Mobiele tv Belgacom (TV Overal) gaat 5 euro per maand kosten

Nieuws omtrent telecom
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tv overal zit idd enkel inclusief in de nieuwe maxi packs (dus deze van na 16 april), je kan uw abo laten wijzigen via klantendienst

Code: Selecteer alles

Wat gebeurt er met mijn huidige Pack?

U ontvangt niet automatisch een nieuw Pack. U blijft dus genieten van de korting verbonden aan uw huidige Pack. Enkel uw internetabonnement wordt aangepast en u profiteert automatisch van de nieuwe voordelen van Belgacom Internet Overal: een verhoging van het Internet volume thuis en een snelheidsverhoging.

Wat moet ik doen als ik wil profiteren van de voordelen die de nieuwe Packs bieden?

Als u al een Belgacom Pack hebt, krijgt u niet automatisch een nieuw Pack. U moet dus een nieuw Pack bestellen, zelfs als u de combinatie van producten in uw Pack niet verandert.
andere gevolgen nieuwe pack : je krijgt meer 3G volume... pc security is niet meer gratis... belgacom tv favorite/intense bestaan niet meer in nieuwe packs... wat prijs betreft zelf eens vergelijken met wat je nu betaalt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hier hetzelfde. Wanneer ik in de applicatie op activeren klik, krijg ik de melding dat TV Overal al geactiveerd is.
Ik gebruik het niet veel en ga dus nog eventjes wachten vooraleer ik een belletje ga plegen.
Victory Not Vengeance
xenne
Elite Poster
Elite Poster

en heb jij een pack van na 16/04...? want dan is het niet hetzelfde als bij peter, bij hem is het logisch dat het niet werkt...
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Geen idee van wanneer het maxi pack actief was. In ieder geval toch maar eens gebeld (geen wachttijd) en er was een probleem tussen het technisch en administratief platform.
Helpdesker heeft het technisch gedeelte geactiveerd en het werkte.
Victory Not Vengeance
xenne
Elite Poster
Elite Poster

dan ben je goed geholpen.... tsja, voor de klant is het niet echt duidelijk in welk maxi pack hij zit, een oud of nieuw..... aan het 3G volume kan je het wel zien, maar dan moet je dit voordeel geactiveerd hebben. maxi apart of bij maxi in oud maxi pack krijg je 250MB 3G volume, in een nieuw maxi pack krijg je 1GB. prijsverschil zal er ook wel zijn, al heb ik geen idee hoeveel een maxi pack vroeger koste (en is ook nergens meer te vinden). maar jij zal wel in een nieuw pack zitten
Carl2
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dus een maand geleden kregen we nog mail van Belgacom dat we TV Overal gratis konden blijven gebruiken en nu ineens dit?

We hebben momenteel een oud pack met Internet Intense en daar betalen we maandelijks, met opties, net geen 80 euro voor.
Wil ik nu TV Overal behouden wordt ik dus verplicht over te stappen naar het Maxi Pack of 5 euro bij te betalen. Na korte berekening blijkt dus als volgt:

Huidige situatie:
Unlimited Volume
30 Mb/s Down 5Mb/s Up (link)
Belgacom TV
Mobiel internet
Telefoon + Opties
Tot vandaag altijd TV Overal gehad
Prijs: 77

Als we dan het Maxi Pack zouden nemen wordt dit:
Unlimited Volume
30 Mb/s Down 4Mb/s Up (een downgrade dus)
Belgacom TV
Mobiel internet
Telefoon + Opties
TV Overal inbegrepen
Prijs: 76,73

Bij het eerste hebben we altijd TV Overal bij gehad en was ons ook verteld dat we dit gratis behouden. En nu moeten we opeens overschakelen naar het Maxi Pack wat eigenlijk wil zeggen dat we zo goed als evenveel betalen als voorheen en eigenlijk minder krijgen (4Mb/s upload ipv de huidige 5Mb/s)?

Wie kan er nog aan uit...
Laatst gewijzigd door Carl2 08 okt 2012, 15:05, in totaal 1 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

belgacom heeft blijkbaar verkeerde mails gestuurd, want ik heb er ook zo één gekregen

Deze testperiode stopt op 3 september, maar als Maxi Pack-klant blijft u ook daarna genieten van TV Overal aangezien deze optie inbegrepen is in uw Pack (normaal € 4,95/maand).
ik heb echter nooit een maxi pack gehad dus deze mail moest niet naar mij gestuurd geweest zijn....

dus ja, als je tv overal wil hebben zonder die €4,95 te betalen zal je moeten overschakelen naar een Maxi pack
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Carl2 schreef: En nu moeten we opeens overschakelen naar het Maxi Pack wat eigenlijk wil zeggen dat we zo goed als evenveel betalen als voorheen en eigenlijk minder krijgen (4Mb/s upload ipv de huidige 5Mb/s)?
Wie kan er nog aan uit...
Je krijgt niet minder: je hebt TV Overal erbij. Dus:
  • Internet Intense (30/5) + TV Overal = 81.95
    Maxi Pack (30/4), TV Overal inclusief = 76.73
What's the problem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

bijkomend voordeel : in een maxi pack krijg je 1GB 3G volume, terwijl je in uw huidig pack maar 500MB krijgt
bijkomend nadeel : pc security is niet meer gratis... tv favorite/intense zijn niet meer beschikbaar indien je dit zou hebben kan je dit niet houden
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Maar je kan wel gratis tv-pakketten verkrijgen als voordeel bij je Maxi-pack, zoals gratis Net Gemist VRT, Coaching Pass, Entertainment & Discovery, Sportkanalen, Belgacom11+. Die gratis zenderpaketten vervangen eigenlijk de Favorite en Intense. (of Gratis Tablet 7', Deezer Premium Plus)
Het 3G-volume en TV Overal zijn sowieso gratis.
Carl2
Starter
Starter

Zal dus een verandering naar een Maxi Pack worden...

Het feit dat ze vorige maand nog confirmeerde dat alles zou blijven werken en nu zonder waarschuwing het toch niet meer werkt valt toch licht tegen, achja, toch bedankt.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

xenne schreef:belgacom heeft blijkbaar verkeerde mails gestuurd, want ik heb er ook zo één gekregen

Deze testperiode stopt op 3 september, maar als Maxi Pack-klant blijft u ook daarna genieten van TV Overal aangezien deze optie inbegrepen is in uw Pack (normaal € 4,95/maand).
ik heb echter nooit een maxi pack gehad dus deze mail moest niet naar mij gestuurd geweest zijn....

dus ja, als je tv overal wil hebben zonder die €4,95 te betalen zal je moeten overschakelen naar een Maxi pack
Ik heb dezelfde mail gekregen, ook al zit ik op een Confort Pack. :roll:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Ja, wat wil je met een Con Fort pack :angel:
xenne schreef:bijkomend nadeel : pc security is niet meer gratis...
Ik heb sinds een goeie 10 jaar een Go abbo. Na alle naamswisselingen dus een Maxi. Mijn PC heb ik steeds goed beveiligd met een goede virusscanner/firewall/anti malware.

In al die tijd heb ik nooit écht last gehad van de gevaren van het internet. Iemand die zoals ik regelmatig een paar fora bezoekt heeft imho geen PC Security van Belgacom/Skynet nodig. Ik denk dus niet dat Carl2 daar écht wakker gaat van liggen, just my 2 cents.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

PC security = Norton Internet Security... 't is een virusscanner zoals er zoveel zijn.... deze zat gratis bij Intense, en gratis bij een oud favorite/maxi pack bestaande uit 2 produkten. deze is niet meer gratis in de nieuwe packs (kost nu €5/maand voor 1ste licentie). waarschijnlijk zal Carl2 er wel niet wakker van liggen, maar voor de volledigheid heb ik dat toch maar vermeld
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Het bedrijf waar ik werk heeft jarenlang McAfee gebruikt en is volledig overgeschakeld op Microsoft Security Essentials. Zeer goed en gratis.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik zou het iig niemand aanraden €5/maand te betalen voor Norton... maar voor mensen die het vroeger gratis hadden hebben het mogelijk actief staan (om eens te proberen), als die dan overschakelen naar een nieuw pack zal het aangerekend worden. dus daar wel mee opletten.
Carl2
Starter
Starter

xenne schreef:PC security = Norton Internet Security... 't is een virusscanner zoals er zoveel zijn.... deze zat gratis bij Intense, en gratis bij een oud favorite/maxi pack bestaande uit 2 produkten. deze is niet meer gratis in de nieuwe packs (kost nu €5/maand voor 1ste licentie). waarschijnlijk zal Carl2 er wel niet wakker van liggen, maar voor de volledigheid heb ik dat toch maar vermeld
Er zijn veel betere en gratis alternatieven dus ik lig er zeker niet van wakker :)

Ter vervollediging, vorige week dinsdag langs geweest in het Belgacom Center en de verandering laten doorvoeren. Volgens de verkoopster daar zou het gratis zijn en tegen de volgende week maandag (vandaag dus) in orde zijn. Krijgen we vandaag enkel een brief met alle info over het pack, dat er misschien nog activatiekosten kunnen zijn en dat het nog tot donderdag zou duren voor alles geactiveerd zou zijn.

Hopelijk blijven die activatiekosten wel degelijk achterwegen, als iemand dit toevallig weet? Vind het erg eigenlijk dat het zo lang duurt voor wat toch een redelijk simpel iets lijkt te zijn. Het afsluiten van TV Overal voor ons gebeurde zonder enige waarschuwing maar alles terug in orde krijgen moet dan weer zolang duren. Na het volledig stopzetten van de kabel/distributie een paar maanden geleden zijn we redelijk afhankelijk geworden van TV Overal, vandaar de frustratie voor de duidelijkheid.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

raar, ik kon 5 minuten na mijn aanvraag al terug op tv overal. Ook al is de activatie pas voor morgen voorzien.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Carl2 schreef:Ter vervollediging, vorige week dinsdag langs geweest in het Belgacom Center en de verandering laten doorvoeren. Volgens de verkoopster daar zou het gratis zijn en tegen de volgende week maandag (vandaag dus) in orde zijn. Krijgen we vandaag enkel een brief met alle info over het pack, dat er misschien nog activatiekosten kunnen zijn en dat het nog tot donderdag zou duren voor alles geactiveerd zou zijn.

Hopelijk blijven die activatiekosten wel degelijk achterwegen, als iemand dit toevallig weet? Vind het erg eigenlijk dat het zo lang duurt voor wat toch een redelijk simpel iets lijkt te zijn. Het afsluiten van TV Overal voor ons gebeurde zonder enige waarschuwing maar alles terug in orde krijgen moet dan weer zolang duren. Na het volledig stopzetten van de kabel/distributie een paar maanden geleden zijn we redelijk afhankelijk geworden van TV Overal, vandaar de frustratie voor de duidelijkheid.
van Intense naar maxi is in feite een downgrade, dus mogelijks rekenen ze swapcost van €6,20 aan... 't zou wel kunnen dat dit hier niet geval is omdat Intense niet meer bestaat, verder zullen er geen kosten zijn
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”