Sagem 3464, verbinding drops, en runtime code version

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Beste iedereen,

Soms, als ik van bvb Microsoft een iso van 2-4 GB binnenhaal, trekt de server het tot 2.3 MB/s, wat ongeveer het maximum is van de wifi in de Sagem (een directe kabel haalt ongeveer het dubbele). Na 15-30s valt de verbinding voor een paar seconden weg, waardoor ik geen web pagina's kan laden en de download stilvalt.

Nu was ik aan het uitzoeken of de firmware van m'n router geen updatetje kon krijgen, en zag ik hier:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... are_update
dat de runtime code versie precies nieuwer kan voor mij. Ik heb momenteel runtime code version: 6001G0-60A022, terwijl er op de wiki staat dat er ook 60R109-60A022 / 60R109-60A040 / 60R109-60A042 / 60R109-60A046 zijn. Ik heb de procedure eens doorlopen die beschreven staat (update zonder verlies van instellingen) maar er veranderde niets.

Heb ik de nieuwste firmware/runtime code?

Kan er iets gedaan worden aan de drops in verbinding? Ik vind het vooral vreemd dat deze gebeuren zelfs bij maar een 50% belasting van de DSL verbinding (maar wel het maximum van de wifi, wat ik ook vrij laag vind gezien wifi g wel 54MBps zou moeten kunnen halen). De DSL sync enzo gaat niet verloren, we zitten hier vlak bij de kabine, lijnwaarden zijn goed.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

De laatste firmware is 60R10A-60A06W, maar die kan je vooralsnog niet zelf flashen. De laatste firmware die je zelf kan flashen is 60A05S.

Kan er iets gedaan worden aan de drops in verbinding? Ik vind het vooral vreemd dat deze gebeuren zelfs bij maar een 50% belasting van de DSL verbinding (maar wel het maximum van de wifi, wat ik ook vrij laag vind gezien wifi g wel 54MBps zou moeten kunnen halen).


802.11g heeft een theoretische maximumsnelheid van 54Mbps (6,75MB/s), maar in de praktijk ligt dat veel lager. Met de 2.3MB/s zal je inderdaad ongeveer op het maximum zitten van de WiFi-verbinding.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

"802.11g heeft een theoretische maximumsnelheid van 54Mbps"
inderdaad als je de helft haalt zal je al heel blij mogen zijn ;-)
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Petervanakelyen schreef:De laatste firmware is 60R10A-60A06W, maar die kan je vooralsnog niet zelf flashen. De laatste firmware die je zelf kan flashen is 60A05S.


Is deze Belgacom firmware, aka supported door EDPnet, aka veilig te flashen? Is er ergens een changelog ofzo voor te vinden?

Bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Deze is veilig te flashen (idd van Belgacom).
Al eens contact opgenomen met EDPnet hierover? Ik vermoed dat je de modem bij hun hebt aangekocht? Dan moeten ze ook instaan voor de support/garantie hierop hé.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Die Wifi in de Sagem is gewoon al niet al te best, als je via een kabel werkt zou dit geen probleem mogen geven
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor al jullie antwoorden.

Ik heb uiteindelijk de firmware geüpload door @Petervanakelyen geflashed gekregen door de enorme hoeveelheid geheime informatie in deze thread:
viewtopic.php?f=48&t=24640

De stappen die ik heb ondernomen (de configuration backup bleek niet nodig, de settings bleven na de update behouden):
0. Download nieuwe firmware
1. Ga naar [url]192.168.1.1[/url]
2. Maak een bookmark voor je browser met volgende link: [url]javascript:mimic_button('navigator:%209080..')[/url] (zie bovenstaande thread voor uitleg, het lijkt wel dat deze codes met de nieuwe firmware van betekenis zijn veranderd :/ dus ik kan nu niet meer hetzelfde backup, restore, en update schermpje tevoorschijn toveren om het te checken)
3. Click op "save firmware to PC"
4. Click op "Save" en "download" het configuratiebestand
5. Ga naar http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=admin&password=BGCVDSL2
6. Click op het extra "Admin Settings" knopje.
7. Click op "firmware upgrade"
8. Wijs hem naar het firmware bestandje van een paar posts terug.
9. Wacht een tijdje terwijl alle lampjes van de modem flikkeren; het duurt net iets te lang om niet verontrustend te zijn :P
10. Wacht tot de modem reboot en alles terug aanzet.

Ik ben momenteel een ISO bestand van 2.4GB tegen 2.3-2.4 MB/s aan het binnenhalen van de Microsoft servers, en voorlopig nog geen enkele disconnect gehad. Ik hoop dat deze voorgoed van de baan zijn en ik hoop dat er anderen zijn die door dit geholpen kunnen worden.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”