet ADSL-verbinding icm de modem die ze in de aanbieding hebben (de Speedtouch ethernet, in het zwart). Maar het meiske aan de balie zei dat ik dat kabeltje niet mocht gebruiken voor die verbinding.(mocht is een groot woord; sterk afgeraden dan toch) Ze had het vooral over vocht (aangezien buitenshuis) in de kabel en dat zo'n kabel gewoon niks is voor ADSL.

Ik zag in de PDF van de Speedtouch wel het volgende staan: "gebruik de meegeleverde DSL kabel om de DSLpoort van de modem aan te sluiten op de wandaansluiting van de telefoon." Is dat hetgeen wat zij bedoelde (zo kwam het niet over) of is zo'n DSL-kabel
gewoon hetzelfde als wat ik nu al heb.

DUS
1. Is dit nogal overdreven en bedoeld om werklui à 129 euro naar mijn deur te krijgen of mij een duurdere draadloze modem te verkopen?
2. Of moet ik toch echt gaan boren en draden trekken enzo? (dit is eigenlijk al uitgesloten)
3. Of kan ik beter gelijk degelijk draadloos materiaal kopen? Zoja, welk merk en wat allemaal precies? D-Link,Linksys,...? En draadloos kan ik nix beginnen met mijn Xbox,nietwaar?

Ik ken er niet zo heel veel van, daarom dat ik het aan jullie kwam vragen.
En het zou nogal schelen in prijs dacht ik toch.

mvg
Lukse
Premium Member
Premium Member

Kunde die kabel nie vervangen door ne utp kabel?
Is toch aan te raden!
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Voor de beste verbinding gebruik UTP kabel ... en bouw desnoods een buiske op uwe voorgevel (zo'n geel klakkebuis).

Dat moet zeker lukken zene.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
che
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Die wireless toestellen hebben ook nog een aantal UTP poorten.
Daar kunt ge uwen Xbox aanhangen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je huidige, waarschijnlijk vier-draads, telefoonkabel is heus wel waterdicht hoor, anders had je reeds lang problemen met je telefoon.

Voor wat betreft DSL signalen zal het waarschijnlijk ook niet al teveel problemen geven daar het geen oeroude kabel betreft veronderstel ik, al is een UTP of STP kabel natuurlijk altijd beter ivm. externe storingen.

Je kan dus best je Speedtouch 510 (staat trouwens voor 19 euro in verschillende winkels !) boven plaatsen (vergeet wel beneden geen filters te plaatsen) aan je telefoon (ook daar een filter plaatsen).

Voor WIFI oplossingen voor vaste PC's ben ik niet echt voorstander... ik trek nog altijd liever een UTP kabel dan te vertrouwen op WIFI (met eventueel nog security risico's vandien als je het niet correct installeerd).
Gast

bedankt mannen!

Ik heb van vrienden ff zo'n platte groene Alcatel Speedtouch USB meegekregen.
In de manual stond dat de verbinding van telefoonlijn naar modem via een RJ11 kabeltje loopt. En dat is dus wat ik nu ook heb hangen, en waar ik dan de speedtouch ethernet ook aan kan hangen, als ik het goed begrijp.
En dan zo'n UTP (RJ45) kabel van modem naar ethernet-nic.
Simple as that, toch? (volgens Belgacom dus niet)

grtz
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

jups simple as that :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”