Wat zijn trouwens jullie inzichten bij het zien van deze binnenbekabeling?
De kabel komt binnen in de kelder:
Deze gaat dan een meter of twee verder en gaat dan over in zoiets:
Deze kabel loopt dan een meter of 5 verder over het plafond van de kelder om vervolgens achter een kast uit te komen in de living, waar dan het "V11 potteke" hangt. Ik noem dat zo, omdat er duidelijk V11 op staat aan de buitenkant.
Er is niet veel "kabel" om mee te werken aan die kant. Ik heb de vernis zo goed en zo kwaad ik kon van het koperpaar verwijderd.
Op aanraden van EDPnet dien ik een NTP2007 aansluiting te kopen bij Belgacom. De binnenkant ziet er echter hetzelfde uit als wat ik heb, dus dat lijkt me niet nodig. Van dat punt, aagesloten met een grote knots van een 6 polige VDSL stekker zit de modem, 3 meter verder. Ook zonder deze connector is het singaal hetzelfde, trouwens.
De bekabeling ziet er dus redelijk aftands uit. Bij mijn zoektochten op het forum ben ik al een keer tegen gekomen dat zulke stoffen bekabeling niet zo denderend is voor VDSL, wat ik graag aanneem. Maar is die bekabeling van mij of van Belgacom? Op gans de kabel zit geen enkel punt waar ik eventueel de schaar in zou kunnen zetten, of het moest vlak achter die metale buis zijn in de kelder. Op zich zou dat geen probleem zijn, de modem kan daar ook terecht, er is al RJ45 getrokken voor Telenet daar...