Dolfijn opzeggen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
phil49
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010, 12:01

Hoi - ik had een vraag ivm mijn mobistar abonnement...

In de eerste week van april 2012 hebben we een duo abonnement (partner en ik) genomen onder de naam dolfijn 10.

Omdat we de circle line promotie hadden, met de 20 procent korting, liggen we daar normaal 12 maanden vast.

Drie weken later zijn we overgeschakeld naar eekhoorn 10, omdat de minuten belwaarde daar dubbel zo hoog liggen (voor dezelfde prijs) en die formule eigenlijk interessanter was voor ons belprofiel...

Door die tariefformule wijziging verloren we wel onze voordelen (20 procent korting én circle line promotie).

Nu is mijn vraag voor hoe lang we nog aan dit abonnement vastzitten, gezien de nieuwe telecomwet.

Kunnen we nu al opzeggen en overstappen naar een andere provider mits één maand opzeg, of moeten we nog steeds de drie maanden opstapvergoeding betalen?

Phil
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als ik het goed begrijp, heb je begin april een contract van 12 maanden getekend waarbij je evenwel vrij kan switchen tussen de verschillende Mobistar-formules.

Je contract loopt dus tot begin april 2013.

Maar de nieuwe telecomwet stelt nu dat alle telecomcontracten na 6 maanden kosteloos en onmiddellijk te beëindigen zijn via e-mail of brief.

Je hebt dus geluk, het is nu bijna midden oktober dus die 6 maanden zijn voorbij en je kan je contract kosteloos stopzetten.

Als je bij een eventuele overstap je gsm-nummer wenst te behouden moet je natuurlijk eerst een gsm-formule kiezen bij een andere operator en een nummeroverdracht aanvragen. Die nieuwe operator regelt alles.

Als de nummeroverdracht naar de nieuwe operator is voltooid zal het abonnement bij de vorige operator automatisch opgezegd worden. Je hoeft dus Mobistar niets te laten weten.
phil49
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010, 12:01

Dacht ik ook, maar dan las ik dit op de pagina van Telenet (bij hun formule King Kong)...

Sloot je je contract af tussen 1 april en 1 oktober 2012? Hou er dan wel rekening mee dat je nog een opzegvergoeding betaalt (abonnementskost x aantal resterende maanden, met een maximum van 3 maanden).
Vanaf ten laatste 1 april 2013 kan iedereen kosteloos overstappen!


Dit zou betekenen dat ik dus nog een opzegvergoeding van drie maanden (= 60 euro) zou moeten betalen. Dan vraag ik me af waarom dit voor Proximus en Mobistar geldt, maar dan weer niet voor bijvoorbeeld klanten van Base (= geen opzegvergoeding).

Alsof die nieuwe wet dus niet voor alle providers geldt, of zie ik het verkeerd?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

phil49 schreef:Dit zou betekenen dat ik dus nog een opzegvergoeding van drie maanden (= 60 euro) zou moeten betalen
Waarom 3 maanden? er staat max. 3 maanden.

In jouw geval (worst case) is je huidig abonnement (eekhoorn 10) ingegaan ergens in de laatste weken van april.
Als je nu opzegt, zal je maximaal enkele weken opzegvergoeding moeten betalen. Als je wacht tot de 6 maanden voorbij zijn (laatste week oktober), dan ben je vrij.
phil49 schreef:Alsof die nieuwe wet dus niet voor alle providers geldt, of zie ik het verkeerd?
De wet geldt natuurlijk voor alle providers, maar een provider heeft wel het recht om nog beter te doen dan de wet, en dus geen opzegvergoeding meer te rekenen (alhoewel de wet max. 6 maanden toelaat).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

phil49 schreef: Nu is mijn vraag voor hoe lang we nog aan dit abonnement vastzitten, gezien de nieuwe telecomwet.

Kunnen we nu al opzeggen en overstappen naar een andere provider mits één maand opzeg, of moeten we nog steeds de drie maanden opstapvergoeding betalen?

Phil
Reken daar dus die 3 weken bij die je later bent veranderd, dus ongeveer eind april = eind oktober kan je kosteloos veranderen. (je moet dus gewoon al 6 maand uw abo hebben om kosteloos te kunnen overstappen naar een andere operator)
Wil je uw nummer behouden dan ga je best eind oktober bvb naar een telenet center en laat je overzetten, je hoeft geen maand op voorhand mobistar te verwittigen,(niks 3 maand opstapvergoeding!) door de aanvraag van nummeroverdracht weet mobistar hoe laat het is! :)

Ikzelf en mijn vrouw zijn nu beiden net weg bij mobistar, naar een telenet king!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
phil49
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010, 12:01

Okay, dat is dan duidelijk.

Bedankt allemaal voor de reacties.

@ Patje

dat is precies wat we van plan zijn... :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”