UPC toont Horizon-settopbox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Liberty Global, moederbedrijf van UPC, heeft donderdag op de IBC in Amsterdam het Horizon-platform gepresenteerd. Via de Samsung-settopbox kunnen UPC-abonnees vanaf 2012 op meerdere apparaten tegelijk tv kijken.

De interface van de settopbox, door UPC 'multimedia gateway' genoemd, heeft een grafisch sterk verbeterde interface met transparante overlays en 3d-effecten. Dat wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van een Intel Atom CE-processor.

Het Horizon-platform wordt op termijn ook in België aangeboden, maar Liberty Global wilde nog niet zeggen wanneer dat gaat gebeuren. Telenet, eveneens eigendom van het bedrijf, biedt momenteel al 'tv-everywhere' via het Yelo-platform aan.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/76657/upc-to ... raten.html
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Had dit gisteren inderdaad op tweakers gezien. Prachtige interface en zoveel mogelijkheden met een Atom CE CPU. Let ook op de remote met toetsenbord.

Nu wachten dat bij ons men ook zo'n nieuwe decorders uitbrengt, vooral Belgacom.

EDIT
@bollewolle: in de tekst staat dat ja, ik bedoelde dat de Belgacom TV menu er nu ongeloofelijk ouderwets uitziet.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 10 sep 2011, 19:57, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Abusimbal schreef:Nu wachten dat bij ons men ook zo'n nieuwe decorders uitbrengt, vooral Belgacom.
Betwijfel dat dit bij Belgacom zal komen aangezien Liberty Global (meerderheids?) aandeelhouder is van Telenet :)
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Is dit 'm http://blog.telenet.be/2012/10/yelo-tv- ... -ervaring/ ?

In combinatie met een volledig nieuwe 'Yello' Website en apps blijkbaar.
Nu ook eindelijk dlna aware ?

Hier alvast hoe ze het in Nederland doen : http://www.homecinemamagazine.nl/2012/0 ... nnementen/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet Yelo krijgt Horizon-update

'Telenet Yelo TV', zo heet de samenvloeiing van digitale tv en de bestaande Yelo-applicatie. Die toepassing kreeg de langverwachte Horizon-interface.

Yelo TV is zowel een vernieuwing van de Yelo-applicatie als van het selectiemenu van het Telenet digitale televisieaanbod. Met Yelo TV kunnen klanten via één dienst de content van hun keuze op tv, laptop, smartphone of tablet bekijken. Yelo TV heeft een intuïtiever tv-menu gekregen, waarin beelden centraal staan.

Yelo TV zal begin 2013 gelanceerd worden.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 147510.htm
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, YeloTV = Horizon.

De reviews over Horizon in Nederland zijn trouwens niet goed. Omslachtige menustructuren en trage apps.
[youtube]1k23_K5f4hU[/youtube]
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Als ze dezelfde box gaan gebruiken als bij UPC in NL vraag ik me toch af of zo ook ineens de modem en router functionaliteiten ervan gaan gebruiken ... of misschien moet ik zeggen "opleggen".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik vraag me trouwens af hoe die box aan mijn netwerk moet geraken (voor die DLNA streaming) als hij apart hangt ?

Zelfs al hangt je decoder in je eigen netwerk (met de nieuwe combi) dan heeft hij een IP-adres in de 10.x.x.x reeks (moet men hem dual homed gaan maken).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit apparaat vervangt gewoon je modem/router!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Inderdaad, dat is zijn doel in ieder geval. Maar dat zorgt meteen ook voor een enorm probleem (zoals in NL reeds vermeld is geweest bij de introductie daar): kabelmodem staat nu apart in een kast waar alles binnen komt, waar moet dit apparaat dan gezet worden als hij ook aan de TV moet gehangen worden? Zeker als je netwerk ook nog eens vanuit die kast verdeeld wordt. :bang:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ken inderdaad een pak huishoudens die klant zijn bij Telenet, en waar de modem momenteel in de garage, berging of technische ruimte hangt... Vrij logisch, want meestal (zeker in nieuwbouw) komen alle kabels (telefoon, utp, coax, tegenwoordig ook audiokabels toe in dezelfde (afgezonderde) ruimte waar van straat uit de coaxkabel en belgacom toekomen. Op die manier moet telenet of belgacom geen modems meer gaan plaatsen op uw kast etc, maar gewoon netjes ophangen in bvb de garage.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bollewolle schreef: kabelmodem staat nu apart in een kast waar alles binnen komt, waar moet dit apparaat dan gezet worden als hij ook aan de TV moet gehangen worden? Zeker als je netwerk ook nog eens vanuit die kast verdeeld wordt.
Ik zie het probleem niet.

In de originele opstelling heb je ook al een netwerkkabel vanaf de kabelmodem naar de digibox.

In de nieuwe opstelling, waarbij settopbox een combinatie is van modem/router/decoder, en dus in de woonruimte staat, kan je toch de dezelfde netwerkkabel gebruiken naar de technische ruimte, en daar een switch zetten waar je hele netwerk aan hangt.
Bijkomend voordeel:
1) WiFi in de woonruimte (nu staat je WiFi router veelal op de meest ongunstige plaats, namelijk de meterkast)
2) Nog enkele netwerkpoorten vrij voor Smart-TV, NAS, DVD speler enz ..
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zoals je zegt : het staat in de woonruimte. Dat is het nadeel.
Mensen hebben die zaken niet graag in hun living gehad, tenzij het niet anders kon. Ik heb destijds bij telenet (en nu bij Belgacom) duizenden keren de vraag gehad of "dat bakske" niet ergens anders kon. Nu mensen eindelijk willen dat alles op een centrale plaats toekomt waarna je daar de modem plaatst, gaan ze nu juist terug omgekeerd te werk...

Wat die WiFi betreft hebt je wel een punt, maar een goed AP kost amper geld en werkt even goed. Tenslotte is het zelden dat je met jouw WiFi uit de living ontvanst hebt op de eerste verdieping.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:een goed AP kost amper geld en werkt even goed.
Correctie... werkt BETER !
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:In de nieuwe opstelling, waarbij settopbox een combinatie is van modem/router/decoder, en dus in de woonruimte staat, kan je toch de dezelfde netwerkkabel gebruiken naar de technische ruimte, en daar een switch zetten waar je hele netwerk aan hangt.
Bijkomend voordeel:
1) WiFi in de woonruimte (nu staat je WiFi router veelal op de meest ongunstige plaats, namelijk de meterkast)
2) Nog enkele netwerkpoorten vrij voor Smart-TV, NAS, DVD speler enz ..
Dat doet wel hun investering in die draadloze routers wat teniet lijkt mij :-) Of gaan ze op den duur overal in uw huis APs plaatsen? :P De extra vrije netwerkpoorten zijn inderdaad wel handig, hier thuis heb ik er bvb. al 3 in gebruik en binnenkort 4 achter mijn tv. En ik heb niet eens een digibox/digicorder die een poort gebruikt. Tegenwoordig zou een tv al standaard een switch ingebouwd moeten krijgen in de voet :P
Als ik de aankondiging zag vond ik het wel een knap toestel, maar als ik dan de commentaren van gebruikers lees is dit al een pak minder.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

philippe_d schreef: In de originele opstelling heb je ook al een netwerkkabel vanaf de kabelmodem naar de digibox.
Niet noodzakelijk, dit kan ook via een powerline gaan mocht je geen netwerk aansluiting hebben bij je TV. Ik zou echter liever direct van mijn modem naar mijn eigen router gaan en daar eventueel met een powerline naar de TV en naar een switch voor de rest van het bekabelde netwerk dan met deze Horizon box bij de TV een powerline naar de ruimte waar je switch en bekabeling is. In dat laatste geval gaat die powerline een enorme beperkende factor zijn in de snelheid van heel je bekabelde netwerk naar het Internet.

Maar zolang die modem/router functie uitgeschakeld kan worden en aangesloten kan worden op het bestaand netwerk is alles goed voor mij. En dat die Horizon zijn lan poorten idd eventueel als switch zouden kunnen worden gebruikt zou het helemaal ideaal zijn. Maar ik denk dat we allemaal al goed genoeg weten hoe Telenet staat tegenover het door de gebruiker uitschakelen of aanpassen van bepaalde functionaliteiten :roll:
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Telenet zegt echter dat 50% van de klanten geen nieuwe box nodig heeft, heeft de nieuwe HD-digicorder dan ingebouwde router functionaliteit?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Niet dat ik weet ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Vandaar dat ik ook sprak over die Horizon box en niet over de huidige HD Digicorders dewelke ook de interface gaan krijgen :) Voor die huidige versies gaat het idd niet veel veranderen maar ik ga ervan uit dat vanaf nu iedereen die een oude versie heeft die Horizon box gaat krijgen (die andere 50% dus) en alle nieuwe klanten ook (zo laat hun artikel het toch uitschijnen). Vandaar dus het scepticisme uit mijn eerdere uitleg waar ik volgens mij toch wel een punt heb. Maar ieder zijn gedacht uiteraard.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

t-town schreef:Telenet zegt echter dat 50% van de klanten geen nieuwe box nodig heeft, heeft de nieuwe HD-digicorder dan ingebouwde router functionaliteit?
De Horizon interface heeft niets te maken met router functionaliteit of niet... dat kan men perfect in je HGW doen.
mistero
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2012, 17:29
Bedankt: 1 keer

t-town schreef:Telenet zegt echter dat 50% van de klanten geen nieuwe box nodig heeft, heeft de nieuwe HD-digicorder dan ingebouwde router functionaliteit?
Waar zegt telenet dit?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

De nieuwe interface werkt enkel op de laatste generatie HD Digicorders (de DC-AD2100 modellen). Volgens Telenet beschikt meer dan 50% van de klanten al over dat model. Voor oudere modellen wordt er een trade-in programma voorzien.
bron: http://www.zdnet.be/news/144302/yelo-en ... n-in-2013/

Dat trade-in programma is hopelijk wel voordeliger dan het huidige (~80 EUR).
mistero
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2012, 17:29
Bedankt: 1 keer

Inderdaad,

staat ook vermeld in volgend persbericht,

http://hugin.info/136600/R/1649879/532013.pdf

Alleen zouden ze misschien toch beter voor die decoder gaan als in nederland.

Laat nederland de kinderziektes er dan uithalen, en wij daarvan mee profiteren.

Charlotte, als je nog testpersonen zoekt ik wil dit wel doen hoor.
mistero
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2012, 17:29
Bedankt: 1 keer

Ondertussen is de website van Telenet ook aangepast.

http://telenet.be/3637/nl/thuis/televis ... o/yelo-tv#
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Sarcasme mode aan :
Joepie, vanaf 4 maart inruiling mogelijk van oude HDDigicorder voor maar EUR39, dat is een korte van een volle EUR11 !!
Sarcasme mode uit ...
:bang:
http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20130221_036
funkyredup
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:45
Bedankt: 7 keer

Even opmerken dat de Telenet Yelo box geen Horizon settopbox is.
Enkel de interface werd gekopieerd via reverse engineering.

Die Horizon box heeft 6 of 7 tuners aan boord en zendt tv beelden rechtstreeks naar je tablet of smartphone.
De Yelo box is de bestaande box in een nieuwe look met veel minder tuners aan boord.
TV beelden opvragen op je tablet/smartphone gebeurt via je breedbandverbinding terwijl de Horizonbox dat zelf doorstuurt dus geen breedbandverbruik in dat geval.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

"Interface copiëren", "reverse engineeren "
We hebben het hier toch over hetzelfde (moeder) bedrijf Liberty Global ?
Zoiets laat je al een beeetje meekijken in de bedrijfscultuur :roll:
Triestig eigenlijk :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”