Contract opzeggen incl tablet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Met de wijzigingen van 1 oktober zou ik graag mijn abonnementen een beetje anders indelen.

Huididge situatie:

Huur tablet 10.1
Huur internet mobiel 5 euro mnd (was verplicht)
Internet Maxi
TV
Contract reeds meer dan 1 jaar in werking

Met de nieuwe wet kan ik dus gemakkelijk afzien van mijn internet tv mobiel internet, maar wat met de tablet?

Iemand enig idee hoe ze dit gaan berekenen?
Ik heb gelezen als je nu een nieuw contract aangaat dat ze er een aflossingstabel bijsteken en als je dus na 6 maand uw contract beëindigd je de restwaarde zal moeten betalen, maar wat met oude contracten?

Voordat ik naar een Belgacom center start zou ik dit graag weten waar ik sta.

Bedankt
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Toch maar eens een center bezoeken, dan kan je indien gewenst direct veranderen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dit waren de algemene voorwaarden van dat tablet aanbod :

Code: Selecteer alles

Algemene voorwaarden
1. BETALING1.1. De facturatie van het abonnement op internet, mobiel internet en de huur van de Tablet gebeurt via de maandelijkse Belgacom factuur. 1.2. Het abonnementsgeld voor internet is verschuldigd zodra de dienst geactiveerd wordt. Mocht de dienst niet geactiveerd zijn binnen de maand volgend op de terbeschikkingstelling van de Tablet om redenen die toe te schrijven zijn aan de klant (niet limitatief: annulering van of afwezigheid op het ogenblik van een afspraak met de technici van Belgacom, plaats van installatie niet conform de technische voorschriften, enz.), dan zal de prijs voor de huur van de Galaxy Tab € 23/maand bedragen voor de Galaxy Tab 7 inch of € 30/maand voor de Galaxy Tab 10 inch. Mocht de dienst niet geactiveerd worden binnen de maand volgend op de terbeschikkingstelling van de Tablet om redenen die toe te schrijven zijn aan Belgacom, dan heeft de klant twee opties: a.Hij betaalt de verkoopprijs van de Tablet. Hij kan zijn abonnementsaanvraag voor internet laten lopen of zijn abonnementen op internet en mobiel internet zonder onderbrekingsvergoeding opzeggen. b.Bij niet-betaling van de verkoopprijs van de Tablet zal het contract met betrekking tot internet en mobiel internet, en de huur van de Tablet van rechtswege aflopen. De klant dient de Tablet in overeenstemming met artikel 8 terug te brengen naar een Belgacom Center. 1.3. Het abonnementsgeld voor de Tablet en voor mobiel internet is verschuldigd vanaf de terbeschikkingstelling van de Tablet. 1.4. Als een factuur niet wordt betaald binnen de voorgeschreven termijn stuurt Belgacom via elk gepast middel een herinnering naar de klant. Deze herinnering zal administratiekosten meebrengen. De vervaldag van de in de herinnering vermelde termijn geldt van rechtswege als ingebrekestelling van de klant en leidt tot de toepassing van een verwijlinterest berekend tegen de wettelijke interestvoet.
2. Opzegging 2.1. Onverminderd artikel 8 mag de klant/consument na het verstrijken van de duur van 2 jaar, of voor klanten/niet-consumenten tijdens de lopende contractuele periode, de verschillende elementen van het contract zonder verbrekingsvergoeding opzeggen per aangetekende brief en met een opzeggingstermijn van 1 maand. Voor de andere klanten zal de opzegging van de verschillende elementen van het contract, met uitzondering van de huur van de Tablet, gebeuren zonder verbrekingsvergoeding indien deze opzegging plaatsvindt op het einde van de lopende contractuele periode met een opzeggingstermijn van één maand en betekend wordt via een aangetekende brief. 2.2. Onverminderd artikel 8 mag de klant de verschillende elementen van het contract vóór het verstrijken van de duur van 2 jaar slechts opzeggen tegen betaling van de geldende verbrekingsvergoedingen en met inachtneming van de onderstaande regels. 2.3. De verbrekingsvergoedingen die gelden in geval van voortijdige opzegging van internet en mobiel internet zijn opgenomen in de algemene voorwaarden met betrekking tot deze diensten. 2.4. In geval van voortijdige opzegging van de huur van de Tablet is de klant een verbrekingsvergoeding verschuldigd van € 19,01 voor een Galaxy Tab 7 inch of € 24,79 voor een Galaxy Tab 10 inch, vermenigvuldigd door het aantal niet verstreken maanden van het huurcontract van 24 maanden. 2.5. In geval van opzegging van internet en/of mobiel internet zal de huur van de Tablet van rechtswege aflopen. Desgevallend zal de klant een verbrekingsvergoeding verschuldigd zijn van € 19,01 voor een Galaxy Tab / Galaxy Tab 7 inch Plus of € 24,79 voor een Galaxy Tab 10 inch, vermenigvuldigd door het aantal niet verstreken maanden van de duur van 24 maanden van het huurcontract. 2.6. De opzegging van de huur van de Tablet beëindigt de abonnementen op internet en mobiel internet niet. 3
. INONTVANGSTNEMING VAN DE TABLETDe nieuwe Tablet wordt door de klant afgehaald in het afgesproken verkooppunt van Belgacom. Vanaf dat ogenblik is de klant verantwoordelijk voor alle risico's (niet-limitatief: verlies, diefstal, gedeeltelijke of volledige vernieling van de Tablet, ...).
4. GEBRUIK EN EIGENDOM VAN DE TABLET4.1. De klant verbindt zich ertoe de Tablet te gebruiken als een goede huisvader, in overeenstemming met het doel ervan, en hem in perfecte staat te houden. Als de klant de Tablet niet gebruikt in overeenstemming met het doel ervan of hem gebruikt op een manier die Belgacom schade zou kunnen toebrengen, behoudt Belgacom zich het recht voor het contract met betrekking tot internet, mobiel internet en de huur van de Tablet op te zeggen zonder dat de klant recht heeft op een schadeloosstelling. 4.2. De Tablet blijft eigendom van Belgacom. Het toestel mag bijgevolg niet worden overgedragen, onderverhuurd, omgevormd, in pand of als waarborg worden gegeven of in gelijk welke vorm aan derden worden uitgeleend door de klant, die er op geen enkele wijze over mag beschikken. 4.3. In geval van beslag of gelijk welke andere aanspraak van derden op de rechten op de Tablet dient de klant Belgacom daarvan onverwijld in kennis te stellen en de beslagleggende partij te laten weten dat Belgacom eigenaar is van de Tablet. 4.4. De klant erkent uitdrukkelijk dat de geleverde software eigendom blijft van Belgacom of de derden die houder zijn van de desbetreffende intellectuele eigendomsrechten. De klant beschikt slechts over een niet-exclusieve gebruikslicentie. De klant verbindt zich ertoe deze software niet te reproduceren, te kopiëren, voort te verkopen of in huur te geven.
5. AANSPRAKELIJKHEID 5.1. Vanaf de inwerkingtreding van dit contract en tijdens de volledige duur ervan is de klant aansprakelijk voor alle schade die door de Tablet wordt veroorzaakt. 5.2. De klant is ook aansprakelijk voor beschadiging, verlies, diefstal of vernieling van de Tablet, ongeacht de oorzaak daarvan, tenzij de beschadiging, het verlies, de diefstal of de vernieling uitsluitend kunnen worden toegeschreven aan Belgacom, aan een constructiefout, conform de garantievoorwaarden van Samsung, of in geval van overmacht 5.3. Belgacom kan enkel aansprakelijk worden gesteld in geval van bedrog of zware fout vanwege haarzelf of een van haar werknemers. De aansprakelijkheid van Belgacom is in ieder geval beperkt tot de herstelling of de vervanging van de Tablet. Belgacom kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor onstoffelijke schade noch indirecte schade zoals verlies van productie, winstderving, verlies van inkomsten, verlies van contracten, onderbreking van de activiteiten, verlies of beschadiging van gegevens of gelijke welke andere door de klant geleden schade. 5.4. Belgacom wijst alle aansprakelijkheid af voor directe of indirecte schade veroorzaakt door de software die met de Tablet wordt geleverd of erop geïnstalleerd.

 6. DEFECT, VERLIES OF DIEFSTAL VAN DE TABLETDefect6.1. De klant mag geen wijzigingen, aanpassingen, toevoegingen of herstellingen aan de Tablet aanbrengen of door derden laten aanbrengen. Alleen Belgacom en haar onderaannemers zijn gemachtigd wijzigingen, aanpassingen, toevoegingen en herstellingen aan de Tablet aan te brengen. In geval van inbreuk op deze verplichting behoudt Belgacom zich het recht voor een forfaitaire schadevergoeding te eisen van € 16,53 voor een Galaxy Tab / Galaxy Tab 7.0 Plus of € 24,79 voor een Galaxy Tab 10.1, vermenigvuldigd met het aantal niet verstreken maanden van het huurcontract van 24 maanden, vermeerderd met € 75 voor de Samsung Galaxy Tab / Galaxy Tab 7.0 Plus en € 100 voor de Samsung Galaxy 10.1 (in het kader van artikel 6, hierna 'Forfaitaire vergoeding' genoemd). 6.2. In geval van defect van de Tablet dient de klant het toestel terug te brengen naar een Belgacom Center of de herstellingsprocedure te volgen die wordt beschreven in de documentatiebrochure, die hij erkent te hebben ontvangen en aanvaard. De klant dient het contract met betrekking tot het abonnement op internet, mobiel internet en de huur van de Tablet voor te leggen. 6.3 Als de klant verantwoordelijk is voor het defect aan de Tablet krachtens artikel 5.2, zijn de herstellingskosten voor zijn rekening. Belgacom zal de klant een offerte sturen alvorens de herstelling uit te voeren. De klant heeft 2 opties: a.De klant aanvaardt de offerte. Desgevallend ontvangt hij in ruil een andere Tablet en loopt het huurcontract voor de Tablet voort. b.De klant weigert de offerte of aanvaardt ze niet binnen een termijn van 15 werkdagen volgend op de ontvangst van deze offerte. In dat geval zal het huurcontract voor de Tablet van rechtswege worden beëindigd. De klant zal de Forfaitaire vergoeding moeten betalen. 6.4. Na de herstelling zal Belgacom aan de klant laten weten wanneer de Tablet beschikbaar is in het Belgacom Center. Als de klant zijn Tablet niet afhaalt binnen een periode van 15 werkdagen volgend op deze mededeling, zal het contract van rechtswege worden beëindigd. De klant zal de Forfaitaire vergoeding moeten betalen. 6.5. In geval van herstelling is een verlies van gegevens mogelijk. Belgacom kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van gegevens. De klant dient regelmatig een back-up te maken. Verlies6.6. Het verlies van de Tablet door de klant moet aan Belgacom worden meegedeeld in een verkooppunt of via het nummer 0800 22 800 (Nederlandstalige helpdesk). In geval van verlies wordt het huurcontract van rechtswege beëindigd. De klant zal desgevallend de Forfaitaire vergoeding dienen te betalen. Diefstal6.7. De diefstal van de Tablet moet door de klant worden meegedeeld aan Belgacom. Het huurcontract zal van rechtswege aflopen. De klant zal de Forfaitaire vergoeding moeten betalen.
7. FABRIEKSGARANTIEGedurende een oorspronkelijke contractuele periode van 2 jaar is een fabrieksgarantie van toepassing in overeenstemming met de garantievoorwaarden van Samsung, die de klant erkent ontvangen en aanvaard te hebben.
8. TERUGGAVE VAN DE TABLET8.1. Op het einde van het contract, ongeacht de oorzaak daarvan, moet de klant de Tablet altijd binnen 10 werkdagen teruggeven aan Belgacom. Indien de Tablet om gelijk welke reden niet binnen 10 werkdagen aan Belgacom wordt teruggegeven, dient de klant een Forfaitaire vergoeding te betalen van € 75 voor de Samsung Galaxy Tab / Galaxy Tab 7.0 Plus en € 100 voor de Samsung Galaxy Tab 10.1, alsook een bijkomende vergoeding van € 0,50/dag tot de Tablet wordt teruggebracht. 8.2. Als de Tablet een beschadiging of defect heeft die/dat niet het gevolg is van normaal gebruik van de Tablet dient de klant deze schade te vergoeden
9. TOEPASSELIJK RECHT -BEVOEGDE RECHTBANK Elke betwisting over de interpretatie of de toepassing van het contract valt onder de exclusieve bevoegdheid van de Belgische rechtbanken. De bepalingen van het contract zijn onderworpen aan het Belgisch recht.
10. ALGEMENE BEPALINGEN10.1. De volgende documenten maken een wezenlijk deel uit van het contract: –algemene voorwaarden met betrekking tot internet van Belgacom en desgevallend de specifieke voorwaarden voor Bizz Internet;–algemene voorwaarden met betrekking tot de mobiele telefoondienst van Belgacom;–documentatiebrochure in verband met de herstellingsprocedure;–brochure over de fabrieksgarantie. In geval van tegenspraak tussen een of meer van deze documenten zal het meest specifieke document voorrang hebben. 10.2. Een bepaling van het contract die nietig of niet van toepassing wordt verklaard, doet geen afbreuk aan de geldigheid van de andere bepalingen.
11. WIJZIGING VAN DE VOORWAARDEN MET BETREKKING TOT DE HUUR VAN DE TABLETBelgacom verbindt zich ertoe de klant via alle geschikte middelen in kennis te stellen van wijzigingen van de huurvoorwaarden van de Tablet. Deze informatie moet minstens één maand vóór de inwerkingtreding van de wijziging worden meegedeeld. De klant die niet zou instemmen met deze wijziging beschikt over een termijn van 1 maand om het contract met betrekking tot de huur van de Tablet zonder kosten op te zeggen.


ondertussen is de niewe telecomwet dus ingevoerd, ik weet niet of dit invloed heeft op punt 2.4 die dus spreekt van:

In geval van voortijdige opzegging van de huur van de Tablet is de klant een verbrekingsvergoeding verschuldigd van € 19,01 voor een Galaxy Tab 7 inch of € 24,79 voor een Galaxy Tab 10 inch, vermenigvuldigd door het aantal niet verstreken maanden van het huurcontract van 24 maanden.


eigenlijk is er hier geen sprake van koppelverkoop, maar wel van een huurcontract... ligt nogal ingewikkeld
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Laat eens iets weten als je wat duidelijke info hieromtrent ontvangt, wil je ? , heb ook zo een 2 jarig huurcontract met de oude p1000 tablet .
Kvrees dat je de volledige restwaarde mag dokken voor die tablet en ben vergeten op hoeveel dat alweer komt, de originele galaxy tab img .

Verstuurd van mijn GT-P3110 met Tapatalk
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

De P1000 7 inch tab is 75 euro + de maanden huur betalen bij het kwijtspelen. Overkopen is niet mogelijk omdat ze dan de tab gaan blokkeren... Zogezegd, bij mij hebben ze niet eens het nummertje genoteerd.

Ik denk wel dat je in de toekomst kan opzeggen en gewoon nog doorbetalen en de tab alvast afgeven?
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

wat als ik een maxi abbonement neem en de tablet van Samsung gewoon doorverkoop? :) Dit mag waarschijnlijk niet? Wat gebeurd er na de huur van 24 maanden met de tablet? Krijg je die dan of moet je daar nog afkoopsom voor betalen?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@daydreamke: Je zegt dat je die kwijt bent en dan betaal je de restwaarde van je abbo + afkoopsom. Daarna wordt het IMEI nummer geblokkeerd van de tab zodat die niet meer in de store en op het netwerk van hun kan. (dit beweren ze in winkel). Echter ik was één van de eerste en ze wisten niet dat ze het IMEI nummer moesten noteren, dus hebben ze dit niet gedaan :-) Echter de nieuwe telefoons loopt het wel goed en vlot, dus ik vermoed dat ze dit wel kunnen blokkeren, en dan is je verkoop niets waard.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

ja maar stel dat:

- ik neem het maxi pack (is zou het doen voor 1gb mobiel internet) en verkrijg dus de tablet
- ik verkoop de tablet direct
- ik betaal netjes mijn 24 maanden termijn uit
- wat gebeurd er dan na die 24 maanden? krijg ik de tablet dan normaal gezien of blijft die eigendom van belgacom en dien ik deze terug te geven?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Je moet die terug geven, zoniet betaal je een boete, in mijn geval was dit 75 euro, echter bij de nieuwe was dit duurder !

Daarna blokkeren ze die tab/gsm en dan kan die niet meer gebruikt worden
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

hmmm zo strak was mijn strak plan blijkbaar niet :P Het is maar dat niets in het maxi pack mij echt interesseert. Enkel 1GB mobiel internet en in mindere mate tv overal ....
Ik zit nu bij andere mobiele provider en zou dan overstappen naar proximus want die 1GB kan je delen over verschillende elementen in het pack? Ik denk hierbij aan mijn gsm en ipad.

Peter
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Tja is inderdaad een probleem. Ik wil ook mijn gsm in mijn pack steken voor die 1gig maar mijn huidig pack met mijn tab 7 loopt nog tot juni 2013 :-( . Zal dus nog wat geduld moeten hebben :?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

koop nooit iets samen met je abonnement. Je komt altijd bedrogen uit.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Een tablet heeft een contract van 24 maanden en blijft hierna ook eigendom van Belgacom.

Deze moet dus terug binnengebracht worden.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

maxxxke schreef:koop nooit iets samen met je abonnement. Je komt altijd bedrogen uit.

er is geen sprake van kopen, want hij blijft eigendom van belgacom zoals hierboven staat.... als je als voordeel nu zo'n tablet neemt bij je maxi pack hang je vermoed ik weer vast aan zo'n huurovereenkomst van 24 maanden, maar daar wordt eigenlijk met geen woord over gerept op de site.... er staat enkel huren tablet, zonder verdere details - of zie ik er naast?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Beste,

Een tablet heeft een contract van 24 maanden en blijft hierna ook eigendom van Belgacom.

Deze moet dus terug binnengebracht worden.

Met vriendelijke groeten,

Eva


Geldt dit ook voor de allereerste abbo's met de tab. Ik meen mij te herinneren dat je deze na afloop van het abonnement kon aankopen ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

De conclusie van dit alles:

Iedereen die een tablet gehuurd heeft hebben ze dus flink bij hun pietje gehad. (including me).

edit: om te verduidelijken

Met de nieuwe telecomwet kan je dus in principe na 6 maand abonnement kosteloos weg.
In het contract staat echter van zodra het internet wegvalt ook de huur stopgezet zal worden.

Met gevolg dat je 25 euro (afgerond) moet neertellen voor elke maand resterend voor uw 24m contract (dus enkel de huur van de tablet).
Maw: mijn contract loopt af op 29/09/2013 dus zou ik dus nog 12 maand * 25 euro = 300 euro moeten neerleggen.

Als dit het geval is, weet ik één ding, dan schrap ik belgacom wel degelijk volledig van mijn lijst als provider en verhuis ik met de GSM's ook.
Zaterdag zal ik eens een belgacomcenter bezoeken, eens zien wat ze me daar zullen wijsmaken.

En inderdaad er was sprake dat je de tablet na de huur kon kopen. 100 euro voor de 10" en 75 euro voor de 7".
Helaas kan ik dit niet terugvinden in het contract.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

adeprol schreef:Iedereen die een tablet gehuurd heeft hebben ze dus flink bij hun pietje gehad. (including me).

Helemaal niet, je zet je contract 2 jaar na datum stop. In mijn geval heb ik maar 24 euro betaald om een tab 2 jaar te hebben, lekker cheap
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

adeprol schreef:
En inderdaad er was sprake dat je de tablet na de huur kon kopen. 100 euro voor de 10" en 75 euro voor de 7".
Helaas kan ik dit niet terugvinden in het contract.


Hopelijk kan Eva van Belgacom hier wat duidelijkheid brengen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

die info heeft hier destijds op de site gestaan (frontpage)

http://userbase.be/nieuws/telecom/658-b ... abonnement
Je moet wel intekenen op een abonnement van 2 jaar en na die periode kan je de tablet overnemen voor 75 euro (7"-model) of 100 euro (10.1v)


maar ik heb die info nergens zien staan op de site van belgacom, dus waar userbase die info gehaald heeft weet ik niet?

merk op dat in de algemene voorwaarden punt 6 sprake is van forfaitaire schadevergoeding (bij verlies, diefstal, etc) van € 16,53 voor een Galaxy Tab / Galaxy Tab 7.0 Plus of € 24,79 voor een Galaxy Tab 10.1, vermenigvuldigd met het aantal niet verstreken maanden van het huurcontract van 24 maanden, vermeerderd met € 75 voor de Samsung Galaxy Tab / Galaxy Tab 7.0 Plus en € 100 voor de Samsung Galaxy 10.1

als je dus op het einde van het contract zou zeggen, ik ben mijn tablet verloren/Gestolen/.... , dan komt de forfaitaire schadevergoeding overeen met 0+€75 (7inch) of 0+€100 (10inch). maar ik zou dit niet gelijk stellen aan overkopen want mogelijks blokkeren ze de tablet?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

pdrke schreef:
adeprol schreef:
En inderdaad er was sprake dat je de tablet na de huur kon kopen. 100 euro voor de 10" en 75 euro voor de 7".
Helaas kan ik dit niet terugvinden in het contract.


Hopelijk kan Eva van Belgacom hier wat duidelijkheid brengen

[Afbeelding Post made via mobile device ]


Geen hulp van Eva ? :oops:
Please Eva, kan jij dit verduidelijken aub ? :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Vandaag even langs geweest in een bgc shop en volgens hen is er geen mogelijkheid om de tablet aan te kopen na afloop van het abonnement.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Tnx voor de info.
Van mij mogen ze houden hoor, op eind 2013 nog rondlopen met een P1000 tablet :-)
ze hangt hier juist maar meer aan mn tv/surround deezer af te spelen ;-)



Verstuurd van mijn BlackBerry Runtime for Android Apps met Tapatalk
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

toevallig weet je niet of je uw contract voor eind van de duur kan opzeggen (zonder betaling van een "gigantische" vergoeding)?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zal volgens mij gaan gezien het in feite een "huurcontract" betreft, en dus buiten de nieuwe telecom-wetgeving valt...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Wanneer u een contract vroegtijdig beëindigd moet u soms een verbrekingsvergoeding betalen . In welke gevallen moet u betalen? Er zijn 3 mogelijkheden:

Hebt u een nieuw contract afgesloten vanaf 16/07/2012?
Particulieren en professionele klanten met maximum 5 lijnen kunnen contracten voor een Classic-telefoonlijn, internet of tv die werden afgesloten vanaf 16/07/2012 gelijk wanneer, zonder vergoeding, schriftelijk opzeggen met een minimale opzeggingstermijn van 30 dagen.
Genoot u bij de intekening van uw producten van een speciale promotie waarbij u een korting op een toestel (gsm, tv-toestel, enz.) kreeg, hebt u een minimum contractduur van 24 maanden. Bij vroegtijdige beëindiging van het contract, zult u de resterende waarde van het toestel zoals aangegeven op de aflossingstabel die u krijgt bij de intekening, moeten betalen.

U hebt uw contract afgesloten vóór 16/07/2012?
Wanneer u een contract voor een Classic-telefoonlijn, een apparaat, internet of tv vroegtijdig beëindigt dient u een verbrekingsvergoeding te betalen.
De minimumduur van een contract is doorgaans 1 jaar.
Een nieuw jaarcontract start wanneer u intekent op een promotie of verandert van type telefoonlijn, internet of tv.
De vergoeding is gelijk aan het totaal van de nog verschuldigde abonnementsgelden voor de rest van de looptijd van het contract. Een vast bedrag van € 75 wordt aangerekend wanneer u uw Belgacom TV-contract vroegtijdig verbreekt

Huurt u toestel (tablet, telefoontoestel, enz.)?
Huurt u een toestel (tablet, telefoontoestel,enz.) van Belgacom, dan hebt u hiervoor steeds een contract van 24 maanden.
Bij vroegtijdige beëindiging dient u een verbrekingsvergoeding te betalen. De vergoeding is gelijk aan het totaal van de nog verschuldigde huurgelden voor de rest van de looptijd van het contract.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het zou wel beetje duidelijker mogen gesteld worden op de site dat het extra voordeel in de vorm van een tablet (bij maxi pack) een huurcontract van 24 maanden betreft. zie dat in feite nergens staan, 't zal wel gezegd worden als je de tablet gaat afhalen in een BGC-shop.. en wellicht krijg je dan ook de algemene voorwaarden mee?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

om hier nog maar even een update te plaatsen

Vandaag naar een Belgacom Center geweest.

de TV zou ik kunnen opzeggen, het mobiele internet ook.
Internet echter niet (zou wel kunnen switchen naar een andere formule).

Als ik tabblet wil opzeggen kost het 30 euro voor de resterende maanden (wat dus meer dan een nieuwe tabblet is).

Hij zei wel, het is mss beter een aangetekende brief te schrijven naar Belgacom om zeker te zijn ....
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”