Opnieuw problemen bereiken sites/servers?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

en toen we dit aan cisco melde, droog een antwoord kregen dat er van die switch weinig verkocht waren en geen support meer was... tenzij tegen cash (veel cash)
Ligt dat niet een beetje aan het contract dat afgesloten is ? Als een provider zulke cruciale hardware in zijn infrastructuur inplant, zou ik toch denken dat er op zijn minst een support afspraak, zowel in tijd als inhoud , opgenomen is ?

En in dit verhaal van Edpnet heeft Cisco blijkbaar de nodige support geleverd om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

En goed of slecht materieel, ik heb van de week een gloednieuwe Mercedes op de pechstrook zien staan.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

petrol242 schreef:Ligt dat niet een beetje aan het contract dat afgesloten is ? Als een provider zulke cruciale hardware in zijn infrastructuur inplant, zou ik toch denken dat er op zijn minst een support afspraak, zowel in tijd als inhoud , opgenomen is ?
Deze switch stond in het labo (Evere) van Belgacom, dus daar zal wel geen (duur) onderhoudscontract op geweest zijn vermoed ik... Feit blijft wel dat je van een firma als Cisco op recente hardware toch support mag verwachten, zeker als het om bugs gaat.
Er is toen gekozen om een nieuwe switch te kopen (van Cisco) waar deze bug niet inzat, was waarschijnlijk goedkoper...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ah, kleinschalig dus :wink: Dat verandert het plaatje natuurlijk. Ik dacht dus dat het meer ging in de geest van dit topic.
Subbieh
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mei 2011, 13:34
Bedankt: 5 keer

Met de uitleg nu is het verstaanbaar.
Hopelijk gaat EDPnet in het vervolg het niet zo lang stil houden, maar gewoon direct vertellen aan ons dat we teminste weten wat er mis is.
Wel een zeer mooie zaak dat jullie het nu verteld hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zo lang stil houden? Ze zaten in de shit, en moeten eerst zelf uitvogelen waar het fout loopt etc hé. Dus eigenlijk is het allemaal zelfs extreem snel gegaan!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

@Doktor Avalanche

Dat is gewoon een kwestie van SmartNet of support contracten te hebben op je hard/software. Dan zijn software problemen / bugs altijd gedekt. Als je Cisco contacteert zonder juist contract, betaal je de support maar dat is bij iedere vendor / service leverancier.

Ik ben wel benieuwd naar de bugs eens zoeken in de bug cases @ bug tool. Zo te zien geen recente public bugs die hier op lijken. Zal nog niet open gezet zijn door cisco.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

problemen met sites te bereiken ligt trouwens niet enkel aan edpnet denk ik :)
zoals ik eerder hier al zei (en ik zit op belgacom) had ik problemen met de php.net directe mirror,
en een aantal keer een paar anderen ook.

daarnet op de opennic een mailtje zien voorbijkomen:
One other item of note... I have been noticing outages between Level3
and other providers periodically this week. In fact, there's one
occurring right now, so my servers are not currently reachable.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

En 't is opnieuw van dat... een reeks servers niet bereikbaar sinds gisteren in de namiddag.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Misschien ook wel handig als je erbij vermeld welke servers of sites niet bereikbaar zijn, zodat we kunnen testen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ja, uiteraard, stom :-)

Intussen lijkt alles weer in orde... :-D
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Regio sint niklaas, zeer veel sites onbereikbaar waaronder die van edpnet zelf.

Ik gebruik Google Dns, dus geen dns probleem.

Probleem is nu 15 minuten aan de gang.

Nog iemand zelfde problemen.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Mechelen edpnet en eigenlijk al men andere daily visited sites vlot bereikvlot
The eternal and true pessimist :D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb je ping resultaten naar die sites toe?
Hier in elk geval is UB vlotjes...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Kon sites gewoon niet bereiken.
Een ping gaf geen resultaat, zelfs geen DNS resolve (heb geprobeerd met de DNS servers van Google en die van EDPnet zelf, dus vermoed dat de DNS server ook niet bereikbaar was).

Ben nu nietmeer op die locatie, dus kan niet kijken hoe de situatie nu is.
Heb geprobeerd modem te restarten (die gesynct was).
Google was perfect te bereiken, userbase niet en de website van EDPnet zelf ook niet.

Heb intussen op een nieuwe locatie voor een klant 16.5/10 profiel besteld bij EDPnet, ze hebben nog lang niet mijn vertrouwen verloren hoor, daar niet van :lol:
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Even melden dat dit wel degelijk 'onze' fout was, bovenstaande, EDPNet valt niks te verwijten in deze.

Klant stond blijkbaar nog op een oud VDSL Home abo, met een datalimiet van 100 gigabyte, voor zelfde prijs kan ie Newer & Faster Internet krijgen, en klant had smalband gekregen, met gevolg veel timeouts op websites e.d.

Morgen zal ie bellen voor het abo om te zetten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dus was ie afgeknepen :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”