Belgacom lanceert 4G op 5 november (2012)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Belgacom gaat op 5 november een commercieel 4G-aanbod lanceren. Vijf steden krijgen ‘zware dekking’, 9 andere steden zullen ‘goede dekking’ bieden. Dat maakte de operator bekend in de marge van het Broadband Forum in Amsterdam.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 173230.htm
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 173230.htm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
En een speciale applausje voor de strenge stralingsnormen in Brussel. Yay!
(niet dat mijn telefoon al LTE heeft of zo, maar kom).
(niet dat mijn telefoon al LTE heeft of zo, maar kom).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Ik ben er klaar voor! De 5e november krijg je meteen een speedtest vanuit Gent op het forum!
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Deel van't meubilair
Absurd gewoon... wired kunnen ze dit nog niet (eigenlijk wel maar ze leveren het zelf niet aan consumenten).upstream tot 10 Mbit
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de commerciële lancering is pas op 5 november, zou je niet wachten tot bekendmaking van het aanbod?tendonsie schreef:Ik ben er klaar voor! De 5e november krijg je meteen een speedtest vanuit Gent op het forum!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Eindelijk een goed excuus voor een nieuwe gsm.
Benieuwd of Belgacom internet onderweg zal upgraden naar 4G.
edit: deze?
Benieuwd of Belgacom internet onderweg zal upgraden naar 4G.
edit: deze?
Laatst gewijzigd door seagull 17 okt 2012, 21:17, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
aangezien ze spreken van "commerciële lancering op 5 november" veronderstel ik van wel
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Voor GSM -> Edgexenne schreef:de commerciële lancering is pas op 5 november, zou je niet wachten tot bekendmaking van het aanbod?tendonsie schreef:Ik ben er klaar voor! De 5e november krijg je meteen een speedtest vanuit Gent op het forum!
Voor Edge -> 3G moest je ook nooit bijbetalen toch?
Why zouden ze tarieven opleggen voor 4G.
Hun winst is naar mij weten dat wij duurdere abo's gaan nemen om genoeg traffic te kunnen gebruiken
De winst zit mij lijkt het dus in de grote databundels die ze extra gaan verkopen op lange termijn.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
4G is de nieuwste hype dus er zal wel een prijskaartje aan vast hangentendonsie schreef: Voor GSM -> Edge
Voor Edge -> 3G moest je ook nooit bijbetalen toch?
Why zouden ze tarieven opleggen voor 4G.
Hun winst is naar mij weten dat wij duurdere abo's gaan nemen om genoeg traffic te kunnen gebruiken
De winst zit mij lijkt het dus in de grote databundels die ze extra gaan verkopen op lange termijn.
Laatst gewijzigd door ik000ike 18 okt 2012, 09:03, in totaal 1 gewijzigd.
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik gok dat de 4G markt in het begin vooral voor het data only verhaal zal zijn. Het gratis maken of dezelfde prijs als 2/3G zou natuurlijk ervoor zorgen dat er meer early en friendly adopters zijn, ik denk dat er onder de generation klanten bv wel wat mensen zitten die regelmatig zeer nieuwe devices kopen.
We zullen het wel horen binnen een paar weken.
Maar hopelijk wordt er in Brussel ook is eens iemand wakker met gezonder verstand. De hoofdstad van europa valt uit de boot, juist de zone met het meeste aantal potentiële gebruikers.
We zullen het wel horen binnen een paar weken.
Maar hopelijk wordt er in Brussel ook is eens iemand wakker met gezonder verstand. De hoofdstad van europa valt uit de boot, juist de zone met het meeste aantal potentiële gebruikers.
-
- Deel van't meubilair
Als je ziet dat Groen en Ecolo er beiden op vooruit zijn gegaan kan je ervan op aan dat Belgie technologisch nog verder zal achterop geraken ! Ik begrijp echt niet met welk verstand mensen kiezen voor dergelijke partijen (hun agenda is gewoon meer destructief voor dit land dan die van de NVA).Tomsworld schreef:Maar hopelijk wordt er in Brussel ook is eens iemand wakker met gezonder verstand. De hoofdstad van europa valt uit de boot, juist de zone met het meeste aantal potentiële gebruikers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
belgische politiek IN HET ALGEMEEN is al tientallen jaren destructief voor dit land...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
Maar als je je gaat focussen op energie, communicatie en transport... en het daar overal MINDER wil gaan doen dan moet je toch beseffen wat de gevolgen zullen zijn ! Dergelijke dingen zijn DE hoekstenen van een moderne economie... als je die dus kapot maakt kan je er evengoed mee stoppen... of we dan gesplitst zijn of niet maakt dan niet meer uit (je kindjes zullen in armoede van de groene lucht - al zal men elders wel genoeg uitstoot blijven produceren - kunnen genieten dan).wied schreef:belgische politiek IN HET ALGEMEEN is al tientallen jaren destructief voor dit land...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
R 254 : In het andere geval zullen uw kinderen zich vooral kunnen amuseren met kliniclowns..
Reglementering is wel degelijk nuttig, zelfs al zorgt dit voor een mindere (tragere) economische groei. Overreglementering daarentegen is niet nodig.
Reglementering is wel degelijk nuttig, zelfs al zorgt dit voor een mindere (tragere) economische groei. Overreglementering daarentegen is niet nodig.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het ene gaat hand in hand met het andere, dat is wel duidelijk gebleken.
Het is de politiek die er voor zorgt dat geen enkele provider in het Brusselse antennes kan plaatsen hé.
Het is de politiek die er voor zorgt dat geen enkele provider in het Brusselse antennes kan plaatsen hé.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
De stralingsnormen zijn hier inderdaad echt wel erg in Brussel. Mijn gsm heeft max 1 streepje en schakelt voordurent tussen dit en geen bereik. Op het einde van de dag is de gsm dan ook plat van continue gsm ontvangst te zoeken. Volgens mij veroorzaakt dit meer schadelijke straling voor mij dan een gsm mast met hoger zendvermogen...
-
- Deel van't meubilair
Waar haal je die stelling vandaan... of werkt de FUD dan toch echt wel goed ? Tot op heden is hier geen enkel bewijs van !Jordy1990 schreef:R 254 : In het andere geval zullen uw kinderen zich vooral kunnen amuseren met kliniclowns.. .
Natuurlijk... je GSM zit constant op maximaal vermogen op die manier.Avenger 2.0 schreef:Volgens mij veroorzaakt dit meer schadelijke straling voor mij dan een gsm mast met hoger zendvermogen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik had het dan ook niet specifiek over de stralingsnormen in Brussel welke veel strenger zijn dan wat er door WHO opgelegd zijn, want daar ben ik ook geen voorstander van.
Je had het ook over het reglementeren van transport,... (hoekstenen van een economie) Als je niet inziet dat emissies (die onvermijdelijk vrijkomen tijdens industriele processen, transport,..) gereglementeerd moeten worden, is het tijd dat je eens degelijke wetenschappelijke bronnen raadpleegt. Want LD, LC, TLV-C,.. zeggen u precies niet veel.
Maar goed, dit is het laatste dat ik hierover zeg, de discussie is al te ver afgeweken van het onderwerp..
Je had het ook over het reglementeren van transport,... (hoekstenen van een economie) Als je niet inziet dat emissies (die onvermijdelijk vrijkomen tijdens industriele processen, transport,..) gereglementeerd moeten worden, is het tijd dat je eens degelijke wetenschappelijke bronnen raadpleegt. Want LD, LC, TLV-C,.. zeggen u precies niet veel.
Maar goed, dit is het laatste dat ik hierover zeg, de discussie is al te ver afgeweken van het onderwerp..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
zit nu in de USA en gebruik 4G om te surfen/werken en in 't weekend live streaming TV te kijken (uit Belgie, via VPN) : werkt perfect.
Dit is iets dat echt nodig is in België ... 'k snap niet waarom ze bij ons altijd zo ver achter staan om zulke technologieën in te voeren.
Prijskaartje valt trouwens goed mee : 50 dollar om een maand unlimited te surfen/downloaden (zonder abonnementskosten of langdurige verbintenissen te moeten aangaan).
Dit is iets dat echt nodig is in België ... 'k snap niet waarom ze bij ons altijd zo ver achter staan om zulke technologieën in te voeren.
Prijskaartje valt trouwens goed mee : 50 dollar om een maand unlimited te surfen/downloaden (zonder abonnementskosten of langdurige verbintenissen te moeten aangaan).
-
- Moderator
- Contacteer:
En waarom is dit "echt" nodig in België?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat laten ze ons graag geloven alvast, maar is dat wel zo? Ik vind alvast niet. Kabel (UTP, coax, fiber) is nog altijd sneller en betrouwbaarder dan wireless. Op welke manier ook. Er moet maar een obstakel in de buurt komen te staan en daar gaat je signaal... Ook weersomstandigheden etc moet je allemaal rekening mee houden.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Voor mensen die veel buitenshuis zijn is dit echt wel een serieuze verbetering tegenover 3G.krisken schreef:En waarom is dit "echt" nodig in België?
Als ge natuurlijk alleen maar thuis surft hebt ge dat idd niet nodig nee ...
-
- Moderator
- Contacteer:
Goh is allemaal te zien wat je bedoeld met "veel buiten zijn". Voor wat surfen en mailen is 3G meer dan snel genoeg vind ik. Ik sta niet haaks tov het 4G model maar vond de post dat we dit in BE "moeten" hebben wat overdreven.
Kan me best voorstellen dat mensen graag op hun vakantieverblijf in de Ardennen of aan de kust graag internet hebben maar ook daar moet 3G toch voor voldoen?
Kan me best voorstellen dat mensen graag op hun vakantieverblijf in de Ardennen of aan de kust graag internet hebben maar ook daar moet 3G toch voor voldoen?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
natuurlijk heb je gelijk wat ons kleine landje betreft. Het is echter geen toeval dat Nokia en Ericsson het levenslicht zagen op rotsbodem, waarin het moeilijk graven is! Bovendien kan 4G mij misschien én voip, én internet bezorgen wat stabieler is dan mijn huidige 3G ervaringen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat deze twee partijen ontsproten zijn op een gebied dat rotsvormig is, lijkt mij inderdaad toeval. Immers is Zwitserland momenteel europees koploper op gebied van FTTH. Tis nu ook niet dat je Zwitserland vlak kan noemen hé
Voor jij die een MV kaartje gebruikt voor internet en een Px kaartje voor VoIP zal 4G inderdaad een vooruitgang "kunnen" betekenen. Echter een gewone telefoniekabel in jouw appartement zou ook een oplossing zijn. En een veel goedkopere. Als ik bedenk dat je je Px kaartje (ik dacht Proximus Generation Connect) oplaad voor €20/maand en je daarboven nog een MV hebt (minimum 35 euro) dan geef je samen al €35 uit voor je internet. Terwijl er internetabonnementen waar je meer krijgt (snelheid, datavolume) voor minder (pakweg vanaf €20 + 13 euro RC). Bij dommel heb je zelfs goedkopere abonnementen.
Ik wil hiermee uiteraard jouw rekening niet maken, maar blijf het verbazend vinden dat je deze combinatie gebruikt ipv een reguliere internetprovider. Zeker aangezien je wel interesse hebt in sneller internet via 4G blijkbaar?
Voor jij die een MV kaartje gebruikt voor internet en een Px kaartje voor VoIP zal 4G inderdaad een vooruitgang "kunnen" betekenen. Echter een gewone telefoniekabel in jouw appartement zou ook een oplossing zijn. En een veel goedkopere. Als ik bedenk dat je je Px kaartje (ik dacht Proximus Generation Connect) oplaad voor €20/maand en je daarboven nog een MV hebt (minimum 35 euro) dan geef je samen al €35 uit voor je internet. Terwijl er internetabonnementen waar je meer krijgt (snelheid, datavolume) voor minder (pakweg vanaf €20 + 13 euro RC). Bij dommel heb je zelfs goedkopere abonnementen.
Ik wil hiermee uiteraard jouw rekening niet maken, maar blijf het verbazend vinden dat je deze combinatie gebruikt ipv een reguliere internetprovider. Zeker aangezien je wel interesse hebt in sneller internet via 4G blijkbaar?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
het heeft inderdaad geen zin om mijn rekening te willen maken, vermits deze 12,00 € voor MV data bedraagt + 10,00 € Pay&Go/Pay&Surf...
-
- Moderator
- Contacteer:
Ah kijk dan ging ik al van andere cijfers/producten uit.
Alé no hard feelings hé, jij moet met jouw geld doen wat jij wilt. Is gewoon ietske dat ik mij afvraag.
Alé no hard feelings hé, jij moet met jouw geld doen wat jij wilt. Is gewoon ietske dat ik mij afvraag.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
het is je vergeven...
Trouwens, Pay&Go geeft een bonus van 150 belminuten naar vaste lijnen, waarna ik 50 of 250 MB data koop voor voip naar GSM!
Trouwens, Pay&Go geeft een bonus van 150 belminuten naar vaste lijnen, waarna ik 50 of 250 MB data koop voor voip naar GSM!
-
- Pro Member
Iemand enig idee wat de prijzen zouden zijn ?
Als er enkel in die steden een zeer goede dekking zou zijn, wat betekent dit dan juist ? Heb je dan op plaatsen met minder of geen dekking wel 3G verbinding ? Of helemaal geen data dan ?
Als er enkel in die steden een zeer goede dekking zou zijn, wat betekent dit dan juist ? Heb je dan op plaatsen met minder of geen dekking wel 3G verbinding ? Of helemaal geen data dan ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou graag eens een FritzBox LTE testen. Er is nu blijkbaar een model uitgekomen die de Belgsiche 1800MHz frequency ondersteunt.
Weet iemand of er al 4G SIM kaarten beschikbaar zijn?
Komen er speciale abonnementen? Of zal iedere 3G SIM werken op 4G als je die in apparaat stopt die LTE ondersteunt?
Weet iemand of er al 4G SIM kaarten beschikbaar zijn?
Komen er speciale abonnementen? Of zal iedere 3G SIM werken op 4G als je die in apparaat stopt die LTE ondersteunt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De simkaart doet er niet toe, het toestel moet gewoon 4G aankunnen. Waar jij woont Philippe, ga je nog geen 4G hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Iemand enig idee of een HTC One S 4G aankan?
Kan er eigenlijk nietveel van terugvinden op Google, of ik kan niet uit aan de gegevens, er zijn blijkbaar over de hele wereld verschillende frequenties. Snap het plaatje niet zo heel goed.
Nota: wat mij enorm opvalt is dat de ping op het 3G Proximus netwerk de laatste tijd enorm verbetert is. Vroeger kon ik quasi nooit VoIP bellen via Betamax, tegenwoordig is dit nooit geen probleem meer. Iedereen verstaat me perfect. Wel nice, icm Generation Connect bel ik aan 2.5Cent Mobiel en gratis naar vaste lijn. Toch maar bij Proximus blijven dus
Kan er eigenlijk nietveel van terugvinden op Google, of ik kan niet uit aan de gegevens, er zijn blijkbaar over de hele wereld verschillende frequenties. Snap het plaatje niet zo heel goed.
Nota: wat mij enorm opvalt is dat de ping op het 3G Proximus netwerk de laatste tijd enorm verbetert is. Vroeger kon ik quasi nooit VoIP bellen via Betamax, tegenwoordig is dit nooit geen probleem meer. Iedereen verstaat me perfect. Wel nice, icm Generation Connect bel ik aan 2.5Cent Mobiel en gratis naar vaste lijn. Toch maar bij Proximus blijven dus
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee. Er zijn heel weinig smartphones in België die LTE aankunnen en dan nog op de frequenties die in BE zullen gebruikt worden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Ik hoop dat de LTE formules die aangekondigd worden aantrekkelijk zullen zijn (iets in de aard van generation connect, of gewoon inbegrepen bij GC natuurlijk ), want het zou me serieus helpen met mijn nieuwe gsm te kiezen (de lumia 920 met dus LTE lijkt me heel interessant, maar ik kom van android dusjah). Als ze nu zoals in de UK met 40 euro voor 500 MB-prijzen afkomen, dan weet ik dat ik voorlopig geen rekening met 4G moet houden.
net eens een lucky shot gedaan naar www.belgacom.be/4G en zo op een tijdelijke landing pagina terecht gekomen die stelt:philippe_d schreef:Komen er speciale abonnementen? Of zal iedere 3G SIM werken op 4G als je die in apparaat stopt die LTE ondersteunt?
Om gebruik te maken van het 4G-netwerk hebt u een tariefplan nodig waarbij 4G inbegrepen is. Bovendien moet ook uw toestel 4G ondersteunen. Ontdek binnenkort met welke tariefplannen u het 4G-netwerk meteen kunt gebruiken!