Sagem 3464 thuisnetwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Beste,

Na mijn overstap van Dommel naar Scarlet kan ik geen verbinding meer maken tussen mijn laptop en mijn satellietontvanger. Omdat het voor de overstap wel werkte zal het waarschijnlijk een instelling in de sagem f@st3464 zijn die ik moet aanpassen, maar door mijn "beperkte" kennis van dit soort zaken en door het ontbreken van een handleiding lukt het me niet om het in orde te krijgen.

Is er iemand die weet wat ik waar moet aanpassen zodat ik weer toegang heb tot mijn satellietontvanger (zenden en uitlezen kanalenlijst en bekijken van films die op laptop staan)?

Voor het verzenden van de kanalenlijst gebruik ik het programma dreamset, echter geeft deze nu de volgende foutmelding:
connecting to box fail, please check your ftp parameters
connecting to ftp://root:[email protected]:21


Alvast bedankt voor jullie hulp.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Graag wat meer info
- Welke router gebruikte je voor je op Scarlet was, en hoe was je laptop en dreambox aangesloten?
- Hoe heb je ze nu aangesloten (welke poorten op de Sagem enz)?
- Heb je in ftp://root:[email protected]:21 de xxx vervangen door het nieuwe IP van je satellietontvanger ?

Op de Sagem zijn poort 3+4 voorbehouden voor TV, je kan dus alléén poort 1+2 gebruiken (tenzij je dit wijzigt in de instellingen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

philippe, bedankt voor je reactie.
Het is opgelost. Ik had geen rekening gehouden met een nieuw ip-adres. Weer wat geleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”