interesse in kortingen en aanbiedingen topic?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik vroeg me af of er hier geen interesse is voor een topic bedoeld voor het melden van kortingen/aanbiedingen die interessant zijn voor de gemiddelde userbaser?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik denk het wel, maar ik zou het dan toch beperken tot de topics waar Userbase over gaat. Dus hier geen aanbieding van een kilo gehakt en een halve kilo gratis.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dat is wat ik bedoel ja... beperken tot aanbiedingen/kortingen die interessant zijn voor het userbase-publiek.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En misschien extra regel. Als het goedkoper na de korting staat op een andere site (zonder korting), dan ook niet vermelden.

Dus niet: Koop een 40"-tv voor maar 899 ipv 1099. Terwijl het op Amazon.de te koop is aan 599....
En extra regeltje: geen Aldi aanbiedingen :angel: *runs away*
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

hoe meer regels, des te minder kans dat het werkt! Bovendien werkt dit forum automatisch al in de goede richting. Let maar op de komende lancering van 4G netwerken, en op de links naar bruikbare 4G Wi-Fi routers...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op zich een leuk idee! Maar wie gaat er zich mee bezig houden en vooral wat interesseert de gemiddelde UB'er? Er zijn inmiddels talloze posts over auto's (en de brandstoffen), zonnepanelen, etc. Dus waar moeten we dan de lijn trekken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ook ik ben voorstander. Echter
xenne schreef:beperken tot aanbiedingen/kortingen die interessant zijn voor het userbase-publiek.
is natuurlijk een vaag begrip.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien te overwegen.
En we kunnen de beperking toch proberen goed te omschrijven ?
Voorbeeld: IT (PC, servers, ...), TV, Telefonie, Internet - zowel hardware als aanbieders ?

Enige probleem is hoe verdoken reclame vermijden?
Mensen die speciaal een account gaan aanmaken om hun eigen aanbiedingen/diensten te promoten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ja misschien een beetje zoals het te koop/gezocht forum een paar regels die moeten gevolgd worden vooraleer iets te posten. Of zo'n dropdown in het topic. Goed idee!

En ivm reclame: die moet dan maar gemodereerd worden via de aanwezige procedures... als't niet toegelaten is, is het niet toegelaten :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ahum wegmodereren , niet iedereen modereerd even streng of consequent :D

al lijkt het allemaal leuk en interresant , ik zou het proberen vermijden gewoon om eindeloze discussies welles nietes te vermijden
The eternal and true pessimist :D
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Het lijkt me beter als men zoiets wil doen, wat op zich geen slecht idee is, dat we werken met een moderated systeem. Je kan iets indienen, dan is het aan de moderators om het goed te keuren of niet. Afgekeurd, krijg je een melding waarom ;) Goedgekeurd, komt het zichtbaar :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Plaatsen op eigen initiatief is altijd afgekeurd dus !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TiTanium schreef:Je kan iets indienen, dan is het aan de moderators om het goed te keuren of niet.
En stel iemand geeft iedere week het electronica spul van de ALDI in ? Op zich zijn de prijzen voor hun laptops, routertjes, MP3 spelers, ... zeker niet slecht... maar is het nodig ?

Mij lijkt het alvast een moeilijke opgave om zoiets te modereren.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat is het nut ? je krijgt dan altijd een discussie van ebay/hongkong/sjakkamakka is nog goedkoper of vergelijkbaar toestel is toch beter....
xenne
Elite Poster
Elite Poster

alvast bedankt voor de reacties

ik heb in feite tegen het idee dat alle aanbiedingen/kortingen gemodereerd moet worden...

waarom? stel nu bv. je hebt een unieke kortingscode van 15% bij zaak X met beperkte geldigheidsduur, aangezien je zelf niets moet hebben bij deze zaak zet je deze op het forum voor mogelijke geïnteresseerden , wie deze code eerst ziet staan kan deze gebruiken, in ruil zal je een bedankje krijgen en zo is de unieke kortingscode bij zaak X van 15% niet verloren gegaan. als er in dit proces nog een moderator tussen zit is het verloop al niet eerlijk...

wat betreft de lijn trekken... dit is moeilijk. het kan idd omschreven worden zoals philippe al aangaf. maar de nadruk moet wel gelegd worden op het feit dat de aanbiedingen uniek moeten zijn. geen doordeweekse aanbiedingen, moeten echt aanbiedingen zijn met prijzen die lager liggen dan wat je kan vinden op bv vergelijking.be. wie unieke aanbiedingen heeft mag er van mij gerust reclame voor komen maken. maar ik denk dat we hier geen overvloed van aanbiedingen moeten verwachten, in vlaanderen is de concurrentie niet al te hevig. aldi zou ik alvast niet uitsluiten want dit is één van de zaken die soms wel iets goedkoper aanbied dan wat je kan vinden op prijsvergelijk-sites.

wat betreft ebay/hongkong/sjakkamakka is nog goedkoper, dat is waar... maar ik denk dat we uiteindelijk nog altijd liever in eigen land kopen gezien de garantieafwikkeling

wat betreft toestel is toch beter. dat is de bedoeling niet van het topic

wel zou de moderator van dienst moeten voorkomen dat er doordeweekse aanbiedingen geplaatst worden, referals, off topic etc. maar ik verwacht eigenlijk niet al te veel problemen

maar dit is natuurlijk maar mijn bescheiden mening... ik heb ook de indruk dat er niet zoveel interesse is dus ik zie wel wat er verder met dit idee gebeurd
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind het een goed voorstel,het zijn tijden van crisis en iedereen wil zich wel eens iets aanschaffen tegen een promo-prijs??
Ik vind wel dat men het zou moeten beperken tot tv/computer/Smartphone/gsm bijv. voor het game onderdeel bestaat hier een apart topic heb ik gezien.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nen bon kan perfect in het te koop forum, ik zie dus niet in waarom daarvoor een apart onderdeel voor zou gemaakt moeten worden ?
Een interessante aanbieding van een retailer kan ook perfect in de gewone forum topics, alla "in den Aldi staat volgende week een smartphone voor 199€ wat denken jullie hiervan ?"
Wanneer je een speciaal forum gaat maken voor "aanbiedingen" trek je de verkeerde users aan volgens mij...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op gebied van modereren zie ik weinig problemen, doordat er alle dagen veel activiteit van moderatoren aanwezig is. Maar vergeet niet dat bij aanbiedingen ook referals kan inzitten waarbij de poster veel voordeel uit kan halen. Hetgeen wat gemodereerd zou worden, zijn bijvoorbeeld kortingsbonnen. Aanbiedingen zoals aldi of ibood is anders dan kortingsbonnen vind ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
xenne
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Nen bon kan perfect in het te koop forum, ik zie dus niet in waarom daarvoor een apart onderdeel voor zou gemaakt moeten worden ?
waarom zou een bon moeten verkocht worden? als ik die zelf niet kan gebruiken schenk ik die graag weg aan iemand anders, geld hoef ik er niet voor te krijgen.... een speciaal onderdeel hoeft voor mij ook niet, gewoon een topic is wat mij betreft voldoende
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

xenne schreef:alvast bedankt voor de reacties

waarom? stel nu bv. je hebt een unieke kortingscode van 15% bij zaak X met beperkte geldigheidsduur, aangezien je zelf niets moet hebben bij deze zaak zet je deze op het forum voor mogelijke geïnteresseerden ,
en wat als de UNIEKE , super uitzondelijke whatver code eigenlijk een referral is waar de aanbieder dus ook op verdient ?

wat als diegene die deze code komt aanbieden eenderd welk ander belang erbij heeft ? (doelende op fabrikant , verkoper ervan ...)

dat is net wat ik bvb alvast wil vermijden

Iets gratis weggeven waar absoluut geen baat bij kan hebben doe je gewoon in Te koop als Te Geef dan
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Daar heb je een punt.
Maar ik zal een voorbeeld geven wat dus niet kan volgens jou.

Ik ben ingeschreven in een programma (zal naam niet vermelden en een verlopen actie voorbeeld), maar deze programma biedt net die mogelijkheden.

Het zit zo, de ingeschreven persoon krijgt een link met een speciale actiecode. (bv. Clarks webshop -> -30% bij het gebruik van de referral link. Op geen enkele andere manier is die -30% te verkrijgen. Maar de aanbieder van de link krijgt ook 5% op het check-out totaal). Dusja, het is win-win langs ene kant. Langs de andere kant gaat het hier dan overspoeld raken en wat als er 2 mensen die bij dezelfde programma zitten, dan discrimineer je die persoon die zijn link niet geplaatst heeft.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het is inderdaad daarop dat we doelen

Menig Userbaser zit links en rechts bij zaken die willen groeien dmv member get member en ook dus member beloont member

Steeds meer en meer worden deze "legale piramidestelsels" toegepast

Intern hebben we hier al maanden een debat over hoe we dit in goede lijnen kunnen trekken voor iedereen

Want mjah , als ik een maand gratis internet kan hebben , waarom heb ik dan recht op die gratis maand en iemand anders niet
EN hoe gaan we voorkomen dat er misbruik van gemaakt word etc

We zijn er allesbehalve uit en voorlopig blijft dus ook de regel referrals , member get member , unieke link eenmalig etc niet toegestaan omdat er steeds een catch achter zit

Iets wat niet toegestaan is zal een heel team mod's dan ook niet ontelbaar keren moeten laten werken om uit te zoeken wie wanneer wat mag etc etc
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Voor 10€ krijg je van mij 20€ krediet bij een nieuw MV abbo... zitten we daar echt op te wachten ???
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”