dommel cityconnect vragen:

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

3 tal jaar geleden was ik klant bij dommel(cityconnect)
doordat ik op een gegeven moment soms hele dagen zonder internet zat(wel een connectie met dommel volgens de modem) maar kon niets doen,niet surfen of nix...

Ik belde toen dagdagelijks naar dommel en kreeg altijd het standaard antwoord,meneer we zullen je lijn 24 uur monitoren ....
en nadien kreeg ik het standaardantwoord dat het aan mijn binnenbekabeling zat....

Ik heb dit verhaaltje van dommel een goede dikke 6 weken moeten slikken,dat het steeds aan mij lag....
Nooit heb ik hiervoor een compensatie gekregen.

Tot ik na veeel aandringen en aandringen vroeg achter een belgacom technieker...
deze man was dan uiteindelijk bij me langs geweest en die zei dat alles hier perfect was ,ook de bekabeling,maar dat het dus inderdaad aan dommel lag....
Deze mocht dit wel niet op papier zetten,om bepaalde redenen.... maar deze man vertelde me dat het puur aan dommel lag...

dus probleem nog steeds niet van de baan....
2 dagen nadien krijg ik een mail van dommel met 145 euro techniekerskosten...
Ik heb onmiddelijk naar dommel gebeld met de melding dat mijn probleem niet opgelost was ... en dat ik deze technieker ook niet zou betalen...

Kreeg ik daar het antwoord ahja meneer u betaald niet,dan gaat het via de gerechtsdeurwaarder....
en gesprek is heel kort gestopt...

Ik heb toen onmiddelijk de ombudsdienst gecontacteerd ....
deze hebben dommel in fout gezet en deze moesten dit rechtzetten...

Maar dommel reageerde zelfs niet op de brieven van de ombudsdienst....
en de ombudsdienst had me dan gezegt dat ik niets moest betalen....

Ik heb ook nooit niets meer betaald,heb weken lang mails gekregen van dommel da mijn proforma niet betaald was.... en heb deze ook gewoon genegeerd...
en nadien waren mijn diensten afgesloten en heb er nooit meer iets van gehoord....

Nu is mijn vraag de volgende:

Is dommel nu vandaag 3 Jaar verder nog even slecht bezig?
Ik zou graag cityconenct lite nemen vermits dit maar 13.99 euro/maand kost...

Wat zijn jullie bevindingen? of zeggen jullie nog steeds ; handen afhouden?

Mijn laatste vraag: dommel hun site zegt dat je 12 maanden contract hebt,maar de wetgeving zegt daar toch een andere regel voor nu?
Hoe zit het daarmee?

Groetjes en bedankt voor de feedback...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Tja, kort gezegd: wegblijven bij Dommel.

Als het werkt is het ok. Maar vanaf het moment dat er iets misloopt technisch/administratief is het een lijdensweg. En de vraag is niet of het ooit misloopt maar wanneer... Vroeg of laat heb je het toch vlaggen :x
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Dag Dommelgebruiker,

we zijn nu reeds sinds iets meer dan 3 jaren aangesloten op Dommel Cityconnect (Leuven binnenstad). Nog geen uitval gehad op één zondag na ergens enkele maanden geleden (is ook een thread over geweest hier op userbase). We hebben uitstekende surfsnelheid en ongelimiteerd surfen. Het enige minpunt was in het begin de opstart, het heeft enkele weken geduurd eer de lijn operationeel was... En als niet alles perfect werkt en je moet langs de helpdesk passeren, wel euh: dan moet je geduld hebben, soms veel geduld... Sinds ongeveer een jaar hebben we een upgrade gedaan naar Cityline en zijn we volledig naar VOIP overgeschakeld (voordien Belgacom-lijn voor inkomende gesprekken en uitgaand via Betamax). Ook daar zijn we heel tevreden van (heb wel de modem vervangen door een eigen exemplaar om zelf mijn uitgaande providers te kunnen kiezen, GSM gaat via Betamax). Hier zijn we zeer tevreden van, de gesprekskwaliteit is goed (hier in huis heeft niemand de overgang gemerkt...) en op die zondag een tijdje geleden na, was er geen downtime. Het enige - weerom - is dat je in het begin geduld moet hebben : als je cityline bestelt en daarbij nummerportatie aanvraagt, duurt het gewoon verschrikkelijk lang. Op de helpdesk spreken ze je van 6-8 weken, maar we hebben uiteindelijk 6 (!) maanden moeten wachten voordat de Fritzbox 5113 in de bus viel (een nieuw nummer is inderdaad maar 6-8 weken, het 2de gratis nummer hadden we op amper een week tijd). Dan was het gewoon inpluggen en 2 dagen later was de portatie in orde. Alles heeft dan nadien wel steeds correct gewerkt, maar we hadden in tussentijd al wel wat tijd aan de telefoon verdaan om te vragen wat het probleem was... We kregen daar wel steeds vriendelijke mensen aan de telefoon maar die waren ofwel onwetend of konden ons gewoon niet verder helpen. Soms was het ook wel ergerlijk dat ze beloofden je terug te bellen, maar dat helemaal niet deden. Een groot verschil met de helpdesk van EDPNet bvb, die bellen je binnen het kwartier terug (maar ja, hun prijszetting is dan ook compleet verschillend).

Hun technische setup (login via hun website Dommel.be) is eenvoudig (je kan enkel bepaalde uitgaande nummers blokkeren, maar bvb niet doorverbinden naar een ander nummer bij bvb vakantie). Je kan een beperkt lijstje zien van de meest recente uitgaande gesprekken en degene hiervan die niet gratis zijn. Tussentijdse billing is correct, telkens als er een 5-10 euro extra te factureren valt, krijg je automatisch een mailtje.

Kortom, hun product cityline is technisch goed en qua prijsklasse zeker concurrentieel met eender wie (bij jaarlijkse betaling 22euro/maand, 265 euro/jaar voor unlimited ADSL2+ en telefonie met 2000min gratis bellen naar vaste lijnen 70 landen en in de daluren ook naar GSM). Van support moet je je niet teveel voorstellen, maar daar betaal je dan ook niet voor... Ik heb toch de indruk dat hun helpdesk het laatste jaar wat verbeterd is (beter bestaft en wat beter geschoold personeel), vooral sinds dat Dommel een NV is geworden. Maar je moet van in den beginne er van uitgaan dat je zelf technisch onderlegd moet zijn en dat je geduld moet hebben als het niet helemaal vlot opgestart geraakt. Ben je van het opvliegende type, zou ik mijn tijd er niet aan verdoen... Ben je geduldig en woon je in Leuven, Antwerpen, Gent of een van de kleinere steden waar ze Cityline aanbieden, dan heb je een goed en stabiel product voor een lage prijs.

Voor de andere producten (Netline bvb of speedconnect) weet ik niet ik niet of de kwaliteit in orde is, ik heb er geen ervaring mee.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Niet wegblijven bij dommel cityline...
Fantastisch product tegen onklopbare prijs.

Al verschillende personen laten overschakelen, helpdesk twee keer nodig gehad, bij ene paar weken geduld moeten hebben.
Voorlopig allen zeer tevreden :beerchug:
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Heb in mijn 3 jaar dommel minder problemen gekend dan in een half jaar telenet (facturatie)

Moet zeggen dat ik als ik er nu niet nog bij zat ik er op dit moment niet voor zou kiezen. Er zijn betere alternatieven voor internet only als je de raw copper meerekent. Hun rol als prijs- en limietbreker is uitgespeeld. het is een irrelevante provider geworden.
bonkie
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2012, 07:55
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben reeds klant bij dommel sinds 15-08-2003 (toen nog enkel met hosting) en ik nam internet in het eerste jaar dat ze het aanboden.

Ik denk dat ik in al die jaren mischien 6-7 dagen offline was en nog eens 1 week maar dat was mijn eigen schuld.
- ik ben 3 keer van product veranderd, het duurde wel even maar kwam zonder probleem in orde
- 2 keer geen internet door belgacom (zeer snel opgelost door de bemiddeling van dommel)

Na al die negatieve posts hier wil ik toch zeggen dat ik DIK tevreden ben over dommel.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”