Weet iemand de voor- en nadelen van beide toestellen?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk HD
Galaxy S||| of iPhone
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
SGS III
Pluspunten
Groot en gebruiksvriendelijk 4,8 inch scherm.
2.100 mAh accu zorgt voor langere accuduur.
Quad core-processor voor soepel multitasken.
Stijlvol en slank vormgegeven.
Verbeterde camera schiet snel foto's van hoge kwaliteit.
Snel en eenvoudig delen van bestanden met Wifi direct en NFC.
Minpunten
Door zijn afmeting is hij niet voor iedereen prettig vast te houden in 1 hand.
Iphone 5
Pluspunten
Snelle gebruikservaring door nieuwe A6-processor.
Hoogwaardig aluminium en glas design.
Gelijktijdig filmen en foto's maken.
Minpunten
Voor gebruik van oude accessoires heb je een verloopstukje nodig in verband met nieuwe connector.
-> http://www.pdashop.be/vergelijken/225040/226225/
Bron: Coolblue.
Voor de rest zou je naar daar kunnen gaan en de 2 toestellen eens van dichtbij bekijken. Meestal zijn er demotoestellen aanwezig en kan je ze beide eens testen.
EDIT: googlen naar gebruikers ervaringen/klachten over beide telefoons leer je ook de zwakke kantjes kennen.
Pluspunten
Groot en gebruiksvriendelijk 4,8 inch scherm.
2.100 mAh accu zorgt voor langere accuduur.
Quad core-processor voor soepel multitasken.
Stijlvol en slank vormgegeven.
Verbeterde camera schiet snel foto's van hoge kwaliteit.
Snel en eenvoudig delen van bestanden met Wifi direct en NFC.
Minpunten
Door zijn afmeting is hij niet voor iedereen prettig vast te houden in 1 hand.
Iphone 5
Pluspunten
Snelle gebruikservaring door nieuwe A6-processor.
Hoogwaardig aluminium en glas design.
Gelijktijdig filmen en foto's maken.
Minpunten
Voor gebruik van oude accessoires heb je een verloopstukje nodig in verband met nieuwe connector.
-> http://www.pdashop.be/vergelijken/225040/226225/
Bron: Coolblue.
Voor de rest zou je naar daar kunnen gaan en de 2 toestellen eens van dichtbij bekijken. Meestal zijn er demotoestellen aanwezig en kan je ze beide eens testen.
EDIT: googlen naar gebruikers ervaringen/klachten over beide telefoons leer je ook de zwakke kantjes kennen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Beetje lastige vraag. Er zijn weinig kritisch eerlijke mensen te vinden die beide toestellen rationeel kunnen/willen vergelijken. Om maar één voorbeeld te geven, quote van Titanium/Coolblue:
Dat is waar, maar het is ondertussen al even bewezen dat die quadcore (een stuk) trager werkt met Android dan de dualcore (iPhone) met iOS. Maar velen willen of durven dat niet toegeven. En zo zijn er vele vele zaken, beiden in het voordeel en nadeel van zowel de SIII als de iPhone. Het is een spelletje iOS / Android bashen geworden. De absoluut enige manier om een goede keuze te maken voor jezelf is naar de winkel gaan en ze beiden gaan testen.SIII: Quad core-processor voor soepel multitasken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Het voordeel aan de iPhone is dat je de apps die je al op je iPad hebt staan vaak ook kan downloaden voor je iPhone. Ze synchroniseren ook goed samen omdat het OS vrijwel hetzelfde is. Het nadeel van de iPhone 5 is dan weer dat er zeer snel krassen op komen door het materiaal, hij een lage val vaak niet overleeft zonder grote barsten in het scherm, de slechte maps applicatie (als je dat gebruikt. Er zal wel verbetering in komen + je kan altijd maps.google gebruiken of een gps applicatie downloaden) en de nieuwe connector (dus accessoires van je iPad zal je niet kunnen gebruiken op je iPhone zonder een te dure adapter).
De SIII is vlot, het OS is meer open en de bouw is dan wel niet uit hetzelfde materiaal dan de iPhone maar het is in de praktijk toch iets steviger (minder snel krassen en minder snel barsten in het scherm). Het nadeel van de SIII is dan weer dat het Android is en updates de nodige tijd in beslag nemen voor ze de gebruiker bereiken (als ze de gebruiker al bereiken). Het toestel is groot, het went wel snel om het vast te houden, maar zeker als je van een klein toestel komt voelt het onwennig aan in het begin. Je kan de apps tussen je iPad en je SIII niet uitwisselen (dus als je gelijkaardige apps wil zal je ze in de playstore opnieuw moeten aanschaffen of freeloaden). Android is anders dan IOS in gebruik, dit is daarom niet slechter natuurlijk maar als je de iPad gewend bent is het in het begin vaak even wennen.
Qua snelheid liggen ze bij dagelijks gebruik dicht bij elkaar, quadcore is een leuke term op de verpakking maar staat daarom niet gelijk aan veel betere prestaties.
De SIII is vlot, het OS is meer open en de bouw is dan wel niet uit hetzelfde materiaal dan de iPhone maar het is in de praktijk toch iets steviger (minder snel krassen en minder snel barsten in het scherm). Het nadeel van de SIII is dan weer dat het Android is en updates de nodige tijd in beslag nemen voor ze de gebruiker bereiken (als ze de gebruiker al bereiken). Het toestel is groot, het went wel snel om het vast te houden, maar zeker als je van een klein toestel komt voelt het onwennig aan in het begin. Je kan de apps tussen je iPad en je SIII niet uitwisselen (dus als je gelijkaardige apps wil zal je ze in de playstore opnieuw moeten aanschaffen of freeloaden). Android is anders dan IOS in gebruik, dit is daarom niet slechter natuurlijk maar als je de iPad gewend bent is het in het begin vaak even wennen.
Qua snelheid liggen ze bij dagelijks gebruik dicht bij elkaar, quadcore is een leuke term op de verpakking maar staat daarom niet gelijk aan veel betere prestaties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Mij lijkt het vooral dat iOS veel beperkter is qua tweak-mogelijkheden, maar daardoor ook veel simpeler en gemakkelijker in gebruik en het daardoor een veel breder publiek aanspreekt. Idem bvb met de non-multitasking van iOS: als gewone gebruiker ga je nooit in situaties komen waar je je afvraagt waarom de app waar je nu mee bezig bent ineens zo traag is omdat er toevallig een ander proces tilt aan 't slaan is.
Ik ben zelf een Android man (CM7 op mijn oude Desire) maar we hebben nu sinds een paar dagen een iPad in huis, dus zal stilaan kunnen zien of mijn initiële indruk bevestigd wordt. Wat ik wel een groot gemis vind in iOS is het ontbreken van widgets.
Ik ben zelf een Android man (CM7 op mijn oude Desire) maar we hebben nu sinds een paar dagen een iPad in huis, dus zal stilaan kunnen zien of mijn initiële indruk bevestigd wordt. Wat ik wel een groot gemis vind in iOS is het ontbreken van widgets.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan ook nog altijd een kijkje nemen naar Windows Phone 8.
De vraag is wat je verwacht van je mobiel OS...
De vraag is wat je verwacht van je mobiel OS...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Hier vind je ook een test: de Iphone 5 geplaatst naast (ondermeer) Galaxy S3
http://www.zdnet.be/news/144352/test-ip ... -pijnbank/
Uiteraard, een 'machine'test zegt weinig over gebruiksgevoel.
http://www.zdnet.be/news/144352/test-ip ... -pijnbank/
Uiteraard, een 'machine'test zegt weinig over gebruiksgevoel.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Ik heb nu een iPhone 4S, Macbook Pro, iMac en iPad, maar zit toch enorm te twijfelen om als telefoon een S3 te nemen... IOS vind ik redelijk gesloten en enkele belangrijke functies mis ik toch.
Zo heeft mijn moeder een gsm van +/- 25 euro en heeft zei wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld privégesprekken te blokkeren... Dit mis ik wel serieus op mijn iPhone.
Zo heeft mijn moeder een gsm van +/- 25 euro en heeft zei wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld privégesprekken te blokkeren... Dit mis ik wel serieus op mijn iPhone.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Mijn broer en ikzelf hebben elk een S3 en ben er super tevreden over. Is wel geroot en CM9 op geïnstalleerd.
Ben zelf nog nooit aan Apple geweest, daarom dan ook een Android toestel voor mij.
Ben zelf nog nooit aan Apple geweest, daarom dan ook een Android toestel voor mij.