Hallo,
Ik heb al enige tijd dit probleem, maar het wordt erger en erger. Er staat hier thuis een W7 desktop, een W7 laptop en een iMac. Allen hebben ze het probleem dat ze heel moeilijk een ip-address krijgen van de bbox. De iMac gaat dan over op het 'self assigned IP address' waar je niets mee bent en ook de W7's geraken niet op internet.
Na lang genoeg mijn wireless adapters aan en uit te zetten krijg ik uiteindelijk wel een ip address. Het helpt meestal ook als ik bv even op het FON netwerk ga en daarna weer op mijn eigen netwerk.
Voor zover ik weet heb ik niets veranderd aan de DHCP instellingen. De lease time staat op 1440 en de range is de default.
Suggesties/oplossingen?
Bedankt!
BBox2 - Krijg geen IP address
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Terug naar de fabrieksinstellingen door de reset knop achteraan de Bbox 2 een aantal seconde in te houden
Als dat niet lukt probeer je IP address static te geven aan je pc's, om te zien dat het dan werkt
Als dat niet lukt probeer je IP address static te geven aan je pc's, om te zien dat het dan werkt
Dat heeft helaas niet gewerkt.
Statische IP adressen heb ik ook geprobeerd, maar ik ben niet zeker dat ik het juist gedaan heb. Ik heb toen ik dit topic aanmaakte zitten researchen en ik kwam uiteindelijk wel uit dat het niet mogelijk is om een echt static ip address te geven? (Dus wel een DHCP reservation list, maar geen echt statisch?)
Ik denk er aan om een simpele DIR615 te kopen en die vlak naast mijn bbox te zetten. Dan zou de DIR615 gewoon via een kabeltje vasthangen en dan gebruik ik zijn wifi om te connecteren. Dat zou mijn probleem kunnen oplossen, niet? Of zijn er misschien meteen volledige alternatieven voor de BBOX2?
Statische IP adressen heb ik ook geprobeerd, maar ik ben niet zeker dat ik het juist gedaan heb. Ik heb toen ik dit topic aanmaakte zitten researchen en ik kwam uiteindelijk wel uit dat het niet mogelijk is om een echt static ip address te geven? (Dus wel een DHCP reservation list, maar geen echt statisch?)
Ik denk er aan om een simpele DIR615 te kopen en die vlak naast mijn bbox te zetten. Dan zou de DIR615 gewoon via een kabeltje vasthangen en dan gebruik ik zijn wifi om te connecteren. Dat zou mijn probleem kunnen oplossen, niet? Of zijn er misschien meteen volledige alternatieven voor de BBOX2?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zolang je het probleem niet vindt, is er de mogelijkheid dat de DIR615 naast je BBox2 het probleem niet zal oplossen.
Heb je voldoende wireless bereik ? Staat de BBox2 in de meterkast, in onmiddellijke nabijheid van stroomkabels?
Probeer anders ook eens met encryptie WPA2 CCMP/AES.
Wat betreft BBOx2 alternatieven: deze post geeft een lijst van gekende modems niet op Belgacom VDSL2 werken.
Heb je voldoende wireless bereik ? Staat de BBox2 in de meterkast, in onmiddellijke nabijheid van stroomkabels?
Probeer anders ook eens met encryptie WPA2 CCMP/AES.
Wat betreft BBOx2 alternatieven: deze post geeft een lijst van gekende modems niet op Belgacom VDSL2 werken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.