BelgacomTV decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik weet in ieder geval dat de nieuwe decodersoftware Charles en de full routed modem totaal met elkaar niet overeen komen !

mvg
Gebruikersavatar
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jun 2011, 12:59
Locatie: Evere
Bedankt: 32 keer
Contacteer:

De nieuwste software komt er wel degelijk, ook bij Scarlet. De rollout is echter pas voorzien ergens in November (datum nog niet bevestigd, dus kan nog uitgesteld worden). Dit heeft echter niets te maken met low-cost, maar met het inpassen in de planning van deze updates.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:Ik weet in ieder geval dat de nieuwe decodersoftware Charles en de full routed modem totaal met elkaar niet overeen komen !

mvg

Honda4life heeft BGC TV bij Scarlet. De s/w op zijn decoder is dus niet Charles. Indien hij een BGC abbo had zou fully routed moeten werken zoals ik eerder heb beschreven. Ik weet trouwens niet of de nieuwe decodersoftware Charles en de full routed modem totaal niet met elkaar overeen komen. Heb je een bron ?
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ze moeten nu eenmaal een uitrol schema hebben, daar is niets onwettigs aan.


Dat snap ik wel hoor. Mijn reactie was op de opmerking van 'low cost provider', waarmee bedoelt werd dat Belgacom tv klanten via scarlet benadeeld worden. (daarom dat ik schreef: die opmerking is niet correct)
En dat mag uiteraard niet.
Mensen moeten nu eens beseffen dat belgacom tv via scarlet geen 'low budget belgacom tv' is.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:Ik weet in ieder geval dat de nieuwe decodersoftware Charles en de full routed modem totaal met elkaar niet overeen komen !

mvg

Heb de proef op de som genomen. Eerst het bewijs dat mijn modem op fully routed staat:

Fully routed 2.jpg
(49.79 KiB) 2 keer gedownload

Decoder:

decoder.jpg
(83.95 KiB) 2 keer gedownload

Ik heb geen bron meer nodig, ik heb hiernet bewezen dat fully routed nog steeds werkt met Charles s/w.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

er zouden problemen optreden naar het schijnt door bugs in charles als de modem in full routed staat maar de welke juist weet ik zelf niet in detail,
ik dacht met nPVR opnames onderandere
Mensen die in full routed staan en met charles werken zullen het zelf wel ondervinden of het klopt of niet zo simpel is het ;-)

wie weet is dit ondertussen al opgelost met Charles 248 (hopelijk wel )

Het pushen van nieuwe software Charles 246 met een modem die full routed stond ging ook niet naar het schijnt , die uitleg heeft iemand van Eva gekregen en meer kan ik ook niet vertellen.

Dus test jij maar gewoon verder en als het werkt zoveel te beter maar dan vraag ik mij toch af waarom er al zoveel mensen last gehad hebben als hun modem full routed stond !

mvg
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:er zouden problemen optreden naar het schijnt door bugs in charles als de modem in full routed staat maar de welke juist weet ik zelf niet in detail,
ik dacht met nPVR opnames onderandere
Mensen die in full routed staan en met charles werken zullen het zelf wel ondervinden of het klopt of niet zo simpel is het ;-)

wie weet is dit ondertussen al opgelost met Charles 248 (hopelijk wel )

Het pushen van nieuwe software Charles 246 met een modem die full routed stond ging ook niet naar het schijnt , die uitleg heeft iemand van Eva gekregen en meer kan ik ook niet vertellen. mvg

Met "er zouden problemen zijn" en "naar het schijnt" geef je allerminst teken van zeker te zijn van de feiten. Je bron(nen) zijn te vaag ("die uitleg heeft iemand van Eva gekregen en meer kan ik ook niet vertellen").

Ik stel dus voor om gewoon de hulp van Eva te vragen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

volledig akkoord maar dit wat ik vertel komt uit vragen die mensen stellen aan Eva en problemen hebben met full routed en Charles en over het algemeen is het antwoord er zijn bugs bekend met en we zijn er vollop me bezig en daaruit leidt ik wel duidelijk af dat er problemen zijn en als dde helpdesk vraagt mogen we uw router bridged zetten zodat we de nieuwe charles kunnen pushen dan denk ik toch hieruit te kunnen afleiden dat er wel degelijk problemen zijn en ik ben nieuwsgierig of we hier dan een duidelijker antwoord zullen krijgen van Eva, ik vraag ook niet liever maar ondertussen wil ik hier posten wat ik allemaal al vernomen heb zelf al is dit vaag nog een reden te meer omdat er iemand mss ook hier dit zou uitklaren !
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:Ik weet in ieder geval dat de nieuwe decodersoftware Charles en de full routed modem totaal met elkaar niet overeen komen !

mvg

Ik wou vooral reageren op jouw oneliner. Er is een wereld van verschil met dit statement en je latere verklaringen, niet ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad dit was niet zo goed of te summier uitgelegd en was meer bedoeld op het feit dat bgc charles niet pusht als je modem full routed staat vandaar mijn uitdrukking dat charles en full routed modems niet zo goed overeen komen, maar vechten doen ze nog niet ;-)

mvg
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

@Vuurvos: zou je eens willen testen of nPVR en 'on demand' nog werken met de modem in fully routed mode? Door bvb. het gratis Journaal on demand te bekijken? Het is nl. zo dat op de Belgacom community forums al enkele mensen gemeld hebben dat nPVR en on demand bij hen niet meer werkten na de update naar Charles, en keer op keer stond de modem bij deze personen in fully routed mode. En keer op keer waren de problemen opgelost nadat de modem weer bridged gezet werd.
Het is mogelijk dat Charles versie 248 (ondertussen de 6e versie sinds ik in juni de eerste Charles binnenkreeg) o.a. het fully routed probleem oplost, maar daarvoor zou jij eens een klein testje moeten doen :-)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

veel mensen hebben inderdaad al gemeld dat ze problemen hadden met nPVR opnames met Charles en een full routed modem maar hierop nooit een bevestigend antwoord van Eva gelezen. Dit zal wel inderdaad zo zijn want daarvoor zijn er al te veel die problemen gemeld hebben.
Maar en nog eens maar er zijn er ook die 100% bij hoog en laag zweren dat ze daarmee geen problemen ondervinden !!!
Dus als er geen uitsluitsel komt van Eva zullen we blijven in het ongewisse rondekes dansen .
mvg
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ Steven heb jij daar mss ook last van met een full routed modem ?

mvg
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

@jackho: mijn modem staat bridged :-) Dit is een experiment dat ik liever overlaat aan iemand anders, en aangezien Vuurvos met een kleine test het antwoord op onze vragen kan geven, ga ik het zo laten. Vroeger (toen de dieren nog spraken en BelgacomTV een nogal rechthoekige en trage interface had) al eens met 'fully routed' in aanraking gekomen (TVonPC tester), en die ervaring was niet zo positief. Ik had de indruk dat het iets was dat nog in zijn kinderschoenen stond en redelijk belastend was voor de bbox2. Met het schrappen van het TVonPC project, is er bij mijn weten ook niet meer verder gewerkt aan de 'fully routed' mode, en zit dat deel van de BBox2 firmware dus nog altijd in een soort beta-fase, met alle gevolgen vandien: ondermaatse prestaties, onstabiel, enz. Om mijn uitspraken toch een beetje te staven: sinds het opduiken van de 30 mbit profielen (en hoger) is bvb. gebleken dat een bbox2 in fully routed modus niet boven de 22 mbit downloadsnelheid kan geraken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het is reeds geruime tijd dat ik de BGC TV affaire volg en ik heb wel opgemerkt dat er altijd al mensne geweest zijn die problemen ondervonden met full routed modem en dit was al zo voor de Sotware Charles en het frustrerende is dat er dan ook waren die beweerden dat er geen problemen waren met full routed setting van de modem dus al heel lang is die twijfel omtrent die full routed affaire.
Je kan uit problemen van anderen soms heel moeilijk conclusies trekken en kan er alleen maar 100% duidelijkheid komen van de kant van BGC zelf.
Stel dat vuurvos zegt ok ik heb geen problemen met on demand en nPVR als mijn modem fulle routed staat met mijn decoder die draait op Charles versie 268
Ga je dan tegen anderen zeggen die problemen ondervinden dat kan niet want vuurvos heeft geen problemen, dat kan niet wat je zegt!
Natuurlijk vind ik het ook interessant van te weten wat Vuurvos ondervindt maar om eerlijk te zijn dat heb ik ook al aan anderen die vraag gesteld en de ene zegt alles ok en de andere 'k heb problemen en als ik hem bridged zet is het wel allemaal in orde, dus ik sta nog altijd even ver, daarom dat ik toch graag ook eens het antwoord van BGC zelf zou willen horen.

mvg
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Steven_09 schreef:Vroeger (toen de dieren nog spraken en BelgacomTV een nogal rechthoekige en trage interface had) al eens met 'fully routed' in aanraking gekomen (TVonPC tester), en die ervaring was niet zo positief. Ik had de indruk dat het iets was dat nog in zijn kinderschoenen stond en redelijk belastend was voor de bbox2. Met het schrappen van het TVonPC project, is er bij mijn weten ook niet meer verder gewerkt aan de 'fully routed' mode, en zit dat deel van de BBox2 firmware dus nog altijd in een soort beta-fase

Daar geef ik je volledig gelijk in. Sinds men van dit fat client concept is afgestapt zit die "fully routed" er wel nog steeds in maar er is zo goed als zeker (99,99 %) geen verdere ontwikkeling meer gebeurd.

jackho schreef:Het is reeds geruime tijd dat ik de BGC TV affaire volg en ik heb wel opgemerkt dat er altijd al mensne geweest zijn die problemen ondervonden met full routed modem en dit was al zo voor de Sotware Charles

Dat klopt, het is al lang vóór Charles dat er problemen zijn geweest met "fully routed" mode. Maar de problemen met VoD en nPVR zijn er niet altijd geweest i.c.m. "fully routed". Dat weet ik absoluut zeker.

Steven_09 schreef:@Vuurvos: zou je eens willen testen of nPVR en 'on demand' nog werken met de modem in fully routed mode?

nPVR én VoD werken inderdaad niet. Al de rest wél (bij Belgacom). Vergeet niet dat "fully routed" wel degelijk nuttig kan zijn. Voor iemand die niet geïnteresseerd is in beide diensten kan het heel handig zijn. Honda4life zou dit namelijk heel graag gebruiken, enig probleem, bij Scarlet werkt dan óók de broadcast niet meer !

Tot slot, ik heb internet Maxi met 50/6 sync en 30/3,5 surfsnelheid. Alhoewel ik nog steeds op "fully routed" mode sta is dit het resultaat van een speed test:

Afbeelding

En neen, ik heb deze test - écht waar - niet stiekem in "bridged" mode gedaan.

PS: Eva zou dit inderdaad eens officiëel mogen bevestigen. Langs de andere kant is het misschien niet meer nodig aangezien zo veel mensen problemen hebben gemeld op het BGC forum. Sorry, maar ik ben enkel actief op UB en had geen weet van de problematiek. Daarom dat ik zo categoriek op Jacko's "one liner" reageerde, sorry hiervoor.

Edit: de gebruiker die fully routed zou willen gebruiken is niet Jacko maar Honda4life (post aangepast)
Laatst gewijzigd door vuurvos op 28 sep 2012, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik heb een collega van mij gecontacteerd en hij heeft dus de PB van Eva van BGC laten zien
waar zij duidelijk meldt dat er wel degelijk problemen zijn met VOD en nPVR als de modem full routed staat samen met de software Charles op de decoder.
Daarom ben ik nog wat gaan rondsnuffelen op het internet en eigenlijk heb ik het zelfde gevonden HIER onder "Opmerkingen en problemen ivm Charles" staat :
• VOD en nPVR problemen met Charles als BBOX2 modem Full routed staat © Eva BGC

Dus Vuurvos je testen bewijzen dat dit dus wel degelijk allemaal klopt en dat er duidelijk nog veel debugwerk zal aan pas komen
om Charles soepel te laten lopen want de hier besproken problemen zijn belange de enige problemen niet.

mvg
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:• VOD en nPVR problemen met Charles als BBOX2 modem Full routed staat © Eva BGC#

Zoals jezelf al aanhaalde zijn die problemen er al lang vóór de Charles s/w. Maar bon, dat er hier ondertussen enkel over Charles wordt gesproken, het zij zo.

jackho schreef:Dus Vuurvos je testen bewijzen dat dit dus wel degelijk allemaal klopt en dat er duidelijk nog veel debugwerk zal aan pas komen
om Charles soepel te laten lopen want de hier besproken problemen zijn belange de enige problemen niet.

mvg

Zoals ik eerder al gereageerd heb: ja, het klopt allemaal. Maar dat er nog veel debugwerk nodig is betwijfel ik ten sterkste (heb je mijn eerdere post écht goed gelezen ?): "fully routed" mode is een overblijfsel van het TVonPC project (fat client model) zoals aangehaald door Steven_09. Ik heb hierop letterlijk gereageerd met deze zin:

Sinds men van dit fat client concept is afgestapt zit die "fully routed" er wel nog steeds in maar er is zo goed als zeker (99,99 %) geen verdere ontwikkeling meer gebeurd.

Dat Charles nog steeds niet soepel loopt na 6 releases heeft niets, maar dan ook niets met "fully routed" te maken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Sorry maar er zijn klachten in overvloed van mensen die problemen hebben met Charles en als ik ze allemaal moet opsommen dan zit ik hier morgen vroeg nog ! in't kort dan,
Ik heb zelf problemen met PVR, nPVR, VOD, geen aanduiding van online nPVR opnaname in menu "geprogrameerd",problemen bij doorspoelen, af en toe melding no signal, af en toe kortstondig zwart beeld , bij zappen soms blokkering beeld , HDMI problemen met sommige tv toestellen, enz....enz....
Nogmaals niet alleen ik maar heel veel andere mensen melden dezelfde problemen en dit is bij iedereen ook begonnen vanaf de invoer van Charles op hun decoder (deze met V3 decoder meldden trouwens deze problemen niet, dus nog een bewijs dat Charles hier de oorzaak van is) en sinds de invoer van versie 248 is het blijkbaar niet veel verbeterd!!
Trouwens veel van die problemen heeft Eva al zelf toegegeven dat de ze bekend zijn en er aan gewerkt wordt.
Zelf zijn er al mensen die gevraagd hebben van de oude software terug te zetten en bij sommigen heb ik vernomen dat BGC het ook gedaan heeft in afwachting dat Charles beter presteert !
Vuurvos, als je dit blijkbaar allemaal niet gelooft, voor mij geen probleem hoor maar dit zijn de feiten en 't is niet voor niks dat de wachtijden opgelopen zijn bij de helpdesk van BGC en ik kan zo al een beetje raden waarom ;-)

mvg

PS: voor alle duidelijkheid niet alle problemen komen door fullrouted mode natuurlijk .
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Weet er iemand trouwens of er met Charles verbeteringen zijn in het energieverbruik van de decoder?
Of dat er een "diepe slaap"-modus komt, zoals bij Telenet?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:Sorry maar er zijn klachten in overvloed van mensen die problemen hebben met Charles en als ik ze allemaal moet opsommen dan zit ik hier morgen vroeg nog ! in't kort dan, Ik heb zelf problemen met PVR, nPVR, VOD, geen aanduiding van online nPVR opnaname in menu "geprogrameerd",problemen bij doorspoelen, af en toe melding no signal, af en toe kortstondig zwart beeld , bij zappen soms blokkering beeld , HDMI problemen met sommige tv toestellen, enz....enz....
Nogmaals niet alleen ik maar heel veel andere mensen melden dezelfde problemen en dit is bij iedereen ook begonnen vanaf de invoer van Charles op hun decoder (deze met V3 decoder meldden trouwens deze problemen niet, dus nog een bewijs dat Charles hier de oorzaak van is) en sinds de invoer van versie 248 is het blijkbaar niet veel verbeterd!!

Ik ken deze problemen maar al te goed, ik heb alle 6 versies van Charles binnen gekregen. Ik stel toch nergens dat er geen problemen zijn ?

Vuurvos, als je dit blijkbaar allemaal niet gelooft, voor mij geen probleem hoor maar dit zijn de feiten en 't is niet voor niks dat de wachtijden opgelopen zijn bij de helpdesk van BGC en ik kan zo al een beetje raden waarom ;-)

Ik geloof je 100 %, waarschijnlijk komt de verwarring door dit statement van mij:
...Maar dat er nog veel debugwerk nodig is betwijfel ik ten sterkste...

Ik had het hier énkel over de "fully routed" mode. Dit omwille van het feit dat ik er zeker van ben dat dit enkel een overblijfsel is van het stop gezette PConTV. Iets wat niet meer gebruikt wordt hoeft geen debugging meer, OK ? Met kanjers van gebreken, zoals het volledig niet werken van zowel VoD en nPVR, kan het eigenlijk niet anders dan dat het niet meer wordt gesupporteerd. Bovendien zitten deze kanjers er al zo lang in (lang vóór Charles) dat geen enkel bedrijf dit zou loslaten op hun klanten.

Ik heb je zonder het te beseffen op het verkeerde been gezet, dat is alles :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ja inderdaad ik heb
" Maar dat er nog veel debugwerk nodig is betwijfel ik ten sterkste"
wel degelijk verkeerdelijk geinterpreteerd,
maar daarmee is de zaak weer opgehelderd en spreken we blijkbaar weer de zelfde taal ;-)

mvg
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De V3b decoder is hier blijkbaar van myrioi-39 teruggezet naar myrioi-7. Ik merk niet echt een verschil maar hopelijk verhoogt dat de random disconnects niet opnieuw (gebruik van de wifi was zowat het enige dat nog disconnects veroorzaakte, vermoed ik).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik dacht dat SW: rel8.reno.myrioi--7 UI: T15.rel7-11_bgc
toch de laatste versie was voor de v3 ?

mvg
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ah, op het beginnummer heb ik niet gelet dus misschien is het inderdaad een nieuwere versie :oops:
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vrijdagnamiddag zijn ze een nieuwe decoder (v4) komen installeren, technieker had alle updates thuis al gedaan. Ik was blij verrast met de nieuwe menu's en snelheid van het zappen enz.
Ff gecheckt en idd op de Charles software. Helaas was tegen zaterdag de decoder blijkbaar teruggezet naar een myroi-sw. Volledigheidshalve moet ik zeggen dat ik niet toegekomen ben aan opnames enz. dus ik weet niet of er problemen met zijn.

Kan je door een fact. reset te doen toch terug naar Charles, of downgraden ze sowieso als ze merken dat je op die sw draait?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

gewoon eens proberen met een factoryreset.
Het is echter nog niet zeker dat je Charles terug binnen krijgt want aan Belgacom zijne kant moeten ze de upgrade voor je decoder geactiveerd hebben.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

voor zover ik weet is men bij Scarlet nog niet begonnen met de Charles uitrol, en kan je deze dus ook nog niet bekomen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad, maar zo komen we het misschien aan de weet :wink:
Gebruikersavatar
Azgard
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 okt 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Nope werkt niet...
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

jackho schreef:Ik dacht dat SW: rel8.reno.myrioi--7 UI: T15.rel7-11_bgc
toch de laatste versie was voor de v3 ?

mvg


voor een V3 is er nog geen Charles beschikbaar.
rel8.reno.myrioi--7 is de laatste update voor de V3.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Droes
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer

Als Belgacom techieker hier, heb ik net een lading v3 decoders gekregen om bij klanten te plaatsen, ja hoor Belgacom klanten krijgen ook nog oudere decoders. Terwijl er eind dit jaar, begin volgend jaar een nieuwe decoder en de bbox3 zou moeten uitkomen. Ik denk dat ze van de v3 en v4 stock af willen.

charles firmware werkt enkel op v4 en zal nooit naar de v3 uitgerold worden, deze hardware ondersteund de nieuwe software niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Droes schreef:charles firmware werkt enkel op v4 en zal nooit naar de v3 uitgerold worden, deze hardware ondersteund de nieuwe software niet.

Waarschijnlijk weer van horen zeggen ? Charles firmware wordt wel degelijk ná de uitrol op de V4 decoders op de V3 decoders uitgerold. V1 en V2 decoders worden uit dienst genomen. Was hier al te lezen trouwens.

De geruchten over een nieuwe decoder onder techniekers zou ik met een container zeezout willen nemen.
Gebruikersavatar
Droes
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer

vuurvos schreef:Waarschijnlijk weer van horen zeggen ? Charles firmware wordt wel degelijk ná de uitrol op de V4 decoders op de V3 decoders uitgerold.

Neen. De hardware van de v3 is niet geschikt voor de charles firmware. Het is een volledig herschreven firmware speciaal voor de nieuwe v4 en komende decoders.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Watch & Learn:

We gaan deze nacht een nieuwe versie van de gebruikersinterface op uw Belgacom TV-decoder laden. Deze versie bevat nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van de gebruikersinterface en menustructuur. Deze nieuwe versie is voorlopig alleen beschikbaar voor de decoders van de laatste generatie (type v4 Cisco-ISB6030), herkenbaar aan het feit dat de naam van de zender vermeld wordt op de display van de decoder. De overige decoders (V3/V3b) zullen in een latere fase aan de beurt komen gedurende de volgende maanden. Bedoeling is om de tv-ervaring van onze klanten nog te verbeteren.

Wij vragen u om morgen na te gaan of de software correct geïnstalleerd werd. Dit kan door volgende stappen te doorlopen:

- Ga in menu / mijn account / instellingen / systeeminformatie.
- Naast “SW-versie” moet het volgende vermeld zijn: Charles1_2.7.2.172

Mocht dat niet het geval zijn, reboot dan uw decoder.
Mocht dat niet helpen, dan vragen we u dit te melden via de mailbox.

Deze nieuwe versie brengt enkele belangrijke wijzigingen met zich mee:

- Een nieuwe gebruikersinterface: we gaan van een 4/3 SD omgeving over naar een 16/9 HD omgeving. De menu’s worden dus beter leesbaar en visueel aantrekkelijker om de navigatie nog gemakkelijker te maken.
- De introductie van nieuwe zoekfuncties en aanbevelingsdiensten gebaseerd op uw dagelijks gebruik voor gewone tv-programma’s en voor films en programma’s uit de op aanvraag-catalogus.
- De mogelijkheid om een of meerdere individuele gebruikers toe te voegen via de “Movie me”-webapplicatie om zo uw televisie nog meer te personaliseren.
- De mogelijkheid om films uit onze op aanvraag-catalogus een score te geven en films aan uw favorieten toe te voegen om de kwaliteit van de aanbevelingen te verhogen.
- In de tv-gids worden programma’s voortaan geïllustreerd met een afbeelding.
- De favoriete zenders verdwijnen uit de tv-gids.

We laten u nu kennismaken met al deze nieuwigheden.

En nu gij, man van de geruchten.
Gebruikersavatar
Droes
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 21 keer

Geruchten? Het is een feit dat charles amper tot niet op de v3 zal kunnen werken, de v4 heeft een beter processor, dubbel hoevelheid RAM en heeft soms problemen charles vlot draaiende te houden. Wat u waarschijnlijk voor heeft, zal een aangepaste versie zijn speciaal voor de v3 decoders, aangezien de meerderheid van de Belgacom en Scarlet klanten deze heeft.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Kunnen ze er niet gewoon een versie van XBMC op draaien met een speciale BelgacomTv tab :P dat draait zelfs op een Raspberry Pi :p
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Droes schreef:Geruchten? Het is een feit dat charles amper tot niet op de v3 zal kunnen werken, de v4 heeft een beter processor, dubbel hoevelheid RAM en heeft soms problemen charles vlot draaiende te houden. Wat u waarschijnlijk voor heeft, zal een aangepaste versie zijn speciaal voor de v3 decoders, aangezien de meerderheid van de Belgacom en Scarlet klanten deze heeft.

Zever in pakskes. Heb ondertussen de bevestiging gekregen dat de Charles software ook op de V3 decoders zal uitgerold worden, enkel kwestie van tijd. Bron: goede vriend die bij BGC werkt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zijn al de bugs van Charles op de V4 nu al opgelost .
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

kan je eigenlijk van belgacom tv gebruik maken als de bbox in bridge mode staat?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”