Ik weet het, het is volstrekt zinloos om te posten maar overdonderd door verwondering kan ik het niet laten.
Ik ben op zoek naar lego en zie op ebay een verkoper :
http://stores.benl.ebay.be/Babylon-Hobb ... 634.c0.m14
Zo verkoopt dit heerschap bv :
Politiebureau 7498 voor "slechts" 117,99€. Gewone winkelprijs (verschillende winkels) = 79.99 (maw zomaar even een 47% duurder dan in de eerste de beste speelgoedwinkel.)
Zelfde verhaal voor die airport en command center. Telkens toch wel flink boven de winkelprijzen.
Wat ik mij nu afvraag is :
Is dit echt? Moet zeggen der zijn nie veel kopers voor zijn lego. Das toch bijna oplichting!
Zonder schaamte snel rijk worden op e-bay?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Oplichting zou ik dat niet noemen, wel "vrije markteconomie" ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De prijs van een product is bepaald door wat een koper er wil voor geven, toch ?
Zowel bij de winkels, als op internet geldt toch: "kijk en vergelijk"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De prijs van een product is bepaald door wat een koper er wil voor geven, toch ?
Zowel bij de winkels, als op internet geldt toch: "kijk en vergelijk"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Volledig eens met wat Philippe zegt. 't Is wat de zot er voor wilt geven hé...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
oplichting lijkt me totaal niet.... hij is vrij te vragen voor z'n lego wat hij wil, als er iemand bereid is dat er voor te geven???? maar ik zou me er niet aan ergeren, veel verkopen zal hij niet doen als hij dubbel zo duur is dan de winkel om de hoek.. dus of hij snel rijk gaat worden op die manier daar heb ik m'n twijfels over.... mochten het nu items zijn die niet meer te krijgen waren was het iets anders..... dan nog, vragen staat vrij
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
De brave mens heeft waarschijnlijk gewoon gedaan wat iedereen zegt over webwinkels: verreken uw verzendkosten in uw productprijs.
Voor die prijs is het gratis thuisgeleverd, voor sommigen mag dat ook wat kosten.
Ik weet ook niet wat er zo moeilijk aan is, koop er niet als je het te duur vindt.
J.
Voor die prijs is het gratis thuisgeleverd, voor sommigen mag dat ook wat kosten.
Ik weet ook niet wat er zo moeilijk aan is, koop er niet als je het te duur vindt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Lego is niet goedkoop en ieder is vrij te vragen wat hij wilt. Wat ik ook weet is dat op rommelmarkten bv. Lego blokjes per kilo verkocht worden, maar dan heb je wel alles door elkaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Lego is inderdaad zeer duur (geworden). 9e voor 2 straten. Ik bedoelde ook niet 'oplichting' in de zuivere zin van het woord dan wel als soort morele oplichting. De meerkost dekt veel meer dan de vedzending. Beetje vreemd vind ik het om toch wel courante stukken aan zon woekerprijzen aan te bieden. Getuigt mi van weinig respect ta geintesseeeden.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Tja in een vrije markt is iedereen vrij zijn prijs te bepalen. Als de prijs echt overdreven hoog is zou er geen interesse mogen zijn en zal de vekoper vanzelf zijn prijzen laten zakken.
Dit gezegd zijnde, snap ik je punt wel. Voor mij is het moreel inderdaad ook verwerpelijk zo'n een absurd hoge prijs te vragen. Iedereen mag verdienen, elk mag/moet zijn marge nemen op zijn dienst/product, maar helaas kom ik steeds vaker en vaker mensen tegen (zowel op het WWW als IRL) die geen oren hebben naar een eerlijke marge. Ze willen gewoon woekerwinsten maken (al dan niet in opdracht van het moederbedrijf).
Mijn suggestie: zoek je spullen bij de kleine, lokale zelfstandige. Daar is best nog wat te onderhandelen en naar mijn ervaring zijn zij meestal tevreden met naar mijn gevoel een "eerlijke" marge. Daarnaast komt dat deze mensen het owv hun reputatie niet kunnen maken slechte producten, service,... te leveren waardoor de kans dat je tevreden bent over je aankoop groter is.
Ow ja: voor ik hier een discussie doe losbarsten over dat alles zijn prijs heeft en mensen altijd het goedkoopst willen: dit is in mijn geval zeker niet waar. Ik wil best wat betalen voor kwaliteit & service, zeker als ik daarmee een kleine zelfstandige in mijn buurt kan in leven houden. Maar soms zijn de marges er vér over, zo ver dat je voor mij als verkoper niet meer kan spreken eerlijk je boterham te verdienen.
Dit gezegd zijnde, snap ik je punt wel. Voor mij is het moreel inderdaad ook verwerpelijk zo'n een absurd hoge prijs te vragen. Iedereen mag verdienen, elk mag/moet zijn marge nemen op zijn dienst/product, maar helaas kom ik steeds vaker en vaker mensen tegen (zowel op het WWW als IRL) die geen oren hebben naar een eerlijke marge. Ze willen gewoon woekerwinsten maken (al dan niet in opdracht van het moederbedrijf).
Mijn suggestie: zoek je spullen bij de kleine, lokale zelfstandige. Daar is best nog wat te onderhandelen en naar mijn ervaring zijn zij meestal tevreden met naar mijn gevoel een "eerlijke" marge. Daarnaast komt dat deze mensen het owv hun reputatie niet kunnen maken slechte producten, service,... te leveren waardoor de kans dat je tevreden bent over je aankoop groter is.
Ow ja: voor ik hier een discussie doe losbarsten over dat alles zijn prijs heeft en mensen altijd het goedkoopst willen: dit is in mijn geval zeker niet waar. Ik wil best wat betalen voor kwaliteit & service, zeker als ik daarmee een kleine zelfstandige in mijn buurt kan in leven houden. Maar soms zijn de marges er vér over, zo ver dat je voor mij als verkoper niet meer kan spreken eerlijk je boterham te verdienen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je zelfstandige A met B vergelijkt mag je normaal geen grote verschillen merken... ga je echter vergelijken met je product elders aan te kopen (hetzij bij iemand lokaal op internet, of zelfs aan de andere kant van de wereld) dan ben je appelen en peren aan het vergelijken.NickG schreef:Maar soms zijn de marges er vér over, zo ver dat je voor mij als verkoper niet meer kan spreken eerlijk je boterham te verdienen.
Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat een lokale zelfstandige met winkel meer kosten heeft dan m'n andere voorbeelden (geen winkel, geen uitleg, soms slechte service, ... tot en met mensen die werken voor een hongerloontje). Het spijtige is dat we als consument vaak naar het goedkoopste kijken zonder rekening te houden met die dingen... en zo op termijn onze eigen economie en welvaard kapot maken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
De simpele particulier staart zich altijd blind op die zogenaamde hoge winstmarge. Neem nu het voorbeeld uit de openingspost: 47%. Een kleine zelfstandige lacht met zo'n kleine marge, die werkt eerder met marges van meer dan 100% en op veel producten is dit of meer perfect mogelijk. Amaai denkt de doorsnee jan met de pet in de straat dan, steekt die dan zoveel geld in zijn zakken? Tuurlijk niet want een zelfstandige heeft dikwijls verschroeiend veel kosten: personeelskosten, verzekeringen, taksen, producten die niet verkocht raken, onverwachte tegenslagen, verwarming en elektriciteit, internet en telecom,...
De doorsnee werknemer is gewend om zijn nettoloontje op zijn rekening te krijgen en houdt geen rekening met zijn brutoloon, dus met wat hij moet afdragen. Dan krijg je van die typen zoals er hier ook zitten die het over een "eerlijke marge" hebben. Dat zijn echt mensen die van niks weten wat het gaat er eerder om om je zaak te doen draaien en liefst nog genoeg voor jezelf over te houden, zo simpel is dat.
De doorsnee werknemer is gewend om zijn nettoloontje op zijn rekening te krijgen en houdt geen rekening met zijn brutoloon, dus met wat hij moet afdragen. Dan krijg je van die typen zoals er hier ook zitten die het over een "eerlijke marge" hebben. Dat zijn echt mensen die van niks weten wat het gaat er eerder om om je zaak te doen draaien en liefst nog genoeg voor jezelf over te houden, zo simpel is dat.
-
- Moderator
- Contacteer:
Volledig gelijk, maar ik denk dat een handelaar die enkel via ebay werkt iets minder kosten heeft dan de handelaar om de hoek van de straat. Voor zover die persoon op ebay wel een echte handelaar is... Want daar gaat het allemaal juist over!
Ik ben gewoon voor op internet dingen goedkoper te vinden dan in de winkel. Niet omgekeerd.
Ik ben gewoon voor op internet dingen goedkoper te vinden dan in de winkel. Niet omgekeerd.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ik alvast niet. Ik ben allereerst al niet altijd particulier (bijberoep), en volgens mij ook al niet simpelMobile Viking schreef:De simpele particulier staart zich altijd blind op die zogenaamde hoge winstmarge. <snip>
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Heronic
- Elite Poster
Zoals krisken al zei : die kerel pakt 47% bovenop de marge van verschillende winkels. Ik ruik een zwart handeltje ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
Post made via mobile device ]
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
is een zakelijke verkoper met btw nummer.... aan die prijzen zal hij trouwens niet veel verkopen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Zal er een goede garantie bij geven?
Ik koop vaak dingen veel te duur omdat ik weet bij wie/waar ik ze koop voor de garantie.
Vrije markt, en mogelijk geeft die de beste garantie dat er is. Voor lego is dat wel lastig, die dingen gingen vroeger toch nooit stuk toen het 'echte' lego was.
Ik koop vaak dingen veel te duur omdat ik weet bij wie/waar ik ze koop voor de garantie.
Vrije markt, en mogelijk geeft die de beste garantie dat er is. Voor lego is dat wel lastig, die dingen gingen vroeger toch nooit stuk toen het 'echte' lego was.
-
- Elite Poster
Ik onderhandel vaak over de prijs en niet bij kleine zelfstandigen maar bij grote ketens zoals Vandenborre, Krefel of JBC. Enkele voorbeelden die ik uit eigen ervaring hier neerpen:
LCD televisie paar jaar geleden gekocht bij Krefel juist om de hoek bij mij. Prijs lag 150 euro hoger dan bij "kleine" zelfstandige te Nijvel (wat voor mij een kleine omweg is op weg van het werk naar huis). Voorgelegd aan infobalie van Krefel en reactie was: meneer, als u zwart op wit kunt laten zien dat hetzelfde toestel elders goedkoper is, passen wij onze prijs aan. Bewijs op de toonbank gelegd en hopsakee... ik kreeg de televisie voor 150 euro minder. 3 maanden geleden bij Vandenborre te Dendermonde (ook vlak om de hoek) inductieplaat van Miele gekocht (iets meer dan 1000 euro). Winkel regio Luik was 120 euro goedkoper (van mijn werk tot daar half uurtje karren, alles toch betaald door het werk). Vandenborre toch maar even de voorkeur gegeven en aan de verkoper gezegd dat dezelfde plaat in Luik 120 euro goedkoper was dan bij hen. Die man slaat aan het bellen en komt na een paar minuten terug met de melding dat hij mij halverwege tegemoet kan komen, dus 60 euro van de prijs af. Was goed voor mij. Nog een voorbeeld. Bij JBC Dendermonde zag mijn vriendin een vestje in daim hangen in solden periode. Er ging 50% van de prijs, was het enige resterende model maar wel met een zwarte plek op de kraag. Voor haar geen probleem, haar haar is lang genoeg zodat die plek niet zichtbaar is. Tegen de verkoopster gezegd: mevrouw, die vest is het laatste exemplaar maar er hangt een vlek op de kraag. Als u nu deze vest ook een sticker van 75% korting op plakt in plaats van 50% dan nemen we ze direct mee. Zonder enige vorm van discussie meteen een ja gekregen. Ik bedoel maar... wie niks zegt en braaf de geafficheerde prijs betaalt die wordt er op gelegd. En nee, ik ken totaal geen schaamte om over de prijs te onderhandelen. Ik zou dat vroeger nooit gedaan hebben maar ik heb jaren verkocht op de rommelmarkt en daar wordt ook steeds gepingeld (door de kopers). Dus sinds dat ogenblik was ik vastbesloten om hetzelfde principe toe te passen bij de reguliere handel en tot nu toe met leuke besparingen tot gevolg.
LCD televisie paar jaar geleden gekocht bij Krefel juist om de hoek bij mij. Prijs lag 150 euro hoger dan bij "kleine" zelfstandige te Nijvel (wat voor mij een kleine omweg is op weg van het werk naar huis). Voorgelegd aan infobalie van Krefel en reactie was: meneer, als u zwart op wit kunt laten zien dat hetzelfde toestel elders goedkoper is, passen wij onze prijs aan. Bewijs op de toonbank gelegd en hopsakee... ik kreeg de televisie voor 150 euro minder. 3 maanden geleden bij Vandenborre te Dendermonde (ook vlak om de hoek) inductieplaat van Miele gekocht (iets meer dan 1000 euro). Winkel regio Luik was 120 euro goedkoper (van mijn werk tot daar half uurtje karren, alles toch betaald door het werk). Vandenborre toch maar even de voorkeur gegeven en aan de verkoper gezegd dat dezelfde plaat in Luik 120 euro goedkoper was dan bij hen. Die man slaat aan het bellen en komt na een paar minuten terug met de melding dat hij mij halverwege tegemoet kan komen, dus 60 euro van de prijs af. Was goed voor mij. Nog een voorbeeld. Bij JBC Dendermonde zag mijn vriendin een vestje in daim hangen in solden periode. Er ging 50% van de prijs, was het enige resterende model maar wel met een zwarte plek op de kraag. Voor haar geen probleem, haar haar is lang genoeg zodat die plek niet zichtbaar is. Tegen de verkoopster gezegd: mevrouw, die vest is het laatste exemplaar maar er hangt een vlek op de kraag. Als u nu deze vest ook een sticker van 75% korting op plakt in plaats van 50% dan nemen we ze direct mee. Zonder enige vorm van discussie meteen een ja gekregen. Ik bedoel maar... wie niks zegt en braaf de geafficheerde prijs betaalt die wordt er op gelegd. En nee, ik ken totaal geen schaamte om over de prijs te onderhandelen. Ik zou dat vroeger nooit gedaan hebben maar ik heb jaren verkocht op de rommelmarkt en daar wordt ook steeds gepingeld (door de kopers). Dus sinds dat ogenblik was ik vastbesloten om hetzelfde principe toe te passen bij de reguliere handel en tot nu toe met leuke besparingen tot gevolg.
-
- Elite Poster
Garantie is op Europees niveau geregeld, dus maakt niet uit bij wie je het koopt.Tim.Bracquez schreef:Zal er een goede garantie bij geven?
-
- Elite Poster
Voila, trouwens, is het meestal niet zo dat je voor garantie toch moet aankloppen bij de fabrikant? Je kan natuurlijk via je winkel gaan, maar volgens mij is het meestal toch sneller als je het zelf rechtstreeks kan regelen.
Nu ja, garantie op Legoblokjes... Iemand daar ooit beroep op moeten doen?
(enige schade geval dat ik heb gehad was toen de hond dacht dat een paar blokjes zijn avondmaal was, lijkt me niet onder garantie te vallen)
Nu ja, garantie op Legoblokjes... Iemand daar ooit beroep op moeten doen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Vorige week maandag ook zoiets meegemaakt. Ging met vriendin naar een winkel om te kijken (!) naar een nieuwe zetel. Vonden meteen ons zin bij eentje en deze verkoper had dit meteen door. Veel blablabla om ons te overhalen en plots kregen we 100 euro korting. Tja dan mocht die zetel meteen mee van mij ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Nee, voor garantie klop je aan bij de verkoper, dus de winkel waar je het goed gekocht hebt. Je koopt normaal gezien nooit rechtstreeks van de fabrikant. Het "verkoopcontract" dat wordt opgemaakt heeft betrekking op een "relatie" tussen jou als koper en de winkel. Dus altijd bij de winkel aankloppen.NickG schreef:Voila, trouwens, is het meestal niet zo dat je voor garantie toch moet aankloppen bij de fabrikant? Je kan natuurlijk via je winkel gaan, maar volgens mij is het meestal toch sneller als je het zelf rechtstreeks kan regelen.
-
- Elite Poster
Proficiat, maar zoiets is volgens mij vrij standaard op meubels, keukens,... althans de keren dat ik ging kijken werd er direct met kortingen gesmeten "speciaal voor mij"krisken schreef:Vorige week maandag ook zoiets meegemaakt. Ging met vriendin naar een winkel om te kijken (!) naar een nieuwe zetel. Vonden meteen ons zin bij eentje en deze verkoper had dit meteen door. Veel blablabla om ons te overhalen en plots kregen we 100 euro korting. Tja dan mocht die zetel meteen mee van mij
-
- Moderator
- Contacteer:
Geen idee, toen ik verhuisde naar hier (had appartement net gekocht) waren veel dingen tweedehands (zetel bvb, kast, keukentafel/stoelen) of gekocht in de ikea (bed, nachtkastjes, kleerkasten, bijzettafeltjes, ...).
Maar omdat de huidige zetel net wat te groot is en compleet versleten hadden we al een aantal winkels afgegaan maar nooit echt 100% ons zin gevonden (ofwel was het te groot). Bij die winkel hadden we een 3-zit+long seat gevonden voor €599 (fabriekskorting, normaal €699). En omdat we wat aan het twijfelen en doen waren (wouden eerst nog ns opmeten etc) kregen we hem plots voor €499
. Theoretisch €200 korting...niet slecht ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar omdat de huidige zetel net wat te groot is en compleet versleten hadden we al een aantal winkels afgegaan maar nooit echt 100% ons zin gevonden (ofwel was het te groot). Bij die winkel hadden we een 3-zit+long seat gevonden voor €599 (fabriekskorting, normaal €699). En omdat we wat aan het twijfelen en doen waren (wouden eerst nog ns opmeten etc) kregen we hem plots voor €499
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Garantie weerhoudt mij niet meer van ergens 'duurder' te kopen.
Ik klop tegenwoordig altijd direct aan bij de fabrikant.
Samsung, Delonghi, Sennheiser, Philips, Bosch, canon
Werkt niet altijd, maar moet zeggen dat dat hier toch zowat 4 van de 5 keer gewoon lukt.
Als je via de gewone winkelier moet gaan, duurt het gewoon veel te lang (niet leuk voor bv een stoomstrijkijzer!).
De helpdesk van de fabrikant stuurt je meestal meteen door naar hun erkend servicecenter, je stuurt je toestel samen met een copy van het kasticket/factuur (als ze er al achter vragen... ) mee op en je hebt het meestal binnen de week terug!
Enige nadeel: transportkosten zijn meestal voor jouw rekening waar een andere winkelier meestal in bulk verstuurd x keer per maand (waardoor de wachttijd idd lang kan worden)
Ik klop tegenwoordig altijd direct aan bij de fabrikant.
Samsung, Delonghi, Sennheiser, Philips, Bosch, canon
Werkt niet altijd, maar moet zeggen dat dat hier toch zowat 4 van de 5 keer gewoon lukt.
Als je via de gewone winkelier moet gaan, duurt het gewoon veel te lang (niet leuk voor bv een stoomstrijkijzer!).
De helpdesk van de fabrikant stuurt je meestal meteen door naar hun erkend servicecenter, je stuurt je toestel samen met een copy van het kasticket/factuur (als ze er al achter vragen... ) mee op en je hebt het meestal binnen de week terug!
Enige nadeel: transportkosten zijn meestal voor jouw rekening waar een andere winkelier meestal in bulk verstuurd x keer per maand (waardoor de wachttijd idd lang kan worden)
- Heronic
- Elite Poster
Sorry maar de relevantie hiervan ontgaat mij helemaal. De ebay verkoper die blijkkbaar een handelsregister heeft (wat zijn prijs nog opmerkelijker maakt aangezien ik er dan vanuitga dat zijn inkoopprijsdan ook een stuk onder de 79,99e zal liggzn) mikt in elk geval op de belgisch nederlandse markt.iceke schreef:Is die Chinese ebay verkoper die zijn ledlampjes verkoopt aan 3X de marktwaarde in China dan ook een oplichter ?
[
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Dat maakt wel uit. Ik koop soms bij mensen die gewoon zonder morren je geld terug geven ook al moeten ze dit niet. Dit heet service, dit kan de kleine (dure) zelfstandige geven. Heeft niets met regeltjes te maken hoor.Jack Daniels schreef:Garantie is op Europees niveau geregeld, dus maakt niet uit bij wie je het koopt.
Zoals een keuken bij een goede zelfstandige laten installeren, die wat duurder is... Als er wat is staat die aan je deur, een winkelketen is het "oké we sturen iemand maar dat kan 200+ euro kosten"
Enja op ebay kan je ook chinese dingetjes goedkoop vinden, en dezelfde in UK... Maar dan duurder in prijs. Wie is er zo gek om die van UK dan te kopen? Wel iemand dat het bijvoorbeeld snel in de bus wilt hebben, of garantie na verkoop om terug te sturen...
Niet iedereen is op zoek naar goedkoop... Uiteraard zoals we hier zien is het een standaard product dat doorverkccht wordt, maar weet dat er ook handelaars zijn die duurder zijn waar veel zelfstandige kopen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Wat noem je dan datgene wat Telenet, Belgacom, Elektrabel, etc doen...
-
- Elite Poster
Tim.Bracquez schreef:Dat maakt wel uit. Ik koop soms bij mensen die gewoon zonder morren je geld terug geven ook al moeten ze dit niet. Dit heet service, dit kan de kleine (dure) zelfstandige geven. Heeft niets met regeltjes te maken hoor.Jack Daniels schreef:Garantie is op Europees niveau geregeld, dus maakt niet uit bij wie je het koopt.
Je schrijft het zelf: "service". Service en garantie zijn 2 totaal verschillende zaken die niks met elkaar te maken hebben. Garantie is wettelijk geregeld in Europa: 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor bedrijven voor wat consumptiegoederen betreft (grosso modo geschetst). Service is volledig afhankelijk van de goodwill van de verkoper en niet in wettelijke regels gegoten. Service ben je niet verplicht van te geven, garantie daarentegen wel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Toch kan garantie en service te maken hebben met elkaar. Zo zullen jouw goederen bij een defect 4 weken onderweg zijn, terwijl dit bij de andere 2 weken is. Terwijl het naar dezelfde leverancier gaat!
Telefonie = EDPnet + OVH