hallo
heb eens een vraagje?
ik heb thuis de scarlet modem van sagem
als ik mijn 2 pc verbind met elkaar met ethernetkabel haal ik een max snelheid van 10 mb wat mij erg traag lijkt heb al geprobeert met een router tussen te plaatsen maar die blijft hetzelfde
wie weet er een oplossing aub
mvg
sagem f3464
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
10MB/s of 10Mbps? Hoe is de snelheid gemeten? Want 100Mbps komt overeen met ongeveer 12MB/s. Als het toch 10Mbps is dan zal er waarschijnlijk een instelling zijn van je netwerkkaart die niet goed staat zoals half en full duplex.
-
- Pro Member
http://www.home-network-help.com/speed-and-duplex.html
Heb je ook al eens met een andere netwerkkabel geprobeerd?
Heb je ook al eens met een andere netwerkkabel geprobeerd?
-
- Pro Member
Hoe zijn die snelheden gemeten? Want normaal staat alles automatisch op 100Mbps tegenwoordig. Als je met een powerlan adapter hebt geprobeerd en de snelheid is 5MB dan komt dit overeen met ongeveer 40Mbps. Zeker dat je MB en Mbps niet door elkaar hebt gehaald?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
standaard staat een netwerkadapter op de hoogst mogelijke snelheid van de kaart en de hub/switch/modem/router-poort.
Vraag die ik me stel is hoe je dit hebt nagekeken. De snelheid waarop die ingesteld is kan je afkijken vanaf de status van je netwerkverbinding. Normaal heb je een icoontje links onderaan met je netwerktoestand. ALs je hierop klikt met de linkermuisknop, dan kan je de eigenschappen opvragen.
Vraag die ik me stel is hoe je dit hebt nagekeken. De snelheid waarop die ingesteld is kan je afkijken vanaf de status van je netwerkverbinding. Normaal heb je een icoontje links onderaan met je netwerktoestand. ALs je hierop klikt met de linkermuisknop, dan kan je de eigenschappen opvragen.
- mailracer
- Elite Poster
dat kan niet. Normaal moet je zien 10Mbps (10 megabit per seconde) of 100Mbps/sec of 1Gbps. Waneer zie je 5.70MB verschijnen ? ALs je iets copieerd ? indien ja. Vanaf wat medium ?
Welke besturingssysteem gebruik je ?
Welke besturingssysteem gebruik je ?
- mailracer
- Elite Poster
Ik vermoed dat je met recente systemen werkt en dus een Gigabit netwerk kaart hebt. Ik vermoed dus ook dat je hub/switch de boosdoener is. Ofwel heb je een probleem met je netwerkkabel. Deze bestaat uit 4 koperparen. Voor 100Mbit heb je het groene en oranje paar nodig. Gbit verreist de 4 koperparen. Dus ook bruin en blauw.
Als je kabel bijv ook gebruikt word voor telefoon (het blauwe paar), dan heb je maar 100 Mbit.
Als je kabel bijv ook gebruikt word voor telefoon (het blauwe paar), dan heb je maar 100 Mbit.
Wou geen nieuwe thread maken maar weet iemand hoe je primary en secondary dns kan veranderen van de sagem? Ik heb een account met unblockus.com en verander liever de modem ipv al mijn apparaten apart te veranderen.