Overstap vaste lijn Belgacom naar Telenet

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben van plan om met mijn vaste lijn over te stappen van Belgacom naar Telenet. Ik heb al een Fibernet Shake (Digitale TV en internet), met modem only opstelling.
Drie vraagjes:
1) Van in de garage, waar alles aan de muur hangt, vertrekken 2 telefoonkabels naar de woonvertrekken. Deze zijn echter wat kort afgesneden aan de Belgacom doos, zodat ze niet tot bij de Telenet modem geraken. Kan je deze op een gemakkelijke manier verlengen? (Zonder kwaliteitsverlies). Ongeveer 50 cm zou genoeg zijn.
2) Ik veronderstel dat deze draden, met een fiche erop gezet gewoon in de modem moeten gestoken worden. Kan dit in de modem only? Ik dacht dat er twee telefoonaansluitingen voorzien waren.
3) In de living en de slaapkamer, waar deze kabels toekomen heb ik een contactdoos hangen waar een 5-polige fiche van de telefoons ingaat (4 metalen en 1 plastic pin). Kan ik deze blijven gebruiken?
Dank bij voorbaat.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

1. Ja, dit kan héél makkelijk
2. Geen idee
3. Jazeker!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

skipper schreef:2) Ik veronderstel dat deze draden, met een fiche erop gezet gewoon in de modem moeten gestoken worden. Kan dit in de modem only? Ik dacht dat er twee telefoonaansluitingen voorzien waren.
Ik denk dat er inderdaad twee aansluitingen zijn... maar dat dit normaal voor aparte lijnen is.

Gewoon je beide kabels op elkaar aansluiten en alzo in één stekker steken dus lost je probleem op.
skipper
Pro Member
Pro Member

Heb een beetje verder gezocht, en het lijkt inderdaad dat dit voorzien is voor de aansluiting van twee verschillende telefoonlijnen (twee nummers). Een splitter op één uitgang zou inderdaad de manier zijn.
Dan blijft er nog één vraagje: kan Telenet telefoon aangesloten worden op een modem only? (Dacht van wel).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Ja, vanzelfsprekend.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skipper
Pro Member
Pro Member

Merci voor de feedback. Morgen eens langs de winkel gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”