Telenet heeft recordaantal nieuwe gsm-abonnees

Plaats reactie
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Telecombedrijf Telenet heeft een recordaantal nieuwe mobieletelefoonabonnees aangetrokken, blijkt uit de resultaten voor het derde kwartaal. De Mechelse kabelaar kende ook een sterke groei van het aantal triple-play-klanten. De bedrijfsopbrengsten stegen met 8 procent, en de nettowinst verdrievoudigde bijna tot 31,1 miljoen euro.
Telenet stelde de bedrijfsresultaten voor van de eerste negen maanden van 2012. Het bedrijf is vooral trots op het recordaantal nieuwe mobieletelefoonabonnees, dat steeg met 43 procent tot 340.900.

Tariefplannen
Telenet dankt de stijging, die zich vooral in het derde kwartaal voordeed, voornamelijk aan de tariefplannen 'King' en 'Kong'. Volgens CEO Duco Sickinge overtrof de reactie van de markt de verwachtingen: "Onze nieuwe tariefplannen bieden eenvoud, transparantie en een erg aantrekkelijke prijs. De nieuwe Belgische telecomwet zal de groei van onze activiteiten nog meer aanwakkeren."

De klant vond zijn weg ook naar de zogenaamde triple-play-abonnementen, waarbij vaste telefonie gecombineerd wordt met breedbandinternet en digitale televisie. Dat leidde tot de grootste kwartaalgroei van het aantal klanten sinds het vierde kwartaal van 2009. Momenteel heeft Telenet 841.500 triple-play-klanten. Twaalf maanden geleden waren dat er nog 10 procent minder.

Ook digitale televisie blijft groeien. In totaal keken eind september 1.536.600 klanten digitaal, een stijging van 18 procent. Analoge kabel kende een terugval van 908.400 naar 597.400 abonnees (-34 procent).

Bedrijfsopbrengsten
Wat betreft de bedrijfsopbrengsten kent Telenet een stijging van 8 procent tot 1,094 miljard euro. De nettowinst steeg van 11,2 miljoen naar 31,1 miljoen euro. De vrije kasstroom van Telenet daalde van 167 miljoen naar 137,1 miljoen euro (-18 procent). Dat is volgens het bedrijf te wijten aan hogere geldelijke interestkosten, de eerste volledige jaarlijkse betaling van de Belgische voetbaluitzendrechten, alsook een "tijdelijke ongunstige trend in het werkkapitaal".

Sickinge kijkt vol vertrouwen naar de rest van 2012: "Rekening houdend met oktober, blijven we ervan overtuigd dat we de naar boven bijgestelde vooruitzichten zullen realiseren. Voor 2012 gaan we uit van een stijging tot 8 procent van de bedrijfsopbrengsten tegenover 2011". (HLN)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Misschien alleen spijtig dat Telenet geen volwaardige speler is op de mobiele markt, wat als binnen een paar jaar Mobistar ze aan de deur zet ?

En vooral wat gaat er gebeuren als het bipt verplicht de 4e licentie te gebruiken ? Ofwel wat als het bipt de licentie intrekt en er een echte 4e operator komt.

De toekomst zal het uitwijzen zeker.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Tomsworld schreef:Misschien alleen spijtig dat Telenet geen volwaardige speler is op de mobiele markt, wat als binnen een paar jaar Mobistar ze aan de deur zet ?

En vooral wat gaat er gebeuren als het bipt verplicht de 4e licentie te gebruiken ? Ofwel wat als het bipt de licentie intrekt en er een echte 4e operator komt.

De toekomst zal het uitwijzen zeker.


Telenet zal wel waterdichte contracten hebben met Mobistar. Bij Mobistar kunnen ze de Telenet klanten (of het geld wat ze opbrengen) ook best wel gebruiken. Denk dat Telenet uiteindelijk wel zijn eigen netwerk gaat uitbouwen en gebruiken, maar dat kost natuurlijk veel tijd en geld. Het heeft ook geen nut om hierop over te schakelen als je geen goede dekking kan bieden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als Telenet vandaag nog niet begonnen is met de plaatsing van eigen 3G-antennes, dan zegt Duco eigenlijk dat hij 100% vertrouwt op toegevingen van het BIPT.
Met Jogan van de basket (Telenet Oostende) aan het roer, zal het BIPT uiteindelijk wel luisteren naar het gejammer van Duco.
Bovendien bevat de nieuwe telecomwet een gloednieuw achterpoortje waarbij de minister een beslissing van het BIPT kan schorsen, er bestaan dus genoeg mogelijkheden om naar Duco's pijpen te dansen.

Ik vermoed dus dat de Telenet-klant zich de komende jaren zal moeten tevredenstellen met een overbelast en versleten Mobistar-netwerk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

31 miljoen euro netto winst? Alé daar kan je toch al een pak nodes mee ontdubelen hé :)

Op zich een mooi resultaat. Zoals gezegd denk ik niet dat Mobistar ze rap aan de deur gaat zetten. Zij hebben immers ook hun graantje mee te pikken in de winst van Telenet hé. Alleen hoor ik toch een pak mensen klagen over het 3G/edge netwerk van Mobistar en dat ze van zodra ze kunnen terug gaan naar Base of Proximus. Mensen die bij Mobistar zaten zullen immers geen verschillen merken. Bij ex-proximus leden is het vooral geklaag over de vele gebieden waar mobistar geen 3G heeft en ze dus noodgedwongen op Edge terugvallen voor mobiel te surfen. Bij ex-base/mv gebruikers hoor ik vooral dat edge veel trager is bij mobistar dan bij base vroeger, hoewel 3G sneller is (hoewel, dat is inmiddels ook achterhaalt).

Positief puntje : iedereen is erg blij met de prijssetting van Telenet als je enkel kijkt naar telefoon en sms.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Hoe je het draait of keert ze hebben een mooi aanbod met hun King & Kong abonnementen. Ik zou graag wat meer reactie van Belgacom zien want hun nieuw aanbod is vrij belachelijk als je vergelijkt met Telenet.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Telenet gebruikt nog steeds de slogan "snelste internet,..." als het om hun vast internet gaat.
Zou het niet schitterend zijn als belgacom duidelijk gelijklopende reclame zou maken met "snelste mobiel internet"?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Niet iedereen hecht belang aan data volume & sneleid hé. De meeste King & Kong klanten kijken volgens mij naar belminuten en SMS. Data is voor de meesten een leuke extra maar niet doorslaggevend.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vergelijk maar eens het Mobistar abo Dolfijn 15 €

Belminuten : 60
sms : 10.000
Data : 50 MB
--------------------------
Telenet king 15 €
Belminuten : 150
sms : 10.000
Data : 500 MB ( vanaf 17 okt 1 GB )

maw meer dan het dubbele aan belminuten (+ 90 minuten ) bij de king
en 20 keer meer data bij de king, vanaf 17 okt is dat zelfs 1 GB !!

Hier onlangs overgeschakeld van een Dolfijn 15 naar een Telenet king
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

VOiD schreef:Niet iedereen hecht belang aan data volume & sneleid hé. De meeste King & Kong klanten kijken volgens mij naar belminuten en SMS. Data is voor de meesten een leuke extra maar niet doorslaggevend.

Klopt volledig. Daarom dat ik ook zei : Positief puntje : iedereen is erg blij met de prijssetting van Telenet als je enkel kijkt naar telefoon en sms.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

vorige maand heb ik nog contact gehad met een medewerker van mobistar ivm dat ik wilde veranderen van abbo.
Deze verklaarde dat de abbo's terug gaan veranderen in November !
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het is maar een niche-markt die klaagt over de 3G snelheden.
Voor de meeste mensen is dat van ondergeschikt belang. En primeren de belminuten en sms'n, maar vooral de belminuten.
En de mobiele data, ze zijn blij dat het erin zit, maar meer als een keertje snel de kopteksten, een mailtje en facebook checken doen ze niet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goh meer en meer mensen hebben een smartphone, dus mobiel internet is een product in stijgende lijn hoor. Bellen en SMSen is natuurlijk nog steeds prioritair maar ik zie nu al jongeren die de streaming oppikken van radiozenders (bvb StuBru, MnM, ...). Een mailtje mag nog al eens traag gaan, maar traag surfen (al is het maar facebook) is iets dat niemand graag doet. En als je de krantenkoppen wilt lezen van sommige sites via EDGE ben je een half uur zoet...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:En de mobiele data, ze zijn blij dat het erin zit, maar meer als een keertje snel de kopteksten, een mailtje en facebook checken doen ze niet.


Jullie doen wel echt of het dramatisch is... 500 MB en ondertussen zelfs 1 GB is mooi wat mij betreft.

Ik doe het momenteel met 250 MB en daar synchroniseer ik constant 2 mailboxen mee alsook wat surfen en zelfs daar kom ik mee toe.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik zit rond een gebruik van 1.5gb elke maand...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:Jullie doen wel echt of het dramatisch is... 500 MB en ondertussen zelfs 1 GB is mooi wat mij betreft.

Ik doe het momenteel met 250 MB en daar synchroniseer ik constant 2 mailboxen mee alsook wat surfen en zelfs daar kom ik mee toe.

Weer met de vinger wijzen en impliceren dat we iets verkeerd doen met onze smartphone? :roll:

Als je enkel wat mails binnenhaalt en af en toe wat surft, kom je inderdaad toe met 250 MB.

Maar mensen met een laag verbruik moeten niet de vinger wijzen naar mensen die het vierdubbele en meer verbruiken. Verbruik je weinig? Prima. Accepteer het dan ook dat er mensen zijn met een hoger verbruik die niet genoeg hebben met een King.

Ik gebruik ook veel mobiele data: zit ook iedere maand aan 1,25 GB. Wat ik doe? Elke ochtend en avond naar HLN.be surfen, TribalWars op smartphone spelen, af en toe een app downloaden. Als het kan? Eens een paar Youtoube video's bekijken. Ik bel weinig (5 minuten) en verstuur ongeveer 200 sms'jes en zit prima bij een Generation Connect. De volle 2 GB heb ik niet nodig, maar 't is leuk om te weten dat ik na 1 GB geen extra data moet bijbetalen. Toen ik juist verhuisd was, kwam die 2 GB zeer goed te pas omdat we geen internet hadden.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Inderdaad, al dat vingerwijzen. Iedereen heeft het recht op zijn eigen dataverbruik. Mijn 2GB raakt op als ik veel in de auto zit, omdat ik niet naar Belgische radio kan luisteren, en mijn eigen MP3-tjes, word ik het beu na een tijd... Dan zit je toch rap aan 2GB als je internet radio streamt.
Mijn gebruik zonder internet-radio: 790MB/maand gemiddeld. (ik hou mijn datavebruik heel nauwkeurig bij)
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ook digitale televisie blijft groeien. In totaal keken eind september 1.536.600 klanten digitaal, een stijging van 18 procent. Analoge kabel kende een terugval van 908.400 naar 597.400 abonnees (-34 procent).

Is niet moeilijk, omdat ze meer en meer zenders gewoon niet meer analoog uitzenden, maar de prijs van analoge tv blijft wel hetzelfde!?!!!
Ik heb dik tegen m'n zin zo'n digicorder met de goedkoopste formule voor digitale tv van telenet genomen, om deze zenders terug te kunnen zien.(ik noem zoiets afzetterij, mijn persoonlijke mening)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Weer met de vinger wijzen en impliceren dat we iets verkeerd doen met onze smartphone? :roll:


Waar lees je dat... waarom voel je je aangevallen als ik louter schrijf dat een aanbod van 1GB mooi is ?

Waarom "vingerwijs" jij naar iemand die toekomt met minder en veralgemeen je dit naar de massa (of denk je echt dat al die klanten meer nodig hebben - duidelijk niet want dan zouden ze geen klant geworden zijn) ?

seppe schreef:Ik heb dik tegen m'n zin zo'n digicorder met de goedkoopste formule voor digitale tv van telenet genomen


Dan ben je wat mij betreft "dom" (om het nog braafjes uit te drukken).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik lees het tussen de lijntjes. Deze discussie is exact dezelfde als de datalimieten op de vaste verbindingen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Eigenlijk is dat dezelfde discussie als de roaming tarieven... als je je smartphone "smart" gebruikt kom je inderdaad toe met weinig, maar je zult maar de eerste zijn die elke avond een uurke zit te skypen met je vriendin of nen helen dag naar xmissy zit te geilen op je 250mb abbo :banana:
'k ben blij dat de usual suspects nu ook gaan inzien dat die data geen cashkoe hoeft te zijn maar een perfect reclame middel is om abbo's te slijten.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

seppe schreef:Ik heb dik tegen m'n zin zo'n digicorder met de goedkoopste formule voor digitale tv van telenet genomen


Dan ben je wat mij betreft "dom" (om het nog braafjes uit te drukken).[/quote]

oja? En waarom dan?

ik wou gewoon een paar zenders terug kunnen zien op mijn tv zonder schotelantennes ofzo te moeten installeren(wat me trouwens dan ook een paar honderd euro's zou gekost hebben) Nu betaal ik 10€ extra om die zenders toch te zien en bepaalde dan in HD, is mooi meegenomen. Die digicorder heb ik gratis gekregen.(was toen 1 of andere actie van telenet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

seppe schreef:oja? En waarom dan?


Omdat je nooit dingen "dik tegen je zin" moet doen.

seppe schreef:en bepaalde dan in HD, is mooi meegenomen. Die digicorder heb ik gratis gekregen.(was toen 1 of andere actie van telenet)


Al bij al heb je dan toch niet zo'n slechte deal gedaan ?

Lord Utopia schreef:Deze discussie is exact dezelfde als de datalimieten op de vaste verbindingen.


Uiteindelijk misschien wel zij het dat de grootverbruikers vroeger al een relatief klein percentage waren en dat op smartphone vermoedelijk nog kleiner is. Feit is dat ook één van de grote argumenten op smartphone niet relevant is... of download men ook Linux distributies :lol: (al is Youtube en streaming radio ook wel een grootverbruiker).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zie allerlei distributies niet meteen op mijn smartphone te downloaden, das een feit.
Maar ik gebruik mijn laptop ook mobiel (via tethering). Niet om zwaar te downloaden uiteraard (doe ik zo-ie-zo niet echt) maar als je wat surft etc gaan de mb's er ook serieus door. Je moet bvb maar eens hln.be bezoeken :)

Nuja, met de 2GB internet van proximus kom ik RUIM toe, net als mijn vriendin (ook 2GB, maar op Mobile Vikings). Op dat punt mogen we dus zeker niet klagen vind ik. Zeker omdat ik als ik 3G ontvangst heb, ook wel durf bellen via VoIP :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”