Stopzetting INDI

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik kreeg vandaag een brief van telenet dat ze indi gaan stopzetten tussen 26 november en 3 december wegens 'het niet kunnen garanderen dat alles via indi vlekkeloos zal verlopen omdat het netwerk verouderd is'.

Tuurlijk hebben ze een alternatief.... een hd digibox kopen voor 79 euro (met gratis activatie)... en dan te bedenken dat die digiboxen even terug oor 75 € over de toonbank gingen :s.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je kan altijd kiezen voor Belgacom/Scarlet of een andere DSL provider.
Er zitten nergens heilige boontjes, maar niemand bakt het zo bruin als Telenet...
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Heb momenteel indi en bgc tv.

Had graag indi gewoon behouden ipv te moeten overstappen naar telenet toestanden.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In de Telenet-boekhouding worden de INDI-klanten sinds begin dit jaar opnieuw gecatalogeerd als 'analoge klanten'.
Dus ja, die 'analoge' INDI-ers moeten volgens de Telenet-logica natuurlijk dringend overstappen op digitale tv.
Modbreak:
off-topic en provider bashing verwijderd. zie Forumregels.
De Telenet-indoctrinatie gaat gewoon verder zoals die keer toen 'coax' op magische wijze veranderde in 'fiber'.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

PumbaaH schreef:Ik kreeg vandaag een brief van telenet dat ze indi gaan stopzetten tussen 26 november en 3 december wegens 'het niet kunnen garanderen dat alles via indi vlekkeloos zal verlopen omdat het netwerk verouderd is'.
Ben nieuwsgierig : gaat dat bij jou om een oudere SD box of was het een HD model ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Ik ook, alles loopt hier nog via indi hd boxen!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

In elk geval heeft het netwerk hier niets mee te maken, of het nu Telenet of In-Di is in ex-Indi gebied, alles gaat over dezelfde kabel.
Het is ook niet zo dat alle zenders er meerdere keren opzitten.
Een zender zit er gewoon 1 keer op, met wat extra codering voor elke encryptie.
De oude (= SD) boxen van Indi gebruiken Irdeto, de nieuwere zitten op Nagra2, dezelfde codering dus als de oudere (= HD toestellen met smartcard) Telenet boxen, de HD boxen zelf zijn ongeveer van hetzelfde moment als de Telenet HD boxen uitgekomen zijn.
Vreemd dus dat er geen updates voor die boxen of codering meer te krijgen zou zijn.
Mij lijkt het vooral dat men de kijkers naar het TN platform wil pushen, omdat ze daar dan voor extra inkomsten zorgen door video op aanvraag te kunnen gebruiken.
Bovendien kon men bij In-Di een recorder kopen, terwijl men hem bij Telenet alleen kan huren, opnieuw extra inkomsten dus.
Natuurlijk kost het onderhouden van een apart platform wel extra, maar iemand die op het einde nog een HD recorder gekocht heeft, zal zich nu toch wel bekocht voelen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Vind dat het nog lang geduurd heeft, had verwacht dat ze dit eerder gingen doen. Al vind ik wel dat de zaken die nu geactiveerd zijn, geactiveerd moeten blijven.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
araes
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2012, 01:11
Bedankt: 1 keer

idem hier....met een HD recorder...is gewoonweg degoutant...op de moment dat het overgenomen werd wist ik al da dit er ging aankomen...tijd om te kappen met telenet en over te stappen nr iets anders...

zijn er manieren om opgenomen dingen op de indirecorder over te zetten nr iets anders?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

boulder schreef:
Ben nieuwsgierig : gaat dat bij jou om een oudere SD box of was het een HD model ?
Ik heb een hd model :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik noem dat niet echt een goede promotie inderdaad. Kunnen ze dit zomaar wettelijk?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Hier nog een HD-recorder gekocht aan 300 euro in promotie.
Toestel werkt nog altijd perfect. Kan trouwens niet gezegd worden van de later aangekochte Telenet digicorders.
Dan mogen ze bij Telenet toch met een beter aanbod komen dan een zogenaamde box.
Ik vermoed dat ze er het laatste nog willen uitpersen vooraleer ze hun netwerk gedwongen moeten vrijgeven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Steven7 schreef:Dan mogen ze bij Telenet toch met een beter aanbod komen dan een zogenaamde box.
Je kan altijd eens met hun commerciele dienst (niet de helpdesk !) contact opnemen en erachter vragen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Als het echt zo is dat de INDI-klanten in het systeem geregistreerd staan als "Analoge" klanten, dan kan het zeker de moeite lonen om aan te dringen op de aankoop van een HD digicorder voor €50. Dit is dan wel de vorige versie, maar blijft een aankoop, zonder een huurcontract opgedrongen te krijgen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Waarom zou je betalen voor een nieuwe decoder ? het is hun beslissing om je 'up te graden', de klant is meestal geen vragende partij.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

woutervh schreef:Als het echt zo is dat de INDI-klanten in het systeem geregistreerd staan als "Analoge" klanten,
Dat is écht zo.
Met ingang van 1 januari 2012 worden de abonnees van Telenets INDI‐platform, dat Telenet in oktober 2008 verwierf bij de overname van Interkabel, niet langer gerapporteerd als abonnees voor digitale kabel‐tv, gezien de niet‐interactieve status van het INDI‐platform en het feit dat deze abonnees over het algemeen geen incrementele bedrijfsopbrengsten genereren.
Met ingang van 1 januari 2012 worden alle INDIabonnees gerapporteerd als abonnees voor analoge kabel‐tv. Voor vergelijkingsdoeleinden heeft Telenet deze herclassificatie retroactief toegepast op alle gerapporteerde periodes vorig jaar. Deze herclassificatie heeft geen invloed op het totale aantal abonnees voor basiskabel‐tv die Telenet rapporteert, noch op de gesegmenteerde
bedrijfsopbrengsten uit kabel‐tv die Telenet rapporteert.
bron: http://hugin.info/136600/R/1650488/532238.pdf http://digitaletv.wordpress.com/2012/10 ... -abonnees/

Nu weet je meteen ook wat de échte reden is voor de stopzetting van INDI:
het feit dat deze abonnees over het algemeen geen incrementele bedrijfsopbrengsten genereren
boebel
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jun 2011, 16:10
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jammer dat INDI wordt stop gezet.
Ik moet dus noodgedwongen TN nemen, omdat er nog geen VDSL2 beschikbaar is in Kurigen.
Hasselt het uithangbord van Limburg, maar nog niet voor VDSL2, en duss geen goede BGC TV.

De woonvorm (voor personen met een handicap) is op zoek naar een goede aanbieder van telefoon/internet/tv.
Spijtig dat BGC uit de boot valt voor minimum 24 aansluitngen.

Bij mijn ouders hebben ze een tripple van BGC, tel/i'net/tv, en ik vind dat geweldig!

Met vriendelijke groeten,
boebel
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hasselt en kuringen hebben al lang vdsl2, je zal waarschijnlijk buiten de 1.4 km van een ROP wonen of aangesloten zijn op een kvd die ze "vergeten" zijn naar VDSL2 over te schakelen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Dat ze dan maar een gratis decoder geven. Ga geen rommel kopen bij hun, die gaat namelijk nooit zo lang meegaan als die degelijke indi boxen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

boebel schreef:Jammer dat INDI wordt stop gezet.
Ik moet dus noodgedwongen TN nemen, omdat er nog geen VDSL2 beschikbaar is in Kurigen.
Hasselt het uithangbord van Limburg, maar nog niet voor VDSL2, en duss geen goede BGC TV.

De woonvorm (voor personen met een handicap) is op zoek naar een goede aanbieder van telefoon/internet/tv.
Spijtig dat BGC uit de boot valt voor minimum 24 aansluitngen.

Bij mijn ouders hebben ze een tripple van BGC, tel/i'net/tv, en ik vind dat geweldig!

Met vriendelijke groeten,
boebel
Bel eens naar BGC en zeg eens dat het over 24 mogelijke aansluitingen gaat...wie weet :)

Telenet trekt de stekker uit digitale tv met Indi
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 722802.htm#

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De betrokken klanten zullen "een aantrekkelijk commercieel voorstel" krijgen om hun INDI-decoder om te ruilen voor een Telenet-toestel.
Als klant zou ik gaan voor 0 euro... 8)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

en jawel...... gisterenavond even gekeken en er zijn slechts enkele zenders die het nog doen met name een, een HD, canvas, canvas HD en france 3.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dat zijn de zenders die ongecodeerd op de kabel zitten en je ook gewoon op een TV met DVB-C tuner kan ontvangen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”