iBench

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Beste makers van iBench,

zoals al gezegd, nog eens proficiat met jullie programma. ik heb echter de volgende vraag, kunnen jullie een pagina maken met alle informatie over het programma op een eenvoudige url (algemene info, directe link naar download, disclaimer, version info, ...), zodanig dat we die informatie niet in verschillende artikels moeten zoeken op het forum. Op die manier kan ik ook eens reclame maken voor jullie tool binnen Belgacom/Skynet...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dat zullen we zeker doen :)
Momenteel zitten een groot deel van de moderators hier midden in de examens waardoor er nu nog niet veel aan gedaan zal/kan worden.
Mijn examens zijn deze week afgerond en van anderen ook, The Oddity heeft eind volgende week pas gedaan dacht ik.
In ieder geval zijn er veel plannen voor na de examens.
Zo zijn we van plan een .be domain te nemen en ergens een degelijke site van de sub te hosten. Op die site kunnen we dan ook het iBench programma zetten met alle informatie daarrond die nodig is.
Momenteel is het iBench programma nog niets meer dan een lelijk klein eendje dat hopelijk (na de examens) net zoals in het sprookje een mooie zwaan zal worden :)

Momenteel is er wel al zo'n post met wat info en een korte disclaimer over iBench, je vindt deze topic hier: http://www.nosta.org/skynet/forum/viewtopic.php?t=354

Het is dus misschien beter nog even te wachten met reclame te maken totdat het tooltje wat volwassener is (en ook de Sub er met een nieuwe site is), want dan zal het waarschijnlijk wat beter overkomen bij Belgacom/Skynet.

We zullen u op de hoogte houden van het verloop van zowel het iBench programma als de Sub zelf, zo heeft u steeds genoeg materiaal om naar voor te brengen.

Toch kan ik al zeggen dat ik en zeker ook de Sub blij zijn dat u dit wil doen, wij danken u hiervoor dan ook :)
NuKeM
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

aha

zeg ma eens aan skynet dat ze i.p.v internet explorer mijne webbrowser moeten "shippen" aan nieuwe klanten :mrgreen: dat is misschien wat *teveel* gevraagd persoonlijk zou ik al heel tevreden zijn als skynet het bestaan van deze tools vermeld desnoods met een disclaimer dat skynet zelf er geen support voor geeft :roll:
Registered Linux user #286313
All Your Base
Plus Member
Plus Member

erik,

kan jouw functionaliteit eigenlijk niet ingebouwd worden in internet explorer zelf? ik heb toch nog al programma's gezien die dingen toevoegen aan't menu van internet explorer?
All Your Base
Plus Member
Plus Member

effe zelf gekeken, die menu item aan ie toevoegen is kinderspel, maar nu natuurlijk laten verwijzen naar de skynet website...
All Your Base
Plus Member
Plus Member

btw, als jullie een degelijke site in mekaar willen steken voor die nieuwe domeinnaam met php/mysql wil ik graag mijn steentje bijdragen...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

All Your Base schreef:btw, als jullie een degelijke site in mekaar willen steken voor die nieuwe domeinnaam met php/mysql wil ik graag mijn steentje bijdragen...

Ha, leuk :) iedereen is welkom om te helpen.
We zoeken nu enkel nog een goede webhoster, als we die hebben kunnen we echt starten.
Ken jij misschien een goede webhoster? Want we komen daar maar moeilijk uit (we hebben er al één getest voor een week en die was niet op alle punten wat het moest zijn), ervaringen van anderen zijn dan ook altijd welkom.
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

All Your Base schreef:erik,

kan jouw functionaliteit eigenlijk niet ingebouwd worden in internet explorer zelf? ik heb toch nog al programma's gezien die dingen toevoegen aan't menu van internet explorer?

Mmm inderdaad, zoiets als de Google toolbar, met daarin de status tickets van skynet + volume checker en eventueel nog wat zaken.
Dat zou geen slecht idee zijn :)
Maar ik dacht altijd dat zoiets niet zo makkelijk te maken was.. aangezien jij zegt van niet zal ik er eens achter zoeken na mijn examens :)
Zo'n statusbar in IE is misschien wel de beste en handigste optie.

Één nadeel: de mensen die Opera of mozilla gebruiken zullen het zonder moeten doen :(
Andere optie: zoiets als Winbar (een balk boven of onderaan je scherm), maar dat vind ik eerder nogal storend en niet echt elegant als het gewoon dient om je volume te checken..
NuKeM
All Your Base
Plus Member
Plus Member

kzal morgen eens iets posten, was het daarstraks wat aan't uitproberen...
All Your Base
Plus Member
Plus Member

wat die hosting betreft heb ik zelf een abo bij combell.be, of ze goed zijn kan ik niet zeggen, maar ik heb er alleszins nog geen problemen mee gemerkt, en de servers staan dacht ik in belgie. je kan om maar iets te zeggen ongelimiteerd mysql db's aanmaken en ongelimiteerd subdomeinen configureren wat ik toch wel belangrijk vond. de prijs valt voor belgische normen ook goed mee.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

All your base,

zoals nukem dus gezegd heeft verlamen de exmans ons werk hier een beke eh. Maar ik heb zo een lijstje hier naast mij liggen met nen TO DO

En daar staat al op voor een aparte support page, voor iBench en webbrowser, met manualke,... download etc. etc. etc. (natuurlijk met een disclaimerke)

Dus na de examens gaan we daar direct werk van maken! En houden we u zeker op de hoogte eh!

All your base, thx for offering help! We kunnen alle hulp gebruiken!
e.g. (paar dingen waar ik aangedacht heb)
- registratie van phpBB uitbreiden op de site zelf... dus dat je op de site zelf ook kan zien wie online is enzo.. en dat je op de site zelf (enkel registered, met dezelfde gegevens van forum) vb kan deelnemen aan poll) Weet nog niet goed aan beginnen ;-)

- verder nog een post-systeem om nieuws berichten te posten op de homepage, om ook vb. wekelijks de homepage makkelijk een beetje te kunnen aanpassen en editten met actuele zaken...

Wat die hosting betreft combell?? komt er niet zo goed uit in de netwerktest..., lijkt mij ook nogal duur voor de space enzo die je maar krijgt. Ik denk dat de provider die wij op het oog hebben toch nog dat ietsje meer heeft voor ons ;-)

Als ik mij niet vergis krijg je bij combell voor +- € 120 zo een 20Mb, terwijl wij al een aanbod aan het bekijken zijn voor € 109 zo'n 450Mb, met nog veel meer extra's....
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ja dat denk ik wel je kan menuitems of toolbarbuttons toevoegen aan internet explorer zelf maar ik vress dat bill microsoft gates mij dat kwalijk gaat nemen :mrgreen:

eigenlijk TWebBrowser de delphi component die webbrowing functionaliteit biedt is een atcivex component ->shdocvw.dll

dus het is nog altijd internet explorer alleen in een ander "kleedje" maar ik heb dat nog al gezien dat er toolbarbuttons en menuitems aan internet explorer toegevoegd worden zal daar eens naar kijken ;)

http://www.euromind.com/iedelphi/getting_started.htm

Editted by SeNsEi Ze0n (2X):
fixed URL (again)
Erik
Elite Poster
Elite Poster

done,

dat is best mogelijk ja ..........
Afbeelding

dat is wat ge bedoeld he AllyourBase dit kan je doen door naar de windows registry te schrijven (niet zonder risicos .......)

as ge op da pictogram klikt start het mijne webbrowser maar ik wil best eens onderzoeken as we dat niet "kleiner" kunnen maken :mrgreen: het voegt ook een menuitem toe ......

Afbeelding

nu wil ik best eens onderzoeken of we dat niet "volledig" aan internet explorer kunnen toevoegen (zonder mijne webbrowser dan) ;)

greetz

Erik
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Erik, die link is een fout, hij geeft deze error:
You are not authorized to view this page
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster

tjien ja ge hebt gelijk en als ge naar www.google.be gaat en typt daar in die zoekbox "iedelphi" dan komt hetzelfde adres tevoorschijn en dan werkt het wel ? waarschijnlijk heeft de eigenaar van de server hem verkeerd geconfigureerd.Das gewoon een site waar ge tools en komponenten kunt downloaden die het werken met internet explorer gemakkelijker maken (Borland Delphi only) misschien werkt het als ge een andere url pakt http://www.euromind.com/iedelphi/getting_started.htm

greetz

Erik
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ja deze werkt wel, in de vorige post heb je geen pagina verwijzing eringezet, en in de 2e wel dus dit zal moeten
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm leuk, heel leuk, kunnen dat maybe samen spreaden met die settings voor IE, die ik in modstalk aan gehaald heb.

erik en nukem jullie leveren pracht werk. Great job!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik heb ondertussen al een versie van iBench (die naam zal nu wel moeten veranderen) die enkel het volume checkt en werkt in de tray (tot nu toe enkel nog maar dezelfde functionaliteit als de gekende iBench versie, maar dat zal wel veranderen).
De naam iBench kunnen we dan houden voor een programma dat enkel de speed test :)
Vanavond komt die tray versie van de volume checker misschien online in de modsectie om te testen (zoek misschien ondertussen ook al naar een naam ;)).
Ik ben nog even verder werken aan deze versie cy :)
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb zojuist vastgesteld dat alle opvragingen voor het volume van skynet in iBench via nukem zijn site gaan. Ge zijt toch zeker dat er via uwe site niets opgeslagen kan worden ofzo? Hoe wordt ons paswoord door uwe site geleid? Da ziet er mij dan toch nie veilig uit ze, als alles langs u paseerd, dan kunt gij da allemaal inkijken wa da wij doen, of zelfs ons abonnement gebruiken. Kunt ge echt niets maken dat volledig onafhankelijk van adslbox.be werkt (en ik vindt dat ge ons toch vooraf moogt waarschuwen dat iBench een klein internetexplorerke is waarmee ge die 1 pagina op uwe site bekijkt).
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Pi R² schreef:Ik heb zojuist vastgesteld dat alle opvragingen voor het volume van skynet in iBench via nukem zijn site gaan. Ge zijt toch zeker dat er via uwe site niets opgeslagen kan worden ofzo? Hoe wordt ons paswoord door uwe site geleid? Da ziet er mij dan toch nie veilig uit ze, als alles langs u paseerd, dan kunt gij da allemaal inkijken wa da wij doen, of zelfs ons abonnement gebruiken. Kunt ge echt niets maken dat volledig onafhankelijk van adslbox.be werkt (en ik vindt dat ge ons toch vooraf moogt waarschuwen dat iBench een klein internetexplorerke is waarmee ge die 1 pagina op uwe site bekijkt).

Het programma slaat je paswoord enkel veilig op op je eigen pc en niemand die dat kan lezen behalve het programma zelf.
Ik zal even kort uitleggen hoe het programma ineen zit.
Je geeft je login en password in en hij bewaard dat veilig op je HD (dus niet bij ons).
Je klikt op de knop om je volume te checken.
Nu zal het programma in feite gewoonweg IE openen in zichzelf! Het opent het bestand met je login en passwd, ontcijfert ze en geeft ze door aan de IE in iBench op zo'n manier dat hij eigenlijk de gebruiker simuleerd (iBench vult dus alles netjes in en drukt op het knopje 'Inloggen' op de site van skynet). Laat mij ook nog eens opmerken dat die site van skynet benaderd wordt via een veilige geëncrypteerde verbinding zodat niemand 'de verbinding tussen jou en de site' kan afluisteren om zo je login en passwoord te vinden. Terug naar ons programma, het is ondertussen ingelogged en simuleerd ge gebruiker verder (klikt bovenaan om naar de volumegegevens te surfen). Eens op de pagina aangekomen met je volume op zal het vragen aan de IE die in iBench werkt om de source code te geven. Daaruit haalt het programma dan al de waarden van je huidige volumestand. Daarna surft het programma nog even door naar de pagina met de gedetailleerde verbindingseigenschappen van de huidige maand en haalt hier op dezelfde manier de gewenste data uit.
Vervolgens stuurt het programma al deze gegevens van je volume naar een php script op adslbox.be waar het in een mooiere vorm wordt gegoten (wat berekeningen + grafiekje). Indien je wat IT kennis hebt weet je dat je heel eenvoudig kan nagaan welke waarder er allemaal worden doorgestuurd naar adslbox.be. Je zal merken dat je password hierin NIET verwerkt zit (momenteel zelfs je login niet, maar er zijn plannen om eventueel ook indien gewenst een gebruikerhistory aan te bieden op basis van je login die wat gedetailleerder zal moeten zijn dan die van skynet..)
Ik begrijp dat je je dit afvroeg, maar ik kan je verzekeren dat wij ons nooit zullen verlagen tot het stelen van logins en paswoorden!
Hopelijk voldoet deze uitleg :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R² schreef:Ik heb zojuist vastgesteld dat alle opvragingen voor het volume van skynet in iBench via nukem zijn site gaan. Ge zijt toch zeker dat er via uwe site niets opgeslagen kan worden ofzo? Hoe wordt ons paswoord door uwe site geleid? Da ziet er mij dan toch nie veilig uit ze, als alles langs u paseerd, dan kunt gij da allemaal inkijken wa da wij doen, of zelfs ons abonnement gebruiken. Kunt ge echt niets maken dat volledig onafhankelijk van adslbox.be werkt (en ik vindt dat ge ons toch vooraf moogt waarschuwen dat iBench een klein internetexplorerke is waarmee ge die 1 pagina op uwe site bekijkt).

Hmm, kan dus uitleg van Nukem enkel bevestigen... plus

Ik denk toch wel dat het minimale werk dat je hier van ons al gekregen hebt dat we niet van plan zijn deze zaken te stelen... that isn't the SuB-way! Waarom we jullie nu niet echt vré verwittigen? omdat het nog maar een aplha release is eh, als er een volledige versie gelanceerd wordt dan zullen er support pages, news etc. etc komen.

Je mag er van gerust zijn je gegevens zijn niet public!
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

met andere woorden, het programma logt eerst onafhankelijk in op skynet, het haalt de soucrecode op van de nodige pagina, en die sourcecode stuurt hij door naar nukem zijn php-script dat verder alles ontleed. Daar kan ik mee leven, zolang het zich beperkt tot de volume-pagina.

Als je ooit een historie wil maken op login, zou ik toch ook graag zien dat je zelf die functie kunt uitschakelen als je dat wilt
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, veel andere dingen kunne we daar niet stelen ofzo eh..., ge moogt er gerust van zijn dat doen we niet!

In de toekomst denken we aan het volgende:

Ibench zal dermate evolueren zodat de pagina die je nu krijgt, een aantal opties meer krijgt vb. een uitgebreidere history dan Skynet.... die pagina zou evenueel enkel accessable zijn op basis van een login:pwd -denk ik- kan zijn dat het anders gedaan wordt ook ;-)

Anyway, alles van data die daaruit zou komen vliegt gewoon in een mysql database.. verder wordt daar niks mee gedaan. Het enige wat er maybe meegedaan zou kunnen worden - indien het bruikbaar materiaal is - is een statistiek trekken van het percentage gebruikers dat niet genoeg heeft aan 10Gb.. zo kunnen we eventueel iets opzetten bij Skynet.

Wat we zeker niet gaan doen is loggen op je login vb. bkxxxxxx. Is zuiver cijfermateriaal eh... we gaan in geen geval ooit privé-data van iemand publiceren of rippen of anything.

We zijn er gewoon om te helpen eh!! Beetje meer vertrouwen.. of je die history gaat kunnen uitzetten.. dat weet ik nog niet, het enige wat daarmee gebeurd in de data base is: gebruiker X heeft Ydata upload, Z data download. Das ongeveer alles. daar komen geen logins bij kijken en ook je pwd niet! Wat kunnen wij met die data? mja zoals gezegd statistiek trekken eh... That's it.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Pi R² schreef:met andere woorden, het programma logt eerst onafhankelijk in op skynet, het haalt de soucrecode op van de nodige pagina, en die sourcecode stuurt hij door naar nukem zijn php-script dat verder alles ontleed. Daar kan ik mee leven, zolang het zich beperkt tot de volume-pagina.

Als je ooit een historie wil maken op login, zou ik toch ook graag zien dat je zelf die functie kunt uitschakelen als je dat wilt

Uitschakelen zal zeker een mogelijkheid zijn!
Maar zover zijn we nog niet, eerst zien dat het programma doet wat het moet doen en dan kunnen we wat uitbreiden :)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”